تحصیل در مالتا به دلیل هزینه های بسیار کمی که به نسبت دیگر کشور های دنیا دارد یکی از بهترین گزینه های تحصیلی در اروپا می باشد. همچنین مالتا همواره یکی از امن ترین مکان های دنیا بوده است که دانشجویان با آرامشی که در این کشور وجود دارد بهتر می توانند به خواسته های خود برسند.

همچنین به دلیل ارائه شدن آموزش های دوره های مختلف به زبان انگلیسی دیگر نیاز نیست که دانشجویان زبان سومی را نیز یاد بگیرند و می توانند به راحتی و از این طریق به تحصیل در مالتا بپردازند.

تحصیل در مالتا

مالتا یکی از این کشورهایی است که هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان جهت تحصیل در دانشگاه های مالتا به این کشور مهاجرت می کنند. مالتا کشوری کوچک و زیبا و البته پیشرفته ای است که در جنوب اروپا و در دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور در سالیان اخیر از نظر علمی پیشرفت های چشمگیری داشته است و توانسته خود را در ضمینه های مختلفی مطرح کند.

زبان رسمی مردم کشور مالتا، مالتی و انگلیسی می باشد. اما زبان ایتالیایی هم به صورت گسترده در مالتا محاوره می شود. افرادی که جهت تحصیل در کشورهای اروپایی به دنبال راهی برای تحصیل با هزینه کم در بهترین دانشگاه های اروپا هستند، کشور مالتا به عنوان یک گزینه مناسب پیش رو میباشد.

تحصیل در مالتا

تحصیل در مدارس مالتا 

برای تحصیل در مدارس مالتا باید بدانید که سیستم آموزش و پرورش این کشور براساس سیستم آموزش و پرورش بریتانیا بنا شده است. در کشور مالتا افرادی که سن آن ها در حدود ۴ تا ۱۶ است حق تحصیل رایگان در مدارس دولتی مالتا را جدای از سن ، جنس و اعتقاد خود دارند.
تحصیل در مدارس کشور مالتا معمولا از ماه های سپتامبر تا ژوئن می باشد و دانش آموزانی که قصد تحصیل در مالتا را دارند باید تا قبل از این تاریخ درخواست خود را به آموزشگاه مربوطه ارسال کنند.
برای تحصیل در مدارس مالتا والدین می توانند بسته به شرایط، توان مالی، برنامه های آینده و علایق فرزندان خود یکی از مدارس خصوصی و یا دولتی را انتخاب کنند.

بیشتر مدارس دولتی کشور مالتا به صورت مختلط می باشند و افرادی که قصد دارند در مدارس تک جنسیتی ثبت نام کنند باید سراغ مدارس خصوصی بروند. تحصیل در مدارس مالتا نیز شامل دوره های آموزشی مهد کودک، دبستان و دوران متوسطه می شود.
تحصیل در مهد کودک ها از سن 3 تا 4 سالگی شروع می شود و در آن تلاش می شود تا کوکان از طریق یادگیری غیر رسمی و یادگیری از طریق بازی ها و همچنین از طریق تعامل با کودکان خود را رشد دهند.
پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دوره ابتدایی که از 5 سالگی آغاز و تا 10 سالگی ادامه دارد می شوند که در این مرحله بیشتر موسسات آموزشی تاکیدشان بر رشد اجتماعی، فکری، جسمی و اخلاقی دانش آموزان است. پس از پایان دوره ابتدایی نیز دانش آموزان در حدود سنین ۱۱ تا ۱۶ سال وارد دوره راهنمایی می شوند.

تحصیل در مدارس مالتا 

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مدارس مالتا 

  • پاسپورت و یا کارت شناسایی فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور مالتا
  • شناسنامه فرد تحصیل در مدارس کشور مالتا ( به انگلیسی، یا ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • درخواست کتبی و یا رضایت نامه والدین فرد متقاضی تحصیل در مدارس مالتا
  • سوابق تحصیلی قبلی دانش آموز مدارس مالتا ( شامل گزارش های پیشرفت تحصیلی)
  • مدرکی دال بر اقامت در مالتا که بیانگر اقامت فرد در نزدیکی مدرسه مورد نظر باشد ( قبض برق یا تلفن، اجاره نامه)
  • مجوز اقامت و یا هر مدرکی که نشان دهنده آزادی حرکت فرد باشد.

تمامی متقاضیان ملزم به شرکت در یک مصاحبه و انجام چک آپ پزشکی می باشند. هیچ تضمینی وجود ندارد که دانش آموز بتواند در مدرسه موردنظر پذیرش شود.

تحصیل کارشناسی در مالتا

تحصیل کارشناسی در مالتا عموما 4 سال به طول می انجامد که ورود به این مقطع تحصیلی نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6 می باشد. از این رو متقاضیانی که مدرک زبان ندارند ابتدا می بایست در دوره های یک ساله زبان در کالج های مالتا شرکت نمایند سپس با اخذ مدرک زبان می توانند وارد دانشگاه های مالتا شوند.

همچنین از دیگر موارد مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در مالتا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و یا پیش دانشگاهی است. به دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند این پیشنهاد را میکنیم که پیش از رفتن به مالتا مدرک زبان خود را اخذ نمایند تا هم در زمان و هزینه صرفه جویی کرده باشند و هم روند اخذ ویزای تحصیلی مالتا و اخذ پذیرش از دانشگاه های مالتا برای آن ها ساده تر شود.

تحصیل کارشناسی در کشور مالتا

کارشناسی ارشد در مالتا

تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا 1 تا 2 سال به طول می انجامد. در این مقطع تحصیلی دانشجویان دروس تخصصی مربوط به رشته خود را سپری می کنند و پس از پایان دوره و اخذ مدرک می توانند وارد بازار کار شوند و یا جهت دستیابی به جایگاه اجتماعی بالاتر و شغل بهتر به تحصیلات خود در مقطع دکترا ادامه دهند.

برای تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا نیازمند داشتن مدرک زبان آنگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل معادل آن است و همچنین دانشجویان باید یک مدرک کارشناسی مرتبط را نیز در هنگام ارائه درخواست داشته باشند.

تحصیل دکتری در مالتا

تحصیل دکتری در مالتا حدود 3 تا 5 سال و با توجه به پشتکار و رشته تحصیلی هر دانشجو به طول می انجامد. دانشجویان در این مقطع تحصیلی باید در ابتدا یک موضوع را برای پایان نامه خود انتخاب کنند و پس از تکمیل ان این پایان نامه علمی را نیز به دانشگاه مربوطه تحویل دهند.

و در صورت کسب نمره قبولی در امتحانات پایانی و دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه خود نزد هیئت علمی دانشگاه مدرک دکترای رشته مورد نظر به دانشجو اعطا می شود برای تحصیل دکتری در مالتا نیز نیاز است که دانشجو حداقل مدرک کارشناسی ارشد و همچنین آیلتس 6.5 تا 7 را داشته باشد تا بتواند پذیرش دانشگاه های مالتا برای تحصیل دکترا را کسب کند.

تحصیل دکتری در مالتا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا هستند باید بدانند که در ابتدا و قبل از شروع تحصیل در رشته های مربوطه باید در یک دوره دو ساله در دانشگاه های  مالتا به مطالعه دروس تخصصی پایه بگذرانند و سپس پس  از گذراندن این دوره به تحصیل دررشته های مربوطه در دانشگاه مورد نظر خود مشغول شوند.

شرط ورود به دانشگاه های مالتا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی داشتن مدرک زبان است و کسانی که دارای مدرک زبان نیستند باید در ابتدا به مدت یک سال دوره های مخصوص زبان را در کالج بگذارنند و سپس به دانشگاه های این کشور وارد شوند.
برای تحصیل در رشته های پزشکی در مالتا نیز نیاز است که دانشجو حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 و همچنین دیپلم 12 ساله دبیرستان را داشته باشد. طول دوره تحصیلی پزشکی در مالتا نیز شامل یک دوره 5 تا 6 ساله می شود که شامل دو بخش دوره آموزشی در دانشگاه ها و همچنین کار آموزی است.

مدارک ویزای تحصیلی مالتا

مدارک ویزای تحصیلی مالتا که در هنگام مراجعه به سفارت مالتا همراه فرد باشد:

  1. پاسپورت به اعتبار کافی
  2. فرم درخواست ویزای تحصیلی مالتا به صورت تکمیل شده
  3. نامه پذیرش دانشگاه مربوطه در مالتا
  4. مدارک هویتی
  5. تمکن مالی
  6. عدم سوء سابقه
  7. گواهی سلامت پزشکی
  8. بیمه مسافرتی
  9. مدارک تحصیلی
  10. رسیدن پرداخت هزینه های درخواست ویزا

تحصیل رایگان در مالتا

تحصیل رایگان در مالتا نیز از طریق بورسیه های تحصیلی مالتا انجام می شود. دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی مالتا و همچنین کمک هزینه های تحصیلی مالتا تحصیلی رایگانی را در مالتا داشته باشند. البته تمامی دانشجویان بین المللی مالتا نیز می توانند با انجام کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته درآمد قابل توجهی داشته باشند که این درآمد نیز می تواند کمک بسیاری را به دانشجو برای پرداخت شهریه های دانشگاه های مالتا کند.

تحصیل رایگان در مالتا

بورسیه های تحصیلی مالتا

در کشور مالتا نیز هر ساله بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان مختلف این کشور ارائه می شود ( انواع بورسیه های تحصیلی مالتا

که از جمله این بورسیه های تحصیلی می توان به Law ، Humanities ، Medicine & Health ، Natural Sciences & Mathematics ، Applied Sciences & Professions ، Social Sciences ، Business & Management ، Environmental Studies & Earth Sciences اشاره کرد این بورسیه های تحصیلی طیف گسترده از رشته های تحصیلی را در بر می گیرد و معمولا در قالب بورس کامل مالتا و کمک هزینه های تحصیلی مالتا ارائه می شود.

اقامت پس از تحصیل در مالتا

دانشجویانی که از دانشگاه های مالتا فارغ التحصیل می شوند برای اقامت پس از تحصیل در مالتا باید از یکی از راه های زیر اقدام به این کار کنند:

از طریق ویزای کار مالتا

تمامی دانشجویانی که از دانشگاه های مالتا فارغ التحصیل شده اند می توانند با پیدا کردن کار در کشور مالتا ویزای تحصیل در مالتا را به ویزای کار مالتا تغییر دهند و با دریافت اجازه کار مالتا به کار در این کشور مشغول شوند.

معمولا اقامتی که از این طریق به فرد داده می شود ابتدا اقامت موقت مالتا است که به صورت اقامت یک ساله مالتا می باشد سپس پس از آن و گذشت 5 سال این اقامت تبدیل به اقامت دائم مالتا می شود.

اقامت پس از تحصیل در مالتا

از طریق سرمایه گذاری در مالتا

سرمایه گذاری در مالتا نیز یکی دیگر از راه های دست یابی به اقامت مالتا است. تمامی دانشجویانی که شرایط مالی مناسبی دارند می توانند با ثبت شرکت در مالتا به اقامت موقت مالتا و پس از آن به اقامت دائم مالتا دست پیدا کنند.

مزایای تحصیل در مالتا

از جمله مزایای تحصیل در مالتا موارد زیر می باشد :

  1. تحصیل در یکی محیط کاملا امن
  2. تحصیل با هزینه های بسیار کمتر از کشور های دیگر اروپایی
  3. دانشگاه های با کیفیت و شناخته شده
  4. مدارک تحصیلی معتبر
  5. امکان دریافت اقامت پس از تحصیل
  6. تحصیل به زبان انگلیسی
  7. اجازه کار دانشجویی
مزایای تحصیل در مالتا

هزینه تحصیل و زندگی در مالتا 

هزینه های تحصیل در مالتا با توجه به رشته تحصیلی دانشجو و همچنین مقطع تحصیلی او متفاوت است ولی به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل در دانشگاه های مالتا در محدوده 6 تا 9 هزار یورو قرار می گیرد که دانشجویان باید این مبلغ را به صورت سالانه به دانشگاه مربوطه پرداخت کنند.

هزینه زندگی در مالتا با توجه به جزیره ای بودن این کشور در هر ماه حدود 1075 یورو می باشد که برخی از هزینه ها به طور تقریبی عبارتند از: محل اقامت خصوصی حدود 500 یورو، خوراک حدود 250 یورو ، هزینه کتاب و لوازم تحریر حدود 70 یورو و هزینه حمل و نقل 40 یورو می باشد البته این هزینه ها با توجه به نحوه زندگی هر فرد متغیر می باشد. هزینه تحصیل در مالتا در سال حدود 4000 تا 6000 یورو می باشد که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی در مالتا و البته دانشگاه محل تحصیل در مالتا متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در مالتا 

سخن پایانی

جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی مالتا، تابعیت و اقامت تحصیلی در مالتا را ارایه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیل در مالتا 2022 می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

دوره های زبان انگلیسی در کشور مالتا به چه صورت می باشد؟

افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلیسی و اروپایی هستند می توانند با گذراندن دوره های زبان خود را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده کنند. 

شرایط تحصیل کارشناسی در مالتا چگونه است؟

تحصیل کارشناسی در مالتا عموما 4 سال طول می کشد که ورود به این مقطع تحصیلی نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 4 می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا چگونه است؟

تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا حدود 1 تا 2 سال طول می کشد. در این مقطع تحصیلی دانشجویان دروس تخصصی مربوط به رشته خود را سپری می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور مالتا است.از م...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

بازار کار مهندسی برق در مالتا بازار کار مهندسی برق در مالتا

جایگاه مهندس برق در مالتا از جمله افکار فارغ التحصیلان رشته مهندسی الکترونیک بازار کار این...

نظرات کاربران
تدریس خصوصی زبان انگلیسی در محمودیه

عاااااااااااالیتدریس خصوصی زبان انگلیسی در محمودیه

آتیه آفرینان

سلام. ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button