تحصیل در کلمبیا با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه ها و همچنین آموزش های ارائه شده در این کشور یکی از بهترین گزینه های تحصیلی در خارج از ایران است.
دانشگاه های کشور کلمبیا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند، این امر بدین معناست که دانشگاه های این منطقه در رتبه 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که این خود گواه از کیفیت مناسب دانشگاه های این کشور است.

صفر تا صد تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا؟

همانطور که شاید بیشتر شما دوستان بدانید کلمبیا یکی از بزرگ ترین کشورهای آمریکای جنوبی است. در بین کشور های آمریکای جنوبی کلمبیا با مساحت یک میلیون و 141 هزار کیلومتری خود چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی محسوب می شود.

همچنین یکی از مواردی که در خصوص تحصیل در کلمبیا وجود دارد هزینه های بسیار مناسب تحصیل در کلمبیا است و به همین خاطر افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور و با هزینه ای مناسب را دارند می توانند این کشور را در لیست خود قرار دهند.
همچنین مورد دیگری که در خصوص تحصیل در کلمبیا بسیار مهم است امکان تحصیل به 2 زبان اسپانیایی و همچنین انگلیسی است.
در بیشتر دانشگاه های این کشور زبان اصلی آموزش اسپانیایی است ولی در برخی از دانشگاه های این کشور نیز از زبان انگلیسی برای ارائه دوره های مختلف استفاده می شود.

تحصیل در مدارس کلمبیا

تحصیل در مدارس کلمبیا شباهت بسیاری به تحصیل در کشور ایران دارد. تحصیل در مدارس کلمبیا در دوره ابتدایی به صورت یک دوره 5 ساله است و دانش آموزان می توانند از سن 6 سالگی اقدام به ثبت نام در مدارس این کشور کنند.

تحصیل پس از دوره ابتدایی نیز شامل یک دوره متوسطه و یک دوره دبیرستان می شود که دوره متوسطه به صورت 4 ساله و دوره دبیرستان نیز به صورت یک دوره 2 سال است سپس پس از آن دانش آموزان می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود به تحصیل در دانشگاه های کلمبیا بپردازند.

به طور کلی تحصیل در دوره های ابتدایی تا دبیرستان در کلمبیا از سن 5 تا 15 سالگی در دسترس است. در این مقاطع تحصیلی دانش آموزان علاوه بر یادگیری دروسی مانند ریاضیات و علوم به زبان اسپانیایی نیز تسلط پیدا می کنند.

تحصیل در مدارس کلمبیا

تحصیل کارشناسی در کلمبیا

تحصیل کارشناسی در کلمبیا نیز همانند دیگر کشورهای دنیا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برای ورود به آن نیز نیاز است که متقاضی دوره دبیرستان را گذرانده باشد و مدرک آن را نیز دریافت کرده باشد. مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی دیگر کشور های دنیا شرط ورود به این مقطع تحصیلی است.

همچنین به دلیل ارائه شدن آموزش ها به زبان اسپانیایی تسلط داشتن به این زبان نیز بسیار مهم است البته در برخی از دانشگاه های کلمبیا آموزش ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و برای تحصیل در این مقاطع نیز نیاز به مدرک زبان انگلیسی است.

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا نیز یک دوره 2 ساله است و دانشجویان باید در این مقطع تحصیلی علاوه بر گذراندن آموزش ها دوره های مختلف در دانشگاه، پایان نامه را نیز متناسب با رشته تحصیلی خود ارائه کنند.

تحصیل در این مقطع تحصیلی نیز به 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می شود و شرط ورود و تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کلمبیا نیز داشتن مدرک کارشناسی و همچنین مدرک زبان انگلیسی است.

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

تحصیل دکتری در کلمبیا

تحصیل دوره دکترا در کلمبیا در یک دوره 3 تا 5 ساله و با توجه به رشته تحصیلی فرد انجام می پذیرد. تمرکز بیشتر این دوره تحصیلی بیشتر بر روی تحقیقات و ارائه پایان نامه است و از این رو دانشجویانی می توانند از دانشگاه های کلمبیا دکتری خود را دریافت کنند که بتوانند پایان نامه مناسب را ارائه و از آن دفاع کنند.
برای ورود به تحصیل در این مقطع تحصیلی نیز نیاز به مدرک کارشناسی ارشد و همچنین مدرک زبان انگلیسی است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کلمبیا

تحصیل دندانپزشکی و تحصیل پزشکی در کلمبیا نیز همانند دیگر کشور های دنیا در قالب یک دوره 5 تا 6 ساله انجام می پذیرد در این کشور برای تحصیل در این رشته های تحصیلی دانشگاه های مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به دانشگاه های Pontificia University Javeriana ، University of Antioquia ، University National of Colombia، University of The Andes ، University the Rosairo اشاره کرد.

برای ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کلمبیا نیاز است که دانشجو مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشد و همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز برای ورود به این رشته های تحصیلی بسیار مهم است.
معمولا پس از به اتمام رسیدن دوره های آموزشی در دانشگاه های کلمبیا دانشجویان باید در یک دوره کارآموزی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی شرکت کنند تا با گذراندن دوره های عملی شرایط لازم برای کار کردن در بیمارستان ها و درمانگاه ها را پیدا کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کلمبیا

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کلمبیا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کلمبیا معمولا از طریق تحصیل در کلمبیا اقدام می کنند، به طور کلی میتوان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در کلمبیا نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت کلمبیا میتوانند اقدام کنند.

البته این روش یکی از روش های مهاجرت به کلمبیا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کلمبیا و سرمایه گذاری در کلمبیا نیز وجود دارند. تابعیت کلمبیا از طریق تولد فرزند در کلمبیا جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش کلمبیا نیست.

دانشگاه های برتر کشور کلمبیا 

در رنکینگ های دانشگاه آمریکای لاتین QS سال 2018، 53 دانشگاه کشور کلمبیا در جمع 400 دانشگاه برتر منطقه هستند. همچنین دانشگاه های کلمبیایی در رنکینگ های دانشگاهی جهان QS سال 2022 نیز قرار دارند.

دانشگاه Universidad Nacional de Colombia مشترکا در رتبه 254 دنیاست. جایگاه 256 جهانی متعلق به دانشگاه  de Los Andes Universidad. هر دو دانشگاه جزء 15 دانشگاه برتر آمریکای جنوبی هستند. فهرست برترین دانشگاه های کلمبیایی به شرح زیر است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در آمریکای جنوبی
Universidad Nacional de Colombiaمشترکا 25411
de Los Andes Universidad Colombia25615
Pontifica Universidad Javeriana461-47020
Universidad de Antiquia65017

دانشگاه های کلمبیا

باید بدانید که دانشگاه های کشور کلمبیا در رتبه بندی های دانشگاه های جهانی QS قرار دارند، این امر بدین معناست که دانشگاه های این منطقه در رتبه 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
در سال 15/2014 کشور کلمبیا ورودی های بسیاری از دانشگاه Los Andes داشته است، دانشگاهی که در رتبه 7 آمریکای لاتین و 262 جهانی قرار دارد.

دانشگاه های کشور کلمبیا 

دانشگاه Nacional de colimbia از این قاعده مستثنی نیست چرا که این دانشگاه رتبه 13 در آمریکای لاتین و رتبه 316 جهانی را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه Pontificia و Javeriana در رتبه 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند این در حالیست که دانشگاه Antioquia در رتبه 500 دانشگاه برتر می باشد. تحصیل در کلمبیا به افراد متقاضی تحصیل در امریکای لاتین پیشنهاد می شود.

دانشگاه Los Andes کلمبیا

این دانشگاه در رتبه 7 رتبه بندی های QS قرار دارد. این درحالیست که در سال 2015 این دانشگاه رتبه جهانی بسیار بالایی را کسب کرده است. دانشگاه los Andes کلمبیا به عنوان رهبر دیگر موسسات کلمبیا در نظر گرفته می شود.
دانشگاهی که در سال 1948 تاسیس گشت. این دانشگاه یک موسسه خصوصی می باشد که حدود 25000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه با نام Uniandes شناخته می شود، دانشگاهی که 9 دانشکده را در خود جای داده است.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که این دانشگاه نسبت به تدریس دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیاری مبادرت می ورزد. این دانشگاه در مرکز تاریخی و شهر Bogota واقع شده است، منطقه ای که در میان دانشجویان از شهرت بسیار والایی برخوردار است.

دانشگاه Los Andes کلمبیا

دانشگاه ملی de Colombia

این دانشگاه یکی از بزرگترین موسسه های آموزشی خواهد بود. دانشگاه ملی de Colombia حدود 44000 دانشجو را در خود جای داده است که بسیاری از آنان در مقطع کارشناسی می باشند. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه 13 دانشگاه های آمریکای لاتین و رتبه 316 جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1867 تاسیس گشت.

ناگفته نماند که دانشگاه de Colombia یک دانشگاه دولتی می باشد. مخفف نام این دانشگاه ” UNAL ” خواهد بود. این دانشگاه محوطه های دانشگاهی بسیاری در مناطق مختلف کلمبیا خواهد داشت. این در حالیست که اصلی ترین مرکز دانشگاهی در Bogota قرار دارد.

دانشگاه de Antioquia

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی کشور کلمبیا به حساب می آید. دانشگاهی که در سال 1803 توسط پادشاه اسپانیایی Charles IV تاسیس گشت. در ابتدا این دانشگاه با نام کالج Franciscan خوانده می شد. اما پس از مستقل شدن از کشور اسپانیا و با وجود برنامه های آموزشی جدید در کلمبیا، تغییر نام داد.

امروزه دانشگاه de Antioquia حدود 31000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در خود جای داده است. ناگفته نماند که این دانشگاه از دیگر دانشگاه های کشور کلمبیا به حساب می آید.
در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 27 آمریکای لاتین و 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در شهر دوم کشور کلمبیا یعنی ” Medelline ” قرار دارد.

دانشگاه de Antioquia
دانشگاه de Antioquia

دانشگاه Pontificia

این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی کشور کلمبیا و به عنوان یک موسسه آموزش عالی در نظر گرفته می شود. دانشگاهی که در سال 1623 تاسیس گشت.
این بسیار مهم است که بدانید که این دانشگاه جزء 100 دانشگاه جهان می باشد که توسط جامعه عیسوی (یک گروه مذبی که به عنوان عیسویان خوانده می شوند) راه اندازی شد.

این دانشگاه حدود 22000 دانشجو را در خود جای داده است، دانشگاهی که محوطه اصلی آن در پایتخت کشور کلمبیا شهر Bogata قرار دارد. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 27 آمریکای لاتین و 347 جهانی قرار دارد.

هزینه های تحصیل در کلمبیا 

هزینه های تحصیل در کلمبیا بستگی به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه مورد نظر در کلمبیا دارد. تحصیل در دانشگاه های دولتی کلمبیا هزینه به مراتب کمتری به نسبت دانشگاه های خصوصی در کلمبیا دارد.

ولی به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل در کلمبیا در دانشگاه های دولتی چیزی در حدود 900 تا 3 هزار دلار برای هر ترم تحصیلی و در دانشگاه های خصوصی در کلمبیا در حدود 1000 تا 5000 هزار دلار است.

هزینه های تحصیل در کلمبیا 
هزینه های تحصیل در کلمبیا 

تحصیل رایگان در کلمبیا

به طور کلی تحصیل رایگان در کلمبیا وجود ندارد ولی دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی مناسب و همچنین معدل خوب باشند می توانند از بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی کلمبیا استفاده کنند.
البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی دانشجویانی که در کلمبیا به تحصیل می پردازند اجازه کار دانشجویی را نیز دارند.
ولی کار دانشجویی به تنهایی نمی تواند تمامی هزینه های تحصیلی دانشجو را پوشش دهد و بیشتر می تواند کمک هزینه زندگی در کلمبیا در هنگام تحصیل باشد.

بورسیه های تحصیلی کلمبیا

در کشور کلمبیا نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا هر سال به دانشجویانی که به تحصیل در کلمبیا می پردازند بورسیه های تحصیلی مختلفی و با توجه به مقاطع تحصیلی این کشور ارائه می شود. این بورسیه های تحصیلی کلمبیا می تواند به دانشجو کمک کند تا هزینه های تحصیل در کلمبیا را برای او به حداقل برساند.

بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کلمبیا به تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، فوق دکترا، و رشته MBA در نظر گرفته شده است.
این بورسیه های تحصیلی در انواع مختلفی ارائه می شود که برخی از آن ها شامل پرداخت کامل شهریه های دانشگاه و هزینه های دانشجو و برخی نیز به صورت کم هزینه و خدمات درمانی به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه های تحصیلی کلمبیا
بورسیه های تحصیلی کلمبیا

کمک هزینه تحصیلی در کلمبیا

دانشگاه کلمبیا به منظور کمک به دانشجویانی که نیاز به کمک هزینه های تحصیلی برای ادامه تحصیل خود دارند انواع مختلف بورس و وام ها را به دانشجویان خود ارائه می کند. برخی از این موارد شامل:

  • بورس ها و هدایایی که به دانشجویان ارائه میشود.
  • مبالغی که به عنوان تشویق در شهریه به دانشجویان ارائه می شود.
  • وام هایی که دانشگاه به دانشجویان ارائه می کند.
  • وام های دولتی
  • وام های دیگر

نحوه پذیرش جهت تحصیل در کلمبیا 

داشتن مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی از شروط اصلی برای اخذ پذیرش کلمبیاست . اما یکی از شرایط مهم پذیرش در دانشگاه های کلمبیایی داشتن مدرک زبان اسپانیایی است. افراد متقاضی باید در آزمون زبان DELE (دیپلم زبان اسپانیولی) شرکت کرده و نمره قبولی در سطح B دریافت کنند.

این آزمون یک آزمون استاندارد طراحی شده توسط دانشگاه سالامانکا اسپانیاست که علاوه بر کشور اسپانیا، این آزمون هر ساله در ایران نیز برگزار می شود.
اگر دانشجویی قصد تحصیل در کشور کلمبیا برای مدت زمان بیش از 3 ماه را در سر دارد، نیازمند دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا (TP-3) خواهد بود.

نحوه پذیرش جهت تحصیل در کلمبیا 
نحوه پذیرش جهت تحصیل در کلمبیا 

اقامت پس از تحصیل در کلمبیا

اقامت پس از تحصیل در کلمبیا نیز از 3 طریق امکان پذیر است. اولین راه از طریق کار در کلمبیا است. به منظور کار کردن در کلمبیا دانشجویان باید پس از به اتمام رسیدن تحصیلشان در دانشگاه های کلمبیا اقدام به یافتن شغل در کشور کلمبیا کنند.
در صورتی که موفق به دریافت شغل در این کشور شوند می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کلمبیا تبدیل کنند و از این طریق اقامت کلمبیا را کسب کنند.

مورد دوم نیز از طریق سرمایه گذاری در کلمبیا است. کلمبیا نیز مانند دیگر کشورهای دنیا از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند و افرادی که موفق به سرمایه گذاری در کلمبیا می شوند می توانند اقامت کلمبیا را کسب کنند.
سرمایه گذاری در کلمبیا می تواند در قالب ایجاد شغل و ثبت شرکت و همچنین خرید ملک و غیره انجام شود. راه سوم برای کسب اقامت در کلمبیا از طریق ازدواج است. کلمبیا نیز همانند دیگری کشور های دنیا به افراد خارجی که با شهروندان این کشور ازدواج کنند اقامت کلمبیا اعطا می کند.

مزایای تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا نیز دارای مزایایی می باشد که در این قسمت به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  1. امکان تحصیل به 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی
  2. امکان دریافت پذیرش بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی و صرفا با داشتن تسلط
  3. تحصیل با پرداخت شهریه کم
  4. امکان کسب اقامت پس از تحصیل
  5. تحصیل در دانشگاه ها با رنکینگ جهانی
  6. تحصیل در دانشگاه ها با امکانات عالی تحصیلی
مزایای تحصیل در کلمبیا
مزایای تحصیل در کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی کلمبیا که در هنگام مراجعه به سفارت این کشور به همراه فرد باشد:

  1. دو نسخه از فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت تکمیل شده و امضا شده
  2. سه قطعه عکس در سایز مورد نیاز برای پاسپورت
  3. چند سری کپی از پاسپورت
  4. پاسپورت با اعتبار حداقلی 3 ماه
  5. اصل مدرک پذیرش دانشگاه و یا موسسه مورد نظر در کلمبیا
  6. اصل مدرک تمکن مالی
  7. عدم سوء پیشینه
  8. گواهی سلامت پزشکی
مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی کلمبیا
مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی کلمبیا

سخن پایانی

هدف ما تنها كمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کلمبیا، تابعیت و اقامت تحصیلی در کلمبیا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کلمبیا می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

دریافت بورسیه تحصیلی در کلمبیا دارای چه شرایطی می باشد؟

اخذ بورسیه تحصیلی در کلمبیا در هر مقطع تحصیلی امکان پذیر می باشد اما میزان بورسیه تحصیلی در کلمبیا متفاوت است و بستگی به نمرات و شرایط فرد دانشجو دارد.

تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کلمبیا به چه صورت است؟

مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه های کلمبیا به صورت دولتی و خصوصی اداره می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا چقدر است؟

اما به طور کلی هزینه تحصیل در کلمبیا و در دانشگاههای دولتی برای هر ترم مبلغی در حدود 2000000 پزو و یا معادل 970 دلار می باشد.

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا

رشته پرستاری یکی از رشته های تحصیلی و کاری پر طرفدار دنیاست . کشور کلمبیا از مقاصد عالی جهت ...

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

دانشگاه های کلمبیا در رتبه 300 دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. افراد زیادی برای ادامه تحصی...

آشنایی با سفارت کلمبیا آشنایی با سفارت کلمبیا

متقاضیانی که قصد سفر به کشور کلمبیا را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزای کلمبیا ک...

نظرات کاربران
Call Now Button