تعداد متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در هند در دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است و سالانه تعدادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در زیر شاخه های پزشکی در هند به این کشور مهاجرت می کنند. با در نظر گرفتن حجم بالای تقاضا برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور، متقاضیان ایرانی با انتخاب های متنوعی مواجه هستند. به طور کلی برای تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا باید علاوه بر کیفیت بالای آموزش به مواردی از قبیل هزینه بالای تحصیل و زندگی در این کشورها و همچنین شرکت در آزمون های ورودی توجه داشت که همین امر موجب چشم پوشی اکثر متقاضیان ایرانی از تحصیل در این کشورها می شود. لازم به ذکر است افرادی که واجد شرایط تحصیل دندانپزشکی  در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا نیستند، می توانند تحصیل در کشورهای آسیایی از قبیل هند، چین و ارمنستان را مد نظر قرار دهند. از مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشورهای آسیایی می توان به عدم وجود آزمون ورودی، عدم نیاز به مدرک زبان و معدل بالا برای اخذ پذیرش، هزینه مقرون به صرفه تحصیل و مخارج زندگی، در کنار تحصیل در دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و در نهایت نزدیکی به ایران برای رفت و آمد، اشاره کرد که کشورهای آسیایی را برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی بسیار جداب می کند. به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در هند را به دلایل مختلف می توان بهترین گزینه در آسیا دانست .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در هند” است .

تحصیل دندانپزشکی در هند – شرایط تحصیل دندانپزشکی در هند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هند به این صورت است که دوره تحصیل دندانپزشکی در هند ، ۴٫۵ تا ۵٫۵ ساله است که در طی آن واحدهای درسی مانند جراحی دندان، آناتومی دندان، مواد دندانپزشکی و … تدریس می شوند و دانشجویان در انتها با گذراندن دوره کارآموزی فارغ التحصیل می شوند و می توانند به عنوان یک دندانپزشک مشغول کار شوند. دوره تحصیل دندانپزشکی در هند شامل یک دوره ۲ ساله عمومی و یک دوره ۳ ساله تخصصی می باشد و در دوره عمومی واحدهای کلاسی و دانشگاهی مانند آناتومی دندان، پاتولوژی و مواد دندانپزشکی برای آماده سازی دانشجو تدریس می شود و در دوره تخصصی واحدهای اصلی مانند بیماری های دهان و دندان، پروتز دندان و جراحی عمومی ارائه می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ۵ ساله دانشجو باید در بیمارستان متعلق به دانشگاه خود، دوره ۱ ساله اینترنشیپ (کارآموزی) را سپری نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند ” بیاندازید.

تحصیل دندانپزشکی در هند – دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل دندانپزشکی در هند

از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل دندانپزشکی در هند عبارتند از :

Banaras Hindu University

Jamia hamdard, new delhi فقط داروسازي و طب سنتی

Aligarh Muslim University

University of Delhi

Manipal Academy of higher education

Panjab University

Jadavpur University

Indian Institute Technology Madras

All India Institute Med Sciences New Delhi

از میان دانشگاه های مورد تایید ایران،  دانشگاه راجیو گاندی با پذیرش هزاران دانشجو در سال معتبرترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در هند به شمار می آید . اما با توجه به این که دانشگاه های هند به صورت خصوصی اداره می شوند و هر دانشگاه برای پذیرش قوانین مختص به خود را دارد. به صورت کلی در بیشتر دانشگاه ها 85 درصد ظرفیت به دانشجویان بومی اختصاص داده می شود و 15 درصد باقیمانده به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد که برای آنها پرداخت شهریه و هزینه کمک به دانشگاه الزامی می باشد. با در نظر گرفتن این مورد و همچنین حجم بالای تقاضا برای تحصیل دندانپزشکی در هند معمولاً اخذ پذیرش برای دانشجویان خارجی به صورت رقابتی شده که این امر سبب شده هزینه ثبت نام با نزدیک شدن به آخرین مهلت ثبت نام در هر سال افزایش پیدا نماید .

تحصیل دندانپزشکی در هند

تحصیل دندانپزشکی در هند

تحصیل دندانپزشکی در هندمدارک لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در هند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در هند به شرح زیر می باشد :

  • کپی صفحات پاسپورت برایتحصیل دندانپزشکی در هند
  • کپی مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • کپی ترجمه انگلیسی مدرک دیپلم و ریزنمرات برایتحصیل دندانپزشکی در هند
  • کپی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • کپی ترجمه انگلیسی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات برایتحصیل دندانپزشکی در هند
  • فیش پرداخت دریافت Eligibility Letter از دانشگاه هند
  • 2 قطعه عکس 3×4
  • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز یا گذراندن دوره های زبان در هند

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “ تحصیل در هند ” را مطالعه فرمایید .

نکته مهم: برای پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در هند ، دانشجو باید پیش دانشگاهی علوم تجربی داشته باشد و نمره دروس تخصصی (شیمی، فیزیک و زیست شناسی) متقاضی در سال آخر متوسطه یا پیش دانشگاهی کمتر از 50% ( کمتر از 10 ) نباشد.همچنین در صورت دارا بودن دیپلم ریاضی در صورت تغییر رشته و اخذ پیش دانشگاهی علوم تجربی تحصیل در رشته پزشکی بلا مانع است .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button