تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد. دلیل اصلی بسیاری از افراد جهت تحصیل در فرانسه عالی بودن مدارک تحصیلی فرانسه، کیفیت آموزش و تحصیل رایگان در فرانسه می باشد. پس اگر قصد تحصیل رایگان در اروپا را دارید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی شرایط تحصیل در فرانسه

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در فرانسه

اقامت در فرانسه به این شکل است که اگر شخصی 7 سال به طور متوالی در فرانسه مشغول به کار تمام وقت باشد می تواند اقامت این کشور را بگیرد. همچنین شخص در حین تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلی 10 الی 30 ساعت در هفته حق کار دارد که این اجازه کار می تواند هزینه های زندگی شخص را پوشش دهد.

همانطور که در مقاله های “ بورسیه های تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ بورسیه تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت، اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم.
همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی (بورسیه تحصیلی) کشور فرانسه را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. یکی از روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت و تابعیت فرانسه تحصیل در فرانسه یا تحصیل رایگان در فرانسه یا بورسیه تحصیلی می باشد.

شرایط تحصیل در فرانسه

شروع اولین اقدام برای اخذ پذیرش ماه فوریه (بهمن ماه) بوده و جواب نهایی در ماه ژوئیه (تیر ماه) از طرف دانشگاه صادر خواهد شد. پس از آن اقدام برای ویزای دانشجویی شروع می شود که این پروسه نیز حداکثر 70 روز به طول می انجامد.
دانشگاه های فرانسه در ماه سپتامبر هر سال دانشجو می پذیرند. ذکر این نکته ضروری است که ویزای همراه به همراهان افرادی که مایل به تحصیل در کشور فرانسه می باشند تعلق میگیرد. همراهان متقاضی شامل همسر و فرزندان وی می باشد و مادر و پدر بعد از سن قانونی امکان اخذ ویزای همراه نخواهند داشت. 

همچنین برای فراگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه در حال حاضر این امکان وجود دارد که از طریق دوره های زبانی که دانشگاه ها و یا کالج های کشور فرانسه برگزار می کنند اقدام شود. به این دوره ها نیز ویزا همراه تعلق خواهد گرفت.

این نکته را باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور فرانسه برای دانشجویان از زمانی شروع می شود که متقاضی پس از اتمام تحصیل 5 سال به صورت تمام وقت کار نموده و اقامت دائم اخذ کنند.
با توجه به اینکه تحصیل در فرانسه با هزینه های بسیار پایین همراه است و از سوی دیگر نزدیک به 200 میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه تکلم می کنند، همه ساله افراد بسیاری خواهان تحصیل در کشور فرانسه می باشند.
اما کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی دشواری های خود را دارد. یکی از این مشکلات تحصیل در فرانسه تحصیل به زبان فرانسه است.

چرا تحصیل در فرانسه؟

فرانسه دارای بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و از تمام دنیا دانشجو می پذیرد.افراد در تمام سنین میتوانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل با هزینه پایین مراجعه کنند.
فرانسه در سال 1998 سیاست حمایت از دانشجویان خارجی را در برنامه های خود قرار داد و به مؤسسات و مراکز آموزش عالی نیز اعلام نمود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند؟
هزینه ارزان زندگی و فرصت های شغلی، برجسته ترین عوامل برای تحصیل در فرانسه می باشند. هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب ارزانتر از هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است و صنعتی بودن فرانسه باعث شده فارغ التحصیلان از بازار خوبی برخوردار باشند.

فرانسه هر ساله بیش از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را تحت نظر دارد.عالی بودن مدارک فرانسوی و تحصیل رایگان در دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری به این کشور میباشد.ادامه تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن می باشد (بیش از 3000 مؤسسه شامل 90 دانشگاه 240 مدرسه عالی مهندسی 230 مدرسه عالی بازرگانی و 200 مؤسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری آموزشهای پیراپزشکی و غیره)

از شرایط اعزام دانشجو به فرانسه این است که سال تحصیلی فرانسه تقریبا همانند کشورهای نیمکره شمالی می باشد به این صورت که: ترم پاییز معمولا در اواخر ماه سپتامبر و ترم بهار معمولا در اوایل فوریه شروع می شود و در پایان هر ترم امتحانات جامع برگزار می شود.مدارس و دانشگاه های فرانسه در تعطیلات کریسمس، روزهای مقدس مسیحی و عید پاک تعطیل می باشند.

مزایای تحصیل در فرانسه

  • مزایای تحصیل در فرانسه میتوان به هزینه تحصیل و زندگی به مراتب ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی برخلاف باور عمومی
  • امکان اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان (بدون نیاز به آشنایی با زبان فرانسه) از دیگر مزایای تحصلی در فرانسه می باشد.
  • دریافت کمک هزینه های زندگی و مسکن
  • بیمه درمانی رایگان برای دانشجویان
  • تحصیل برای اکثر رشته ها بسیار پایین می باشد. همچنین اخذ بورس تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد.
  • تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه شغل محسوب می شود و حقوق دریافت می کنند. علاوه بر تمامی موارد فوق از حمایتهای مالی برخوردارند.

تحصیل در فرانسه در سه مقطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) امکان پذیر می باشد.شایان به ذکر است که کشور فرانسه کلیه دانشگاه ها و مراکز عالی کشور ایران را قبول دارند، لذا مشکلی از نظر پذیرش دانشجو با توجه به دانشگاه ها وجود نخواهد داشت. برای اخذ ویزا و همچنین پذیرش در دانشگاه داشتن مدرک زبان فرانسوی TCF یا DELF و یا دانستن زبان فرانسه به همراه مدرک B2 الزامی می باشد.

اما این مدرک برای ورود به دانشگاه کافی خواهد بود.امتحانات مربوط به مدارک زبان فرانسوی در بخش فرهنگی سفارت فرانسه در روز و تاریخ اعلام شده از سوی سفارت برگزار می گردد.امتحان TCF دو سال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت. اما اعتبار امتحان DELF پایان نخواهد یافت.
شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه بدین صورت است که شخص باید با استادی در یکی از دانشگاه های فرانسه در ارتباط باشد و بتواند پس از بدست آوردن شرایط لازم بورسیه تحصیلی در فرانسه را کسب کند.

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

بیشتر دانشگاه های فرانسه شرایط سنی تعیین نکردند و مشخص نیست بعد از چه سنی دیگر نمی توان درخواست فرستاد اما برای پذیرش کارشناسی بهتر است زیر 23 سال باشید تا در سفارت فرانسه با مشکل مواجه نشوید.

جهت مقطع ارشد نیز باید زیر 30 سال باشید اما در صورتی که سن شما بیشتر از آن باشد نیز نمی توان گفت پذیرش ممکن نیست. جهت مقطع دکترا نیز انعطاف بیشتری امکان پذیر است و تا سن 35 سال مشکلی وجود ندارد.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در فرانسه

برای پذیرش تحصیل در فرانسه لازم است مدارکی را برای اخذ پذیرش تهیه کنید. مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در فرانسه به قرار زیر می باشد:

  • تمامی مدارک تحصیلی
  • مدارک سوابق کاری عنوان شده در CV
  • Cv
  • مدرک زبان فرانسه TCF, DELF, DALF
  • انگیزه نامه
  • 2 توصیه نامه از 2 استاد در رشته مربوطه (به زبان انگلیسی /فرانسوی)
  • پروژه تحقیقی یا پروپوزال در 3 صفحه برای مقطع دکترا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به شرح زیر است :

  • کپی و اصل شناسنامه متقاضی
  • کپی و اصل گذرنامه متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه متقاضی
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه حداقل ماهانه 600 یورو است. اما برای دانشجویان مزایایی قایل هستند مثل رستوران و خوابگاه که این باعث کاهش هزینه می شود.هزینه های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی در اکثر رشته ها بین 2 الی 4 هزار یورو در سال است.

دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه در هر هفته حدود 20 ساعت اجازه کار قانونی دارد.به دلیل هزینه های بالای زندگی برای دانشجویان در فرانسه معمولا دانشجویان برای گذراندن دوره دکترا تخصصی و فوق دکترا اقدام به تحصیل در فرانسه می نمایند.
متقاضی تحصیل رایگان در فرانسه امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با ویزای دانشجویی فرانسه دارد.متوسط بودجه لازم برای زندگی در هریک از شهرهای فرانسه به شرح زیر است:

  • پاریس: بین 1050 و 1200 یورو در ماه
  • نیس: بین 700 تا 920 یورو در ماه
  • لیون، نانت،بوردو یا تولوز: بین 650 و 900-850 یورو در ماه
  • برای سایر شهرهای فرانسه می توانید با مبلغی کمتر از 600 یورو در ماه زندگی کنید.
شهریه دانشگاه در مقطع لیسانس2500 تا 3000 یورو
شهریه دانشگاه در مقطع فوق لیسانس3500 تا 4000 یورو
شهریه دانشگاه در مقطع دکترا3500 تا 4000 یورو
شهریه خوابگاه دانشگاهبین 150 تا 300 یورو بسته به مکان
آپارتمان مرکز شهر650 یورو
آپارتمان اطراف شهر500 یورو
سایر هزینه ها400 یورو

 هزینه های تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان لیستی از دانشگاه های برتر فرانسه برای شما عزیزان تهیه کرده است :

  • École Polytechnique، متوسط هزینه تحصیلی فرانسه ۱۲۰۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه Pierre and Marie Curie،متوسط هزینه تحصیلی فرانسه ۳۵۰ یورو در سال
  • École Supérieure d’Electricite SUPELEC، متوسط هزینه تحصیلی فرانسه ۲۰۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه Paris Descartes،متوسط هزینه تحصیلی فرانسه ۲۵۰ یورو در سال

 دانشگاه های مقرون به صرفه در فرانسه

  • دانشگاه Lille 1 علوم و فن آوری در فرانسه، هزینه تحصیل ۲۷۰ یورو در سال
  • Ecole Centrale de Nantes، متوسط هزینه تحصیلی در فرانسه ۴۵۰ یورو در سال
  • دانشگاه du Maine، متوسط هزینه تحصیلی در فرانسه ۵۰۰ یورو در سال
  • موسسه فن آوری Grenoble در فرانسه، متوسط هزینه تحصیلی ۱۰۰۰ یورو در سال

بورس تحصیلی و کمک هزینه فرانسه

برای دانشجویان بین الملل، بورس تحصیلی در برخی از دانشگاه های فرانسه توسط وزارت امور خارجه فرانسه یا سفارت این کشور ارائه می شود.اکثر کمک های مالی براساس نیاز مالی به دانشجویان کمتر از 28 سال اعطا می شوند.

مبلغ اعطا شده به عنوان کمک هزینه تحصیلی براساس معیارهای اجتماعی بین 1606 تا 4600 یورو در سال متغیر است.در عین حال کسانیکه واجد شرایط دریافت کمک مالی هستند، شامل معافیت یا کاهش هزینه ی پوشش بیمه می شوند.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور فرانسه اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

کار دانشجویی در کشور فرانسه

در کشور فرانسه هر دانشجو می تواند با توجه به دوره تحصیلی خود 10 الی 30 ساعت در هفته کار کند . دانشجو پس از ورود به فرانسه اجازه کار دارد و همانند بعضی از کشورها لازم نیست مجوز کار دریافت کند.

حداقل دستمزد کاری در کشور فرانسه نیز 8 یورو در ساعت می باشد . مدارک تحصیلی کشور فرانسه ، بدون استثنا مورد قبول کلیه کشورهای جهان واقع می شود و پس از به پایان رساندن تحصیل مدرک شما مورد توجه تمام دانشگاه های دنیاست و برای ورود به بازار کار در همه جای دنیا معتبر خواهد بود .

هزینه های پایین تحصیل برای دانشجویان بین المللی

با توجه به حمایت های مالی دولت فرانسه از نظام آموزشی این کشور ، شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر فرانسه با هزینه های بسیار مناسب برای دانشجویان بین المللی فراهم می شود. این مزیت مهم کشور فرانسه را به مقصد نهایی دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان تبدیل کرده است.

مدرک زبان جهت تحصیل در فرانسه

برای تحصیل در فرانسه مدرک زبان فرانسوی لازم می باشد هر چند این امکان وجود دارد که بعضی رشته ها به زبان انگلیسی در بعضی موسسات تدریس شود . شما می توانید در دانشگاه ها یا کالج های فرانسه دوره های زبان فرانسه را بگذرانید که اکنون به این دوره ها ویزا تعلق خواهد گرفت .

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس تعداد رشته ها محدود میباشد و در این مقطع بهتر است به زبان فرانسوی تحصیل نمایید.
در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است اما در مقطع ارشد باید شهریه بالاتری پرداخت نمایید. اما در صورتی که قصد تحصیل در فرانسه را داشته باشید بهتر است به زبان فرانسوی تحصیل کنید چون هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه کاهش خواهد یافت. همچنین در تحصیل به زبان فرانسوی سریع تر با جامعه و فرهنگ فرانسه مرتبط می شوید .

تحصیل مقطع کارشناسی در فرانسه

دوره های کارشناسی در فرانسه 3 الی 4 سال می باشد و دانشجویان موظف به گذراندن 6 الی 8 نیمسال تحصیلی و  180 الی 240 واحد درسی هستند. اکثر این دوره ها به زبان فرانسه برگزار می شود و دانشجویان جهت ورود به این دوره ها نیازمند مدرک B2 زبان فرانسه می باشند.
این دوره ها شهریه ای در حدود 2 الی 3 هزار یورو در سال دارند و دانشجویان در حین تحصیل می توانند از کمک هزینه هایی شامل حمل ونقل داخل شهری رایگان، کمک هزینه ی اسکان و بیمه برخوردار شوند. دانشجویان در حین تحصیل حق کار تمام وقت را نداشته ولی به صورت پاره وقت حداکثر 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند.

در این شرایط دانشجویان معمولا به ازای هر ساعت کار در فرانسه 8 الی 12 یورو می توانند حقوق دریافت نمایند.دانشجو می تواند حداقل 640 یورو در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغ قسمتی از هزینه های زتدگی و تحصیل دانشجو را پوشش میدهد.


ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در فرانسه را داشته باشند باید قبل از رفتن به فرانسه نامه ای مبنی بر پشتوانه ی مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه است.
کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور فرانسه مشغول به کار تمام وقت شوند میبایستی به زبان فرانسوی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذارنده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

طول دوره

3 الی 4 سال

زبان و هزینه تحصیل در فرانسه

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (2770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل در فرانسه

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

ندارد

امکان کار قانونی دانشجویی

بله- 40 ساعت در ماه – حداقل حقوق ماهیانه 400€

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه، رستوران، مغازه های مد و آرایشی، شرکت های خصوصی

امکان اقامت پس از تحصیل در فرانسه

بله، از طریق ثبت شرکت یا ازدواج، کار و…

دانشگاه هایی که درخواست در آنها ارائه می‌شود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل جهت اخذ پذیرش از فرانسه

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت به فراسنه

دبیرستان و پیش دانشگاهی

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل، حداکثر سن 25 سال

مدرک زبان مورد نیاز جهت پذیرش فرانسه

B2زبان فرانسه یا سطح 6 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

ندارد

هزینه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اخذ پذیرش فرانسه

بسته به شرایط مدارک متقاضی

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

در اکثر دانشگاه های فرانسه بعد از پایان تحصیلات کارشناسی دو مقطع تحصیلی برای کارشناسی ارشد وجود دارد. دوره اول مستمر ۱ و دوره ی بعدی مستمر 2 نام دارد و هر یک از دوره ها یک ساله می باشند و بسته به نوع رشته و دانشگاه دوره کارآموزی هم دارند.
در دوره های مستمر ۱ تمرکز روی واحدهای درسی می باشد که در هردو ترم تعداد واحد درسی را می گذرانند و در انتها دو ماه تا 45 روز دوره ی کار آموزی دارند.
در دوره های مستمر 2 تمرکز بیشتر روی فعالیت های پژوهشی است و دانشجویان فقط یک ترم واحدهای درسی را پاس می کنند و از ترم دو به بعد که شامل 5 تا 6 ماه می شود مشغول کارآموزی و انجام پروژه تخصصی خود خواهند شد.

فوق لیسانس نیز شامل دوره های 1 ساله (معادل فوق لیسانس ایران) و دوره های 2 ساله (1 سال فوق لیسانس و 1 سال پیش دکترا) می باشد که بعد از گذراندن میتوانند وارد مقطع دکترا شوند و درحال حاضر دوره ی دکترا در کشور 3 تا 6 ساله می باشد که بیشتر شامل پژوهش و تحقیق می باشد.
اکثرا این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود ونیازی به دانستن زبان فرانسه نیست.مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فرانسه حدود 1 تا 2 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مدت باید 120 واحد درسی را پاس کنند که به دو شکل برگزار می شود:

  • برگزاری کلاس های درسی + انجام تحقیق + ارائه پایان نامه
  • برگزاری کلاس های درسی + انجام کار حرفه ای + ارائه پایان نامه

دانشجویان تحصیل در کشور فرانسه در این مقطع می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و حقوقی حدود 160 تا 200 یورو در هفته دریافت کنند که این مبلغ میتواند هزینه های مربوط به زندگی را تأمین کند.
پیدا کردن کار دانشجویی با توجه به میزان تسلط شخص به زبان فرانسوی، تجربه کافی، ویژگی های شخصیتی و… متفاوت باشد. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند به کار تمام وقت مشغول شده و  ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

طول دوره

1 الی 2 سال

زبان و هزینه تحصیل

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (3770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

بله

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-80 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 640 €

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه – رستوران – مغازه های مد و آرایشی – شرکت های خصوصی و…

امکان اقامت پس از تحصیل

بله- از طریق ثبت شرکت یا ازدواج، کار و…

دانشگاههایی که درخواست در آنها ارائه می شود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز

کارشناسی در رشته مرتبط

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل

مدرک زبان مورد نیاز

B2 زبان فرانسه یا سطح 6/5 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

خیر

مقطع دکتری در فرانسه

تحصیل دکتری در فرانسه کاملا رایگان نیست و در صورت داشتن بورس تحصیلی شغل محسوب می شود. ویزای تعلق گرفته به دانشجویان در حالت مقطع ویزای شغلی است و دانشجویان حقوق ماهیانه دریافت می کنند و مالیات نیز پرداخته می نمایند.
دوره دکترا در فرانسه 3 تا 5 سال می باشد که فقط شامل پژوهش و کارهای تحقیقاتی می باشد. کشور فرانسه برای جذب دانشجویان نخبه در این مقطع اقدام به برگزاری این دوره ها به زبان انگلیسی نموده است و کورس های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

بنابراین دانشجویان بسیاری متقاضی ورود به این دوره هستند.با توجه به توضیح فوق دانشجویان جهت ورود به این دوره نیازمند رزومه قوی هستند.پس داشتن نمره خیلی خوب (نمره بین 6/5 تا 7/5 آیلتس)، معدل بالا، فارغ التحصیلی از دانشگاه های دولتی ممتاز و شناخته شده، مقالات ISI و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی شانس افراد را در موفقیت بالا می برد.
و دانشجویان باید در پایان دوره یک پایان نامه تحویل بدهند که در صورت کسب نمره قبولی موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند دانشجویان تا 6 ماه بعد از اتمام تحصیلات زمان دارند تا یک کار مناسب و تمام وقت پیدا کرده و مشغول کار شوند و همچنین می توانند به عنوان محقق در دانشگاه مشغول به کار شوند و یا دوره های پست داک را بگذرانند.

طول دوره

3 الی 5 سال

زبان و هزینه تحصیل

زبان فرانسه در دانشگاه های دولتی (امکان بورسیه و در حالت بد 3770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

بله

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-120 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 800 €

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه- رستوران-مغازه های مد و آرایشی-شرکت های خصوصی

امکان اقامت پس از تحصیل

بله- از طریق ثبت شرکت یا ازدواج، کار

دانشگاههایی که درخواست در آنها ارائه می شود

متناسب به رشته متقاضی متفاوت است

حداقل معدل

14

مدرک تحصیلی مورد نیاز

کارشناسی ارشد در رشته مرتبط

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل

مدرک زبان مورد نیاز

B2 زبان فرانسه یا سطح 6/5 آیلتس بخش فرهنگی سفارت فرانسه

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

بله- برای گرفتن بورسیه فرانسه ضروریست

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دوره های پزشکی در فرانسه 9 سال می باشد. تحصیل پزشکی در فرانسه بعد از قبولی برای عموم آزاد می باشد. سال اول دوره پزشکی با دیگر رشته های پزشکی مرتبط می باشد و در پایان سال اول پزشکی امتحانی گرفته می شود.
که اگر در این امتحان نمره خوبی به دست آورد می تواند سال دوم را ادامه دهد و اگر نمره خوبی کسب نکند به دانشجو اجازه می دهند سال اول را دوباره تکرار کنند و هر دانشجو حق دارد دو بار سال اول را تکرار کند و اگر برای بار دوم نمره خوبی باز هم کسب نکند باید تغییر رشته بدهد.
کارآموزی پس از تحصیل پزشکی در فرانسه 3 سال می باشد که باید در بیمارستان ها و خدمات درمانی در کنار یک پزشک متخصص باشد.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال طول می کشد که بعد از 2 سال اول باید یک آزمون یا همان کنکور ورودی باید بدهند که بعد از قبولی، این دوره 3 ساله می باشد و در مرحله آخر که یکسال می باشد مربوط به شاخه تخصصی می باشد.
تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی می باشد و امکان تحصیل در این رشته در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست.

طول دوره های تحصیل پزشکی در فرانسه به شرح ذیل است:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

رشته های تحصیلی محبوب در فرانسه

رشته های تحصیلی محبوب در فرانسه

رشته های تحصیلی مهم در دانشگاه های فرانسه

  • دانشکده حقوق و جرم شناسی در فرانسه: رشته های این دانشکده شامل مدیریت عمومی، جرم شناسی و حقوق می باشد.
  • دانشکده پزشکی در فرانسه: رشته های این دانشکده شامل پزشکی عمومی، دامپزشکی، دندانپزشکی و بیو مدیکال می باشد.
  • دانشکده ادبیات و فلسفه در فرانسه: رشته های این دانشکده همچون: فلسفه، زبان شناسی، مدیریت فرهنگی، زبان و ادبیت فرانسه، اخلاق و… می باشد.
  • دانشکده روانشناسی در فرانسه: دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در رشته های روانشناسی بالینی، گفتار درمانی، روانشناسی اجتماعی و… هستند میتوانند در دانشکده روانشناسی فرانسه ادامه تحصیل بدهند.
  • دانشکده علوم در فرانسه: در این دانشکده رشته هایی شامل: فیزیک، آمار، علوم کشاورزی، شیمی، زمین شناسی و… تدریس می شود.
  • دانشکده هنر و معماری در فرانسه: دانشجویانه علاقه مند به انواع رشته های هنر در فرانسه می توانند در دانشکده هنر و معماری ادامه تحصیل بدهند.
  • دانشکده علوم کاربردی در فرانسه: در دانشکده علوم کاربردی فرانسه رشته هایی همچون: مهندسی معدن، معماری؛ مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی ساختمان و… ارائه می شود.
  • دانشکده علوم دارویی در فرانسه: در این دانشکده فرانسه تنها رشته داروسازی تدریس می گردد.
  • دانشکده علوم اداری در فرانسه: در دانشکده علوم اداری کشور فرانسه رشته هایی شامل: علوم اقتصادی، مهندسی اداری و علوم اداری ارائه می گردد.

آیا می دانید؟ (تحصیل در فرانسه)

آیا می دانید یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه امکان پذیر می باشد و این دوره های در دانشگاه سوربن فرانسه برگزار می گردد. آیا می دانید برای تبدیل ویزای توریستی فرانسه به تحصیلی (یا هر نوع ویزای دیگر) اگر شخص مورد نظر در کشور فرانسه باشد باید ابتدا به کشور خود برگردد و این تبدیل ویزا را انجام دهد و تبدیل ویزا در کشور فرانسه وجود ندارد.

مدت زمان کار حین تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته می باشد و می توانند بعد از اتمام تحصیل ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند. دوره های تحصیلی در فرانسه به شکل زیر است.

تحصیل-در-فرانسه-–-مدرک-زبان-جهت-تحصیل-در-فرانسه-2020
  • دوره اول یا قبل از لیسانس (سیکل اول)

۱. Diplome d’Etude Universitaire Général) DEUG) یا دیپلم تحصیلات عمومی دانشگاهی
۲. Brevet de Technicien Supérieur) BTS) یا گواهینامه تکنسین عالی
۳. Diplome Universitaire de Technologie) DUT) یا دیپلم مؤسسه های فناوری دانشگاهی
۴. Diplôme d’Etudes Universitaires Scientifiques et Techniques) DEUST) دیپلم تحصیلات دانشگاهی علمی و فنی
۵. Licence یا Licence Professionelle: به طور متعارف شامل 6 ترم یا 3 سال تحصیلات نظری، روش شناختی و کاربردی است که 180 واحد را شامل می شود.
۶‌‌‌. Maitrise: یک‌ سال‌ تحصیل‌ بعد از Licence یا 4 سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان
۷. Maitrise de Science et de Gestion) MSG) وMaitrise de Science et Technique) MST): شامل حداقل 4 سال تحصیل بعد از دیپلم، یا 2 سال تحصیل بعد از DEUG و دوره‌ های مشابه یا یک سال تحصیل بعد از Licence می باشد .

  • دوره دوم یا بعد از لیسانس (سیکل دوم)

۱.Master: شامل 2 سال (چهار ترم) آموزش و پژوهش، گذراندن 120 واحد اروپایی و به همراه پایان نامه است.
۲. Diplome Ingenieur شامل حداقل 5 سال تحصیل بعد از دیپلم متوسطه یا هنرستان یا 3 سال بعد از DEUg یا دوره آمادگی موسوم به Préparatoire و به همراه پایان‌نامه است.
۳. Diplme d’Etudes Approfondies) DEA‌) و DESS دوازده‌ تا هجده‌ ماه‌ تحصیل‌ بعد از دوره‌ Maîtrise که‌ شامل‌ دو مرحله‌ درس‌ و پژوهش‌ و به همراه پایان‌ نامه است.
۴.  دیپلم‌‌های معماری موسوم به‌DPLG،DESA: شامل 4/5 تا 5 سال تحصیل بعد از دیپلم متوسطه به همراه پایان‌نامه است.
۵. Magistrat: شامل حداقل 5 سال تحصیل بعد از دیپلم متوسطه یا هنرستان و به همراه پایان‌ نامه است.

  • سیکل سوم

Doctorat شامل حداقل 3 سال پژوهش پس از Master de Recherche یا به عبارتی 8 سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های فرانسه، دریافت اقامت دائم این کشور امکان پذیر است. کشور فرانسه به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور 6 ماه فرصت جستجو برای کار می دهد. در نتیجه اگر فارغ التحصیلان در زمان تعین شده شاغل شوند امکان دریافت اقامت دائم فرانسه را دارند.

برترین دانشگاه های فرانسه

برترین دانشگاه های فرانسه به همراه رنکینگ جهانی آنها در جدول زیر آمده است :

نام دانشگاه های فرانسه
رنکینگ جهانی
(Paris Sciences et Lettres Research University (PSL۵۰
(Ecole Polytechnique (ParisTech۶۵
Sorbonne University۷۵
CentraleSupélec۱۳۷
École Normale Supérieure de Lyon۱۵۳
Sciences Po۲۲۱
Université Paris-Sud 11۲۳۹
École des Ponts ParisTech۲۶۳
Université Grenoble-Alpes۲۸۹
Université Paris Diderot – Paris 7۲۹۵

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه، تابعیت و اقامت تحصیلی در فرانسه را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی فرانسه – تحصیل در فرانسه می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در فرانسه یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

شرایط تحصیل در فرانسه چگونه است؟

دوره دبستان 5 ساله است و پس از آن 4 سال و سپس 3 سال دوره دبیرستان وجود دارد ، به طور کلی برای اخذ مدرک دیپلم در کشور فرانسه 12 سال زمان نیاز است.

آیا امکان کار در حین تحصیل در فرانسه وجود دارد ؟

بله. دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا علاوه بر تحصیل به ترتیب 10 ، 20 و 30 ساعت در هفته حق کار دارند و به ازای هر ساعت کار 7 تا 10 یورو حقوق دریافت می نمایند.

آیا امکان گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو تحصیل در کشور فرانسه وجود دارد؟

بله، همسر و فرزندان زیر سن قانونی دانشجو می ‌توانند همزمان با دانشجو درخواست ویزای همراه بدهند و همزمان با هم وارد خاک کشور فرانسه شوند.

4.4/5 - (8 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه و انواع روش های سرمایه گذاری در فرانسه در این مطلب مورد ...

نظرات کاربران
مبینا

سلام من زبان ادبیات فرانسه میخونم! و معدل ترم اولم شد۱۶/۵ ، برای دوره کارشناسی دندون پزشکی فرانسه! کافیه ترم سه رو تموم کنم و اقدام کنم برا دندون؟؟ و اینکه الان نمره معدل ترم اولم قابل قبول هست براشون؟ ترم دو و سه نمرم بالاتر میشه! ولی خب ترم اول هم نگاه میکنن!

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به اینکه زبان فرانسه بلدید. دانشگاه های فرانسوی زبان و انگلیسی زبان میشه براتون اقدام کرد. ولی بستگی به سن و رزومتون داره که توسط کارشناسان باید بررسی شه.

محمد حسین

ببخشید فرانسه از دیپلم انسانی پذیرش داره؟

آتیه آفرینان

سلام. بستگی به معدل، سن و مدرک زبانتون داره.

مبینا

سلام خسته نباشید.من زبان ادبیات فرانسه میخوانم. درسمم بد نیست. میخواستم بدونم بعد دوره کارشناسی! یا حداقل گذروندن سه ترم! میتونم برم فرانسه و دندون پزشکی بخوانم ؟

آتیه آفرینان

سلام. اگر سنتون زیر 25 باشه میتونید برای کارشناسی دندانپزشکی اقدام کنید.

ملینا جهانی

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم من رشته پزشکی بخوام بخونم توی فرانسه باید توی ایران کنکور بدم و از دانشگاه ایران برم دانشگاه فرانسه؟ نمیشه با رتبه خوب و عالی کارنامه دبیرستان بدون دادن کنکور توی دانشگاه های فرانسه با رشته پزشکی تحصیل کنم؟ و سوال اخرم ابنه ک کدام یک از رشته ها اونجا بهتره؟ ممنون میشم پاسخ بدید‌.

آتیه آفرینان

با سلام. همه رشته هارو پذیرش میده. تنها تمایزش در رشته پزشکی با سایر کشورها طول مدت تحصیل هست که 9سال هست.

المیرا

سلام. من 37 ساله هستم. لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه اصفهان دارم و البته معدلم بالا نیست چون مشغول به کار بودم. بعد از فارغ التحصیلی دو سال در برج میلاد بعنوان راهنمای زبان فرانسه کار کردم و بعد بدیل مادر شدن کارم رو ترک کردم اما تالیف کتاب موفق با تیتراژ بالا انجام دادم و کار ترجمه داشتم. الان برای ایلتس امتحان دادم و فکر کنم حداقل 6.5 میگیرم. میخواستم الان واسه فوق لیسانس در فرانسه اقدام کنم اما یکی سنم و یکی معدلم و یکی گپ تحصیلیم. نظرتون رو میفرمایید

آتیه آفرینان

با سلام. گپ تحصیلی شما توجیه پذیر هست با توجه سوابق کاری مرتبط با رشتتون. توصیم اینه که با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید تا بهترین راهکار را در اختیارتان بگذارند.

معصومه

سلام وقت بخیر میخاستم بدونم برای تمکن مالی می تونم یکی از خویشاوند درجه یک مثلا دایی ام که در فرانسه زندگی می کنه رو به عنوان ضامن معرفی کنم و اگر امکان داره باید چه شرایطی داشته باشه مثلا حقوقش چقدر باید باشد؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکانش وجود داره ولی نامه اتستاسیون بگیرند و به اداره اوفی بدهند.

کوروش

باسلام کدام معدل ملاک پذیرش رشته پزشکی از دانشگاه های فرانسه هستش معدل کل یا معدل کتبی نهایی؟ من معدل کلم ۱۷/۰۶ و معدل کتبی نهایی ۱۶/۹۷ هستش آیا با این معدل ها می توان رشته پزشکی پذیرش گرفت از دانشگاه های معتبر یا برتر فرانسه یا خیر شانس پذیرش پایین است؟ بعد از اتمام تحصیل می توان در کشورهای آلمان ،آمریکا و ترکیه و کشورهای امارات و کویت با مدرکی از فرانسه گرفتم کار کرد؟معدل هایی که در مقطع دیپلم داشتم برای من برای کار توی این کشورها مانع ساز می شود؟ ممنونم میشوم سریع پاسخ دهید متشکرم

آتیه آفرینان

با سلام. پزشکی فرانسه 9 سال طول میکشه و هزینه بالایی داره.

نوید جهانی

با سلام. 46 ساله هستم و به تازگی فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد mba از دانشگاه تهران و دانشگاه مدیریت وارنا بلغارستان (دوره مشترک دانشگاهی) شده ام. برای دوره ارشد با مدرک آیلتس 6.5 پذیرش شدم. آیا برای مقطع دکترا میتوانم در دانشگاههای فرانسه اپلای کنم؟ ریسک ریجکت ویزا زیاد خواهد بود؟ نیاز هست دوباره مدرک زبان ارایه بدهم ؟ با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. رشته کارشناسی رو باید بدونیم. و برای دکتری هر چقدر مدرک زبان انگلیسی بالا داشته باشید و حداقل مدرک a2 نیاز هست.

مجتبی

ببخشید در ادامه سوالی پرسیدم اضافه کنم من در دبیرستان نمرات دروس تخصصی بالا نبود و سال دهم و سال یازدهم رو در درس ریاضی مردود شدم و بعد امتحان دادم و قبول شدم حالا با این اوصاف باز میتونم در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی فرانسه یا دانشگاه پزشکی سوربن با معدل هایی که قبلا گفته بودم پذیرش بگیرم آیا با وضعیت من میتوم پذیرش بگیرم یا نه؟

آتیه آفرینان

بایستی رزومه شما به صورت دقیق بررسی شود برای دریافت مشاوره بر روی رزرو وقت کلیک کنید

مجتبی

با سلام با عرض معذرت و عذر خواهی من می خواستم رشته پزشکی در دانشگاه های فرانسه پذیرش بگیرم و درس بخونم بعضی ها از موسسات و سایت ها میگن بالای۱۵ و بعضی بالای ۱۷ ویا۱۸ برای اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه فرانسه برای معدل دیپلم تجربی دبیرستان من معدل دهم۱۶ معدل یازدهم۱۶/۶۶ معدل دوازدهم۱۷/۷۷ معدل کل دیپلم۱۷/۰۶ معدل کتبی نهایی۱۶/۹۷ هستش همه چیزم زبان و غیره عالیه فقط با این وضعیت من میتونم پزشکی دانشگاه فرانسه بخونم ببخشید چون موسسات مختلفی حرف های جور واجور میگن و می خواستم بدونم اصل ماجرا چگونه است؟ شرایط اخذ پزشکی دانشگاه سوربن چگونه است؟آیا با این وضعیت من میشه از دانشگاه سوربن هم در رشته پزشکی پذیرش بگیرم؟ لطفا جواب بدهید باتشکر

آتیه آفرینان

با سلام دانشگاه سوربن از برترین و معتبرترین های فرانسه می باشد لذا رزومه ی قوی لازم دارد اما به طورکلی معدل شما خوب هست و امکان تحصیل پزشکی را دارید فقط کافیست مدرک زبان B2فرانسه ارائه دهید. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

حمیدی

سلام وقتتون بخیر من چند موضوع رو میخواستم ازتون بپرسم 1. من 30 سال سن دارم و کارشناسی ناپیوسته فناوری اطلاعات (it) دارم با معدل 18.02 که سال 97 گرفتم از اون سال به بعد کار خاصی نکردم که بخواد واسم نمونه کار حساب بشه آیا میتونم برای ارشد تو رشته خودم برای فرانسه اقدام کنم ؟ البته تمکن مالی زیادی هم ندارم و تی مقاله هم ننوشته بودین لطفا اگه امکانش هست تمکن مالی رو هم بگین. 2. همسرم که 21 ساله و ترم آخر لیسانس ادبیات و زبان فارسی هست. برای ایشون میتونیم برای مقطع ارشد توی یه رشته دیگه اقدام کنیم که بازار کار خوبی هم داشته باشه؟ 3. ما جفتمونم زبان هیچی نخوندیم نه انگلیسی نه فرانسه و میخوایم فرانسه بخونیم پیشنهاد شما چی هست؟ ممنونم از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام البته که شرایط مهاجرت از طریق تحصیل برای شما و همسرتان وجود دارد خوشبختانه تحصیل به زبان فرانسوی رایگان می باشد، ازجهت زبان هم نگران باشید دوره های زبان فرانسوی را می تونین در فرانسه بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02172207 تماس بگیرید.

نیکی

سلام خسته نباشید. من دانش آموز سال یازدهم هستم، پذیرش برای رشته ی مهندسی شیمی مقطع کارشناسی بهتر و راحت تر هست یا کارشناسی ارشد؟ و اینکه برای کارشناسی ارشد مهندسی شیمی مدرک کارشناسی شیمی کاربردی رو قبول میکنند؟ آیا برای رشته ی مهندسی شیمی هم دوره های pre medical برگزار میشه؟ و اگه قبل از مدرک دیپلم اقدام کنم چطور؟ آیا امکانش هست؟

آتیه آفرینان

سلام اگر قصد شما مهاجرت می باشد پیشنهاد می کنم از مقطع کارشناسی اقدام کنید، تحصیل به زبان های انگلیسی و فرانسوی و حتی گذراندن دوره زبان فرانسوی در خاک کشور فرانسه ممکن هست.

نیما

سلام وقتتون بخیر آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه برای رشته معماری وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد.

زهرا حسینی

سلام خسته نباشید شرایط ورود به دانشگاه برای پزشکی چجوریه ؟ برچه اساسی افراد وارد دانشگاه میشن ؟ و بعد یه سال ازشون ازمون گرفته میشه ؟ خب اگه قرار باشه بعد یه سال ورود به دانشگاه معلوم بشه کی باید بره پزشکی خوب همهی دانش اموزان خود فرانسه وارد دانشگاه پزشکی میشدند. اساس انتخاب شدن چیه

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای تحصیل در رشته ی پزشکی حتما باید در آزمون شرکت کنید، برای آماده سازی جهت شرکت در آزمون 1 سال علوم پایه را در کشور فرانسه می گذرانید سپس درصورت قبولی می توانید وارد دانشگاه شوید.

گلی

با سلام من دوست دارم برای مقطع کارشناسی به کشور فرانسه مهاجرت کنم اما پول کافی ندارم ایا وام یا راهی هست که بتونم برم درضمن شرایط بورسیه نیز ندارم

آتیه آفرینان

با سلام ، تحصیل در این کشور به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد،برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی "تحصیل رایگان در فرانسه" را مطالعه کنید و یا با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نسترن

سلام وقتتون بخیر تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه حدودا ماهانه چقدر هزینه دارد؟

آتیه آفرینان

سلام بستگی به نوع دانشگاه و زبان تحصیلیتان می تواند: رایگان و با هزینه (2800-8000یورو در سال) باشد.

صیادی

سلام. ممنون از مقاله جامع و مفیدتون

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون

Raziye

سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم ۴ رادیولوژی در مقطع کارشناسی هستم . شانس پذیرش در فرانسه برای من چجوری خواهد بود اگر بعد از تموم شدن دوره کارشناسی و دریافت مدرک از ایران بخوام برای کار مهاجرت کنم ؟! یا اینکه همین رشته را دوباره در فرانسه تحصیل کنم ؟!

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به اینکه هنوز مدرک کارشناسیتون را دریافت نکردید و سابقه ی کاری ندارید پیشنهاد اول برایتان تحصیلی می باشد حتی ابتدا می توانیم پذیرش دوره ی زبان فرانسوی را برایتان بگیریم.

fa

سلام اگر دانشجوئ پزشکی باشیم و بخواهیم ادامه اش را انجا بخوانیم شرایط جطوری است یا اگر دکتری عمومی یا متخصص باشیم باید باز هم دوره خاصی را بگذرانیم

آتیه آفرینان

سلام اگر منظورتان انتقالی می باشد امکانپذیر نیست. برای تحصیل در رشته ی پزشکی حتما می بایست در آزمون ورودی کشور فرانسه شرکت کنید و یا برای تخصص اقدام کنید.

مریم

سلام من لیسانس شیمی از یک دانشگاه دولتی رو دارم تمکن مالی زیادی ندارم (۳۰۰ میلیون نهایتا) به نظرتون میتونم برای مقطع ارشد اقدام کنم؟ ایا میتونم اول برای یادگیری زبان فرانسه اقدام کنم و بعد در مقطع ارشد در رشته خودم ادامه تحصیل بدهم

آتیه آفرینان

سلام اگر گپ تحصیلیتان زیاد نباشد امکان پذیرشِ دوره ی زبان برایتان وجود دارد ضمن اینکه تحصیل به زبان فرانسه رایگان می باشد .

رضوانه

سلام و عرض ادب من ارشد صنایع غذایی-تکنولوژی مواد غذایی دارم .سال98 فارغ التحصیل شدم. با معدل 14 و اندی. 31 سالمه. دارای مقاله isi و مقاله کنگره هستم از پایان نامه ارشدم. دارای ثبت اختراع مرتبط با رشته ام هستم. من دارای گواهی پژوهش بعنوان دانشجو را در پارک علم و فناوری استانم هستم. دارای گواهی پرورش قارچ و پرسنال برندینگ و... اگر زبان فرانسوی b2 بگیرم برای بورسیه دکتری چقدر شانس دارم؟ برای پذیرش دانشکده پلی تکنیک دانشگاه نانت چقدر شانس پذیرش مقطع دکتری دارم؟ توصیه نامه اساتیدمم دارم. چقدر باید هزینه کنم برای رفتن؟ اگر فرانسوی پذیرش شم دانشگاه دولتی امکانش هست رایگان بشه و حقوق دریافت کنم؟ ممنون میشم

آتیه آفرینان

سلام وقتتون بخیر شرایط شما بسیار مناسب می باشد و شانس بسیار بالایی حتی برای اخذ بورسیه دارین بهتر هست رزومتون توسط مشاورین ارشد مجموعه بررسی شود حتی می توانید دوره زبان فرانسه را داخل کشور فرانسه بگذرانید.

Mehdi

سلام و عرض ادب خدمت شما. آیا متقاضی تحصیل در فرانسه با سن کمتر از 23 سالگی می تواند همسر خود را به عنوان همراه به فرانسه ببرد؟ چون که شنیدم افراد کمتر از 24 سال نمی توانند همراه با خود به فرانسه ببرند.آیا این موضوع صحت دارد؟

آتیه آفرینان

سلام موردی ندارد ویزای همراه صادر می شود.

آيدا

سلام من فوق ديپلم زبان انگليسي از ايران دارم ايا ميتونيم ادامه تحصيل بدهم و ليسانس بگيرم من پاريس زندگي ميكنم

آتیه آفرینان

سلام بله می توانید پذیرش برای مقطع لیسانس بگیرید.

علی

سلام من در حال ارائه رساله دکتری زبان وادبیات فارسی هستم معدل 18/36 با چند تالیف وپژوهش ودومقاله کشوری میتونم برای فرانسه اقدام کنم دوره های پسا دکتری یا دکتری ادبیات فرانسه

آتیه آفرینان

سلام به صورت کلی شرایطتان مناسب می باشد اما موارد دیگری نیز لازم هست بررسی شود.

หนังav

Thɑnks verʏ nice bⅼog!

Fary

سلام من الان سال اول دبیرستان هستم میخواستم بعد از گرفتن دیپبم برای تحصیل پزشکی به فرانسه بروم میخواستم بدونم معدل چه سال هایی حساب میشود و هرکدام چقدر تاثیر دارد با گرفتن مدرک زبان فرانسه هم مشکلی ندارم و اینکه هزینه ی دقیقش چقدر است با بورسیه

آتیه آفرینان

سلام برای رشته ی پزشکی b2 زبان فرانسه لازم می باشد ضمن اینکه یکسال علوم پایه را در کشور فرانسه بخوانید و سپس آزمون دهید هزینه تحصیلتان هم تقریبا رایگان هست .

หนังav

Hi, I check yoᥙr blogѕ dailү. Your writing style is witty, keep up the good work!

หนังโป๊ไทย

Link exchange is nothing else hoԝever it is simplʏ plaϲing the other person's webloց link on your page at appropriate place and other ρerson will also ԁo similаr in support of you.

หนังav

Hi tһere! I could have sworn I've been to thіs site befߋre but after reading through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll Ƅe b᧐okmaгking and checking bɑck often!

หนังโป๊ไทย

Ԍood day I am sօ thrilled I found your website, I really found you by errߋr, while І waѕ searcһing on Aol for something else, Nonethеless I am here now and wouⅼd just like to say thank you for a marvelօus post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don't have time to look over it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feеds, so when I have time I will be back to read much more, Plеase do keep up the awesome job.

หนังโป๊ญี่ปุ่น

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how can we communicate?

porn

Thank үoս fօr the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

F

سلام وقتتون بخیر من دوره ی اول دبیرستان هستم میخواستم بعد از گرفتن دیپلم برای تحصیل پزشکی به فرانسه بروم با گرفتن مدرک زبان فرانسه هم مشکلی ندارم فقط می خواستم بدونم معدل چه سال هایی حساب میشود و چطور و اینکه هزینه ی دقیق را میخواستم با بورسیه

آتیه آفرینان

سلام برای رشته ی پزشکی b2 زبان فرانسه لازم می باشد ضمن اینکه یکسال علوم پایه را در کشور فرانسه بخوانید و سپس آزمون دهید هزینه تحصیلتان هم تقریبا رایگان هست .

F

سلام من سال اول دبیرستان هستم میخواستم بجای دادن کنکور در ایران در فرانسه تحصیل کنم (رشته پزشکی) با مدرک زبان فرانسه هم مشکلی ندارم فقط میخواستم بدونم معدل چه سال هایی حساب میشود و اینکه هزینه ی دقیق را میخواستم با بورسیه با تشکر

آتیه آفرینان

سلام برای رشته ی پزشکی b2 زبان فرانسه لازم می باشد ضمن اینکه یکسال علوم پایه را در کشور فرانسه بخوانید و سپس آزمون دهید هزینه تحصیلتان هم تقریبا رایگان هست .

retreat

Thankѕ for sharіng your thoughts about nectary. Regards

Soheyla safari

با سلام من فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه آزاد تهران در رشته زبان و ادبیات فرانسه در سال ۸۹ با معدل ۱۸.۸۳هستم. میخواستم ببینم برای کارشناسی ارشد میتونم برای دانشگاه استراسبورگ یاسوربن فرانسه در رشته آموزش و یارشته خودم اقدام کنم. ۱۲ ستل سابقه تدریس زبان فرانسه رو هم دارم.و دارای مدرک b2 هم هستم. و ۳۵ سال دادم. گپی که ایجاد شده بخاطر کارم بوده .چقدر شانس پذیرش دارم؟

آتیه آفرینان

سلام امکان اقدام برایتان وجود دارد پیشنهاد می کنیم سریع تربه خاطر شرایط سنی اقدام کنید جهت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید .

kamran Ghaedi

سلام. میخواستم بپرسمدر طول دوره کالج زبان فرانسه امکان کارکردن هست؟و اینکه پروسه اقامت از زمان تحصیل در کالج زبان امکان پذیر هست؟ ایا ایلتس تاثیری در روند ویزا دارد؟

آتیه آفرینان

سلام ، بله شما اجازه کار همزمان 20 ساعت در هفته را دارید برای اقامت باید دانشگاه تحصیل و بعد مشغول به کار شوید طبیعتا داشتن ایلتس تاثیر گذار بوده.

kamran Ghaedi

سلام . در طول دوره های کالج زبان فرانسه میتوان کار کرد؟ و اینکه اقامت از زمان تحصیل حساب میشه یا زمان رفتن به دانشگاه؟؟ایا مدرک ایلتس در روند گرفتن ویزا تاثیر دارد؟

آتیه آفرینان

سلام ، بله شما اجازه کار همزمان 20 ساعت در هفته را دارید برای اقامت باید دانشگاه تحصیل و بعد مشغول به کار شوید طبیعتا داشتن ایلتس تاثیر گذار بوده.

سمیه

با سلام و خسته نباشید. من 37 ساله هستم. 21 سالگی کاردانی حسابداری گرفتم و با گپ تحصیلی زیاد در سن 35 سالگی لیسانس mba گرفتم با معدل 18/5. آیلتس 6/5 دارم، دو فرزند، در فاصله پگ تحصیلیم هم جمعا 5 سال سابقه کار دارم، الان هم شاغل هستم. ایا امکان تحصیل مستر به زبان انگلیسی برای من فراهم هست در فرانسه، با توجه به سنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به گپ تحصیلی نسبتا زیاد شما، برای تحصیل ارشد رشته ی MBA ریسک ویزا وجود دارد. لازم بوده شرایط همسرتان و فرزندان شما بررسی شود شاید از طریق آنها امکان اقدام برایتان وجود داشته باشد.

بهرام مالکی پور

با سلام ایا برای دریافت ویزای دانشجوئی از سفارت فرانسه نیاز به ارائه بیمه نامه دانشجوئی هست؟ مبلغ ان چقدر باید باشد و برای چه مدت؟ با سپاس

آتیه آفرینان

سلام شما ابتدا بیمه ی مسافرتی را برای خودتون می گیرید و بعد دانشگاه های کشور فرانسه شما را بیمه ی دانشجویی می کنند.

ساناز خسروی

سلام من سال دوم دبیرستان در رشته تجربی هستم و ۱۷ سال سن دارم ایا امکان تحصیل بعد از دبیرستان رو در فرانسه دارم ؟ و اینکه چه رزومه ای برای گرفتن بورسیه ی دانشگاه انجا لازم است؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله برای مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی حداقل مدرک زبان B2 فرانسه الزامیست و برای دانشگاه های خصوصی ارائه مدرک آیلتس 6 الزامی میباشد.

sajad

سلام ببخشید من کاردانی فوریت های پزشکی دارم و از لحاظ خدمت سربازی هم مشکلی ندارم ایا میتونم بعد از گرفتن لیسانسم در ایران در مقطع ارشد همین رشته که پرستاری اورژانس هستش اقدام کنم از بابت ریز نمرات عرض میکنم بعد چون ناپیوسته هست فقط ریزنمرات کارشناسی رو میخوان؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با ارائه ی مدرک لیسانس برای ارشد این کشور می توانید اقدام کنید، مدرک کاردانی مورد قبول نیست و فرد بایستی برای لیسانس اقدام کند.

arash

اگر کسی در ایران دکترا داروسازی بگیره .میتونه برای تخصص در فرانسه اقدام کنه؟اونوقت برای تحصیل در مقطع تخصص داروسازی مثل دوره دکترا حقوق در نظر میگیرند؟و سوال آخر اینکه اصلا مدرک دکترا داروسازی ایران اعتبار داره که بشه برای تخصص اقدام کرد یا حتما باید دکترا همون فرانسه خونده بشه؟

آتیه آفرینان

سلام عرض ادب و احترام. دکتری رشته ی داروسازی را ابتدا از کشور فرانسه بایستی بگیرید و بعد برای تخصص اقدام کنید.

سحر

سلام.من دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه ازادم .چندتا سوال دارم برای تحصیل در مقطع ارشد:1.مهمه که من دانشگاه دولتی نیستم؟2.من اگه مدرک زبان فرانسه رو ایران بگیرم تحصیل برام رایگانه در فرانسه یا ن ؟3.اگه دانشگاه ها فرقی ندارند معدلم مهمه؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر در جواب سوال یک و سه باید بگم که معدل شما اهمیت دارد ضمن اینکه نوع دانشگاه تاثیر گذار هست ولی محدودیتی در رابطه با دولتی و آزاد بودن دانشگاه فرانسه ندارد . تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد.

حسام

سلام . کاش هزینه های زندگی تو فرانسه رو با درامد های ایران معادل سازی می کردید و می گفتید که مثلا چه اقشاری از لحاظ مالی توانایی تحصیل در فرانسه رو دارن . مثلا اگه واقع بین باشیم من که پدرم معلم هستن میتونم تو رشته دندونپزشکی تحصیل کنم ؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر هزینه ها به دلیل نوسان ارز معادل سازی نمی شود اما اگر ترجیح شما اقدام با کمترین هزینه می باشد برای دانشگاه های دولتی این کشوربه زبان فرانسه می توان اقدام کرد. حتی کشور های ایتالیا و آلمان هم به شما پیشنهاد می شود.

کامیار

سلام عرض ادب...من اولا یک گیلگی دارم که تو کامنت های قبل این کار دانشجویی من نمیفهمم طوری جلوه میدید که اصلا ولش کن .، یا مینویسید درصدی میشه پوشش داد یا نمیدونم فلان یا هرچی ...من خودم فرانسه تحصیل کردم من اومدم کارشناسی گرفتم از فرانسه هیچ کدوم از مطالبی که گفتید به بقیه متقاضیان حتی 1 درصد هم درست نیست ...اولا تو فرانسه شما کاری که 8 تا 10 یورو باشه اونم تا پاریس و شهر های مهم پیدا نمیکنید ...من خودم وقتی رفتم ماه اول تو کافی شاپ کار میکردم تو لیون ( رشتم برق بود ) در آمد ساعتی 15.5 یورو بود بعد شد 24 یورو و تا آخر ...لیسانس از فرانسه گرفتم و رفتم پاریس و اونجا تو شرکت کار میکردم 2 سال کار کردم ( تو پاریس سال اول 70 هزار یورو درآمد داشتم و بعد 2 سال کار کردن البته پاریس جای پر هزینه هست ) رفتم با ویزای دانشجویی به لندن ( میتونستم فرانسه بمونم ولی علاقه ای نداشتم ) اونجا فوق لیسانس 1 سال از دانشگاه ملکه مری لندن گرفتم و رفتم سرکار تا 5 سال ..الان سال مجموعا 7 لندن ساکن هستم میخوام برم به آمریکا و سیتیزن انگلستان هستم چه راهی پیشنهاد می کنید لیسانس از دانشگاه لیون گرفتم تو فرانسه فوق لیسانس یا مستر از لندن و سیتیزن انگلستان هستم درامد سالی ( سال 60 هزار پوند بود و الان شده تقریبا 101 هزار پوند در سال ) سنم بگم 33 ساله هستم چه راهی پیشنهاد میدید برای رفتن به LA ؟ من توریستی آمریکا زیاد رفتم ولی میخوام برم و زندگی کنم

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به اینکه شما سالیان سال خارج از ایران زندگی کردید و سیتیزن انگلستان هستید هنوز از مشاوره های ما بهرمند می شوید پس مشاوره های ما راهگشا می باشد، رزومه ی شما بایستی در مشاوره تخصصی به صورت جامع تری توسط کارشناسان بررسی شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره ی 02172207 تماس بگیرید یا از طریق سایت رزرو وقت مشاوره اقدام به گرفتن وقت نمایید.

eftekhari

سلام من کارشناسی مهندسی برق قدرت از دانشگاه خواجه نصیر طوسی دارم میخواستم ببینم میتونم برای ارشد رشته ی مرتبط تو فرانسه اقدام کنم و چقدر شانس دریافت بورسیه دارم (برای دریافت مدرک زبان هنوز اقدام نکردم ولی مشکلی از این بابت نیست و این که ایا داشتن ایتلس در کنار B2 کمک میکنه؟)

سارا جوادی

با سلام تحصیلات در مقطع ارشد در فرانسه تقریبا رایگان است و در این مقطع شانس دریافت بورسیه پایین است. با مدرک زبان فرانسه که از الزامات است در کنار آیلتس و سایر سوابق می توانید شانس خود را افزایش دهید.

aramesh

سلام وقت بخیر ...من20 سالمه و دیپلم با معدل 19.32وپیش دانشگاهی16.80اگر مدرک b2فرانسه رو بگیرم چه قدر شانس قبولی دررشته دندانپزشکی دانشگاه های دولتی فرانسه رو دارم ؟؟؟چه کار هایی باید انجام بدم که شانس پذیرشم بالا بره؟؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سارا جوادی

با سلام شانس قبولی شما به دانش زبان شما و سطج علمی شما بستگی دارد. به B2 اکتفا نکنید و در کنار زبان مشغول مرور درس های دبیرستان باشید.

مهشید

سلام.من مدرک کارشناسی دارم رشتم هم شیمی کاربردی بوده.۲۵ سالمه.زبان انگلیسی هم دیپلم و تی تی سی دارم.الان اگربرای ادامه تحصیل بیام،میتونم رشته ی دیگر مثل عکاسی رو تو این مقطع ادامه بدم یا فقط همون رشته ای که خوندم؟

سارا جوادی

با سلام اگر قصد تغییر رشته داشته باشید باید از مقطع کارشناسی شروع کنید. اما برای رشته خودتون می تونید ادامه تحصیل دهید.

نسرین

سلام. من دانشجوی ادبیات فرانسه در دانشگاه شهید بهشتی هستم.سال سوم مقطع کارشناسی هستم. میخواستم بدونم آیا برای ارشد در رشته های مد و فشن شانسی برای دریافت بورس دولتی از دانشگاه های فرانسه دارم؟ و یا خود ادبیات فرانسه؟

سارا جوادی

با سلام برای مقطع ارشد نمی توانید تغییر رشته دهید و باید همین رشته را ادامه دهید.تحصیلات در فرانسه تقریبا رایگان است و در مقطع ارشد بورسیه ای تعلق نمیگیرد

ناردیس

باسلاممن دخترم ۱۰ دبیرستان است نمرات بالایی دارد و به زبان فرانسه و انگلیسی تسلط داردقسط ادامه تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه را دارد،چه پیشنهادی دارید که از الان باید انجام دهد و چه روندی را باید طی کند،باتشکر

سارا جوادی

با سلام برای ویزای دانشجویی کشور فرانسه می توان از ایران اقدام کرد. اگر ساکن ایران هستید باید تا سن دیپلم ایشون منتظر بمانید . البته میتوان برای کبک کانادا نیز در همین سن برای مدارس فرانسوی اقدام کرد.

زهرا

سلام وقت بخیر خسته نباشینمن دیپلم تجربی دارم با معدل کتبی دیپلم 18.48 و پیش 16.50 و معدل کل 19.15علاقه ی شدیدی به رشته ی پزشکی دارم و هیچ جوره نمیتونم بیخیال علاقم بشم و سه سال پشت کنکور موندم و 21 سالگی وارد دانشگاه شدم شیمی سراسری اما چون علاقه نداشتم ترم پنجم اقدام به انصراف کردم و دوباره برای کنکور خوندم و متاسفانه رتبه ی خوبی نیاوردم. سطح زبان انگلیسی عالی دارم و در حال گرفتن مدرک تافل هستم. و کلاسای زبان فرانسه رو شروع کردم.الان وقت ثبت نام برای کنکوره و چون دوست دارم پزشکی رو تو فرانسه بخونم تصمیم گرفتم زبان و ادبیات فرانسه رو برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران یا تبریز انتخاب کنم و تا اون موقع مدرک b2 زبان فرانسه رو هم بگیرم. و بعد اقدام برای پذیرش برای رشته ی پزشکی فرانسه کنم.میخواستم بدونم اینکه زبان و ادبیات فرانسه بخونم برای خوندن پزشکی در فرانسه امتیاز محسوب میشه؟ چون تا اون موقع مدرک بالاتر از b2 رو هم میتونم بگیرم و اینکه تا لیسانس ادبیات فرانسه رو بگیرم 26سالمه و سنم خیلی نگرانم میکنه این سن برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مناسبه؟ درمورد سنم خیلی نگرانم که محدودیت پذیرش برام داشته باشه.ممنون از وقتی که میذارین

سارا جوادی

با سلام نیازی به گذراندن لیسانس زبان فرانسه نیست. شما میتوانید برای دوره کالج درخود فرانسه اقدام نمایید و بعد از تکمیل زبان در آزمون پزشکی شرکت نمایید. با گرفتن لیسانس سن شما خیلی بالا می رود و امتیازی نیز حساب نمیشود.

ahmad

سلام من 22 سالمه و دیپلم و مدرک پیش دانشگاهیم ریاضی فیزیک هستش و لیسانس مکانیک دارم میخواستم بدونم امکان داره بتونم برای پزشکی اقدام کنم مدرک زبان فرانسه b1 هم دارم 

سارا جوادی

با سلام بله میتوانید برای دوره های کالج فرانسه اقدام کنید که بعد از یک سال با شرکت در آزمون ورودی وارد دوره پزشکی شوید.

نوید

سلام من مدرک طراحی گرافیک از اموزشگاه هنری دارم .مدرک زبان فرانسه هم دارم. می خواستم بدونم من با رزومه و چند تا کار تو رشته خودم که انجام دادم می تونم پذیرش دانشگاه فرانسه رو بگیرم و ارشد بخونم؟ ممنون

سارا جوادی

با سلام بله شانس بالایی دارید.

لارا

باسلام و روزبخیرمن 24 سالمه و دیپلم ریاضی با معدل 19 و لیسانس علم اطلاعات با معدل 17 دارم. می‌خوام برای لیسانس هنر در فرانسه تقاضا بدم. آیا محدودیت سنی‌ای وجود داره؟ و اینکه آیا داشتن لیسانس برای من مزیتی داره یا کاربردی نداره؟

سارا جوادی

با سلام بهتره برای دوره زبان فرانسه اقدام نمایید. با گذراندن دوره زبان می توانید برای مقطع کارشناسی برای هر رشته ای می توانید اقدام کنید.

محمد

سلام من لیسانس رشته برق دارم برای ارشد میخوام در کشور فرانسه اقدام کنم معدل لیسانسم 15.5 هستش و مدرک زبان b2 فرانسه و آیلتس 8 دارم و دارای ۲ مقاله isi نیز هستم و به نرم افزار متلب و طراحی وب نیز مسلطم میخواستم بدونم شانس برای بورسیه شدن چقدره ؟؟

سارا جوادی

با سلام شانس خوبی دارید.

محمد

با سلام و خسته نباشید من لیسانس برق هستم و میخواستم برای ارشد به کشور فرانسه اقدام کنم معدل لیسانسم 15.5 هستش و مدرک زبان b2 فرانسه و آیلتس 8 دارم و دارای ۲ مقاله ی isi در ضمن طراحی وب و نرم افزار متلب هم بلدم میخواستم بدونم شانس من برای بورسیه شدن چقدره ؟؟

سارا جوادی

با سلام شانس خوبی دارید.

قاسم

سلام من ۲۶ سالمه و ۴ سال از مدرک لیسانسم میگذره میتونم اقدام کنم برای فوق لیسانس 

سارا جوادی

با سلام بله درصورتی که بتوانید این 4 سال را با سابقه کار پر کنید شانس شما بیشتر نیز خواهد شد.

Taha

Ba arze slm va khaste nabashid moadele pish daneshgahiye man 13.5 va moadele diplomam 15.5 hastesh vaghti shoma migin bayad 15 be bala bashe yani kudumo hesab mikonan ? Bad ba in sharayet age callege faranse madrake b2 begiram mishe be danehsgah mostagiman raft?

سارا جوادی

با سلام هر دو معدل مهم است.بستگی به رشته دارد برای اکثر رشته ها آزمون ورودی وجود دارد.

فاطمه

سلام من لیسانس زبان انگلیسی دارم با معدل 13 و مدرک c1 فرانسه می خواستم بدونم آیا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مترجمی فرانسه میتونم اقدام کنم؟ 

سارا جوادی

با سلام باتوجه به اینکه قصد تغییر رشته دارید ، شانس شما کاهش پیدا خواهد کرد.پشنهاد میکنیم برای رشته خودتان اقدام نمایید.

فرید

با سلام هزینه کارشناسی در رشته هنر چقدره؟و چگونه من می تونم بورسیه کارشناسی هنرو بگیرم؟

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل سال 2020 -2021 در جولای 2020 اعلام می شود ، اما در حال حاضر تحصیلات تقریبا رایگان است.در مقطع کارشناسی بورسیه ای ارائه نمی شود.

فرید

سلام هزینه کارشناسی در رشته هنر چقدره

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه در جولای 2020 اعلام خواهد شد. اما در حال حاضر تحصیلات در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان است.

فرید

سلام خسته نباشید بنظرتون بازار کار رشته های هنری در فرانسه چطوریه؟ بهترین راه برای خوندن کارشناسی در رشته هنر چیه؟

سارا جوادی

با سلام هنر در فرانسه بسیار قوی است و دانشگاه های بسیار خوبی در این زمنیه دارد. اما رقابت برای پیدا کردن کار بسیار بالاست. کانادا و انگلستان برای رشته های هنر بسیار مناسب هستند.

Parvane

با سلام و احترام خدمت شماببخشید من برای کارشناسی ارشد میخوام برم فرانسه، میخوام ببینم که آیا در حساب بانکی من باید به اندازه یکسال زندگی در فرانسه پول باشه حتما؟ چون من طراحی وب کار میکنم و میتونم اونجا کار کنم همزمان. آیا احتیاجه یکهو به میزان یکسال پول ببرم؟

سارا جوادی

با سلام بله شماحتما باید برای دریافت ویزا هزینه یک سال خود را داشته باشید. این قانونه و باید اجرا شود.

امین

با سلاممن ۳۵ سالم هست و سال ۸۹ لیسانس نرم افزار گرفتم،معدلم ۱۳:۸۶ هست و میخوام برای فرانسه اقدام کنم.آیا امکان اخذ پذیرش وجود داره؟اگر از طریق تحصیلی نمیشه میخوام‌ببینم میشه برای کالج زبان‌فرانسه‌اقدام‌کرد و متعاقبا برای تحصیل؟یا اینکه ممکنه بعد از دوره‌زبان‌ دیگه ویزا ندن؟ممنونم از توجهتون

سارا جوادی

با سلام درصورتی بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شده باشید و گپ تحصیلی نداشته باشید، می توانید برای فرانسه اقدام کنید. البته بهترین توصیه به شما این است که با تکمیل زبان برای دوره ارشد اقدام نمایید.

KASRA

سلام عرض ادب ببخشید فرمودید که هزینه تحصیل در مقطع دکترا کم هزینه هست و شاید رایگان هم باشد اما چیزی که مطرحه هزینه زندگی در حال حاضر برای شهر پاریس یا لیون چقدره شما بین ژاپن . کره جنوبی . فرانسه برای رشته های مهندسی کدوم بهتره

سارا جوادی

با سلام هر سه گزینه بسیار مناسب هستند اما اروپا برای تمدید اقامت و دریافت اقامت دائم راحت تر است. هزینه اقامت در فرانسه درشهرهای اصلی سالی 12 هزار یوروست. پیشنهاد میکنم با شماره 02172207 واحد مشاوره تماس بگیرید تا همکاران بیشتر راهنماییتون کنند.

Mahsa

سلام من دانشجوی سال دوم حقوق دانشگاه آزادم میخواستم بدونم امکانش هست مقطع کارشناسی ارشدو تو دانشگاه استراسبورگ ادامه بدم؟و اینکه هزینه زندگیو دانشگاه و خوابگاه چه جوریه؟میشه اونجا با کار دانشجویی این هزینه هارو داد؟

سارا جوادی

با سلام بله پس از اتمام تحصیل می توانید اقدام کنید. در حال حاضر هزینه ها سالی 12 هزار یوروست که با کار دانشجویی درصدی از این مبلغ را می توان درآورد.

KASRA

ببخشید برای مقطع دکترا هزینه ها در فرانسه چگونه هست؟ و شما چون من همزمان در حال مکاتبه با دو استاد راهنما در دانشگاه ریکیو توکیو ژاپن و دانشگاه لیون فرانسه هستم شما فرمودید برای کانادا هم اقدام کنم امکان داره بعد از اخذ مدرک دکترا از ژاپن یا فرانسه برای مقطع پست داک از امریکا اقدام کنم؟ مچکرم

سارا جوادی

با سلام تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری رایگان است. بله می توانید پس از اتمام تحصیل برای مقطع پس داک امریکا اقدام کنید.

شهریار

سلام. من مدرک لیسانس آشپزی ملل دارم . معدلم حدود ۱۵ هست.میخوام در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس همین رشته در فرانسه ادامه تحصیل بدم. دارای همسر و فرزند هستم. می‌خوام بدونم میتونم در فرانسه همزمان هم درس بخونم و هم کار کنم که هزینه های زندگیمو پوشش بدم. همسرم هم لیسانس روانشناسی داره. ممنون میشم راهنماییم فرمایید. 

سارا جوادی

با سلام درفرانسه اجازه کار 20 ساعت در هفته دارید که درصورتی که همسر هم کار کند میتوانید هزینه ها را تا حد زیادی پوشش دهید .البته به شرطی که در دانشگاه های دولتی و ارزان فرانسه پذیرش بگیرید.

Ariya

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. من لیسانس آموزش زبان انگلیسی دارم و دانشجوی ارشد مدیریت جهانگردی هستم. میخواستم بدونم اگه بخوام برای دکتری در فرانسه اقدام کنم آیا رشتم غیر مرتبط محسوب میشه یا نه،،  b2 و آیلتس ۸ دارم و اینکه با یکی مقاله isi شانسم برای پذیرش چقدر هست. ممنون میشم راهنماییم کنید  

سارا جوادی

با سلام بله تغییر رشته دارید اما مقطع دکتری بستگی به نظر استاد دارد و با توجه به مدارک زبانتون امکان جلب نظر استاد را دارید.

Fatemeh

سلام میخواستم بدون با مدرک لیسانس رشته زبان انگلیسی و داشتن مقاله خوب امکان بورسیه شدن هست ؟

سارا جوادی

با سلام در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات در فرانسه رایگان است و فقط هزینه های زندگی است که بر عهده خود شماست.

زهرا

سلام ۲۶ ساله هستم . لیسانس شیمی از دانشگاه دولتی دارم . معدلم بالاست و به زبان فرانسه و انگلیسی هم تسلط کامل دارم . میتونم بورس داروسازی فرانسه رو بگیرم؟؟ آیا آزمون ورودی هم داره؟؟؟؟؟

سارا جوادی

با سلام بله برای ورود به رشته داروسازی باید در آزمون ورودی شرکت کنید. در این رشته ها شانس دریافت بورسیه کمه. البته لازم به ذکره که تحصیلات در فرانسه تقریبا رایگانه

زهرا

سلام ۲۶ ساله هستم . لیسانس شیمی از دانشگاه دولتی دارم . معدلم بالاست و به زبان فرانسه و انگلیسی هم تسلط کامل دارم . میتونم بورس داروسازی فرانسه رو بگیرم؟؟

سارا جوادی

با سلام بله برای ورود به رشته داروسازی باید در آزمون ورودی شرکت کنید. در این رشته ها شانس دریافت بورسیه کمه. البته لازم به ذکره که تحصیلات در فرانسه تقریبا رایگانه

مهدی

سلام،من دیپلم عکاسی دارم و معدلم13/86هست،و میخوام در دانشگاهای فرانسه ادامه تحصیل بدم و تازه زبان فرانسه رو داخل ایران شروع کردم،و21سالمه،میخواستم بدونم دانشگاهای فرانسه شرایط معدل دارن؟و اگر دارن ایا با این معدل امکان پذیرن هست یا نه؟

سارا جوادی

با سلام اگر برای رشته عکاسی قصد اقدام دارید اکول های هنر فرانسه روی پورتفولیو و نمونه کار شما حساس تر هستن تا معدل.

کسری اسماعیلی

سلام بنده 28 سال هستم و دارای ایتلس 7 وc1 فرانسه 2 مقاله isi معدل کارشناسی 17 و ارشد 18:20 از دانشگاه اصفهان و رشته بنده مهندسی برق بنده با استاد راهنما از دانشگاه لیون .......چقدر شانس بورسیه دارم و 7 هزار یورو سرمایه دارم در صورتی که پذیرش بگیرم

سارا جوادی

با سلام شانس بسیار بالایی دارید.البته توصیه میکنیم درکتار فرانسه برای کانادا نیز اقدام نمایید.

شریف پور

سلام من خاستم بدونم اگ دیپلم داشته باشی و رشتت انسانی باشه؟میتونی درخاست بورس در فرانسه کنم؟؟

سارا جوادی

با سلام رشته تحصیلی منعی ایجاد نمیکنه. تحصیلات در فرانسه تقریبا رایگانه و تنها هزینه های زندگی را باید پرداخت کنید. در مجموع 12 هزار یورو در سال.

جواد امامی

سلام و وقت بخیر/برای تحصیل زبان فرانسه در کالج،مجموع کل هزینه های تحصیلی و زندگی در شهرهای نسبتا ارزان فرانسه چقدر میشه؟/ آیا احتیاج به پشتوانه مالی هست برای رفتن؟/حداقل درآمد از کار دانشجویی و کمکهای مالی دولت برای امور مختلف چقدر هست؟

سارا جوادی

با سلام بله شما به پشتوانه مالی برای مهاجرت به فرانسه نیاز دارید. برای مقطع کالج زبان و کارشناسی دولت کمکی نمیکند ولی اجازه کار بیست ساعت در هفته را دارید. محموع هزینه های شما برای یک سال حدود 12 هزار یورو در مقاطع تحصیلی و 15 الی 18هزاریورو (در زمان کالج) می باشد که حدود 30 الی 40 درصد این مبلغ با کار دانشجویی تامین میشود.

نگار

سلام ،خسته نباشيد ،من مادرم يه پايان نامه خيلي قوي دارن كه خيلي از استاد هاي دانشگاه براش دندون تيز كردن 😅تصميم گرفتيم كه ارسالش كنيم براي دانشگاه هايي كه زبان فارسي رو اموزش ميدن ،ايا توي فرانسه چنين دانشگاهي هست ؟و اگر كه قبولش كردن خانواده هم ميتونن همراهشون برن و ادامه تحصيل بدن؟

سارا جوادی

با سلام موضوع پایان نامه ایشون در ارتباط با زبان فارسیس؟ ایشون اگه ویزا بگیرن همسر و فرزندان زیر 18 هم شامل میشن . این رشته ادبیات فارسی بیشتر در آلمان وجود دارد.

Alirezasa21

سلام ممنون که سوالم رو پاسخ دادین ببخشید برای رشته های پیراپزشکی مثل فیزیوتراپی هم باید با معدل 18/84دیپلم و13پیش دانشگاهی باید آزمون داد یا خیر دوره ی زبان هم اونجا میخوام بخونم

سارا جوادی

با سلام بله اما شرایط پذیرش بسیار راحت تر است. گذراندن دوره زبان در دانشگاه ها و کالج های کشور مقصد هم بسیار توصیه می شود.

یوسف امیری

دختری دارم بیست ساله در مقطع راهنمایی  و دبیرستان  تیزهوشان درس خوانده و با معدل دیپلم بالا ی 19 قبول شده البته مدل پیش دانشگاهی حدوادا 13 یا 16 می باشد برای تحصیل رایگان و مستقیم در رشته پزشکی باید چکار کنیم در صورت پذیرش آیا امکانات مسکن و غیره نیز رایگان است 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز امکان پذیرش مستقیم در رشته های پزشکی در کشورهای اروپایی وجود ندارد و دختر شما باید در آزمون های ورودی قبول شود. آلمان با توجه به رایگان بودن هزینه تحصیل گزینه مناسبی است اما هزینه خوابگاه و خورد و خوارک که در حدود 830 یورو در ماه است به عهده خود دانشجوست.

S

سلام من 39 سال دارم میتونم برای کارشناسی ارشد بورسیه بگیرم؟ سن چقدر موثره؟ 

سارا جوادی

با سلام برای کشورهایی که رایگان هستند شرایط سنی وجود دارد . بهتر است شما برای کشورهایی مثل مجارستان، سوئد ، قبرس ، اقدام نمایید که به سن کمتر حساس هستند.

شیما

سلام خسته نباشید من امسال لیسانس مترجمی زبان فرانسه رو میگیرم برای ارشد میخواستم حقوق بین الملل بخونم امکانش هست که این رشته رو اونجا بخونم ؟یا باید لیسانس حقوق داشته باشم؟ 

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در رشته حقوق در فرانسه باید کارشناسی مرتبط با این رشته داشته باشید. بهتر است شما برای سایر رشته های مرتبط با زبان فرانسه اقدام نمایید.

Alirezasa21

سلام ببخشید من معدل پیش دانشگاهیم 13ودیپلمم18/84هس میخواستم ابتدا زبان رو فرانسه بخونم وبعد برای رشته های دندون یا دارو بخونم دردانشگاه های دولتی وموردتاییدوزارت به نظر شما میتونم

سارا جوادی

با سلام بله . می توان ابتدا برای دوره های زبان فرانسه اقدام کرد . پس از تکمیل زبان در آزمون ورودی دانشگاه های فرانسه شرکت نمایید و در رشته موردنطرتان به تحصیل ادامه دهید.

مهدیه

با سلام و وقت بخیرمیخئاستم بپرسم اگر کسی در ایران تا مقطع ارشد خوانده می تواند برای ارشد دوم از فرانسه اقدام کند یا حتما ملزم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری است؟و اینکه اگر کسی دوره ارشد در ایران را نیمه تمام رها کند برای ارشد خواندن در فرانسه چطور؟ممنون از پاسخگویی شما 

سارا جوادی

با سلام در هر دو حالت فرد می تواند برای مقطع ارشد اقدام نماید.

Qasim

سلام ممنون بابت سایت عالی تون و پاسخگویی تون ، کسی که اقامت فرانسه گرفته و مدرک زبان فرانسوی b1 هست که میخواد ادامه تحصیل بده برای رشته روانشناسی (چندسال هست این رشته؟) هر ماه چقدر حقوق حمایت میکنن تا این رشته رو فارغ التحصیل شه؟

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما. مقطع کارشناسی در فرانسه بین 3.5 الی 4 سال است. برای افرادی که اقامت دائم این کشور رو دارند تحصیلات رایگان است اما حقوقی در مقطع کارشناسی و ارشد به شما تعلق نمیگیرد.

مهراب

باسلام. ترم آخر کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستم، بامعدل ۱۶ و درحال گذراندن زبان فرانسه، میخاستم ببینم میتونم در مقطع دکتری پذیرش از کشور فرانسه پذیرش بگیریم؟؟  درصورت بله، باچه شرایطی و چه هزینه ای.باتشکر

سارا جوادی

با سلام برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری علاوه بر مدرک زبان به سوابق پژوهشی نیاز دارید . در غیر این صورت در مقطع ارشد دو موفق به اخذ پذیرش خواهید شد. تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه تقریبا رایگان است.

مریم

با سلام.من لیسانس مدیریت جهانگردی از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات دارم.الان هم در مقطع ارشد مترجمی فرانسه در همون واحد پذیرش شدم.درضمن32 ساله هستم با همسر ویک فرزند.6 ترم هم زبان فرانسه در کانون زبان خوندم.میخواستم ببینم با این شرایط میتونم شانس پذیرش داشته باشم یا خیر؟محدودیت سنی وجود دارد یا نه؟

سارا جوادی

با سلام با توجه به تغییر رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد داشتید ، شما میتوانید برای ارشد در رشته های مرتبط با روانشناسی اقدام نمایید. درضمن سن شما مناسب است و مشکلی بابت این قضیه نخواهید داشت.

مریم

با سلام.من لیسانس مدیریت جهانگردی از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات دارم.درضمن 32 ساله هستم با همسر وفرزند.6 ترم زبان فرانسه در کانون زبان خوندم.میخواستم بدونم با این شرایط میتونم به فکر ادامه تحصیل در فرانسه باشم یا خیر؟درضمن الان در مقطع ارشد همون دانشگاه در رشته مترجمی زبان فرانسه پذیرش شدم.ارشد رو بخونم واقدام کنم یا خیر؟محدودیت سنی وجود دارد یا خیر؟

سارا جوادی

با سلام با توجه به تغییر رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد داشتید ، شما میتوانید برای ارشد در رشته های مرتبط با روانشناسی اقدام نمایید. درضمن سن شما مناسب است و مشکلی بابت این قضیه نخواهید داشت.

سارا

سلام.ایا فرانسه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی کارشناسی ارشد و phdدارد؟اگر بله کدام دانشگاه ارائه می دهد؟متشکرم

سارا جوادی

با سلام برای اطلاع از دانشگاه های فرانسه با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید تا وقت مشاوره حضوری یا غیر حضوری برای شما ترتیب داده شود.

مرتضی

سلام خسته نباشید من دانشجوی رشته رادیولوژی گیلان هستم میخواستم بدونم پذیرش برای کارشناسی ارشد همین رشته رو کدوم دانشگاه های فرانسه دارن؟ 

سارا جوادی

با سلام برای اطلاع از دانشگاه های فرانسه با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید تا وقت مشاوره حضوری یا غیر حضوری برای شما ترتیب داده شود.

سلام خسته نباششید ببخشید میخواستم ببینم با ساعت کاری که برای دانشجوهای ارشد میزارن با توجه به حقوقش میشه شهریه دانشگاه رو داد

سارا جوادی

با سلام بله هزینه های تحصیل را میتوان پوشش داد اما هزینه های زندگی باقی می ماند که حتما باید از ایران ساپورت مالی شوید.

فردین

با سلام من مدرک دیپلم دارمبرای ادامه تحصیل در فرانسه تا چه تاریخی زمان دارم تا مدارکمو ارسال کنم؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز در صورتی که مدرک زبان b2 فرانسه داشته باشید میتوانید برای پذیرش مستقیم مقطع لیسانس در برخی رشته ها تا اردیبهشت هر سال اقدام نمایید. در صورت نداشتن مدرک زبان میتوانید برای دوره های زبان فرانسه در کشور فرانسه در تمام طول سال اقدام نمایید.

Aref

سلام من دانشجو سال اول حقوق در دانشگاه دولتی بروجرد هستم میخواستم بدونم برای تحصیل این رشته در کشور فرانسه باید چکار کنم؟؟؟ من همسرم فرانسوی هستن برای همون میخوام اونجا ادامه تحصیل بدم میخاستم بدونم به چه شکل باید پیش رفت؟؟

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی باید سطح زبانی در سطح c1 داشته باشید. درغیر این صورت می توانید برای کالج های زبان فرانسه در این کشور اقدام کنید.

محمدرضا

با سلام. من دانشجوی ترم آخر مهندسی فناوری اطلاعات هستم از آزاد نجف آباد با معدل 14 و آیتلس 8.5 . میخواستم ببینم شانس پذیرش دارم و دریافت بورسیه؟

سارا جوادی

با سلام میتوانید برای کشور ایتالیا و بورسیه استانی اقدام نمایید و شانس بالایی برای اخذ این بورسیه دارید.

AHMADI

سلام من فوق دیپلم دارم می تونم برای کارشناسی اقدام کنم؟ ( شما تو این صفحه نوشتید ویزا کارشناسی نمیدن!) بعد داخل این صفحه یه جا نوشته بودید هزینه تدریس کارشناسی 300 یورو یه جا نوشته بودید 2000 تا 3000 یورو در سال!بعد اینکه من قبلا شنیده بودم نمره معدل داخل پذیرش دانشگاه فرانسه تاثیری نداره ولی شما اینجا معدل 14 رو درج کردید. یعنی یه نفر که معدلش 13 باشه پذیرش نمی کنند؟!!!

سارا جوادی

با سلام از سال 2019 شهریه در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی به 2770 یورو رسید. در مورد ویزا هم بستگی به شرایط شما مثل سن ، وصعیت مالی و مدارکتون داره و مدرک تحصیلی تاثیر گذار نیست. و معدل شما دانشگاه شما رو مشخص میکند. افرادی که معدل زیر 14 دارند شانس بسیار ضعیفی برای پذیرش در دانشگاه های ممتاز فرانسه دارند.

رضايي

ايا ميشه اونجا زبان رو خوند؟؟ و ايا براي ورود به دوسال اول هم امتحان ميگيرن؟؟ و ميزان قبولي در امتحان ورودي چقدر هستش؟؟ ي سوال كه ايا ميشه براي ماه بعد از سپتامر اقدام كرد ؟؟

سارا جوادی

با سلام بله دوست عزیز میتوان برای دوره های زبان فرانسه نیز اقدام کرد.ورود به دوسال اول چه رشته ای؟ برخی رشته ها برای ورود به مقطع کارشناسی آزمون ورودی ندارند که مشاورین گروه آتیه آفرینان این رشته ها را خدمتتون اعلام میکنند. برای دوره های زبان میتوان برای تقریبا هر ماهی در سال اقدام کرد.

سحر

پسرم ۱۵ ساله است و دوره اول دبیرستان. برای ادامه تحصیل در دبیرستان های فرانسه چطور اقدام کنیم. و اینکه در شهر های حومه فرانسه هم دبیرستان های خوبی وجود دارد؟

سارا جوادی

با سلام فرانسه ویزای دانش آموزی صادر نمیکند و در صورتی فرزند شما می تواند در مدارس این کشور تحصیل کند که همراه شما به عنوان ویزای پیوست وارد فرانسه شود. در این صورت تحصیل در مدارس این کشور رایگان هم خواهد بود . اگر قصد دارید فرزندتان برای ویزای دانش آموزی اقدام کند کشور کانادا را مدنظر قرار بدهید.

Sara

سلام من ۳۲ ساله هستم و لیسانس حقوق دارم برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه میتوانم با مدرک لیسانس از دانشگاه پیام نور اقدام کنم؟آیا مدرک لیسانس مرا قبول میکنند؟

سارا جوادی

سلام برخی دانشگاه ها بله. البته شما نیاز به C1 زبان فرانسه هم دارید.درصورتی که این مدرک را در ایران نگرفته اید میتوانید در فرانسه بگذرانید.

Kia

سلام. وقت بخیرمن کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از یه دانشگاه غیرانتفاعی دارم ، شما ادامه تحصیل در مقطع ارشد رو پیشنهاد میکنید یا دکترا ؟خانمم روانشناسی خونده دانشگاه آزاد، میتونه مهاجرت تحصیلی بگیره و من هم در کنارش برم و کار کنم ؟؟

سارا جوادی

سلام دوست عزیز گرفتن پذیرش در مقطع دکتری از مقطع کارشناسی ارشد بسیار سخت تر است. درصورتی که شما رزومه قوی مانند مقالات بین الملی داشته باشید شانس پذیرش برای این مقطع را دارید ، در غیر این صورت بهتر است برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید. بله ، راه دیگر این است که خانم اقدام کند و شما همراهشون تشریف ببرید.

Mohammad

سلام،میخواستم بدونم با مدرک دیپلم میتونم دانشگاهمو تو فرانسه شروع کنم و اگه هم میشه شرایطش چیه؟

سارا جوادی

با سلام بله میتونید. تحصیل در این مقطع به زبان فرانسه است . اگر به این زبان تسلط دارید در اکثر رشته ها به صورت مستقیم وارد دانشگاه می شوید . در غیر این صورت ابتدا وارد کالج زبان شده و پس از تکمیل زبان وارد کورسهای دانشگاه می شوید. هزینه دوره زبان حدود5000 یورو و دانشگاه سالیانه 2770 یورو در مقطع کارشناسی است.

نوید

من مدرک ازحقوق علوم سیاسی ازدانشگاه بلخ افغانستان دارم میخواهم برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسان  دریک از دانشگاهای فرانسه اقدام نمایم لطفا مرا راه نمای کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، برای تحصیل در رشته حقوق باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشید ، درغیر اینصورت می توانید در کالج های زبان این کشور شرکت کنید.هزینه تحصیل در ارشد این رشته سالیانه 3700 یوروست. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای این کشور بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button