کشور اسپانیا جهت تحصیل همواره یکی از بهترین انتخاب ها با توجه به کیفیت سیستم آموزشی و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل است. بحث تحصیل در رشته پرستاری اسپانیا در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این رشته در کشور ایران را به خود جذب کرد.

نیاز به فارغ التحصیلان رشته پرستاری که از جمله پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی زیر مجموعه پزشکی در جهان می باشد همزمان با گسترش شغل پزشکی و تکنولوژی درمانی افزایش می یابد.
تحصیل پرستاری در اسپانیا یکی از بهترین فرصت های تحصیلی برای ساختن آینده ای روشن در زمینه شغلی جهت دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در اسپانیا است.

تحصیل در رشته پرستاری اسپانیا

زبان تحصیل پرستاری در اسپانیا

تدریس دروس در دانشگاه های کشور اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام می شود و ممکن است تعدادی از دروس در این دانشگاه به زبان اسپانیایی ارائه گردد.

در نتیجه فراگیری زبان اسپانیایی جهت تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا نیز لازم می باشد. جهت ورود به دانشگاه های اسپانیا مدرک آیلتس و یا تافل ضروری است.

مشاوره و تماس
021-72207

دوره های تحصیل پرستاری در اسپانیا

جهت تحصیل پرستاری در اسپانیا می توانید در دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های خصوصی اسپانیا تحصیل کنید و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی به تحصیل پرستاری در اسپانیا مشغول شوید.
در اولین مرحله پس از ارائه مدرک دیپلم با ترجمه رسمی لازم است دانشجویان با قبول شدن در آزمون ورودی وارد مقطع کارشناسی پرستاری در دانشگاه های اسپانیا شوند.

تحصیل کارشناسی پرستاری در کشور اسپانیا تنها به زبان اسپانیایی انجام می شود چون زبان رسمی اسپانیاست اما جهت مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. جهت تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه مدرک آیلتس حداقل نمره 6.5 و نمره 7 لازم است.

اسپانیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی را تنها با هدف جذب بهتر دانشجویان بین المللی از سال های گذشته تابه حال امکان پذیر کرده است.
شایان ذکر است که تسلط نسبی به زبان اسپانیایی جهت مرتبط شدن با دانشجویان دیگر و محیط اجتماعی کشور اسپانیا اهمیت زیادی دارد. ارزش و اعتبار مدرک پرستاری از اسپانیا هنگامی که به راحتی امکان کار در بیمارستان های برتر در کلیه کشورهای اروپایی و آسیایی را داشته باشید بیشتر نمایان خواهد شد.

کار همزمان با تحصیل در اسپانیا

تمامی دانشجویان بین المللی در حال تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا می توانند با اخذ مجوز کار، تا بیست ساعت در هفته در یکی از مشاغل دانشجویی کار کنند.

همچنین دانشجویان می توانند در ایام تعطیل، به خصوص تعطیلی بین دو ترم به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند. فرصت کار همزمان با تحصیل در اسپانیا می تواند منبعی جهت افزایش تجربه کاری و منبع درآمدی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور شود.

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیل پرستاری اسپانیا

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • ارائه رسید پرداخت هزینه سفارت جهت بررسی درخواست ویزای تحصیلی کشور اسپانیا
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی تحصیل در اسپانیا به صورت کامل همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه دیپلم دبیرستان و مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی شخص متقاضی تحصیل در اسپانیا
  • ارائه پاسپورت معتبر با چند قطعه عکس زمینه سفید از شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کشور اسپانیا
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه جهت ثبت نام اولیه
  • مسلط بودن به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • اثبات تمکن مالی جهت تحصیل پرستاری در کشور اسپانیا

هزینه تحصیل پرستاری در اسپانیا

هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دولتی و خصوصی بودن دانشگاه محل تحصیل متغیر است.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه دولتی حدود ۱۵۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد . البته هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های غیر دولتی اسپانیا بالاتر است و حدود ۵۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

مهارت های لازم جهت کار به عنوان پرستار در اسپانیا

  • استفاده از سیستم های بهداشتی، تجهیزات و فناوری
  • داشتن اطلاعات کافی از دارو های مصرفی
  • حفظ سوابق بهداشتی بیمار
  • ارائه بهترین راهکارها هنگام تعامل با بیماران
  • درک سیستم انسانی، آناتومی و فیزیولوژی
  • داشتن اخلاق و شیوه های اخلاقی در حوزه پرستاری
  • داشتن توانایی لازم در بررسی و تشخیص بیماری ها و آسیب های بیماران
  • ارائه کمک های اولیه به بیماران
  • حداقل دو سال سابقه کار در زمینه پرستاری
  • داشتن مهارت های ارتباطی قوی، رهبری، کار تیمی، تجزیه و تحلیل
  • تسلط به زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی

معتبرترین دانشگاه جهت تحصیل پرستاری در اسپانیا

جهت تحصیل در دانشگاه های اسپانیا، معتبر بودن مدرک دانشگاه مورد نظر و تایید توسط وزارت علوم ایران لازم است. بین دانشگاه های اسپانیا جهت تحصیل پرستاری در کشور اسپانیا چند دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که بیشتر مورد استقبال متقاضیان است.

پر مخاطب ترین و بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا برای تحصیل پرستاری عبارت است از:

  • دانشگاه سویل در کشور اسپانیا جهت تحصیل پرستاری : این مرکز که در سال 1505 میلادی تاسیس شده بیشتر از 65.000 دانشجو دارد که حدود %15 از آن ها دانشجویان بین المللی می باشند؛ رشته های پرستاری، زیست شناسی و پزشکی از رشته های تخصصی این دانشگاه می باشد.
  • دانشگاه کمپلوتنسه کشور اسپانیا جهت تحصیل پرستاری در اسپانیا: دانشگاه کمپلوتنسه در اسپانیا یک دانشگاه فعال در مسائل تحقیقاتی است که از جمله قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و در شهر مادرید در سال 1293 میلادی تاسیس شد. رشته های شیمی، گردشگری و تجارت، فنی و مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی اقتصاد، پرستاری و فیزیوتراپی، حقوق و فلسفه در این دانشگاه ارائه می گردد.
  • دانشگاه دولتی گراندا در کشور اسپانیا جهت تحصیل پرستاری: دانشگاه دولتی گراندا چهارمین دانشگاه برتر کشور اسپانیا می باشد که در سال 1531 میلادی در گرانادا تأسیس شده است امروزه بیشتر از 80.000 دانشجو دارد که حدود %10 از آن ها دانشجویان بین المللی می باشند. در زیر مجموعه این دانشگاه معتبر سه دانشکده وجود دارند که رشته های علوم اجتماعی، اقتصاد، فناوری و اطلاعات، پرستاری را ارائه می کنند.
  • دانشگاه والنسیا در کشور اسپانیا : این مرکز که از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا به شمار می رود و در سال 1499 میلادی در این شهر تاسیس شده در ارائه رشته های اقتصاد، جغرافی، حقوق، پرستاری، پزشکی، ریاضی و فیزیک، شیمی و… فعالیت می کند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button