بخش بزرگی از موناکو در قسمت کوچکی از خط ساحلی بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است که گاهی ساحل فرانسوی نیز نامیده می شود و یکی از زیباترین مکان های جهان است. با توجه به جذابیت آن، بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به موناکو سفر می کنند.

بیشتر دانشگاه های بین المللی موناکو بیشتر تمرکز خود را به ارائه آموزش های مناسب به دانشجویان نسل بعدی تجارت قرار داده اند. بیشتر دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه های موناکو پرداخته اند به رغم اینکه هزینه های تحصیل در موناکو مقداری بالاست باز هم از کیفیت بالای تحصیل در موناکو راضی بوده اند.

صفر تا صد تحصیل در موناکو

تحصیل در موناکو

موناکو، یک دولت مستقل شهری در ناحیه ساحلی فرانسه در اطراف مدیترانه است و مقصد مناسبی برای گردشگران در گذراندن تعطیلات است. بازدید از ساحل مدیترانه با توجه به موقعیت و شرایط آب و هوایی عالی آن در طول سال بسیار لذت بخش است. زمستان های معتدل با میانگین درجه حرارت ​​در حدود 8 درجه سانتیگراد و تابستان های گرم (26 درجه سانتیگراد) همراه با وزش نسیم خنک از دریای مدیترانه و بارش کم باران آن را به مکانی آرام و بسیار جذاب تبدیل کرده است. آمار جمعیت شناختی نشان می دهد که جمعیت بومی موناکو در اقلیت هستند.

خارجیان مقیم در این کشور از حدود 125 ملیت و عمدتاً در مناطق شهری ساکن هستند و این منطقه بیشترین تراکم جمعیت را در جهان دارد. زبان رسمی موناکو فرانسوی است، اما زبان های انگلیسی، ایتالیایی و زبان بومی موناکو نیز صحبت می شود.
اگرچه موناکو عضو اتحادیه اروپا نیست، اما ارز رسمی این کشور یورو است. این کشور قبل از تبدیل شدن به یک کشور مستقل، توسط مجلس ایتالیایی گرمیالدی اداره می شد و پس از انقلاب فرانسه تحت سلطه فرانسه قرار گرفت. موناکو از سال 1993 از حق رأی در سازمان ملل برخوردار بوده است.

شرایط تحصیل در موناکو

تحصیل در مدارس موناکو

تحصیل در مدارس موناکو از سن 6 تا 16 سالگی برای تمامی کودکان این کشور اجباری می باشد. برنامه درسی در مدارس موناکو نیز کاملا مشابه برنامه ها تحصیلی کشور فرانسه است.
به طور کلی جدول زمانی، برنامه های آموزشی و امتحانات مطابق با برنامه هایی می باشد که توسط مقامات آموزشی فرانسه مطرح شده است و امتحانات موسسات اموزش عالی، تحت نظارت اداره آموزش عالی منطقه نیز هستند.

تحصیل در مدارس کشور موناکو به زبان فرانسوی است و بعضی از مدارس زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجه تدریس می کنند و این مزیتی است برای دانش آموزانی که فرانسوی زبان نیستند. طول دوره در کشور موناکو به 36 هفته تقسیم می شود که از ماه سپتامبر شروع شده و تا جولای ادامه دارد و با 4 دوره تعطیلات از هم جدا می شود.

شرایط تحصیل در موناکو

تحصیل کارشناسی در موناکو

به طور کلی برای تحصیل کارشناسی در موناکو نیاز است که دانشجو مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی و همچنین دیپلم دبیرستان را داشته باشد. تنها یک دانشگاه بین المللی در موناکو وجود دارد که چندین برنامه در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی ارائه می دهد.

تخصص اصلی دانشگاه بین المللی موناکو (IUM) تجارت است. از جمله برنامه های ارائه شده در مقطع تحصیلی کارشناسی در موناکو دوره لیسانس در مدیریت کسب و کار، دوره لیسانس در در مدیریت ارتباطات و سرگرمی، دوره لیسانس در در مدیریت دانش و کسب و کار می باشد. تحصیل کارشناسی در موناکو معمولا در یک دوره 3 تا 4 ساله انجام می شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در موناکو

تحصیل کارشناسی ارشد در موناکو نیز معمولا در حدود 2 سال به طول می انجامد و برای تحصیل در موناکو در این مقطع نیز نیاز است که دانشجو حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد همچنین تسلط داشتن به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان آنگلیسی آیلتس در حدود 6 نیز الزامی می باشد.

البته امکان تحصیل به زبان فرانسوی نیز امکان پذیر است و دانشجویان از این زبان نیز می توانند استفاده کنند. از جمله برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در موناکو می توان به مدیریت بین المللی، Marketing، بازاریابی بین المللی، بازاریابی دیجیتال، Finance، مدیریت ورزشی، مدیریت بانکداری، مدیریت بازرگانی، صلح پایدار، MBA اشاره کرد.

تحصیل کارشناسی ارشد در موناکو

تحصیل دکتری در موناکو

تحصیل دکتری در موناکو معمولا در یک برنامه 3 تا 4 سال برگزار می شود و دانشجویان مقطع دکتری در موناکو حتماً باید پس از به اتمام رسیدن تحصیل خود یک پایان نامه را ارائه دهند و از آن دفاع کنند.
البته دانشجویان باید موضوع پایان نامه خود را در هنگام درخواست پذیرش از دانشگاه موناکو نیز ارائه کنند و در صورت تایید و پذیرش در دانشگاه روی پایان نامه جهت تحصیل در موناکو در مقطع موناکو خود کار کنند.

برای تحصیل دکترا در موناکو نیاز است که دانشجو مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشد و همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس در حدود 6.5 تا 7 نیز مورد نیاز است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در موناکو

در حال حاضر دانشگاه بین المللی موناکو گزینه ای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای افراد علاقه مند ارائه نمی کند. بنابراین اگر به دنبال ادامه تحصیل در رشته پزشکی می باشید باید کشور دیگری را برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی انتخاب کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در موناکو

تحصیل رایگان در موناکو

در خصوص تحصیل رایگان در موناکو باید عرض کنیم که تحصیل رایگانی در موناکو وجود ندارد و تمامی دانشجویان باید به صورت سالانه به دانشگاه بین المللی موناکو شهریه پرداخت کنند.
ولی می توان برای تحصیل رایگان در موناکو از بورسیه های تحصیلی موناکو استفاده کرد در این کشور نیز هر ساله بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان واجد شرایط اهدا می شود.

پبورسیه های تحصیلی موناکو

بورسیه های تحصیلی مختلفی در موناکو بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود این بورسیه های تحصیلی هر ساله و به تعدادی از دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه بین المللی این کشور اعطا می شود.

از جمله بورسیه های تحصیلی موناکو می توان به بورسیه 5 هزار دلاری رشته باستان شناسی اشاره کرد که برای حمایت مالی از دانشجویانی که بر روی پروژه های فردی مربوط به باستان شناسی عصر برنز کار می کنند در نظر گرفته شده است.
بورس تحصیلی جورج جولز جویاکس نیز یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی موناکو می باشد که برای دانشجویان مقطع کارشناسی این کشور در نظر گرفته شده است.

اقامت پس از تحصیل در موناکو

اقامت پس از تحصیل در موناکو نیز از طریق ویزای کار موناکو امکان پذیر است و تمامی دانشجویانی که بتوانند پس از به اتمام رسیدن تحصیل خود در موناکو کارفرمایی را پیدا و نظر او را جلب کنند می توانند پس از کسب شغل مورد نظر به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و اقامت موناکو را کسب کنند.
البته کسب اقامت پس از تحصیل در موناکو از طریق سرمایه گذاری و یا ازدواج نیز امکان پذیر است و دانشجویان در صورت داشتن شرایط مورد نظر و سرمایه کافی نیز می توانند این دو راه نیز به اقامت موناکور دست پیدا کنند.

اقامت پس از تحصیل در موناکو

مزایای تحصیل در موناکو

مزایای تحصیل در موناکو به شرح زیر می باشد:

  1. تحصیل در یک کشور بسیار زیبا
  2. تحصیل در یک محیطی کاملا امن
  3. امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  4. امکان دریافت پذیرش آسان تر به نسبت دیگر کشور های اروپایی
  5. امکان انجام کاردانشجویی
  6. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی موناکو

ویزای تحصیلی کشور موناکو

قوانین ویزای تحصیلی کشور موناکو شبیه به فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می باشد و ساکنین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در موناکو نیاز به اخذ ویزا دارند.
دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی کشور موناکو باید به نزدیک ترین کنسولگری مراجعه کنند و مدارک لازم شامل مدارک تحصیلی، منابع مالی، بیمه نامه، پاسپورت، شناسنامه و مدارک اثبات محل اقامت را به سفارت موناکو تحویل دهند. قبل از این که فرد برای اخذ ویزای تحصیلی کشور موناکو اقدام کند باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند.

ویزای تحصیلی کشور موناکو

مدارک ویزای تحصیلی موناکو

مدارک اخذ ویزای تحصیلی موناکو به شرح زیر می باشد:

  • کارت ملی و شناسنامه
  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • 2 قطعه عکس رنگی 4*6 رنگی با پس زمینه سفید بدون رو توش
  • ارائه مدرک پذیرش از یکی از دانشگاه های موناکو
  • فرم درخواست ویزا برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی
  • ارائه مدارک آخرین مقطع تحصیلی
  • بیمه مسافرتی

برنامه های کمک هزینه تحصیلی در موناکو

  • علوم انسانی در موناکو

بسیاری از دانشجویان باستان شناسی جذب باستان شناسی عصر برنز یا عصر مفرغ دریای اژه می شوند. این ساختارهای باستانی در سراسر منطقه مدیترانه ای از جمله موناکو پراکنده هستند.
مؤسسه باستان شناسی آمریکا به دانشجویان فرصتی برای بررسی این ساختارها با اعطای کمک هزینه تحصیلی هریت و لئون پومرانس می دهد. این کمک هزینه 5000 دلاری برای حمایت از دانشجویان در پروژ

تحصیل در موناکو فردی مربوط به باستان شناسی عصر برنز دریای اژه است. فرایند گزینش بسیار دقیق است، زیرا این بورس تنها یکبار در سال تحصیلی اعطا می شود.

گروه جامعه شناسی، کشاورزی، بازسازی و منابع در دانشگاه دولتی میشیگان، دانشجویان خود را به تحصیل در خارج از کشور ترغیب می کنند. یکی از برنامه های آنها اکولوژی، فرهنگ و سیاست مواد غذایی در فرانسه است.
این برنامه برای آموزش دانشجویان با تجربه در زمینه کشاورزی با کمک به کشاورزان در جهت ترویج کشاورزی و دامداری محلی در حین حفاظت از تنوع زیستی است. آنها چندین کمک هزینه در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند:

  • بورس تحصیلی جورج جولز جویاکس برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که حداقل به مدت 4 هفته در یک کشور فرانسوی زبان تحصیل می کنند.
  • بورس تحصیلی اتحادیه اعتبار فدرال MSU بزرگترین کمک هزینه تحصیلی آنها است که بر اساس نیاز مالی و شایستگی های علمی اعطا می شود. دانشجویان واجد شرایط باید معدل 2/5 یا بیشتر داشته و سابقه دریافت کمک هزینه فدرال دانشجویی (FAFSA) را داشته باشند.

کمک هزینه تحصیلی بنیاد کلاگ ویژه دانشجویان رشته کشاورزی و منابع طبیعی است.

برنامه های کمک هزینه تحصیلی در موناکو

برخی از محبوب ترین بورس های تحصیلی دانشگاه موناکو

برخی از محبوب ترین و انواع بورس های تحصیلی موناکو عبارتند از:

  • بورس تحصیلی گروه های دموگرافیک شامل: زنان، آفریقایی آمریکایی ها، بومیان آمریکایی، اسپانیایی ها، آسیایی ها و سایر اقلیت ها
  • بورس های تحصیلی موناکو ویژه خانواده عبارتند از: اولین دانشجو در خانواده، خانواده کم درآمد، دانشجویان بزرگسال، دانشجویان غیر سنتی و پرورش فرزندان
  • بورس های تحصیلی با توجه به موضوع عبارتند از: آموزش، پرستاری، زیبایی، پزشکی، روانشناسی، مهندسی، خودروسازی، حقوق اجرایی، حقوق کیفری، علوم دینی، علوم بهداشتی، فیزیوتراپی، خدمات اجتماعی، دامپزشکی و رادیولوژی
  • برنامه بورس تحصیلی فورچون 500 (500 Fortune) شامل شرکت هایی مانند تارگت (Target)، پپسی (Pepsi)، مک دونالد (McDonalds)، فورد (Ford) و اپل (Apple) است.
  • بورس های تحصیلی نظامی عبارتند از: جانبازان و همسران، کودکان و سایر وابستگان آن ها
  • بورس تحصیلی ورزشی به رشته ورزشی فوتبال تعلق می گیرد.
  • بورس تحصیلی دانشجویی در موناکو با شرایط پزشکی عبارتند از: سرطان، دیابت، صرع، ADHD و سایر اختلالات سلامت

کمک هزینه تحصیلی بر اساس مقطع تحصیلی شامل دانشجویان دوره کارشناسی تا دانشجویان دکتری می شود.

هزینه تحصیل در کشور موناکو

با توجه به هزینه بالای زندگی، رتبه هزینه های تحصیل در مؤسسات عالی موناکو نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا است. هزینه تحصیل در موناکو با توجه به مدرسه، برنامه و دانشجویان بین المللی متفاوت است. به طور متوسط، تحصیل از حدود 8000 دلار در هر ترم تحصیلی آغاز می شود. دانشگاه بین المللی موناکو به طور متوسط ​​حدود 10500 یورو در هر ترم برای دوره های کارشناسی هزینه دریافت میکند.

موناکو  در هزینه های بسیار بالای زندگی معروف است. به عنوان مثال اجاره برای آپارتمان ها حدود 85٪ بالاتر از پاریس در پایتخت فرانسه است. و در مقایسه با لندن در بریتانیا، هزینه اجاره حدود 76٪ در موناکو بالاتر است. و فراموش نکنید لندن یکی از گران ترین شهرها برای زندگی است. بنابراین کسانی که می توانند مسکن را در موناکو بخرند، از کیفیت زندگی مناسب برای حق امتیاز، برخوردار خواهند شد.

هزینه تحصیل در کشور موناکو

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی موناکو ، تابعیت و اقامت تحصیلی در موناکو را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی موناکو می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری موناکو تحصیل در رشته پرستاری موناکو

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری موناکو می با...

تحصیل دندانپزشکی در موناکو تحصیل دندانپزشکی در موناکو

رشته دندانپزشکی در کشورهای مختلف از طرفداران زیادی برخوردار است. معمولاً اکثر داوطلبانی ک...

بازار کار رشته زبان در موناکو بازار کار رشته زبان در موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

نظرات کاربران
مطی

در این کشور نمیشه در رشته‌هایی مثل علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و صنایع ادامه تحصیل داد؟

آتیه آفرینان

محدودیتی بابت رشته وجود ندارد اما تحصیل در این کشور را به دلیل هزینه های بسیار بالا زندگی و تحصیل پیشنهاد نمی کنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button