با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ندارد و فاصله زیادی با کشور ایران دارد که شاید کمتر ایرانی و اصولا خارجی ای حاضر به تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند شود به خصوص اگر از شرایط پذیرش دانشجویان دندانپزشکی در نیوزلند آگاه باشد.
با توجه به شرایط پذیرش دندانپزشکی در نیوزلند و شرایط جغرافیایی نیوزلند و علی رغم کیفیت بالای آموزش دندانپزشکی در نیوزلند شاید عده کمی به تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند فکر کنند. با این اوصاف انتخاب نیوزلند برای تحصیل دندانپزشکی را می توان به کسانی توصیه کرد که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارند.

سیستم آموزشی نیوزیلند مبتنی بر سیستم آموزشی بریتانیا می باشد. در سطح آموزش عالی نیوزیلند توانسته است دانشگاه های خود را به اندازه‌ای از رشد و کیفیت برساند که در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار گیرند. 
در رنکینگ موسسه QS در سال 2018 دانشگاه اوکلند نیوزیلند یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا معرفی شده است و 7 دانشگاه دیگر این کشور هم در رده‌های 101 تا 500 این رنکینگ معتبر قرار گرفته‌اند.

در مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نیوزلند اطلاعات کسب کنید.

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند
تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند – دانشگاه اوتاگو نیوزلند

اولین و تنها دانشکده دندانپزشکی نیوزیلند به دانشگاه اوتاگو تعلق دارد و تحصیل دندانپزشکی در کشور نیوزلند تنها در دانشکده این دانشگاه امکان پذیر است. دانشگاه اوتاگو قدمت زیادی دارد و از زمان تاسیس در سال 1907 بیش از یک قرن می باشد که دانشجویان دنداپزشکی را در نیوزیلند آموزش می‌دهد.
این دانشکده 3 کالج دارد که در کنار هم تقریبا تمامی رشته‌های دندانپزشکی را ارائه می‌کنند و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در هر 3 کالج و دوره کارشناسی فقط در یکی از این 3 کالج ارائه می‌شوند. این کالج ها عبارتند از:

  • کالج ترمیم و بازسازی دندان

کالج ترمیم و بازسازی دندان دوره‌های دنداپزشکی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. این دوره‌ها شامل دوره 3 ساله کارشناسی سلامت دهان و دندان، دوره 3 ساله کارشناسی تکنولوژی‌های دندانی و دوره 5 ساله کارشناسی جراحی دندان می‌باشد.
دانشجویان محصل در این مقطع، سالانه شهریه‌ ای تا 70 هزار دلار نیوزیلند می‌پردازند.گرفتن پذیرش کارشناسی دندانپزشکی در نیوزیلند مشروط به قبولی در آزمون UMAT یا آزمون GAMSAT است.

  • کالج علوم دهان و دندان

در کالج علوم دهان و دندان دوره‌های دندانپزشکی در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارائه می‌َشوند. دانشجویان برای گذراندن این دوره‌ها باید سالانه تا 70 هزار دلار نیوزلند شهریه پرداخت کنند.
کارشناسی ارشد دندانپزشکی در نیوزیلند دوره‌ای 1 ساله و دکترای دندانپزشکی در نیوزیلند 3 ساله است و دانشجویان طی این دوره‌ها در زمینه‌هایی مانند سلامت عمومی دهان، بیولوژی دهان و دندانپزشکی کودکان آموزش می‌بینند. هزینه دوره ارشد و دکترا کمتر و تقریبا تا سالی 45 هزار دلار استرالیا می باشد.

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نیوزیلند (مقاطع ارشد و دکترا) باید مدرک (کارشناسی) ‌خود را در انجمن دندانپزشکان نیوزیلند به تأیید و ثبت رسانده باشند. کالج علوم و دهان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اوتاگو، در مقطع دکترا دوره‌ای تحت عنوان دکترای تحقیقاتی دندانپزشکی هم ارائه می‌کند.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در نیوزلند، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در نیوزلند ” است.

دانشگاه اوتاگو نیوزلند
دانشگاه اوتاگو نیوزلند

  • کالج شناخت دندان و جراحی های دندان

در کالج شناخت دندان و جراحی های دندان هم دوره‌های ۱ساله دیپلمای ارشد دندانپزشکی، دوره 3 ساله دکترای دندانپزشکی و دوره دکترای تحقیقاتی دندانپزشکی ارائه می‌َشود. این کالج هم در سال تا 40 هزار دلار از دانشجویان خود شهریه دریافت می‌کند و شرط گرفتن پذیرش از آن، به ثبت رساندن مدرک (کارشناسی) متقاضیان در انجمن دندانپزشکان نیوزیلند است.
دندانپزشکی عمومی، پاتولوژی دندان، داروسازی دندان و جراحی فک از جمله رشته‌های این کالج در غالب دوره‌های دیپلمای ارشد و دکترای دندانپزشکی است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیوزلند

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیوزلند عبارتند از:

  1. University of Otago
  2. The University of Auckland
  3. Massery University
  4. University of Conterbury
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

تحصیل دندانپزشکی در مالتا تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل دندانپزشکی در مالتا یکی از برترین کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل و زندگی، کشور مالت...

نظرات کاربران
Call Now Button