تحصیل در رشته پرستاری سوئد یک دوره 3 ساله ، معادل 180 واحد می باشد . سال اول به یک دوره مقدماتی در رشته پرستاری ، از جمله زیست شناسی انسان ، سال دوم به صورت عمده به دوره های پرستاری در سلامت و بیماری و تأثیر محیط زیست بر سلامت در صورتی که سال سوم و نهایی ، بینش های راهبری عملی را فراهم می آورد .

تحصیل در رشته پرستاری سوئد

شرایط تحصیل رشته پرستاری در کشور سوئد

آموزش پرستار به مدرک لیسانس به هر دو مدرک تحصیلی در سطح لیسانس در پرستاری و مدرک حرفه ای آموزش پرستاری اختصاص دارد که شامل 180 واحد درسی می باشد که طول تکمیل کردن تحصیلات پرستاری 3 سال می باشد . در طول تحصیل پرستاری بخش های نظری همراه با جایگاه کسب و کار میان آنها گنجانده آموزش می شود .

با عناصر عملی در حوزه بهداشت و درمان ، موضوع اصلی آموزش ، علم بهداشت و درمان می باشد و شامل دوره های نظری و بالینی به همراه مطالعه عمقی می باشد . برای کار به عنوان پرستار بعد از اتمام تحصیلات ، لازم است جهت (شناسایی) کاریابی به هیئت ملی بهداشت و رفاه درخواست کنید .
پس از به پایان رساندن تحصیلات در رشته پرستاری ، امکان آموزش بیشتر در حوزه های تخصصی مختلف امکان پذیر است . شخص متقاضی تحصیل در سوئد می تواند در مراقبت های بهداشتی و پزشکی کودکان و نوجوانان متخصص باشد و یا یک ماما شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئد موسسه آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئد ” بیاندازید.

شرایط پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های سوئد

لازم است افراد متقاضی تحصیل در سوئد ، مدرک مقطع تحصیلی پیشین را داشته باشد، برای مثال نمره 60 از دوره های قبل خود داشته باشند و یا اینکه یک دانش علمی را در کشور سوئد یا خارج از کشور کسب کنند . همچنین لازم است آزمون بین الملل تافل (PBT) ، مجموع نمره 575 و نمره 4.5 در آزمون کتبی باشد .

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه های سوئد :

  • یک مدرک داده شده است
  • شرایط و الزامات دوره ها را احراز کرده است
  • بطور کل دانش علمی را به طریق دیگری در سودان یا خارج از کشور کسب کرده است
  • الزامات زبان انگلیسی
شرایط پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های سوئد

آزمون های کلی مهارت های زبان و حداقل نمره لازم در دانشگاه های کشور سوئد

  1. ECPE (آزمون گواهینامه مهارت در انگلیسی): Pass Pearson PTE Academic: حداقل نمره 62 (حداقل نمره کتبی 61)
  2. CAE (انگلیسی کمبریج: پیشرفته): گواهینامه در انگلیسی پیشرفته
  3. CPE (انگلیسی کمبریج: مهارت): گواهینامه مهارت در انگلیسی
  4. آیلتس آکادمیک: حداقل نتیجه آزمون (نمره کلی 6.5 و در هیچ یک از بخشها نباشد زیر 5.5 باشد)
  5. آزمون بین المللی تاقل (PBT): ( نمره کلی 575 و نمره 4.5 در آزمون کتبی؛ آزمون اینترنتی تافل (iBT): نمره کلی 90 و نمره 20 در آزمون کتبی.
  6. MELAB (آزمون ارزیابی زبان انگلیسی در میشیگان): حداقل نمره 90

دانشگاه های پرستاری کشور سوئد

  • دانشگاه Halmstad
  • تحصیل در دانشگاه Umeå
  • دانشگاه Gävle
  • دانشگاه گوتنبرگ، آکادمی Sahlgrenska
  • دانشگاه Linnaeus
  • دانشگاه Jönköping
  • دانشگاه Gävle

تحصیل رشته پرستاری در کشور سوئد به زبان انگلیسی 

رشته پرستاری حرفه ای در جهان می باشد و کشور سوئد نیز شامل آن می شود . مزایای زیادی جهت تحصیل پرستاری در کشور سوئد وجود دارد .. برنامه های پرستاری در کشور سوئد به شما جامعه ای می دهد که در زمینه برابری مشغول به کار شود و متنوع است . مهارت هایی که در کشور سوئد آموزش داده می شود دانشجویان را جهت یک شغل پرستاری جهانی با استفاده از تکنیک های یادگیری بهینه آماده می نماید .

بعضی از بهترین مکان های تحصیل پرستاری در کشور سوئد دانشگاه دولتی سوئد می باشد که در دانشگاه لنینس کشور سوئد و هنر و علوم CIEE در اوپلاسو سوئد می باشد . هنگامی که در کشور سوئد تحصیل میکنید می توانید از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند . بیشتر بنیادها و سازمان های در کشور سوئد بورسیه تحصیلی و کمک های مالی جهت کمک به دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه انتخاب می کنند . در کشور سوئد اهمیتی ندارد که از کجا هستید و همچنین محدودیتی جهت ساعت های کاری در سوئد وجود ندارد.

دانشگاه ها دوره های آنلاین را جهت مقاطع مختلف پرستاری شامل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند و بعضی از برنامه ها عبارت است از :

  • مراقبت از بیماران دیابتی در حال مرگ
  • مراقبت فشرده از دست ها برای زمانی که منزل هستید یا در بیمارستان کار می کنید

در کشور سوئد مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین هیچ مشکلی جهت یادگیری زبان در آنجا نیست و نیازی به نگرانی در خصوص مشکل ارتباطی نیست . کیفیت زندگی در کشور سوئد بسیار بالاست و یکی از امن ترین مکان ها جهت اقامت شناخته شده است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئد توضیح دادیم .

تحصیل رشته پرستاری در کشور سوئد به زبان انگلیسی 

رتبه دانشگاه های کشور سوئد جهت تحصیل رشته پرستاری

  1. دانشگاه هلمستاد:1518
  2. دانشگاه کارلستاد:1401
  3. موسسه تکنولوژی بلکینگ:1560
  4.  دانشگاه اوما:280
  5. دانشگاه گولو:1879
  6. دانشگاه گوتنبرگ:9977
  7. دانشگاه لیزانس:1241
  8. دانشگاه جونکوپینگ:1639
  9. دانشگاه گولو:1879

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کشور سوئد 

هزینه سالانه آموزش عالی در کشور سوئد بسته به نوع دانشگاه و برنامه متغیر می باشد . هزینه تحصیل در کشور سوئد از حدود 80.000 (SEK) معادل حدود 8300 یورو یا 9200 دلار امریکا در ماه اکتبر سال 2016) تا 130.000 (SEK) معادل( یا تقریبا 13.000 یورو یا 14.600 دلار امریکا) متفاوت می باشد.

لازم است کلیه دانشجویان کشور سوئد کتاب های درسی خود را تهیه کنند و به صورت متوسط 750 دلار در ماه جهت این آن هزینه کنند . دانشجویان معمولا جهت عضویت در انجمن محلی به اتحادیه دانشجویان محلی می پیوندند. این به شما امکان دسترسی به فعالیت های مختلف دانشجویی و تخفیف های تحصیلی را خواهد داد . هزینه هر ترم از حدود 350-50 در هر ترم متغیر می باشد که وابسته به تعداد واحد های انتخاب شده می باشد .

هزینه های تحصیل در کشور سوئد وابسته به محل تحصیل فرد است زیرا شهرهای بزرگ معمولا گرانتر می باشند ، اما در ماه اکتبر سال 2016 تقریبا 8000(SEK) در ماه که شامل اجاره یا 925 دلار امریکا / 830 یوروی اروپا می باشد . هزینه مراقبت های بهداشتی جهت دانشجویان بین المللی بسته به اینکه آیا شما یک شهروند اتحادیه اروپا یا غیر از اتحادیه اروپا می باشید یا خیر متفاوت است و همچنین به دوره تحصیلات در سوئد بستگی دارد .

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کشور سوئد 

درآمد پرستار در کشور سوئد

حقوق پرستاران

  • متوسط حقوق ورودی: تقریبا 2.021 یورو
  • متوسط حقوق با 10 سال سابقه: تقریبا 2.372 یورو

بازار کار

  • برای فارغ التحصیلان جدید: تقاضای متعادل
  • برای با تجربه ها: تقاضای متعادل
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button