رشته پرستاری یکی از رشته های تحصیلی و کاری پر طرفدار دنیاست . کشور کلمبیا از مقاصد عالی جهت تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا به شمار می رود . پرستاری از طریق دانش علمی ، تعامل انسانی و مهارت های اکتسابی ، مراقبت های یکپارچه از بیماران را آموزش می دهد .

کسانی که قصد تحصیل رشته پرستاری در کلمبیا را دارند در مراکز مختلفی مانند دانشگاه های ملی و منطقه ای ، بنیادها و سازمان های خاص که پرسنل را جهت کار با مفاهیم تخصصی در زمینه پیشگیری ، معالجه پزشکی و توانبخشی بیماران فراهم می سازد آموزش می بیند .

تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا

در مقاله ” تحصیل در کلمبیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کلمبیا اطلاعات کسب کنید .

تحصیل رشته پرستاری در کشور کلمبیا

جهت تحصیل در رشته پرستاری کلمبیا لازم است دانشجویان پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های این کشور را اخذ کنند . برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور کلمبیا لازم است شخص متقاضی مدارک تحصیلی و ریز نمرات ، مدرک معتبر زبان اسپانیایی (DELE) یا زیان انگلیسی (IELTS- TOEFL) ، انگیزه نامه ، فتوکپی از صفحه اول پاسپورت معتبر و گواهی تمکن مالی را به دانشگاه مورد نظر ارسال کند .

زبان تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا اسپانیایی و در بعضی از دانشگاه ها انگلیسی است ، در صورتی که بخواهید بعد از فارغ التحصیل شدن در کلمبیا اقامت داشته باشید و مشغول به کار شوید بهتر است متقاضیان به زبان تحصیل اسپانیایی مسلط باشند .

معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل رشته پرستاری در کلمبیا

دانشجویان متقاضی باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های کلمبیا را کسب کنند . دانشگاه کلمبیا دارای یکی از معتبر ترین دانشکده های پرستاری در کلمبیا است ، دانشگاه های پرستاری کلمبیا عبارت است از :

  • دانشگاه جاوریانا مقدس کشور کلمبیا
  • دانشگاه آنتیکویا کشور کلمبیا
  • دانشگاه آندس در کلمبیا
  • دانشگاه ICESL
  • دانشگاه نورترن در کشور کلمبیا
معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل رشته پرستاری در کلمبیا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کلمبیا موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به کلمبیا ” بیاندازید.

ویزای تحصیلی کشور کلمبیا

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته پرستاری در کلمبیا لازم است ویزای تحصیلی کلمبیا را داشته باشند . جهت اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا دانشجو  باید بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر مدارک زیر را تهیه و درخواست خود را به سفارتخانه کشور کلمبیا اعلام کند .

  • ارائه گواهی دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور کلمبیا
  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا
  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی تحصیل در کلمبیا با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کشور کلمبیا
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده متقاضیان تحصیل در کلمبیا
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کلمبیا (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه خانه)
  • ارائه بلیط رفت و برگشت به کشور کلمبیا
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده شخص متقاضی تحصیل در کلمبیا
  • ارائه بیمه مسافرتی جهت ویزای تحصیلی کشور کلمبیا
  • ارائه مدرک معتبر زبان اسپانیایی یا انگلیسی شخص متقاضی تحصیل کلمبیا
  • ارائه گواهی تمکن مالی

هزینه تحصیل پرستاری در کشور کلمبیا

هزینه های تحصیل پرستاری کلمبیا با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متغیر است و هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجو و محل سکونت نیز متفاوت می باشد .

میانگین هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 82232 $ (دلار) و هزینه تحصیل در مقطع دکتری سالانه 61080 $ (دلار) می باشد . هزینه های زندگی دانشجویی دانشجو باید ماهانه مبلغی حدود 250 $ تا 300 $ (دلار) است.

هزینه تحصیل پرستاری در کشور کلمبیا

کار بعد از تحصیل رشته پرستاری در کشور کلمبیا

بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه دانشجویان می توانند به سرعت و از طریق سیستم های دولتی و کلینیک های خصوصی یا بیمارستان ها کار کنند .

در صورتی که بخواهید در بخشی خاص کار کنید باید دوره های تخصصی پرستاری را طی کنید . جهت شروع کار در کلمبیا لازم است شخص متقاضی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار کلمبیا تبدیل کند .

درآمد پرستاران در کشور کلمبیا

حداقل حقوق پرستاران در سطح ورودی ( با سابقه کاری طی 1 تا 3 سال ) 22466209 COP ( پزو کلمبیا ) و حداقل حقوق پرستار ارشد با سابقه کاری 8 سال به بالا 39227227 COP (پزو کلمبیا) است . دانشجویان باید توجه کنند که اگر از دانشگاه های کشور کلمبیا فارغ التحصیل شوند شانس بیشتری برای شاغل شدن در این کشور دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

دانشگاه های کلمبیا در رتبه 300 دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. افراد زیادی برای ادامه تحصی...

تحصیل در کلمبیا تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه ها و همچنین آموزش های ارائه شده در این کشور ی...

آشنایی با سفارت کلمبیا آشنایی با سفارت کلمبیا

متقاضیانی که قصد سفر به کشور کلمبیا را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزای کلمبیا ک...

نظرات کاربران
Call Now Button