کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرمی دارد به طوری که در فصل تابستان تقریبا غیر قابل تحمل می باشد. تحصیل در مالزی به دلیل هزینه پایین از در دیرباز مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خارجی بوده است.
به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار در مالزی سالانه توریست های زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند و سبب کسب درآمدی از این راه شده اند. مهاجرت به مالزی و تحصیل در مالزی می تواند پلی برای افرادی باشد که مهاجرت کاری به کانادا، استرالیا و حتی آمریکا را در سر دارند.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مالزی، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در مالزی ” است.

تحصیل دندانپزشکی در مالزی
تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی – مزایای تحصیل دندانپزشکی در مالزی

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مالزی عبارتند از:

  • تحصیل دندانپزشکی در مالزی، مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و امکان ارزشیابی مدارک پزشکی و دندانپزشکی مالزی در ایران وجود دارد.
  • هزینه های پایین تحصیل دندانپزشکی در مالزی و تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا با رنکینگ عالی.
  • تحصیل دندانپزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در مالزی به زبان انگلیسی می باشد. علاوه بر تحصیل دندانپزشکی در مالزی، فارغ التحصیل دندانپزشکی در مالزی تسلط کامل به زبان انگلیسی خواهد داشت.
  • امکان ادامه تحصیل در رشته های تخصصی دندانپزشکی در مالزی در دانشگاه های مالزی و سایر کشورهای جهان وجود دارد.
  • تحصیل دندانپزشکی در مالزی در شعبات دانشگاه های انگلستان ، اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا، امکان پذیر می باشد . شهریه این دانشگاه ها بر اساس رقابت با دانشگاه های مالزی تعیین می شود و در سطح دانشگاه های مالزی است.
  • امکان کاریابی در مالزی و سایر کشورها پس از فراغت از تحصیل
  • امکان اخذ ویزای همراه برای والدین دانشجو و یا همسر و فرزندان دانشجوی دندانپزشکی مالزی
  • عدم نیاز به شرکت و قبولی در آزمون ورودی جهت تحصیل دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی – تحصیل تخصصی دندانپزشکی در مالزی

تحصیل تخصصی دندانپزشکی در مالزی برای دندانپزشکان عمومی که خارج از مالزی یا در دانشگاه های مالزی مدرک دندانپزشکی عمومی اخذ کرده اند امکان پذیر می باشد. دانشگاه های دولتی مالزی غالبا پذیرای متقاضیان تحصیل در مقاطع تخصص دندانپزشکی می باشند.

شهریه دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشد و امکان کار در حین  تحصیل فراهم است. جهت تحصیل دندانپزشکی در مالزی در مقطع تخصص، با توجه به اینکه مدرک دندانپزشکی اخذ شده در ایران، تنها به عنوان کارشناسی و یا کارشناسی ارشد ارزیابی می شود، ابتدا متقاضی می بایست یک دوره کوتاه مدت 6 تا 8 ماهه تحت عنوان دوره پرکتیکال (PRACTICAL) را سپری نمایند و پس از آن وارد رشته تخصصی دندانپزشکی در مالزی شوند.

تحصیل تخصصی دندانپزشکی در مالزی
تحصیل تخصصی دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی ،پس از اخذ دیپلم کامل متوسطه در رشته تجربی برای متقاضیان امکان پذیر می باشد. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مالزی در 2 نوع دانشگاه وجود دارد: دانشگاه خصوصی مالزی و دانشگاه دولتی مالزی.
در دانشگاه های دولتی مالزی معمولا همه رشته های علوم پزشکی موجود می باشد ولی در دانشگاه های خصوصی مالزی رشته های علوم پزشکی اعم از دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی تدریس می شود. تحصیل در مقطع دبیرستان مالزی نیز برای کسانی که مایل به تحصیل و اخذ دیپلم متوسطه درمالزی می باشند امکان پذیر است.

دانشگاه های دولتی مالزی، متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در مالزی و رشته های علوم پزشکی که فارغ التحصیل دبیرستان های مالزی نمی باشند، جهت تحصیل در مقطع دندانپزشکی یا پزشکی عمومی را نمی پذیرند به عبارتی رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی دانشگاه های دولتی در مالزی مختص به افرادی می باشد که از مالزی دیپلم دریافت کرده اند اما لازم به ذکر است دانشگاه های دولتی مالزی درسایر رشته ها دانشجوی بین المللی می پذیرند.
کلیه دانشگاه های خصوصی مالزی دانشجوی خارجی، اعم از کسانی که در مالزی یا خارج از مالزی دیپلم گرفته اند، پذیرش می نمایند یعنی تحصیل دندانپزشکی درمقطع عمومی برای افراد خارج از مالزی فقط در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر می باشد.
طول مدت تحصیل در مالزی در رشته دندانپزشکی 5 سال می باشد که 2 سال اول آن علوم پایه تدریس می شود و درسال سوم و چهارم دروس خاص دندانپزشکی و درسال آخر نیز مهارت های بالینی دندانپزشکی به دانشجو آموزش داده می شود.

تحصیل دندانپزشکی در مالزی – شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی به شرح زیر می باشد:

  1. تسلط کامل به زبان انگلیسی: اگر متقاضی تحصیل دندانپزشکی در مالزی، مدرک زبان آیلتس نداشته و یا تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد، هیچ جای نگرانی نیست، معمولا موسسات آموزش زبان در مالزی وابسته به دانشگاه ها امکان آموزش زبان قبل از ورود دانشجو به کلاس های دانشگاه را فراهم می کنند اما بهتر است قبل از ورود به مالزی، نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام شود.
  2. دارا بودن تمکن مالی با گواهی صورت حساب بانکی به مبلغ 10000 دلار در یکی از بانک های معتبر
  3. مدرک فارغ التحصیل در مقطع قبلی با معدل مناسب

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی
شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی – اخذ اقامت وتابعیت مالزی

تحصیل دندانپزشکی درمالزی و یا تحصیل دندانپزشکی در مالزی در مقطع تخصص به تنهایی موجب اخذ اقامت مالزی نمی شود. به طور کلی اخذ اقامت در مالزی بسیار سخت است و بهتر است به فکر اخذ اقامت و یا تابعیت مالزی نباشید چرا که نسبت به کشورهای اروپایی که با تحصیل و کار و یا ثبت شرکت و خرید ملک که از راه های مهاجرت هستند، اقامت دائم و پاسپورت بعضی از این کشورها ی اروپایی را درمدت 5 یا 6 سال اخذ می کنید، باید بدانید کشور مالزی از این موضوع سرباز زده و قوانین سختگیرانه مهاجرتی مالزی مانع اعطا اقامت و یا اخذ تابعیت این کشور می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی و پرداخت شهریه
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • دیپلم کامل دبیرستان با ترجمه مدرک و ریز نمرات
  • تکمیل فرم های ثبت نام آنلاین اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مالزی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های دندانپزشکی مالزی
  • داشتن گذرنامه معتبر

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالزی

مراحل اقدام جهت تحصیل دندانپزشکی در مالزی

مراحل اقدام جهت تحصیل دندانپزشکی در مالزی عبارتند از:

  1. تکمیل فرم های ثبت نام و تقاضای تحصیل دندانپزشکی در مالزی و ارسال ایمیل به دانشگاه
  2. دریافت نامه پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مالزی و پرینت گرفتن از آن
  3. تهیه و ترجمه مدارک لازم مندرج در فرم پذیرش و اسکن ترجمه و اصل مدارک
  4. پرداخت شهریه مورد نظر دانشگاه که در نامه پذیرش درج شده است، به حساب معرفی شده از سوی دانشگاه
  5. ثبت نام در سایت اداره مهاجرت به مالزی و درخواست صدور ویزای تحصیل دندانپزشکی در مالزی و سفر به مالزی پس از دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در مالزی – هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالزی

هزینه تحصیل در کشور مالزی در رشته دندانپزشکی برای کل دوره حدود 70000 دلار آمریکا می باشد که در طی 5 سال تحصیل از دانشجو دریافت می شود .لازم است بدانید که این هزینه فقط شهریه دانشگاه می باشد و هزینه های مسکن و سایر هزینه ها نیز اضافه خواهد شد که برای ۵ سال تحصیلی علاوه برشهریه مذکور، ماهانه حدود 500 دلار نیز هزینه مسکن و غذای دانشجو می باشد.

با توجه به این که تحصیل دندانپزشکی در مالزی فقط دردانشگاه های خصوصی امکان پذیر می باشد و دانشگاه های خصوصی مالزی در دندانپزشکی معمولا از سطح بالای علمی در جهان برخوردار نیستند، بنابراین تحصیل دندانپزشکی در مالزی به متقاضیان توصیه نمی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالتا تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل دندانپزشکی در مالتا یکی از برترین کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل و زندگی، کشور مالت...

نظرات کاربران
Call Now Button