شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه سبب کسب درآمد بالا در کشور های اروپایی و فرانسه می شود. کشور فرانسه، بزرگترین کشور اتحادیه اروپاست و در زمینه پزشکی و پیراپزشکی فرصت های شغلی زیادی دارد.

حرفه پرستاری همیشه پرکاربردترین حرفه هاست. هر سال افراد زیادی جهت تحصیل پرستاری در فرانسه درخواست می کنند که یکی از دلایل اصلی آن امکان تحصیل رایگان در فرانسه می باشد.

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

شرایط تحصیل در کشور فرانسه

کشور فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه استانداردهای بین‌ المللی ، است . استانداردهای بالای زندگی ، تحصیلات ، سلامت ، امید به زندگی ، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی ، فرانسه را از جمله کشورهای ایده‌آل جهت زندگی معرفی کرده است . همچنین لازم به ذکر است کشور فرانسه در لیست بهترین مکان های جهان جهت تحصیل در دانشگاه شناخته شده است .

کشور فرانسه بهترین دانشگاه های دنیا را داراست و پذیرای دانشجو از کل دنیا شده است . دانشجویان در هر سن می توانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه های این کشور جهت تحصیل رایگان مراجعه نمایند . کشور فرانسه هر سال بیشتر از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را زیر نظر دارد . برتری مدارک فرانسوی بر شبکه به هم پیوسته موسسه های آموزش عالی و مراکز پژوهشی با اعتبار و شهرت جهانی تکیه کرده است .

هم اکنون کشور فرانسه تعدادی از اصلاحات را در سیستم های بهداشت و درمان اجرا کرده است. در سال 2009 اصلاحات جامعی در مورد آموزش پرستاران در مقطع کارشناسی انجام شد که آموزش های پرستاری را به محیط آموزش عالی نزدیک تر می کند . ممکن است برنامه های پرستاری در فرانسه در آینده از فنی و حرفه ای بودن به سمت یک برنامه آموزشی عالی و آکادمیک برود . رویکرد آموزشی ، روش ها و محتوای آموزش پرستاری در کشور فرانسه در حال تغییر و سازماندهی عمیق می باشد . نوآوری اصلی که اصلاحات را معرفی کرده ، یک رویکرد مبتنی بر شایستگی می باشد . کشور فرانسه نیازمند گروهی از کشورهایی است که جهت ورود به حرفه پرستاری درجه اول هستند .

شرایط تحصیل در کشور فرانسه

شرایط ادامه تحصیل پرستاری در فرانسه

کارشناسی پرستاری در فرانسه 4 سال زمان می برد در صورتی که کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 2 و 3 سال زمان لازم دارد . افرادی که قصد ادامه تحصیل پرستاری در فرانسه را دارند باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متوسطه داشته باشند. تمامی متقاضيان ورود به مراكز آموزش عالي کشور فرانسه نیازمند گذراندن دوره کالج زبان فرانسه طی يکسال و حضور درآزمون مهارت هاي زبان فرانسه و ثبوت مهارت هاي تحصيلي خود برای ادامه تحصيلات به زبان فرانسه هستند .

دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و به دست آوردن تجربه های لازم و در شرایطی که در آزمون RN پذیرفته شوند می توانند کار کنند و به صورت عملی فعالیت داشته باشند. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد پرستاری را داشته باشند می توانند در بخش هایی همانند بخش های مذکور در زیر وارد شوند و پس از به پایان رساندن تحصیلات وارد بازار کار شوند :

  • پرستاری اتاق عمل
  • بخش پرستاری کودکان (مامایی و نوزادان)
  • پرستاران بیهوشی
  • مدیریت پرستاری
  • پرستار بهداشت

درآمد پرستاری در کشور فرانسه

درآمد پرستاران در کشور فرانسه در شهرهای مختلف متفاوت می باشد که قادر است از سالی 1000 یورو متفاوت شود که ساعات کاری آن ها به شکل قانونی حدود 36 ساعت در هفته است .
سیستم آموزش پرستاری در کشور فرانسه بر اساس استانداردهای آموزشی در آمریکا می باشد و جهت ورود به بازار کار پرستاری نیازمند صدور پروانه پرستاری خواهید بود .

ادامه تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های کشور فرانسه به صورت رایگان انجام می شود و ظرفیت لحاظ شده جهت رشته پرستاری بسیار محدود می باشد به همین دلیل تحصیل پرستاری در فرانسه به صورت رقابتی است .

دانشگاه های پرستاری در فرانسه

  • Ecole Normale
  • Superieure (ENS Paris)
  • Sciences po Paris
  • University paris
  • University pierre et Marie Curie (UPMC)
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه و انواع روش های سرمایه گذاری در فرانسه در این مطلب مورد ...

نظرات کاربران
Call Now Button