تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک از جمله مشاغل لازم در بلژیک محسوب می شود . هر سال دانشگاه های معتبر کشور بلژیک مقصد تحصیلی بیشتر دانشجویان بین المللی می باشد . دانشگاه های بلژیک امکانات و تجهیزات خوبی را در اختیار دانشجویان می گذارند . سیستم آموزشی کشور بلژیک تابع سیستم های آموزشی ارائه شده در دانشگاه های کشور انگلستان است . در صورتی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های بلژیک در مقایسه با دانشگاه های کشور انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک توضیح دادیم .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – شرایط تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

رشته پرستاری یکی از زیر شاخه های پزشکی محسوب می شود و تحصیل در رشته پرستاری مخاطبان زیادی دارد. رشته پرستاری در کشور بلژیک در بعضی از دانشگاه های بلژیک به زبان هلندی و در بعضی دیگر از دانشگاه ها به زبان فرانسوی تدریس می شود و دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته پرستاری با توجه به مهارت زبان لازم می توانند تحصیل در دانشگاه های بلژیک را انتخاب کنند .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – روش دریافت مدرک رشته پرستاری در کشور بلژیک

  • کارشناسی پرستاری
  • گواهی پرستاری

معمولا دریافت گواهی پرستاری بعد از تکمیل دوره متوسطه و بعد از یکسال آموزش انجام می شود . این دوره دانشجویان یک دوره سه ماهه آموزش های عملی پرستاری را طی می کنند . دانشجویانی که گواهی رشته پرستاری در بلژیک را داشته باشند ، به عنوان متخصص در رشته پرستاری دیده نمی شوند ، اما امکان ادامه تحصیل در سال های دوم و سوم را به عنوان پرستار عمومی در بیمارستان های کشور بلژیک را خواهند داشت .

دانشجویانی که قصد اخذ مدرک کارشناسی پرستاری را داشته باشند ، می توانند در دانشگاه های کشور بلژیک تحصیل کنند . دانشکده های پرستاری در کشور بلژیک آموزش های تخصصی و کاملی را در این حوزه به دانشجویان ارائه می کنند . دانشجویان در دانشگاه می توانند با توجه به علایق خود به اخذ تخصص به عنوان پرستار در رشته های تصویر برداری ، سرطان ، اندوسکوپی ، رادیوتراپی ، دیالیز و آموزش بهداشت مشغول شوند . پرستاران در مقطع کارشناسی نیازمند گذراندن 120 واحد درسی هستند که 60 واحد آن بصورت نظری و 60 واحد دیگر بصورت عملی ارائه می شود .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلژیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلژیک ” است .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – بازار کار رشته پرستاری در کشور بلژیک

بر اساس آمار کسب شده پرستاری در کشور بلژیک در دسته مشاغل لازم این کشور واقع شده است . با توجه به اینکه پرستاران در کشور بلژیک جایگاه و اهمیت بالایی دارند ، هر سال پرستاران زیادی با دریافت ویزای کاری کشور بلژیک به این کشور مهاجرت می کنند . چون مردم کشور بلژیک استانداردهای مناسبی در زندگی دارند ، پرستاران بعد از چند سال کار و زندگی در این کشور برای دریافت اقامت و تابعیت بلژیک اقدام می کنند . با وجود اینکه در لیست حقوق و دستمزدهای افراد در مشاغل مختلف ، درآمد پرستاران در رتبه پایینی واقع شده ، اما حقوق پرستاران در بلژیک نسبت به بعضی از کشورها بسیار مناسب می باشد .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – درآمد پرستاری در کشور بلژیک

حقوق پرستاران در کشور بلژیک وابسته به تخصص و سابقه کاری افراد است . معمولا پرستاران در کشور بلژیک 27000 تا 50000€ (یورو) در سال درآمد دارند . نرخ بیکاری در کشور بلژیک 5.6% برآورد شده و می توان گفت بلژیک بازارهای کاری پویا و فعالی دارد . دانشجویان زیادی با تکمیل تحصیل رشته پرستاری در کشور بلژیک به جستجوی شغل مورد نظر خود می پردازند و ویزای تحصیلی کشور بلژیک را به ویزای کاری این کشور تبدیل می کنند . پرستاران با 3 الی 5 سال کار در کشور بلژیک می توانند ابتدا اقامت دائم و بعد از 7 سال تابعیت و پاسپورت بلژیک را دریافت کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک مقاله ” مهاجرت به بلژیک ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – هزینه تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

شهریه تحصیلی دانشجویان در بلژیک با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن دانشگاه های بلژیک تغییر می کند . معمولاً هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بلژیک مناسب تر از دانشگاه های خصوصی بلژیک می باشد و در مقابل دانشجویان امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی بلژیک را نخواهند داشت . با اینکه دانشجویان رشته پرستاری در بلژیک لازم است به مهارت های زبان فرانسوی و یا هلندی مسلط باشند ، چون برای ارتباط با بیماران و تشخیص بیماری ها برخورداری از مهارت زبان های رسمی این کشور ضروری می باشد . هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در مقایسه با رشته های دیگر در کشور بلژیک بالاتر می باشد .

تحصیل در رشته پرستاری بلژیک – هزینه زندگی در کشور بلژیک

هزینه زندگی افراد در کشور بلژیک ارتباط مستقیمی با عادات و سبک زندگی آن ها دارد . هزینه زندگی در کشور بلژیک در شهرهای مختلف این کشور تغییر می کند . هزینه زندگی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک در مقایسه با سایر شهرهای بلژیک بالاتر می باشد . اما در مجموع هزینه زندگی در بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری اتریش تحصیل در رشته پرستاری اتریش

از جمله شرایط تحصیل در رشته پرستاری اتریش ، یادگیری زبان آلمانی است. بیشتر دوره های تحصیل پ...

تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

نظرات کاربران
Call Now Button