تحصیل در سوئیس برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور سوئیس از جمله کشورهای بسیار امن در دنیا محسوب می شود و به علت شرایط رفاهی و امکانات بسیار عالی به کشوری محبوب برای علاقه مندان به مهاجرت تبدیل شده است.

مهاجرت افراد به کشور سوئیس کار آسانی نیست، اما موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با همکاری وکیل مهاجرت به سوئیس قادر به اخذ ویزای مورد نظر برای شما عزیزان می باشد. اگر تمایل به تحصیل در سوئیس دارید باید از شرایط تحصیل در سوئیس اطلاع داشته باشید.

شرایط تحصیل در سوئیس

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهمترین علل انتخاب این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان است همین امر باعث شده که این کشور به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویی جهان تبدیل شود و دانشجویانی از سراسر جهان شانس خود را برای ورود به این کشور امتحان میکنند.
سوئیس با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست و از نظر شفافیت دولتی، آزادی‌های اجتماعی، کیفیت زندگی، رقابت‌پذیری اقتصادی و شاخص توسعه انسانی در میان تمامی کشورهای دنیا در صدر قرار دارد.

از نظر رتبه بندی شاخص رفاه اجتماعی (لگاتوم)، سوئیس دومین کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی در دنیا است و این موضوع بسیاری از علاقه مندان تحصیل به خارج را مشتاق تحصیل و زندگی در این کشور می کند.  
24 دانشگاه از دانشگاه های سوئیس مورد تائید وزارت علوم ایران هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند با مدرک این دانشگاه ها در ایران ادامه تحصیل داده و یا مشغول به کار شوند. داشتن ویزای تحصیلی در سوئیس از روش های اخذ اقامت در سوئیس و مهاجرت به کشور سوئیس می باشد.

چرا تحصیل در سوئیس را انتخاب کنیم؟

برخی از مزایای تحصیل در سوئیس که افراد چرا تحصیل در سوئیس را انتخاب می کنند ذکر خواهیم کرد :

  1. 24 دانشگاه از دانشگاه های سوئیس مورد تائید وزارت علوم ایران هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در سوئیس می توانند با مدرک این دانشگاه ها در ایران ادامه تحصیل داده و یا مشغول به کار شوند.
  2. سوئیس دومین کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی در دنیا می باشد و همچنین از نظر رتبه بندی شاخص رفاه اجتماعی (لگاتوم) در صدر است و این موضوع بسیاری از علاقه مندان تحصیل به خارج را مشتاق به زندگی و تحصیل در سوئیس می کند.
  3. با کمترین میزان جرم کشور سوئیس، جزء امن ترین کشور های دنیا محسوب می شود.
  4. امکان کار دانشجویی در سوئیس به صورت 20 ساعت در هفته برای دانشجویانی که در پرداخت هزینه های دانشگاه جهت تحصیل در سوئیس مشکل مالی دارند.
  5. تحصیل کارشناسی سوئیس به زبان های آلمانی یا فرانسوی بوده و در مقاطع بالاتر علاوه بر این ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.(برای هر زبان باید مدرک مورد نیاز ارائه شود).

تحصیل پیش از دانشگاه در کشور سوئیس

تحصیل قبل از دانشگاه در کشور سوئیس  از سن 6 الی 8 سالگی شروع می شود. مدت زمان این دوره تحصیلی در سوئیس 8 تا 9 سال می باشد.
تحصیلات در این دوره در کشور سوئیس به 2 بخش ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود که مدت زمان تحصیل در سوئیس در دوره ابتدایی 4 تا 6 سال و طول مدت دوره تحصیل در دبیرستان در سوئیس 3 تا 5 سال می باشد.
لازمه ورود به مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور سوئیس داشتن مدرک دیپلم می باشد که در پایان تحصیلات دوره دبیرستان قابل اخذ می باشد.

محدودیت سنی برای تحصیل در سوئيس

محدودیت سنی برای تحصیل در سوئیس و اخذ پذیرش وجود ندارد.

شرایط زندگی دانشجویی و تحصیل در سوئیس

کشور سوئیس دارای امکانات و شرایط رفاهی بسیار عالی و فوق العاده می باشد البته شرایط تحصیل در سوئیس نسبت به سایر کشورهای دیگر دشوار می باشد.
در خصوص شرایط زندگی دانشجویی و تحصیل در سوئیس می توان گفت که کشور سوئیس با کمترین میزان جرم، جزء امن ترین کشور های دنیا محسوب می شود. اما یکی از مسائلی که افراد برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور با آن روبرو می شوند شرایط سنی و گپ تحصیلی می باشد که از عوامل تاثیرگذار در احتمال اخذ ویزای تحصیلی سوییس می باشد.

نکته ی دیگری که می توان به آن اشاره کرد شرایط اخذ ویزای همراه می باشد که معمولا به سهولت قابل دستیابی نیست و اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوییس به دشواری میسر می گردد.
از این رو کشور سوئیس مناسب افرادی است که به صورت مقطعی بخواهند به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنند نه به صورت دائم . بیشترین بورسیه تحصیلی کشور سوئیس در مقطع دکترا می باشد و تعداد این بورسیه ها بسیار محدود است و شانس کمتری برای دریافت این بورسیه امکان پذیر است.

مزایای تحصیل در سوئیس

مزایای تحصیل در سوئیس به شرح زیر است:

مزایای تحصیل در سوئیس
مزایای تحصیل در سوئیس

تحصیل کارشناسی در کشور سوئیس

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی به زبان های آلمانی یا فرانسوی بوده و اگر متقاضی مدرک زبان B1 را داشته باشد میتواند مستقیم وارد دانشگاه شود در غیر اینصورت مستلزم این است که در کشور سوئیس 1 سال را به گذراندن دوره زبان سپری کند.

تمامی رشته ها امتحان ورودی دارند که از دروس دبیرستان است. با ذکر منبع بعد از کسب نمره مطلوب در زبان و امتحان ورودی که در شهر فرایبورگ هر ساله برگزار می شود, متقاضی میتواند وارد دانشگاه شود. بسته به دانشگاه و رشته انتخابی, هزینه تحصیل بین 1000 تا 3000 فرانک میباشد.

تحصیل کارشناسی در کشور سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

زبان دروس دانشگاهی جهت تحصیل کارشناسی ارشد سوئیس  به 3 صورت آلمانی وانگلیسی و فرانسوی تدریس می شوند. اگر متقاضی قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشد باید آیلس 6.5 ارائه دهد و اگر قصد ادامه تحصیل به زبان آلمانی و یا فرانسوی را داشته باشد باید B2 ارائه دهد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه و رشته مورد نطر متقاضی، شهریه بین 1000 تا 5000 فرانک متغیر است.

تحصیل دکتری در سوئیس

تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور سوئیس به 2 صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

با توجه به این نکته که کشور سوئیس برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا 2 هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا در پیش دارند. در این راستا در دست داشتن نمره زبان مطلوب، کارشناسی و ارشد مورد تایید و تالیفات کتاب و مقاله، بسیار تاثیر گزار خواهد بود.

تحصیل دکتری در سوئیس

جهت اخذ بورسیه تحصیل مقطع دکترا در سوئیس فرد متقاضی باید موارد ذیل را احراز نماید:

  • در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئیس .
  • اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی (حداقل آیلتس 6.5) جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئیس
  • جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید.
  • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و … جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئیس
  • داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئیس نقش بسزایی ایفا نماید.

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

  • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقلی 6.5
  • دارا بودن مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های تایید شده و معتبر (ترجیحا در خود کشور سوئیس)
  • سوابق تحصیلی درخشان که شامل معدل بالا در مقاطع قبلی، داشتن مقالات تائید شده بین المللی و … میشه.

تحصیل داروسازی در سوئیس

برای متقاضیانی که خواهان تحصیل در سوئیس در رشته دارو سازی می باشد، بیشترین رشته های مرتبط با دارو سازی که روی آن ها توجه بالا تری می باشد رشته های شیمی، زیست شناسی، فیزیولوژی، ساخت دارو و داروشناسی است.

آزمون های ورودی رمز موفقیت افراد را برای تحصیل داروسازی در سوئیس تعیین می کند هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس برای دانشگاه های دولتی از 1000 یورو تا 16000 یورو در سال می باشد و در دانشگاه های خصوصی کشور سوئیس هزینه های تحصیل داروسازی در حدود 1500 یورو الی 16000 یورو در سال می باشد.

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیس

برترین دانشکده های پزشکی در سوئیس قرار دارند. دوره های تحصیلی پزشکی در دانشکده های زوریخ، ژنو، بازل، برن و لوزان 6 سال به طول می انجامد و در نهایت یک مدرک تحصیلی اعطا میشود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس 7- 5 سال به طول می انجامد که این امر بسته به مکان تحصیل و نوع رشته انتخابی شما دارد. تحصیل در سوئیس در مقطع پزشکی و دندانپزشکی با علومی مانند کالبد شناسی و زیست شناسی آغاز می گردد و پس از آن شرکت در دوره های تخصص صورت می گیرد.

ویزای دانشجویی سوئيس

افرادی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس هستند ، بهتر است در ابتدا درخواستی برای دریافت بورسیه به دانشگاه مورد نظر خود در سوئیس ارائه دهند.

دانشگاه مورد نظر این افراد، ابتدا با توجه به سوابق تحصیلی فرد و رزومه علمی او درخواست وی را بررسی می‌کند و در صورت تائید دانشگاه می‌توانند اقدام به دریافت ویزای دانشجویی در سوئيس کنند. مدت اعتبار این ویزا با توجه به پایان تحصیل (مدت دوره تحصیل در سوئیس) تنظیم می‌ شود.

ویزای دانشجویی سوئيس

مهلت ارسال مدارک برای تحصیل در سوئیس

مهلت نهایی ثبت نام در دانشگاه های سوئیس بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت است و گاهی هم بسته به شرایط فردی شما و اینکه به ویزای دانشجویی سوئیس نیاز دارید یا نه، تغییر می کند.
معمولا به دانشجویان توصیه می شود که تقاضای خود را در ترم بهاره بفرستند تا بتوانند در دوره هایی که در سال تحصیلی بعدی شروع می شوند، شرکت کنند.

ددلاین های معمول جهت تحصیل در سوئیس

  • ترم پاییزه: 1 دسامبر تا 30 آوریل
  • ترم تابستانی: 1 می تا 30 نوامبر
  • اگر شما به ویزای سوییس نیاز دارید زمان های زیر برای شما توصیه می شود:
  • ترم پاییزه: 1 دسامبر تا 28 فوریه
  • ترم بهاره: 1 می تا 30 سپتامبر

در بعضی موارد تحصیل در دانشگاه های سوئیس، تقاضاهای دانشجویان متقاضی دوره PhD مهلت پایانی متفاوتی دارند:

  • برای ترم پاییزه: تا 15 اکتبر
  • برای ترم بهاره: تا 31 مارس

اگر دانشگاه سوئیس درخواست شما را خیلی دیر دریافت کند، شما را برای ترم بعدی ثبت نام می کند.

مهلت ارسال مدارک برای تحصیل در سوئیس

 تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

یکی از راه های مهاجرت به سوئیس می تواند از طریق تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان باشد. برای تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان باید به این نکته اشاره کرد که کشور سوئیس برای دوره های زبان به راحتی ویزای تحصیلی صادر نمی کند و دانشجویان برای تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان شانس بالایی برای اخذ ویزای دانشجویی در سوئیس ندارند، بنابراین دانشجویان می توانند برای گذراندن دوره های زبان جهت تحصیل در سوئیس از کشورهای دیگر همانند مجارستان، هلند و دانمارک استفاده نمایند.
دانشگاه هایی که در سوئیس به زبان فرانسوی تدریس می شود به شرح زیر است:

  • University of Fribourg
  • University of Neuchâtel
  • University of Geneva
  • University of Lausanne
  • Federal Institute of Technology in Lausanne

دانشگاه هایی که در سوئیس به زبان آلمانی تدریس می شود به شرح زیر است :

  • University of Basel
  • University of Bern
  • University of Lucerne
  • University of St.Gallen
  • University of Zurich
  • The Federal Institute of Technology in Zurich
  • University of Fribourg

کشور سوئیس 3 زبان رسمی ( فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی) دارد و زبان ارائه شده در دانشگاه های سوئیس بستگی به دانشگاه مورد نظر دانشجو دارد.

به علاوه اکثر دانشگاه های سوئیس برنامه های متنوعی به زبان انگلیسی دارند که اکثر دانشجویان بین المللی به زبان های انگلیسی ، فرانسه یا آلمانی به ادامه تحصیل در سوئیس می پردازند. مدارک مورد تایید هر زبان برای ادامه تحصیل در سوئیس عبارتند از:

  • زبان آلمانی : DSH,TEstdaf,OSD,telc
  • زبان فرانسوی : Delf , Dalf
  • زبان انگلیسی : IELTS , TOEFL
تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور سوئیس

دانشگاه های زیر از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا می باشند.

  • دانشگاه فرایبورک به زبان های فرانسوی و آلمانی
  • دانشگاه لوزان به زبان فرانسه
  • دانشگاه ژنو به زبان های فرانسه و انگلیسی
  • دانشگاه فناوری لوزان به زبانهای انگلیسی و فرانسوی
  • دانشگاه لوگانو به زبان های انگلیسی و ایتالیایی
  • دانشگاه زوریخ به زبان های آلمانی و انگلیسی

گروه الف (ممتاز)

  1. École Polytechnique Federale of Lausanne*
  2. ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology)*
  3. Universita della Svizzera Italiana
  4. Université de Fribourg (Fribourg University)*
  5. Université de Neucahtel (Neucahtel University)*
  6. University of Basel*
  7. University of Bern*
  8. University of Geneva*
  9. University of Lausanne*
  10. University of Zurich*

گروه ب (خوب)

  1. University of St Gallen (HSG)*

گروه ج (متوسط)

  1. Berner Fachhochschule, BFH  صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد
  2. Ecole Hoteliére de Lausanne صرفاً تا مقطع کارشناسي ارشد و در رشته هتلداري
  3. Fachhochschule Nordwestschweiz, FHNW صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  4. Fachhochschule Ostschweiz, FHO صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  5. Franklin University Switzerland  صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد
  6. Haute Ecole d’Ingenierie et de Gestion du Canton de Vaude صرفاً تا کارشناسي
  7. Haute Ecole Spécialisée de Suisse Occidentale  صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  8. Hochschule Luzern, HSLU صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  9. Scuola Universitaria Professionale della Svizzera italiana (SUPSI)  صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد در رشته های موسیقی
  10. University of Art and Design Lausanne
  11. Universität Luzern  صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  12. Zürcher Fachhochschule, ZFH صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  13. Haute Ecoled’Ingenierieet de Gestion du Canton de Vaude صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته هتل داری
  14. Haute Ecole Spécialiséé de Suisse Occidentale صرفا تا کارشناسی
  15. Scuola Universitaria della Svizzera italiana (SUPSI) صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد
  16. University of Art and Design Lausanne صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد و در دپارتمان های مهندسی

گروه د (ضعيف)

  1. Haute Ecole d’Ingenierieet de Gestion du Canton de Vaude
  2. Haute Ecole Spécialiséé de Suisse Occidentale
لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور سوئیس

هزینه های تحصیل در سوئیس

هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف کشور سوئیس متفاوت است و اگر فرد متقاضی تحصیل در سوئیس بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کند، هزینه تحصیل در سوئیس رایگان می شود.
اما جهت تحصیل در این کشور بدون بورسیه تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر، در هر ترم هزینه ای بین 700 فرانک در دانشگاه های دولتی تا 4000 فرانک در دانشگاه های خصوصی لازم است.

هزینه تحصیل در سوئیس در هر مقطع حدود 600 تا 700 فرانک سوئیس می باشد. دانشجویانی که می خواهند در خوابگاه زندگی کنند باید ماهیانه مبلغی حدود 1000 فرانک سوئیس را پرداخت کنند و کسانی که می خواهند منازل شخصی اجاره کنند باید مبلغی حدود 1200 فرانک سوئیس باید هزینه کنند. هزینه بیمه تحصیلی و درمانی دانشجویان در سوئیس ماهیانه مبلغی حدود 80 تا 100 فرانک می باشد.

سخن پایانی

هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

شرایط تحصیل در مدارس سوئیس چگونه است؟

در کشور سوئیس تحصیلات اجباری و از سن 6 سالگی برای کودکان شروع می شود، نظام آموزشی سوئیس در دو مقطع ابتدایی و دبیرستان ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئیس چگونه است؟

برای ورود به دانشگاه های کشور سوئیس و یا مراکز آموزش عالی مدرک دیپلم 12 ساله مورد نیاز می باشد. 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس چگونه است؟

مدت زمان دوره مقطع کارشناسی در کشور سوئیس 4 ساله است، برای ورود به مقطع کارشناسی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل بالای 12 مورد نیاز است.

3.8/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
ساناز میرزایی

سلام دوتا سوال داشتم اگه مقطع دکتری با فاند گذرونده بشه بعد از اخذ اجازه کار مدت زمان تحصیل دکتری از ده سالی که برای دریافت شهروندی لازمه کسر میشه ؟ و دوره پست داک کار محسوب میشه یا تحصیل ؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله بخشی از آن بسته به میزان ساعت کاریتون کم میشه.

مملی

سلام وقت بخیر یک سوال داشتم همه ازمون های دانشگاه سوییس در فرایبورگ برگزار میشه ؟ دانشگاهی نیست که بشه بدون دردسر ازمون حضوری رد کرد؟؟؟چون اینجوری عقلانی نیست دولت المان برای تاریخ مشخص ازمون ویز ای خاصی مدنظرشه؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام خیر به این شکل نیست برای کسب اطلاعات با شماره02172207 تماس بگیرید

پریا

سلام وقت بخیر ببخشید من لیسانس آموزش زبان انگلیسی رو دارم و میخواستم ببینم همینطور که ما رشته های زبان های مختلف رو داریم دانشگاه های سوئیس رشته زبان فرانسه و یا ایتالیایی رو هم برای مقطع ارشد دارند؟ و اگر دارند شرایط اش چطور هست؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام استعلام رشته دلخواه شما بایستی گرفته شود جهت بررسی رزومه تحصیلی و دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

اضغر

سلام برای تحصیلی زبان انگلیسی داشته باشیم یا خارجکی

آتیه آفرینان

سلام بسته به دانشگاه، مقطع، رشته ای که پذیرش گرفته می شود مدرک زبان متفاوت است.

مریم

آیا در مقطع پی اچ دی‌ ، دانشگاه های سوییس مدرک زبان تافل رو قبول دارن؟؟

آتیه آفرینان

بله بستگی به دانشگاه داره با ارائه تافل 100 امکان اقدام دارید.

سارا

سلام اگر من ویزای دانشجویی بگیرم همسرم اجازه کار خواهد داشت؟

آتیه آفرینان

سلام، بستگی به نوع پذیرشتان دارد.

س.ن

سلام وقت بخیر ، در مورد تمکن مالی برای مقطع دکترا چیزی نگفتید، تمکن مالی نمیخواد؟

آتیه آفرینان

سلام دوست عزیز همه ی اقدام ها نیاز به تمکن مالی (هزینه ی یکسال زندگی در کشور مقصد) دارند.

ارتمیس

سلام من دانشجوی ترم 3 کارشناسی رشته حقوق دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم بعد اتمام کارشناسی برای ارشد حقوق در سوئیس اقدام کنم مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز رو تا پایان کارشناسی حل میکنم . میخواستم بدونم برای رزومه تحصیلی چه معدلی مناسبه؟؟ و ایا بالا بودن معدل شانس پذیرشو بیشتر میکنه؟ و اینکه آیا داشتن مدرک مورد نیاز زبان آلمان در کنار زبان انگلیسی شانس پذیرش رو بالا میبره یا فرقی نمیکنه؟؟

آتیه آفرینان

با سلام قطعا معدل شما در اخذ پذیرش تاثیرگذار می باشد اما بهتر هست ابتدا دانشگاه مدنظرتون مشخص شود و استعلام شرایط و مدارک مورد نیاز گرفته شود. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو تایم مشاوره با شماره 02172207تماس بگیرید.

Hadi

سلام وقت بخیر من 24 سالمه کارشناسی نرم افزار از دانشگاه آزاد معدل 16.48 ایلتس 7.5 و GRE 320 قصدم اپلای برای دانشگاه های کانادست ولی سوئیس هم مدنظرمه بنظرتون شانس بورسیه از کشور سوئیس رو دارم برا مقطع ارشد گرایش کامپیوتر ساینس/هوش مصنوعی ؟

آتیه آفرینان

با سلام برای هردو کشور امکان اخذ پذیرش و ویزا برایتان وجود دارد اما برای اخذ بورسیه باید شرایطتان به طور تخصصی بررسی شود، جهت رزرو وقت با شماره 02172207 تماس بگیرید.

صفیه

با سلام من دانشجوی سال سوم کارشناسی مدیریت صنعتی با معدل ۱۷.۹۰ و تا پایان مقطع ام برای آیلتس آماده ام . میتونم برای ارشد مدیریت پروژه در سوئیس اقدام کنم؟ فاند چطور؟

آتیه آفرینان

باسلام، البته که اخذ پذیرش ممکن است اما در رابطه با اخذ فاند کاملا بستگی به رزومه ی شما دارد، جهت بررسی و مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مهدی

سلام معدل مدرک کاردانی من 14است امکان پذیرش در دانشگاه هست یا نه؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز مدرک کاردانی برای اکثر کشورهای اروپایی تعریف نشده، بهتر است با مدرک دیپلم اقدام کنید(البته که شرایط سنی شما باید بررسی شود) جهت رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

sahar

سلام وقت بخیر بنده کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با 41 سال سن هستم. میخواستم بدونم آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترا وجود داره؟ و نکته دوم اینکه اگر من بخوام رشته جدیدی مثل فیزیوتراپی را شروع کنم در دوره لیسانس، امکانپذیر هست یا نه؟؟ آیا سن مانعی برای ادامه تحصیل ایجاد نمیکنه؟

آتیه آفرینان

با سلام، سن شخص، برای اخذ پذیرش و ویزا بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد من تحصیل در مقطع دکتری و یا ارشد مجدد برای "کشورسوئد" می باشد.

فتاحیان

سلام 35 ساله بدون گپ تحصیلی امکان پذیرش و دریافت ویزا ندارم؟

آتیه آفرینان

با سلام، رزومه تحصیلیتان باید بررسی شود، با شماره 02172207 تماس بگیرید.

taraaaneeeeeh

سلام روزتون بخیر. هزینه تحصیل در سوئیس در. مقطع ارشد چقدر است؟

آتیه آفرینان

باسلام،حدودا1000-5000فرانک می باشد.

مهتاب

تحصیل در سوییس به چه زبانیه؟

آتیه آفرینان

سلام، کاملا بستگی به مقطع ،رشته و دانشگاه دارد. در دانشگاه های کشور سوئیس زبان های فرانسوی،آلمانی،انگلیسی رایج می باشد.

ساسان

برای سن 38 سال و لیسانس مدیریت بازرگانی امکان تحصیل در سوییس وجود داره؟

آتیه آفرینان

باسلام با توجه به سن شما پروسه ی ویزا برایتان ریسک دارد بهتر است برای کشورهای دیگری اقدام کنید.

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به ریسکی که در اخذ ویزا وجود دارد بهتر است برای کشورهایی همچون سوئد، قبرس... اقدام کنید.

وهاب

با سلام و درود. بنده 35 ساله و دارای مدرک مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستم. و 11 سال نیز سابقه کاری در زمینه IT، مالی و طراحی نرم افزارهای مالی دارم. اکنون برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد علاقه زیادی به تحصیل در رشته اقتصاد دارم. همسرم نیز دارای لیسانس حسابداری می باشد. میخواستم بدونم با مدرک لیسانس IT آیا امکان ادامه تحصیل در رشته ارشد اقتصاد در کشور سوئیس وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر چون زمینه ی تحصیلی شما به طور کامل عوض میشه پیشنهاد ما رشته های مدیریتی هست.

مهدی

سلام و عرض ادب من دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هستم برای ادامه تحصیل و در مقطع کارشناسی ارشد و کار آیا میتونم از دانشگاههای سوییس پذیرش بگیرم ضمنا یکی از بستگانم هم مقیم سوییس هست

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر رزومه ی تحصیل شما باید بررسی شود ولیکن امکان اخذ پذیرش مقطع ارشد برایتان وجود دارد ، حضور بستگانتان در این کشور تاثیر زیادی بر روی پروسه ی کاری شما ندارد.

حسین اسدی

سوالی داشتم برای تحصیل در سوئیس حتما باید زبان المانی و فرانسوی و ... را بلد باشیم یا انگلیسی کافی است؟

آتیه آفرینان

سلام ، بسته به مقطع و زبان رشته ی ارائه داده شده ، در کشور مقصد دارد. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین وقت مشاوره تخصصی بگیرید تا استعلام رشتتون گرفته شود.

مهدی

سلام شرمنده یه سوال داشتم برای ورود به دانشگاه برای کارشناسی تمام دانشگاه ها حتما امتحان وروی میگیرن؟ دانشگاهی نیست که نگیره؟ مخصوصا برا اونایی که میخوان مهندسی بخونن.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. دانشگاه های کشور سوئیس اکثرا آزمون و یا مصاحبه دارند ضمن اینکه مدرک زبان در سطح پیشرفته لازم است فرد ارائه دهد.

Mah

سلام وقت تون بخیر بنده دارای مدرک دکتری روانشناسی هستم و از لحاظ رزومه علمی قوی میباشم. ۱۵مقاله علمی و ۲۵ کنفرانس داخلی و خارجی و چند کتاب دارم و مجری چند پروژه تحقیقاتی بوده ام. ممنون میشم اگر به چند سوال بنده جواب دهید: - آیا میتوانم برای دکتری دیگری در این حوزه اقدام کنم؟ -باتوجه باینکه چندسال است که از زبان فاصله گرفته ام آماده مصاحبه اسکایپ فعلا نیستم و نیاز به یک فرصت ۳ ماهه برای قوی کردن زبانم دارم چون سابقه زبانم خوبست. آیا امکانش هست اگر شرایطم را پذیرفتند که مرا در مقطع دکتری بپذیرند انگاه بصورت مشروط پذیرایم باشند و این فرصت طلایی رابمن دهند؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما، با توجه به شرایطی که فرمودید امکان اخذ پذیرش دکتری رشته ی روانشناسی برایتان وجود دارد فقط شرایط سنی و گپ تحصیلی شما بایستی توسط مشاورین ارشد بررسی شود مدرک زبان در سطح ایلتس 7 برای کشور سوئیس لازم هست اما اگر مدرکی ندارید کشور های دیگری همچون اسپانیا هم برایتان مناسب می باشد.

ترنت

سلام عرض ادب...من ترنت محمدیان هستم و اسمم کوروش هست...از 4 سالگی ساکن اسپانیا بودم ..تا 18 سالگی درس خواندم و تا 20 سالگی سالگی در شهر بارسلون بودم دو سال کار کردم و تو سن 20 سالگی برای تحصیل کارشناسی به سوئیس رفتم تو رشته مهندسی کامپیوتر ..3 سال لیسانس خواندم و در حین تحصیل در آمد خوبی داشتم ( البته دروغ نگم برای من که سیتیزن اتحادیه اروپا بودم خیلی خیلی هم راحت بود و هم بی دغدغه البته سوئیس هم از نظر آموزشی و زندگی جای فوق العاده ای بود ...3 سال لیسانس خواندم از دانشگاه برن و بعد 3 سال نیم کار کردم برای مستر از دانشگاه زوریخ پذیرش گرفتم خواندم و هم کار میکردم شاید بهترین دوران زندگی همون وقتی بود که سوئیس درس میخواندم بودم ...الان 32 سالم هست و 2 سال فارغ التحصیل شدم و به 4 زبان فارسی ، انگلیسی ، اسپانیایی و ایتالیایی مسلط هستم و فوق لیسانس از سوئیس دارم و ساکن لس آنجلس در کالیفرنیا هستم ....میخوام برای دکترا اپلای کنم به انگلستان ( به انگلیس زیاد رفتم از وقتی به اسپانیا اومدم تقریبا هر سال 1 بار حداقل رفتم ) ولی میخوام دکترا از دانشگاه خوب انگلستان بگیرم آیا شرایطم مناسبه برای تحصیل دکترا در دانشگاهی مثل اکسفورد یا کمبریج یا امپریال کالج لندن ؟؟؟ من درامد بالاست اینجا توی آمریکا قرارداد سالانه من 130 هزار دلار در آمد در سال 2 سال فارغ التحصیل شدم خوبه شرایطم ؟ سنم البته بگم 2 سال فرصت مطالعاتی در آمریکا بودم در هاروارد ولی خب الان سرکارم .. ممنون از پاسخگویی کوروش

سارا جوادی

با سلام با توجه به دانشگاه ارشد شما و رزومه کاری و مدارک زبانتون شانس بالایی برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های تاپ دارید. گروه آتیه آفرینان برای شما آرزوی موفقیت می کند.

Arash

سلام تشکر بابت اطلاعات خوبی که در اختیار کاربران قرار میدهید.من ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم از دانشگاه ازاد اسلامی با معدل ۱۷. ۱ مقاله هم دارم و همچنین آیلتس ۷.آیا امکان اقدام برای مستر مجدد در سوییس رو دارم؟

سارا جوادی

با سلام شانس خوبی دارید و حتما اقدام نمایید.

مهدی

با سلام. من دکتری فنی مهندسی از یکی از دانشگاههای برتر تهران دارم. می خواستم بدونم می تونم برای دکتری مجدد توی یکی از دانشگاه های سویس پذیرش بگیرم؟ زبانم خوبه از پس مصاحبه اسکایپ بر می آم مدرک زبان داشتم اکسپایر شده. آیا داشتن مدرک زبان اجباریه یا بستگی به استاد داره که از طریق اسکایپ آزمایش کنن؟  رزومه تقریبا خوبی هم دارم مقالات باکیفیت و کارهای تحقیقاتی.

سارا جوادی

با سلام رزومه خوبی داشته باشید شانس وجود دارد. در مصاحبه سطح زبان شما توسط استاد سنجیده میشود. البته در برخی دانشکده ها ارائه مدرک زبان نیز الزامی است.

vahid

ببخشید من شنیدم هزینه تحصیل دکتری در سوییس سالی 23 هزار فرانک سوییس هستش درسته؟

vahid

حداقل فرمودید 18 هزار فرانک به بالاستببخشید حداکثر ممکنه تا 25 هزار فرانک هم برسه؟و ایا میشه از دانشگاه های خصوصی فاند گرفت؟

سارا جوادی

با سلام تحصیل در دانشگاه های دولتی در مقطع دکتری سوئیس همراه با بورسیه است و شما حقوق دریافت خواهید کرد.

علیرضا

سلام من ۱۸ سالمه و دیپلم دارم غیر قانونی وارد سوئیس شدم و درحال گرفتن پندهندگی هستم شرایط من برای تحصل چگونه هست لطفا دقیق توضیح دهید ممنون

متقاضی

سلام با۴۲ سال و ۱۲ سال سابقه کاری به عنوان هیئت علمی و ایلتس ۷ونیم و دوتا فوق لیسانس امکان اخذویزا برای سوئیس دارم ؟ قصد ادامه تحصیل درمقطع دکتری زبانشناسی دارم ایا سن بالا ریسک ویزاروافزایش میده؟

سارا جوادی

با سلام گروه آتیه آفرینان در زمینه پناهندگی اطلاعاتی ندارد.

الهام

سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۹، پیش دانشگاهی با معدل ۱۸ و کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه پیام نور مشهد با معدل ۱۵. آیلتس ۸ و مدرک b2 دارم. دو مقاله isi در زمینه روانشناسی هم دارم. کتابی هم در زمینه روانشناسی ترجمه کردم و برای چاپ در حال ویرایش هست. الان ۳۲ ساله هستم و علاقمندم که در رشته روانشناسی دانشگاه زوریخ یا برن تحصیل کنم. از لحاظ تمکن مالی هم مشکلی ندارم. سوالی که دارم اینه که برای پذیرش در مقطع کارشناسی شرایطم چطوره و آیا سن من امتیاز منفی محسوب میشه؟ اگه بخوام با همین شرایط برای ارشد روانشناسی دانشگاه زوریخ اپلای کنم شانسی دارم؟ ممنون

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز بله برای مقطع کارشناسی ملزومات سنی از نظر سفارت وجود دارد. اگر مشکل ویزا ندارید و درکشوری غیر ایران اقامت دارید مشکلی از بابت دانشگاه برای پذیرش وجود ندارد.

پونه

با سلام و عرض خسته نباشید.ببخشید پروسه دریافت ویزا برای کشور سوئیس با مدرک پزشکی عمومی و یا تخصص چطور هست ؟ و اینکه چطور میتونم برای ادامه تحصیل در تخصص در این کشور ویزا بگیرم ؟ ممنون میشم اگه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

سارا جوادی

با سلام به منظور ادامه تحصیل در مقطع تخصص شما باید در آزمون ارزشیابی این گشور به زبان های فرانسه ، آلمانی یا ایتالیایی شرکت کنید. به این منظور شما باید مدرک c1 در یکی از این زبان ها داشته باشید. پس از شرکت در آزمون درصورتی قبولی دوره های تکمیلی را می گذرونید و پس از آن اجازه ادامه تحصیل خواهید داشت.

پدرام

من میخواهم برای کارشناسی اقدام کنم و 20 سال سن دارم . به گفته شما از مباحث دبیرستان آزمون گرفته می شود . با مطالب ایران فرق می کند و اگر فرق میکند چه هستند . 

سارا جوادی

با سلام پس از تشکیل پرونده و بستن قراداد با گروه آتیه آفرینان مراجع درسی خدمتتون معرفی می شود.

مهدی

سلام من ۱۳ سالمه . توی سایتisiمقاله دارم و توی تست هوش ریون ۱۲۹ شدم وتا مدرک آیلتس ۵ ماه فاصله دارم و قراره برم کلاس هفتم . می خوام با دوستم برای کلاس هشتم برم سوئیس برای ادامه تحصیل دوستم هم شرایط من رو داره . می خوام بدونم که چقدر میتونن من رو بورسیه کنن.

سارا جوادی

با سلام با توجه به اینکه شرایط شما خاص هست و با این سن سوابق بسیار درخشانی دارید باید حتما با مدارس مکاتبه کرد و مدارک شما را ارائه داد تا بتوان نظر قطعی داد.

مجید

باسلام بنده کارشناسی ارشداز دانشگاه ازاد علوم پزشکی تهران دارم میخواستم بورسیه دکترا بگیرم ایا دررزومه من چون دانشگاهم ازاد هست تاثیرداره مثلا دولتی بودشانس بیشترمیشد یابیشتربه مقالاتisiو زبان توجه میکنن ممنون بابت راهننایتون

سارا جوادی

با سلام برای اقدام برای بورسیه دکترا بیشتر سابقه تحقیقاتی ، مقالات ، کنفرانس ها و سطح زبان شما مدنظر است. بنابراین شانس اقدام دارید.

نوید

سلام در قسمت زبان تحصیلی فرمودین فقط فرانسه و آلمانی (در مقطع کارشناسی)ولی تو لیست دانشگاه ها زبان انگلیسی هم نوشته شده سوال اصلی من اینه اگه من مدرک آیلتس در زبان داشته باشم نمیتونم برای کارشناسی سوییس رو انتخاب کنم؟

سارا جوادی

با سلام امکان تحصیل در سوئیس به سه زبان فرانسه ، آلمانی و انگلیسی بر حسب دانشگاه وجود دارد. البته کورس های انگلیسی زبان بسیار کم است و شانس پذیرش پایین است.

مژگان

با سلام مدارکی که برای بورس دوره پست دکترا خواسته بود شامل نمره زبان نمی شد نظر شما چیه

سارا جوادی

با سلام برخی دانشگاه ها در این مقطع به مصاحبه اسکایپ اکتفا می کنند و دیگر مدرک رو الزام نمی دونند.

شهرام

خواهشا آدرس تلگرام رو واسم بدین ممنون بعدشم اگه بخواییم دارو سازی بخونیم دیپلم باید چی داشته باشیم 

سارا جوادی

با سلام بستگی به کشور دارد. برای اکثر کشورها نوع دیپلم مهم نیست. برخی کشورها هم مثل آلمان ، مجارستان ، چک و.. اجازه می دهند تا دوره پیش تجربی رو همانجا بگذرونید. آدرس تلگرام :https://t.me/applyabroadnow

amin

سلام . دانشگاه لوگانو به زبان ایتالیایی فک کنم نه المانی

سارا جوادی

با سلام. دوست عزیز حق با شماست. مطلب اصلاح شد.

درین

سلام خسته نباشید بورسیه های مقطع لیسانس سوئیس چی هست؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس و سایر کشورها در کانال تلگرام ما گذاشته می شود. پیشنهاد میکنم عضو این کانال شوید.

فیروزه ده بزرگی

با سلام خدمت مدیریت محترم دفتر آتیه آفرینان ایرانیانجهت مشاوره و گفت وگوی حضوری در کشور سوییس دفتر یا نمایندگی دارید؟با احترام و سپاس از پاسخ شما

شیوا ساریخانی

با سلام مشاوره حضوری در دفتر موسسه آتیه آفرینان به نشانی بلوار ميرداماد، ما بين خيابان حصاري و شنگرف، ساختمان 138، طبقه پنجم، واحد 27 انجام می گردد. شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۲۶۷۷۷ موفق باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button