از جمله قطب های تحصیل پرستاری در کل اروپا ، کشور انگلیس می باشد و تحصیل در رشته پرستاری انگلیس یک رشته تحصیلی فوق العاده رقابتی و مهم است که این رشته نه تنها نیازمند ثابت کردن برتری آکادمیک دانشجویان ، بلکه نیازمند برخورداری از شخصیت سالم برای عهده دار شدن کار پرستاری در انگلیس است . دانشجویان جهت ادامه تحصیل رشته پرستاری در کشور انگلستان لازم است صلاحیت های لازم را داشته باشند . معدل کل بالا ، قبولی در آزمون پرستاری و نمره زبان انگلیسی برتر از جمله شرایط لازم جهت تحصیل پرستاری در انگلیس است که بر اساس گزارش Guardian University Guide 2020 ، از جمله بهترین دانشگاه های پرستاری در انگلیس می توان دانشگاه های ادینبرو ، دانشگاه لیورپول و دانشگاه گلاسکو نام برد .

در صورتی که هنوز هم اهمیت تحصیل پرستاری در کشور انگلیس را نمی دانید ، لازم است بدانید که حدود 94% از فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های انگلیس در همان زمان 6 ماه بعد از به پایان رساندن تحصیلات خود استخدام شده و مشغول کار خواهند شد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در انگلیس” را مطالعه فرمایید .

شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس

لازم است متقاضیان خارجی که تمایل به ثبت نام و کار در حرفه پرستاری در کشور انگلیس دارند ؛ برنامه پرستاری خارجی ها (ONP) را به عنوان بخشی از تحصیلات خود طی کنند . در واقع ، ONP به دانشجویان خارجی امکان تبدیل شدن به یک پرستار ثبتی در کشور انگلیس را می دهد که در ادامه آنها می توانند جهت کار در NHS یا بخش خصوصی آماده شوند . ONP ممکن است به عنوان بخشی از دوره های لیسانس (BSc) و فوق لیسانس (MSc) پرستاری در تحصیلات پرستاری بین المللی تلفیق گردد در نتیجه دانشجویان می توانند مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را در رشته پرستاری دریافت می کنند و جهت کار در انگلیس دز شورای پرستاری و مامایی انگلستان (NMC) ثبت نام کنند . هر کدام از این برنامه ها فول تایم است و در طول آن به دانشجویان گزینه انجام ONP ارائه می گردد که شامل 400 ساعت کار عملی می باشد .

شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس
شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس

همچنین در طول تحصیل دانشجویان خارجی اجازه کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته را خواهند داشت و دانشجویان مجاز به کار تمام وقت در طول تعطیلات هستند . اما شرایط تحصیل در رشته پرستاری انگلیس به دلیل وجود دانشگاه های مختلف پذیرنده متغیر خواهد بود .همچنین ، تمامی درخواست ها به صورت آنلاین است و پذیرش تنها از طریق وب سایت اداره پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) انجام خواهد شد . شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس عبارت است از :

  • مدت زمان تحصیل پرستاری در انگلیس : 4 سال
  • شرایط دیپلم بین المللی در کشور انگلیس : 30 امتیاز
  • شرایط A-levels معمولی در انگلیس : ABB در دروس زیست شناسی ، ریاضی و علوم اجتماعی
  • شرایط مدرک زبان IELTS: 7.0 در مجموع امتیازات بخش های چهارگانه و نمره بیشتر از 6.0 در هر بخش

در مقاله ” مهاجرت به انگلیس” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به انگلیس اطلاعات کسب کنید .

مزایای تحصیل پرستاری در انگلیس

تحصیل در رشته پرستاری انگلیس یکی از دوره های پر مخاطب و با آینده شغلی ایده آل است . با تحصیل در رشته پرستاری ، جایگاه اجتماعی و اقتصادی خوبی میان مردم انگلیس و اروپا خواهید داشت . در کنار برخورداری از تحصیلات با کیفیت بالا و نیز مزایای دیگری همانند دریافت بورسیه های تحصیلی ، امکان انجام کار در کنار تحصیل ، همراه داشتن اعضای خانواده و … شما با تحصیل در کشور انگلیس می توانید با داشتن مهارت برتر در یکی از تخصصی ترین رشته های تحصیلی زمینه کار و اقامت خود در انگلستان را فراهم کنید .

  • کیفیت آموزشی بالا
  • تحصیل در دانشگاه های رتبه برتر دنیا
  • معتبرترین مدارک دانشگاهی
  • میانگین درآمدی بسیار بالا
  • امکان اخذ اقامت اتحادیه اروپایی (EU)
  • امکان اخذ اقامت دایم و پاسپورت انگلیس

در مقاله ” اقامت در انگلیس” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت انگلیس اطلاعات کسب کنید .

هزینه تحصیل پرستاری در انگلیس

شهریه تحصیلی دریافت شده از دانشجویان خارجی از طریق دانشگاه های کشور انگلیس وابسته به عوامل مختلفی همانند برنامه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است . به صورت میانگین ، هزینه تحصیل پرستاری در مقطع لیسانس (BSN) در دانشگاه های پرستاری انگلیس حدود $40,000 الی $100,000 (دلار) است ، این هزینه ها تا حدود زیادی بسته به دانشگاه می تواند متغییر شود .

هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلیس بالاست اما دانشجویان می توانند با اندکی درایت و پشتکار هزینه تحصیلات خود را به روش های مختلف همانند بورسیه تحصیلی و یا کاردانشجویی فراهم کنند . در نتیجه دانشجویان خارجی با احراز شرایط لازم می توانند از امتیاز دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان و حق کار دانشجویی داشته باشند . طبق آمار سال 2019 ، میانگین هزینه ماهیانه زندگی در انگلیس در حدود $1,300 الی$1,600 (دلار) است . این هزینه ها بستگی به این دارد که در مرکز شهر زندگی کنید و یا در خارج از شهر اقامت داشته باشید .

هزینه تحصیل پرستاری در انگلیس
هزینه تحصیل پرستاری در انگلیس

شرایط مهاجرت دانشجویان پرستاری به انگلیس

متقاضیان تحصیل پرستاری در انگلیس ، علاوه بر دریافت پذیرش از دانشگاه مربوطه نیازمند درخواست ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای نوع Tier 4 هستند . ویزای تحصیلی کشور انگلیس ویژه افرادی است که قصد تحصیل در یک برنامه فول تایم در دانشگاه های انگلستان را داشته باشند و ویزای تحصیلی انگلیس در حکم مجوز و اقامت موقتی در این کشور اروپایی است .

مدارک لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی انگلیس

  • ارائه پاسپورت معتبر بین المللی شخص متقاضی تحصیل در انگلیس
  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی انگلیس
  • داشتن مدرک زبان در سطح B2
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا به مبلغ 348£ (پوند انگلیس)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه شخص متقاضی تحصیل در انگلیس
  • ارائه مدرک اثبات تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی از موسسه های آموزش عالی انگلیس
  • ارائه رضایت نامه پدر و مادر جهت تحصیل در انگلستان برای دانشجویان زیر 18 سال
  • ارائه گواهی تست مرض سل (ویژه دانشجویان کشورهای خاص)

تحصیل در رشته پرستاری انگلیس – درآمد پرستار در انگلیس

فارغ التحصیلان پرستاری در انگلیس می توانند در طول تحصیلات خود بر زمینه های متعدد همانند مراقبت از بزرگسالان ، اطفال ، معلولان و بیماران روانی متمرکز شوند و در کنار فراگیری مهارت های لازمه بتوانند کار آینده خود را نیز به این ترتیب انجام دهند . پرستاران در کشور انگلیس می توانند در بخش های متفاوت سلامت شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی ، کیلینیک ها ، مراکز درمانی و اورژانس ها ، مطب ها ، دانشگاه ها ، مدارس و … کار کنند . در نتیجه ، نقش و جایگاه پرستاران و خدماتی که آنها به جامعه ارائه می کنند بر کسی پوشیده نیست.

درآمد پرستاران در کشور انگلیس وابسته به مواردی همانند میزان تحصیلات ، زمینه تخصصی ، سابقه کار ، محل کار و حتی ملیت پرستاران است که در تعیین سطح دستمزد آنها موثر است . درآمد پرستاران در انگلیس شامل موارد زیر است :

میانگین درآمد ماهیانه پرستاران حرفه ای24,527£ (پوند)
میانگین درآمد ماهیانه پرستاران تازه کار16,380£ (پوند)
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری چین تحصیل در رشته پرستاری چین

تحصیل در رشته پرستاری چین جهت متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که دارای شرایط و ق...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button