هدف از تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه و توانبخشی در دانشگاه های ترکیه ، آموزش فیزیوتراپیست های واجد شرایط و شناخته شده جهت خدمت رسانی به کشور ترکیه و مردم آن می باشد.
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه در زمینه های مختلف پزشکی و توانبخشی دسته بندی می گردد. به عنوان قسمتی از برنامه کاری، برای افراد سالم، فیزیوتراپیست برنامه تمرینات مربوطه و برنامه های ویژه ای را جهت طولانی شدن عملکرد بدنی سالم برنامه ریزی خواهد کرد.

پاسخ کلیه سوالات در این مطلب عنوان می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب آن مفید و کاربردی باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه و مهاجرت به ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در این کشور به مقاله ” تحصیل در ترکیه ” مراجعه نمایید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه | دوره های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه | برنامه های فیزیوتراپی در ترکیه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه

شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه

برای تحصیل در کشور ترکیه در دوره فیزیوتراپی شرایط عملکردی را بعد از هر نوع بیماری ای که سبب معلولیت، آسیب، پیری و درد و اختلالات عملکردی می گردد، می آموزید.
یک فیزیوتراپ یک متخصص بهداشت حرفه ای می باشد که محدودیت های عملکردی، درد، ناتوانی ها و اختلالات ناشی از آسیب، بیماری ها، ناهنجاری های مادرزادی، معلولیت های حرکتی یا موارد دیگر را تشخیص خواهد داد.
همچنین لازم به ذکر است فیزیوتراپ ها در طراحی، پیاده سازی، ارزیابی و گزارش برنامه های فیزیوتراپی و توانبخشی جهت بهبود ظرفیت عملکرد در خصوص تشخیص پزشک متخصص تاثیر گذار می باشند.

جهت آشنایی بیشتر درباره تحصیل دکترا مقاله ” تحصیل دکترا در ترکیه ” را مطالعه نمایید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه – آموزش فیزیوتراپی در کشور ترکیه

به همراه طیف گسترده ای از فرصت های کاری در بخش خصوصی و بهداشت عمومی، فیزیوتراپ ها همچنین می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن، تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داده و به عنوان استاد یا مربیان در بخش های فیزیوتراپی و توانبخشی مشغول به کار شوند.
برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی در پی برنامه های دانشگاهی کشور در حال گسترش می باشد و شامل یک دوره آماده و چهار دوره کارشناسی می گردد.
برنامه آموزشی ما شامل علوم پایه، علوم بالینی، دوره های شغلی، روش های تحقیق، سمینارها و مطالعات کلینیک جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های درمان جهت مشکلات مذکور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه های تحصیلی این کشور به مقاله ” انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه ” مراجعه نمایید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه – دوره های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه دانشجویان بالینی را در بیمارستان های برجسته شهر استانبول در زمینه هایی همانند توانبخشی عصبی و جراحی مغز و اعصاب، توانبخشی قلب و عروق، توانبخشی کودکان، توانبخشی بهداشت زنان، توانبخشی جراحی دست، کار درمانی، توانبخشی روماتولوژی، پروتز ارتوته و بیومکانیک، سلامت ورزشی و توانبخشی و غیره تدریس می کنند. همچنین دانش آموزان فرصت های کارآموزی تابستانی در موسسه های مراقبت های بهداشتی ملی و خارجی دارند.

یک درمانگر فیزیکی در کشور ما و در سراسر جهان فرصت شغلی زیادی دارد. فیزیوتراپی از جمله معروف ترین و امیدوار کننده ترین حرفه ها می باشد.
درمانگران فیزیکی فرصت های کار در بیمارستان های خصوصی/ عمومی، مراکز توانبخشی، واحدهای ارتزوی پروتز، مدارس، موسسه های صنعتی، باشگاه های ورزشی، خانه های پرستاری، مراکز توانبخشی شغلی، مراکز آبگرم، هتل های گرما، مدارس غیر فعال، مراکز تناسب اندام و غیره را خواهند داشت. دانش آموزان هم چنین می توانند جهت تحصیلات تکمیلی خود ادامه تحصیل دهند.

دوره های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه
دوره های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه – برنامه های فیزیوتراپی در ترکیه

هدف از برنامه و تحصیل پزشکی در کشور ترکیه در دوره فیزیوتراپی و توانبخشی در دانشگاه Bahceeshir آموزش دادن به متخصصین بهداشتی می باشد که می توانند برنامه های مداخله فیزیوتراپی و برنامه های توانبخشی را که از طریق یک پزشک بعد از تشخیص انجام خواهد شد ، برنامه ریزی و اجرا نمایند.
یک فیزیوتراپ، به عنوان عضو تیم سلامت، نقش مهمی در بخش های جراحی فیزیوتراپی، ارتوپدی، اعصاب، سوختگی ها، قلب و عروق، کلینیک های کودکان و زنان دارد.
فیزیوتراپ همچنین عضو مهمی از مرکز توانبخشی می باشد . تعداد فیزیوتراپیست هایی که دارای مدرک کارشناسی می باشند و نیازمند مراقبت های با کیفیت بالا هستند ، لازم نیست. به همین دلیل نیازمند فزاینده ای جهت فیزیوتراپیست ها وجود دارد که می توانند در تیم های بین رشته ای در دانشگاه ها مشارکت نمایند.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ترکیه – وظایف فیزیوتراپیست در ترکیه

ممکن است کار فیزیوتراپ در ترکیه به صورت شیفتی انجام گردد. حوزه کاری کارمندان معمولا مربوط به ایستادن، راه رفتن، استفاده از دست یا انگشتان دست، دست دادن، آزمون حس، صحبت کردن و شنیدن افراد می باشد. وظایف و مسئولیت های اساسی فیزیوتراپ ها ، در حوزه های عمل و دستورالعمل های زیر عمل خواهند کرد:

  • ارزیابی ، برنامه ریزی و مدیریت درمان بیماران با مشکلات مربوط به سیستم عصبی عضلانی و اسکلتی عضلانی
  • تسلط و تفسیر کردن تست ها و اندازه گیری ها جهت قدرت عضلانی ، هماهنگی ، دامنه حرکت و بازده تنفسی و گردش خون
  • فیزیوتراپ ها خانواده ها و مراقبان بیماران را در مراقبت و استفاده از صندلی های چرخ دار، چوبه دار، قوطی ها، عصا و وسایل دیگر می آموزند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button