کشور سنگاپور با اینکه کوچک است ولی بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل می باشد. کشور سنگاپور به عنوان یکی از پیشروان جهانی در تحقیق و نوآوری شناخته شده است. در کشور سنگاپور 34 دانشگاه وجود دارد که 6 تا از این دانشگاه ها جز دانشگاه های دولتی به حساب می آیند.
برای پذیرش از دانشگاه های سنگاپور باید به طور مستقیم ار دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید که با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر می توانید از زمان و شرایط ثبت نام آگاه شوید.

کشور سنگاپور از لحاظ مساحت کشور کوچکی است. اما در کنار این مساله، در حوزه های تحصیلات عالی و تحقیقات، سنگاپور یکی از بزرگترین انتخاب ها است.
زبان های رسمی این کشور انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل است. کشور سنگاپور می‌تواند برای ایرانی‌ها، یک مقصد تحصیلی و تحقیقاتی برون‌ مرزی فوق‌ العاده خوب باشد. کشور سنگاپور از لحاظ کیفیت آموزش و زندگی هم تراز کشورهای آمریکا و انگلستان است و هزینه های زندگی نیز به نسبت دیگر کشورهای آسیایی بالاتر است.

تحصیل در سنگاپور

تحصیل در مدارس سنگاپور 

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زبان تحصیل در سنگاپور به زبان انگلیسی می باشد به همین دلیل برای تحصیل در مدارس سنگاپور باید دانش آموزان در یک آزمون ورودی شرکت کنند. نیازمندی های این آزمون دانش زبان انگلیسی و ریاضی می باشد.
کودکان کمتر از 6 سال در پیش دبستانی به تحصیل می پردازند. دانش آموزان از سن 6 تا 16 سالگی در مدارس سنگاپور مشغول به تحصیل می شوند . دانش آموزان برای تحصیل در کشور سنگاپور نیاز به ویزای تحصیلی و قیم می باشند.

قیم می تواند یکی از 2 شخص زیر باشد:

  1. یک شهروند سنگاپوری یا شخصی با اقامت دائم سنگاپور که حداقل 21 سال سن داشته باشد
  2. والدین دانش آموز که در سنگاپور اقامت دارند و یا به کار مشغول هستند.

تحصیل در مقطع کارشناسی سنگاپور

رشته های پر طرفدار جهت تحصیل کارشناسی در سنگاپور عبارتند از :

تحصیل در مقطع کارشناسی سنگاپور

دانشجویان از طریق وب سایت ها می توانند جهت تحصیل در سنگاپور اقدام کنند و بعد از پذیرش مدارک خود را آماده کنند. دانشجویان همچنین می توانند قبل از ورود به دانشگاه های سنگاپور در دوره های آمادگی لیسانس و زبان انگلیسی شرکت کنند. تحصیل کارشناسی در سنگاپور 2 زبانه می باشد یعنی ترکیبی از زبان های انگلیسی و یکی از زبان های مالایی، ماندارین یا تامیل صورت پذیرد. برای تحصیل در سنگاپور مدارک زبان آیلتس، تافل و C1 پیشرفته قابل قبول می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در سنگاپور 

تحصیل کارشناسی ارشد در سنگاپور دوبار در سال در ماه های اوت و ژانویه پذیرش می کنند، معمولاً تعداد درخواست های تحصیل در سنگاپور از ظرفیت موجود در دانشگاه ها بیشتر می باشد بنابراین دانشجویان باید شایستگی خود را برای تحصیل در سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد ثابت کنند . ارائه مدرک کارشناسی جهت تحصیل در این مقطع الزامی می باشد.

تحصیل دکترا در سنگاپور 

برای تحصیل دکترا در سنگاپور باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. اریابی برای تحصیل در این مقطع براساس سوابق تحصیلی و مدرک تحصیلی، توصیه نامه ها، نمرات آزمون های مورد نیاز و تجربه کار مرتبط انجام می باشد. تحصیل در کشور سنگاپور در مقطع PhD  4 الی 5 سال می باشد. 
هر دو گزینه پاره وقت و تمام وقت برای مطالعات دکترا سنگاپور امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند با اساتید راهنما با سوپروایزر برای موضوعات خاص مکاتبه  کنند. برای اخذ پذیرش تحصیل در این مقطع ممکن است از شما مدرک GRE، GMAT یا GATE درخواست شود.

تحصیل در رشته های پزشکی در سنگاپور 

آکادمی پزشکی در سنگاپور در سال 1957 تاسیس شد. این نهاد آموزشی در سنگاپور متخصص در تبیین برنامه های پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی در سنگاپور

برای تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشید. هزینه تحصیل در سنگاپور در دانشگاه ملی در رشته دندان پزشکی در حدود 40 تا 50 هزار دلار در سال می باشد. کشور سنگاپور کشوری گران برای تحصیل می باشد. مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ملی سنگاپور به شرح زیر است:

  • دوره A-LEVEL جهت تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور
  • دوره IB Diploma جهت تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور 

بی گمان برای متقاضیان تحصیل در سنگاپور جذاب ترین گزینه دانشگاه ملی سنگاپور NUS خواهد بود. این دانشگاه دارای اعتبار بین المللی فراوان است.
از نظر کیفیت آموزش رشته های تحصیلی این دانشگاه در رشته مهندسی عمران و سازه در رتبه 3 جهانی و در زمینه مهندسی و فناوری در رتبه 4 جهانی و همچنین در علوم طبیعی در رتبه 10 جهانی قرار دارد.

دانشگاه فناوری Nanyang سنگاپور 

در سنگاپور یک رشته علمی وجود دارد، این رشته با نام دانشگاه فناوری Nanyang در سنگاپور ( NTU ) شناخته شده است، این دانشگاه در رتبه 13 جهانی قرار گرفته است. همانند NUS این دانشگاه بدلیل دوره های مهندسی و کسب رتبه 10 در میان دانشگاه های فنی و مهندسی شناخته شده است.

از دیگر دلایل رتبه بندی این دانشگاه موضوع مهندسی عمران خواهد بود. در سال های اخیر NTU نسبت ثبت نام دانش آموزان رتبه اول مدرسه پزشکی Lee Kong Chian در سال 2013 مبادرت ورزیده است. این در حالیست که NTU همکاری های نزدیکی با کالج Imperial London در انگلیس داشته است.

دانشگاه های بین المللی سنگاپور

دانشگاه های بین المللی سنگاپور 

سنگاپور به عنوان یکی از مراکز پیشرو در جهان در زمینه همکاری بین دانشگاه ها با بسیاری از دانشگاه های پیشتاز در جهان برنامه های مشترک ارائه می دهد. برای مثال دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور با دانشگاه فناوری آمریکایی ماساچوست (MIT ) و دانشگاه چینی ژژیانگ همکاری می کند.

همچنین دانشگاه  Yale-NUS  که در سال 2011 به عنوان اولین دانشگاه هنر در سنگاپور 2011 با همکاری و شراکت بین دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه آمریکایی Yale تاسیس شده است.
این همکاری ها بیشتر بر روی بهبود کیفی جنبه های بین المللی  آموزش در دانشگاه های سنگاپور متمرکز شده اند تا گزینه های بیشتری برای متقاضیان بین المللی تحصیل در سنگاپور فراهم کرده اند.

بورسیه تحصیلی در سنگاپور 

برای تحصیل در سنگاپور و پوشش هزینه ها، دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی سنگاپور که از طرف دانشگاه و یا از طرف مؤسسات خارج از دانشگاه می باشد استفاده کنند.
این مبلغ شامل هزینه های شهریه و هزینه های مرتبط با تحصیل در سنگاپور می باشد. دانشجویان می توانند از وام تحصیلی و کار پاره وقت نیز بهره مند شوند. انواع بورسیه های تحصیلی سنگاپور به شرح زیر است:

  • بورس تحصیلی ASEAN : مخصوص دانشجویان ملل آسیای جنوب شرقی می باشد.
  • بورس تحصیلی APEC: مختص تحصیل تمام وقت در رشته MBA
  • بورس تحصیلی NUS: در مقطع دکترا سنگاپور داده می شود.
  • کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های سنگاپور
  • بورس تحصیلی از دانشگاه های سنگاپور

ویزای دانشجویی و تحصیلی سنگاپور 

دانشجویان بین المللی مه برای ادامه تحصیل در سنگاپور به این کشور مهاجرت می کنند بعد از پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید نسبت به اخذ ویزای دانشجویی و ویزای تحصیلی اقدام کنند . ویزای دانشجویی به همراه نامه پذیرش صادر خواهد شد .

در خواست شما برای ویزای دانشجویی باید شامل مدارک تحصیلی قبلی ، مدارک مورد نیاز و مدرکی برای اثبات آشنایی کافی شما با زبان انگلیسی باشد. شما باید تا ۲ هفته بعد از گرفتن تأییدیه پذیرش ، درخواستتان را به اداره بازرسی و مهاجرت سنگاپور (ICA) ارائه دهید.

ویزای دانشجویی و تحصیلی سنگاپور

مدارک اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور

  • گواهی ثبت نام در دانشگاه با جزئیات ورود به دانشگاه
  • اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی
  • اصل گذرنامه و کپی آن با اعتبار حداقل 6 ماه
  • تکمیل درخواست نامه eform 16
  • آدرس ایمیل متقاضی جهت اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور
  • اطلاعات تماس در سنگاپور. در بیشتر موارد، دانشجو می تواند آدرس موسسه ای که در آن تحصیل می کند را ارائه دهد.
  • دانش آموزانی که والدین آن ها در سنگاپور مشغول به کار می باشند و خارجی هستند و یا اقامت دارند، نیاز به ارائه کد شناسایی خارجیان متعلق به والدین خود را دارند .
  • یک عکس رنگی با اندازه عکس گذرنامه
  • اطلاعات گذرنامه
  • سند تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور 

نحصیل در سنگاپور به تنهایی منجر به گرفتن اقامت و تابعیت در سنگاپور نمی شود. چنانچه متقاضی پس از تحصیل در سنگاپور مشغول به کار شود و دوره های کارورزی را بگذرانند و به عنوان نیروی کار ماهر باشد می تواند نسبت به اقامت دائم سنگاپور اقدام کند. اما باید 6 ماه در سنگاپور مشغول به کار باشد و فیش حقوقی این 6 ماه را ارائه دهد.

شایان ذکر است که شخص می تواند از طریق سرمایه گذاری نسبت به اقامت دائم اقدام کند که باید حداقل مبلغ 2.5 میلیون دلار سنگاپور را صرف سرمایه گذاری در سنگاپور کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در سنگاپور می توانید مقاله ” شرایط زندگی دانشجویان در سنگاپور ” را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل در سنگاپور 

مزایای تحصیل در سنگاپور به شرح زیر می باشد:

مزایای تحصیل در سنگاپور 

تحصیل رایگان در سنگاپور 

کشور های ایران و سنگاپور، دارای توانمندی‌ های علمی و تحقیقاتی بسیاری در زمینه‌ های مختلف مهندسی و پزشکی هستند و این ‌امر فرصتی برای تولید علم و با همکاری دو جانبه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
موسسه Agency for Science, Technology and Research و A*STAR یک موسسه تحقیقاتی سنگاپور است که بورس های مختلفی سنکاپور برای حمایت دانشجویان با استعداد تهیه کرده است که از میان آنها بورس Singapore International Graduate Award یا SINGA برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب تر می باشد و می توانند تحصیل رایگان در سنگاپور را تجربه کنند. 

SINGA به عنوان جایزه ای است که به دانشجویان کشورهای مختلف با داشتن شرایط سوابق و موفقیت های عالی درسی در دوره های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و علاقه شدید به تحقیق برای کسب مدرک دکترا (Phd) در حوزه های علمی و مهندسی در دانشگاه های سنگاپور داده می شود.

هزینه های تحصیلی در سنگاپور 

به طور کلی شهریه دانشگاه ها در کشور سنگاپور نسبت به نوع و امتیاز دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال شهریه دانشگاه NUS از 15000 دلار سنگاپور تا 50000 دلار سنگاپور متغییر است.
اما به طور متوسط شهریه سالانه 14000 دلار سنگاپور می باشد. دیگر هزینه های مربوطه (شامل خانه، مالیات و باقی هزینه ها ) حدودا سالانه 10000 دلار سنگاپور می باشد. البته امکان دریافت کمک مالی برای تحصیل در کشور سنگاپور نیز برای تمام دانشجویان بومی یا بین المللی وجود دارد. دانشجویان بین المللی در عوض این کمک مالی می بایست حداقل به مدت 3 سال برای یک شرکت ثبت شده در سنگاپور کار کنند. این مدت برای رشته های پزشکی بیشتر است.

موسسه Agency for Science, Technology and Research یا A*STAR یک موسسه تحقیقاتی است که بورس های مختلفی برای حمایت دانشجویان با استعداد تهیه کرده است که از میان آنها بورس Singapore International Graduate Award یا SINGA برای دانشجویان ایرانی مناسب تر به نظر می رسد.

SINGA جایزه ای است که به دانشجویان کشورهای مختلف با داشتن شرایط نتایج و موفقیت های عالی درسی در دوره های لیسانس و یا فوق لیسانس و علاقه شدید به تحقیق برای کسب مدرک دکترا (Phd) در حوزه های علمی و مهندسی در دانشگاه های سنگاپور اعطا می شود.
دانشجویانی می توانند از این بورس استفاده کنند که شهروند کشور سنگاپور نبوده و یا در آن کشور اقامت نداشته باشند و یا قبلا در یکی از دانشگاه های سنگاپور تحصیل نکرده باشند.

هزینه های تحصیلی در سنگاپور

سینگا چه هزینه هایی پوشش می دهد؟

یکی از بهترین روش های تحصیل در سنگاپور و دریافت بورسیه تحصیلی خوب در سنگاپور، پذیرش بر اساس سیستم سینگا است. مواردی که این بورس پوشش میدهد و تا الان برخی از ایرانیان موفق به دریافت این بورس شده اند عبارتند از:

  • تمام شهریه دانشگاهی
  • پرداخت هر ماه 2200 دلار سنگاپور که به طور سالیانه 25000 دلار سنگاپور خواهد شد که میتواند به 2600 دلار در ماه و 32000 دلار در سال بعد از گذراندن امتحانات افزایش یابد.
  • پرداخت کمک هزینه 1200 دلار سنگاپور فقط برای یک بار
  • پرداخت 1400 دلار سنگاپور برای هزینه هواپیما فقط یک بار

باید توجه داشت که دوره دکترا SINGA یک دوره تحقیقاتی است. با این حال به علاوه پایان نامه تحقیقاتی به طور معمول نیاز است که دروسی نیز در این دوره گذرانده شوند.
این دروس اغلب توسط یکی از دانشگاه های NUS یا NTU ارائه می شوند. برای دانشجویانی که دوره فوق لیسانس را گذرانده اند این امکان وجود دارد که در صورت موافقت دانشکده و دانشگاه ارائه دهنده دروس از گذراندن آن دروس معاف شوند.

هزینه های تحصیلی در سنگاپور | سیستم سینگا

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی سنگاپور ، تابعیت و اقامت تحصیل در سنگاپور را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی سنگاپور می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور سنگاپور چه کار باید کرد؟

جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور سنگاپور می بایست به صورت مستقیم از دانشگاه مربوطه درخواست پذیرش کرد.

زبان تحصیل در سنگاپور چیست؟

زبان انگلیسی زبان رایج و زبان کسب و کار تجارت می باشد  و کودکان به صورت کلی در مدارس زبان انگلیسی تدریس می شود.

هزینه زندگی در کشور سنگاپور چقدر است؟

مهاجران که به دنبال شرایط زندگی هستند و می خواهند در کشور مقصد لذت ببرند که قیمت ملک در اینجا بالا است و مواد غذایی کاملا ارزان است.

3.5/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری سنگاپور تحصیل در رشته پرستاری سنگاپور

شغل پرستاری از جمله نیازهای جوامع امروزی است که سبب کسب سلامت انسان در طول زندگی می شود . پر...

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور سنگاپور است...

بازار کار مهندسی برق در سنگاپور بازار کار مهندسی برق در سنگاپور

بازار کار مهندسی برق در سنگاپور  جایگاه مهندس برق در جامعه از جمله افکار فارغ التحصیلان رش...

نظرات کاربران
سارا

سلام خسته نباشید برای پذیرش در دانشگاه ملی سنگاپور برای رشته مهندسی عمران باید چیکار کنم و امکانش وجود داره ؟

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز بایستی رزومه شما بررسی شود با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Nazanin

با سلام و خسته نباشید آیا دانشگاه های سنگاپور در رشته روانشناسی هم بورسیه دارن ؟

آتیه آفرینان

با سلام در صورت ارائه رزومه بسیار قوی ممکن هست بورسیه علمی شامل حالتان شود، اگر به دنبال دریافت بورس هستید بهتر است به کشور های دیگری فکر کنید.

Atefe Najm

با سلام وقت بخیر ، در صورت داشتن رزومه خوب ، آیا سنگاپور در مقطع دکتری رشته های پزشکی بورسیه میکند؟ اگه نه شما چه کشوری را پیشنهاد میدهید ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام در صورت ارائه رزومه قوی شانستون برای اخذ بورسیه کشورهای اروپایی بیشتر است.

Fatima BH

سلام وقت بخیر ببخشید من اگر بخوام برای مقطع فوق لیسانس رشته متفاوتی از کارشناسی رو بخونم امکانش هست؟ آیا میتونم بورسیه بشم؟ معدل مقطع لیسانس منبرای اپلای کردن مهمه؟ خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

آتیه آفرینان

با سلام بله معدل شما برای اخذ پذیرش حائز اهمیت است، تحصیل در این کشور هزینه دارد و اخذ بورسیه کاملا به رزومه تحصیلاتی شما مربوط می شود.

یاسمن

با سلام امکان گرفتن بورسیه در مقطع ارشد برای رشته های بیزینس و اقتصاد از کشور سنگاپور هست؟

آتیه آفرینان

سلام بورسیه کامل خیر بستگی به رزومه ی شما دارد .

امین

سلام خوب هستید میخواستم بدونم سنگاپور برای کارشناسی برای رشته ی کامپوتر بورسیه میکنه آیلتس ۷هم دارم ؟ جدا از بورسیه روشی برای رایگان خوندن هم هست، ممنون میشم 

سارا جوادی

با سلام خیر این کشور بورسیه نمیکند. برای ایتالیا اقدام نمایید.

دانيال

سلام خواستم بدونم تسلط به زبان چيني تاثير مثبتي در گرفتن بورس داره؟چقدر؟ممنون

Amir

سلام . دکترای مهندسی مکانیک هم دارن دانشگاهاشون؟

سارا جوادی

با سلام سنگاپور خیر . این کشور بسیار سخت بورسیه اعطا میکند.

ارغوان

کسی اطلاع داره کارشناسی ارشد حقوق تجارت در کشور سنکاپور به چه صورته؟؟؟؟هزینه ها و چگونگی پذیرش

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل بین 20 الی 25 هزار دلار است و برای پذیرش نیز باید طبق راهنمای سایت هر دانشگاه اقدام نمایید.

KASRA

نوشتید 17 تا 18 هزار دلار سالیانه ( دلار امریکا )ایا میشه هزینه هارا توی مدت 4 ساله در نظر گرفت؟و میشه برای اینکه افسر ویزا قانع بشه علاوه هزینه ها در یک سال ( تحصیل زندگی و بلیط رفت و برگشت به سنگاپور ) یک سند خونه به ارزش 1 میلیارد گذاشت و خب میشه اکثر هزینه هارا با کار دانشجویی پوشش داد

سارا جوادی

با سلام سند کافی نیست و شما باید مبلغ نقد ارائه دهید. سنگاپور کشور گرونی است و نمی توان با کار دانشجویی امیدی به تامین هزینه ها داشت.

KASRA

فرمودید 17 الی 18 هزار دلار امریکا سالیانهحق کار هم نوشتید که گفتید حداقل 1000 دلار در ماه منظور دلار امریکا؟به طور متوسط هرکس 1500 دلار دریافت کنه خب مشکلی برای تامین هزینه ها وجود نداره؟

سارا جوادی

با سلام دلار ها دلار سنگاپور است. و باکار دانشجویی تمام هزینه ها پوشش داده نمی شود و ساپورتر نیاز خواهید داشت.

ucl

حق کار هم نوشتید هفته 16 ساعتساعتی چقدر؟

سارا جوادی

با سلام حداقل حقوق برای دانشجویان در سنگاپور 1000 دلار در ماه است. پیشنهاد میکنم برا یاطلاعات بیشتر ، مقاله https://www.instarem.com/blog/top-part-time-student-jobs-in-singapore/ را مطالعه نمایید.

KASRA

ببخشید هزینه ها در مقطع دکترا در سنگاپور چقدره.....بالا نوشتید 10 هزار دلار سنگاپور هزینه زندگی و 14هزار دلار سنگاپور هزینه تحصیل روی هم میشه 24000 دلار سنگاپور =17 هزار دلار امریکا این مبلغ درسته؟

سارا جوادی

با سلام بله حدود 17 الی 18 هزار دلار امریکا سالیانه

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button