تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حاضر کشور هندوستان آماده پذیرش و استقبال از پرستاران بین المللی است و جهت کمبود نیروی پرستار در کشور خود ، شرایط ویژه ای را جهت اتباع خارجی لحاظ کرده است . بنابراین ورود به بازار کار در رشته پرستاری کاملا ایده آل و مناسب است .

تحصیل در رشته پرستاری هند

رتبه رشته پرستاری در هند

بر اساس آمارهای جهانی کسب شده ، سازمان های بهداشت جهانی ، رتبه بندی سیستم بهداشتی کشور هند بین کشورهای مختلف جهان ، رتبه 112 می باشد که رتبه این کشور بعد از کشورهای بنگلادش ، اندونزی ، ایران و عراق به این کشور واقع شده است .

بر اساس پیش بینی های انجام شده ، ممکن است تا سال 2030 میلادی در حوزه مراقبت های ویژه بهداشتی کمبود نیروی پزشک و پرستار در سطح جهان ،‌ بالاخص در کشور هندوستان به وجود آید . تعداد پزشک موردنیاز به 2 میلیون نفر و نیروی پرستار 6 میلیون نفر می رسد .

بورسیه های تحصیلی کشور هند

معمولا بورسیه های تحصیلی هند به این صورت ارائه می شود که نیازی به بازپرداخت آن نیست و کلیه دانشجویانی که شرایط مناسبت اخذ بورسیه های تحصیلی کشور هند را داشته باشند می توانند درخواست خود را ارائه نمایند . این بورسیه های تحصیلی به صورت سالانه و جهت کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری ارائه می گردد .

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی هند :

  • گواهی میزان هزینه های صرف شده در کشور هند
  • گواهی میزان درآمد
  • کلاس ۱۰ ورقه علائم
  • رسید هزینه های کالج
  • دفترچه حساب بانکی
  • گواهی اقامت یا مسکن
بورسیه های تحصیلی کشور هند

تحصیل مقاطع مختلف پرستاری در کشور هند

دریافت مدرک پرستاری در کشور هند 3 سال زمان می برد . دانش آموز در این مقطع نیازمند گذراندن 30 الی 60 ساعت آموزش در بخش های میکروبیولوژی ، فیزیولوژی ، شیمی ، آناتومی ، تغذیه و… است . سپس وارد دانشگاه می شود و در کلاس های فشرده آموزش پرستاری شرکت می کند .

دوره های LPN و LVN به ترتیب جهت مجوز فعالیت های عملی پرستار و بهیار و کمک پرستار برگزار می شود که مدت گذراندن آن به صورت یک ساله است و در مدارس فنی و حرفه ای انجام می شود. در این دوره ها آموزش هایی در خصوص سنجیدن فشار خون و نبض ، استفاده از پانسمان ، درجه حرارت و علائم حیاتی بیمار ارائه می گردد .

شرایط ورود به رشته پرستاری در هند

رشته پرستاری در کشور هند از طبقه ها و سطوح مختلفی تشکیل شده است . مواردی که صلاحیت شخص خارجی را جهت آموزش پرستاری در کشور هند ثابت می کند عبارت است از :

  • حداقل 17 سال سن جهت فرد متقاضی تحصیل پرستاری در هند
  • ارائه گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه 12 ساله و یا معادل سازی آن با شرکت در آزمون مرتبط که شامل دروس شیمی ، فیزیک و زیست شناسی می گردد .

برنامه هایی که در تحصیلات تکمیلی جهت دانشجو ارائه می شود شامل لیسانس علوم پرستاری B.Sc.(N) ( به صورت 4 ساله ) ، پرستاری عمومی ( به صورت 3 ساله ) و دیپلم مامایی GNM است.

شرایط ورود به رشته پرستاری در هند
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

بازار کار مهندسی برق در هند بازار کار مهندسی برق در هند

بازار کار مهندسی برق در کشور هند برای متقاضیان بین المللی که متقاضی کار در هند هستند شرایط ...

نظرات کاربران
Call Now Button