تحصیل در رشته پرستاری دانمارک و دریافت مدرک پرستاری در کشور دانمارک بر اساس نوع رشته انتخابی پرستاری ۴ الی ۵ سال زمان می برد.
جذب نیروهای پرستار و فارغ التحصیلان در گرایش های رشته پرستاری در دانمارک، به آسانی امکان پذیر است.
به طور کلی در این مقاله در مورد تحصیل در دانمارک در رشته پرستاری و بازار کار آن بعد از تحصیل در این کشور صحبت کردیم. در صورت هرگونه سوال و درخواست مشاوره تخصصی با توجه به شرایط مد نظرتون با کارشناسان مجرب آتیه آفرینان تماس بگیرید و از رایگان مشاوره بهره مند شوید.

بررسی بازار کار رشته پرستاری در کشور دانمارک

کشور دانمارک هر سال در رتبه بندی جهانی شاخص رفاه اجتماعی رتبه های یک رقمی دارد که این مسئله بیانگر درآمدهای مطلوب و کیفیت بالای زندگی در دانمارک می باشد. کشور دانمارک با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم پزشکی نیاز مهاجرت پرستاران را احساس کرده و در این زمینه مزایای شغلی زیادی ارائه می کند تا در حال جذب پرستاران است فرصت های شغلی در کشور دانمارک جهت پرستاران زیاد است اما مهم ترین موضوع جهت پذیرش در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی دانمارک مسلط بودن به زبان دانمارکی است.

جهت اخذ پذیرش در بازار کار رشته پرستاری در کشور دانمارک می توانید بدون مدرک زبان نیز به این کشور مهاجرت نمایید.
اما لازم است پیش از شروع کار در مراکز درمانی و پزشکی کلاس فشرده آموزش زبان دانمارکی را در کالج های دانمارک بیاموزید. ارائه رزومه کاری حرفه ای مرتبط در زمینه پرستاری می تواند در هزینه جهت یک موقعیت شغلی تعیین کننده شود.

همچنین مسلط بودن به زبان انگلیسی نیز می تواند برگ برنده یک نفر نسبت به دیگر متقاضیان دیگر شود. بعد از فراگیری زبان دانمارکی و دریافت گواهینامه پرستاری جواز کار در مراکز درمانی و بیمارستان های دانمارک را به عنوان یک پرستار حرفه ای دریافت خواهید کرد.

مشاوره و تماس
021-72207

درآمد در بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

شغل پرستاری و شغل پزشکی در کشورهای توسعه یافته از جمله مشاغل جایگاه رفیع اجتماعی و درآمدهای سطح بالا دارد که کشور دانمارک نیز شامل این قاعده است؛ میانگین درآمد یک پرستار حرفه ای در دانمارک 558743 کرون می باشد که برابر با ساعتی 269 کرون دانمارک است.
پرستاران بدون تجربه که به تازگی شروع به کار در بیمارستان ها و مراکز دولتی دانمارک کردند می توانند حداکثر 395840 کرون دانمارک در سال درآمد کسب کنند. لیست زیر نشانگر سطح درآمدی مشاغل پرستاری در دانمارک می باشد:

  • درآمد پرستاری مراقبت های ویژه: 37,038 کرون
  • درآمد پرستار حرفه ای مجوز دار (LPN): 36310 کرون
  • درآمد دستیار پرستاری: 47,068 کرون
  • درآمد متخصص پرستار انفورماتیک: 38,402 کرون
  • درآمد مدیر پرونده: 44,039 کرون
  • درآمد پرستار ثبتی ICU :34559 کرون
  • درآمد پرستار شرکتی: 29,276 کرون
  • درآمد پرستار خانه: 32,613 کرون
  • درآمد پرستار مراقبت ویژه: 35,197 کرون
  • درآمد سر پرستار: 39,638 کرون
  • درآمد پرستار بخش: 36,310 کرون

پرستاران حرفه ای با تجربه بیشتر از 8 سال کار حرفه ای در بیمارستان ها یا کلینیک می توانند تا 691163 کرون دانمارک در سال درآمد داشته باشند. مسائلی همانند شهر محل کار پرستاران و میزان تحصیلات و توانایی آن ها برای کنترل شرایط بحرانی خصوصا جهت اورژانس تعیین کننده در میزان درآمد سالانه آن ها می باشد.

امکان پیشرفت شغلی جهت پرستاران با استعداد و دارای سطح توانایی بالا تا مقام سرپرست بخش امکان پذیر است که در این صورت درآمدها به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.
شغل پرستاری در کشور دانمارک روزانه سه شیفت کاری خواهد داشت که پرستاران با لحاظ کردن شرایط خاص می توانند حداکثر دو شیفت کاری و در شرایط عادی یک شیفت کاری داشته باشند.

بورسیه های تحصیلی کشور دانمارک

بورسیه تحصیلی در دانمارک همانند کشورهای اروپایی دیگر معمولا در مقطع دکتری به دانشجویان بین المللی ارائه می گردد.
معمولا بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان اروپایی ارائه می شود و لازم است دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا رزومه تحصیلی درخشانی را برای درخواست بورسیه تحصیلی ارائه نمایند.

در کنار ارائه رزومه تحصیلی ایده آل ارائه مدرک زبان دانمارکی در مقطع کارشناسی نیز اجباری می باشد. در مقطع فوق لیسانس می توان با ارائه مدرک زبان آیلتس نیز جهت اخذ بورسیه اقدام کرد و مدرک زبان دانمارکی اجباری نیست.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
Call Now Button