تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان از رشته های پر مخاطب در سطح دانشگاهی اروپا شناخته شده که به صورت بالقوه ای سبب اشتغال و اقامت دائمی متقاضیان در اتحادیه اروپا می شود . این برنامه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان در طول 4 سال و به زبان بلغاری به دانشجویان ارائه می شود . به همین دلیل ، سپری کردن یک سال دوره زبان بلغاری قبل از آغاز سال تحصیلی جهت افراد متقاضی ضروری شناخته شده است . ازجمله نکات مثبت تحصیل پرستاری در کشور بلغارستان می توان به هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه آن اشاره کرد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – شرایط تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

تحصیل پرستاری در کشور بلغارستان یک دوره چهار ساله تمام وقت است که سبب اخذ مدرک لیسانس پرستاری می شود. همانند تمامی مدارک پرستاری از اتحادیه اروپایی (EU) ، مدرک پرستاری اخذ شده از دانشگاه های پرستاری کشور بلغارستان در تمام اروپا معتبر است و در سراسر جهان مورد تایید واقع می شود . تحصیل در بلغارستان و در رشته پر مخاطب پرستاری مختص دانشجویانی است که به دنبال شغل پرستاری ملی و بین المللی در خارج از ایران هستند. آموزش پرستاری در بلغارستان از طریق تمامی دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان (صوفیا، پلون، پلودید و وارنا) به متقاضیان ارائه می شود .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – زبان تدریس پرستاری در بلغارستان

زبان آموزشی برنامه های پرستاری در بلغارستان به زبان بلغاری انجام می شود ، به همین دلیل به عنوان متقاضی برنامه های پرستاری باید به زبان بلغاری صحبت کنید و یا حداقل یک سال دوره زبان بلغاری را پیش از شروع برنامه پرستاری سپری کنید .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – هزینه تحصیل رشته پرستاری در کشور بلغارستان

هزینه تحصیل پرستاری در بلغارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه است . همین ارزان بودن سطح شهریه ها همراه با هزینه های زندگی مقرون به صرفه در کنار محیط زندگی دوست داشتنی و مدرک معتبر دانشگاهی باعث دریافت دانشجویان بیشتر کشور ها شده است. اما هزینه های تحصیل (شهریه ها) رشته پرستاری در کشور بلغارستان 2020 عبارت است از :

  • دوره زبان بلغاری به عنوان پیش نیاز (برنامه 1 ساله): €3500 (یورو)
  • برنامه لیسانس پرستاری (برنامه 4 ساله) : €3000 (یورو)
  • برنامه فوق لیسانس (برنامه 3 ساله): €3600 (یورو)
  • برنامه پست گرجوئیت یا تخصص پرستاری (برنامه 3 ساله): €4500 (یورو)

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – هزینه زندگی در بلغارستان

کشور بلغارستان در کل جهان به عنوان یک مقصد تحصیلی ارزان شناخته شده است . هزینه زندگی در کشور بلغارستان معمولا با سبک زندگی شما ارتباط مستقیمی دارد. هزینه سالانه زندگی در کشور بلغارستان (شامل خورد و خوراک، اجاره خانه، حمل و نقل و …) عددی در حدود €17,000 (یورو) است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – پذیرش رشته پرستاری در بلغارستان

جهت تحصیل پرستاری ورود به دانشگاه پزشکی کشور بلغارستان و تحصیل پرستاری در بلغارستان تابع مقررات خاصی خواهد بود . حداقل شرط ضروری جهت دریافت پذیرش دانشجوی پرستاری در کشور بلغارستان ارائه مدرک دیپلم متوسطه با نمرات خوب در درس زیست شناسی (برای برنامه لیسانس)، مدرک لیسانس (برای برنامه فوق لیسانس) و مدرک فوق (برای برنامه تخصص یا همان برنامه PhD پرستاری) است .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – مدارک لازم جهت درخواست پذیرش در دوره لیسانس پرستاری بلغارستان

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه پرستاری بلغارستان
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری شخص متقاضی تحصیل پرستاری در بلغارستان
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه ( نمرات زیست شناسی و معدل دبیرستان باید حداقل 62 درصد از ماکسیمم نمرات بلغارستان باشد )
  • ارائه گواهی پزشکی سلات شخص متقاضی تحصیل در بلغارستان
  • ارائه مدرک زبان بلغاری شخص متقاضی تحصیل پرستاری در کشور بلغارستان
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی تحصیل در بلغارستان
  • ارائه 6 قطعه عکس پاسپورتی رنگی جدید از فرد متقاضی تحصیل در بلغارستان
  • ارائه کپی پاسپورت بین المللی با 18 ماه اعتبار

ترجمه کلیه مدارک فوق به زبان بلغاری ضروری است .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – تحصیل پرستاری در بلغارستان به زبان انگلیسی

برنامه های ارائه شده از طریق تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در کشور بلغارستان معمولا به زبان بلغاری است . اما این به معنای منتفی شدن دوره پرستاری در کشور بلغارستان به زبان انگلیسی  نمی باشد . بعضی از دانشگاه های بلغاری برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند .

یعنی هر دانشگاه پزشکی در کشور بلغارستان دوره آمادگی زبان بلغاری را جهت تحصیل پزشکی پیش بینی کرده است . هر دانشگاهی هم که برنامه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارد دارای دوره آمادگی زبان انگلیسی جهت تحصیل پزشکی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلغارستان مقاله ” مهاجرت به بلغارستان ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – دانشگاه های پزشکی بلغارستان با زبان آموزشی انگلیسی

  • دانشگاه پزشکی صوفیا (Medical university of Sofia)
  • دانشگاه پزشکی وارنا (Medical university of Varna)
  • دانشگاه پزشکی پلودیو (Plovdiv medical university)
  • دانشگاه پزشکی پلون (Medical university of Pleven)

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستان – بازار کار پرستاری در بلغارستان

کشور بلغارستان هم دارای یک محیط کاری مشابه دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) است . در کشور بلغارستان تمامی افراد شامل 10% مالیات بر سود سرمایه هستند که ماهانه به صورت اتوماتیکی از درآمد آنها کم می شود . شرایط کار پرستاران در کشور بلغارستان با قوانین پیشگامانه و توسعه نطام های تامین اجتماعی و خدمات بهداشتی بهبود پیدا کرده است . اما هنوز هم ایمنی کار و محافظت زیست محیطی کافی نیست. ساعات کاری استاندارد در کشور بلغارستان 8 ساعت در روز است . میانگین درآمد پرستاران در کشور بلغارستان حدود BGN 2206 (لف بلغارستان) معادل $1260 (دلار) است . در نتیجه کشور بلغارستان را به دلیل هزینه تحصیل پایین و اعتبار مدرک بالا می توان مقصد تحصیلی جذابی نامید . کشور بلغارستان را به دلیل شرایط کاری نامطلوب و میانگین درآمد پایین نمی توان مقصد کاری خوبی دانست .

تحصیل در رشته پرستاری بلغارستاندرآمد پرستاری در بلغارستان

میانگین سالانه درآمد پرستاران در کشور بلغارستان BGN 2206 (لف بلغارستان) معادل US$ 1260 (دلار) است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، سطح درآمد خوبی نیست . با بررسی وضعیت درآمدی پرستاران در کشور بلغارستان می توان پی برد که کشور بلغارستان تنها می تواند به عنوان مقصد تحصیل پرستاری و دریافت مدرک معتبر اروپایی شناخته شود و مقصد خوبی برای کار نیست . به همین دلیل افراد متقاضی می توانند از این کشور به عنوان پله ترقی جهت دست یابی به بازار کار اروپایی استفاده کنند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button