تحصیل در انگلستان به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ادامه تحصیل در انگلستان در مدارس تا در دانشگاه های انگلیس جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در انگلستان مورد توجه بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل می باشد چرا که دانشگاه های انگلیس جزو با کیفیت ترین دانشگاه های جهان  می باشد.

تحصیل در انگلستان به زبان انگلیسی می باشد. کشور انگلستان برای دانشجویان بعد از پایان تحصیل در انگلستان زمینه ای را برای اقامت در انگلیس ایجاد می کند. متقاضیان برای تحصیل در انگلیس می توانند از بورسیه تحصیلی انگلیس استفاده نمایند. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان شما را در زمینه اقامت و تحصیل در انگلیس یاری می رساند. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

شرایط تحصیل در انگلستان

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چرا تحصیل در انگلستان مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان می باشد؟ انگلستان نام نیمه جنوبی جزیره بریتانیا می باشد و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. انگلستان همواره یکی از برترین کشور های دنیا برای ادامه تحصیل بوده است.

این کشور به واسطه قدمت زیادی که در خصوص آموزش داشته است دارای دانشگاه های برتری در سطح بین الملل است. به نوعی بیشترین دانشگاه های بین المللی و با رتبه های عالی در سطح جهان در این کشور حضور دارند. همچنین مورد دیگری که در خصوص تحصیل در انگلیس بسیار مهم است هزینه های تحصیلی در انگلستان به نسبت کشور آمریکاست.
هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان به نسبت کشور آمریکا مقرون به صرفه تر است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان می تواند به طور کلی زندگی هر دانشجویی را تغییر دهد.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

مدرک آیلتس از جمله شرایط لازم برای درخواست تحصیل در انگلیس لحاظ می‌شود و نمرۀ بیشتر برارزش آن می‌افزاید اما درصورتی که دانشجویان شرایط زیر را داشته باشند، می‌توان از ارائۀ مدرک آیلتس صرف نظر کرد. بعضی از دانشگاه‌ ها، معیار توانایی زبانی فرد متقاضی را نمره‌ های مدرسه و دبیرستان آن‌ها می دانند.

در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان با حداقل نمرۀ 60 و بالاتر از آن در کلاس دهم و دوازدهم پذیرش می‌شوند. گاهی اوقات نیز تنها نمره کلاس دوازدهم شخص متقاضی تحصیل در انگلستان ، معیار سنجش است زیرا آخرین نمره، جدیدتر از نمرۀ سال دهم و یازدهم خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است اگر دانشجویی در طول دوره تحصیل خود از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی استفاده کند و کلیه نمره‌ های او بالا باشد، کمیتۀ پذیرش، از دریافت مدرک آیلتس صرف نظر می کند.

برخی از دانشگاه‌ ها معمولا قبل از قطعی‌ شدن پذیرش، با فرد متقاضی صحبت خواهند کرد . معمولاً این مصاحبه به صورت تلفنی انجام می شود و ممکن است امتحانی هم در نزدیک‌ترین مرکز انجام شده باشد. با این مصاحبه ، میزان توانایی زبانی فرد آزموده شده و اگر دانشجویی بتواند بر مصاحبه کننده موثر شود ، در این زمینه شانس بیشتری دارد .
دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون مدرک آیلتس در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

دانشگاه های بدون نیاز به مدرک آیلتس در انگلیس

این دانشگاه ها پذیرش های مشروط به گذراندن دوره زبان برای متقاضیان بین الملل صادر می نمایند.این بدان معناست که دانشجویان در ابتدا وارد کورس زبان شده و پس از آن می توانند وارد دوره اصلی شوند.

تحصیل در مدارس انگلیس

تحصیل در مدارس انگلستان یکی از روش های مهاجرت به انگلستان و تحصیل در این کشور است. تحصیل در مدارس این کشور همواره خواهان زیادی داشته است و با توجه به اینکه نیازی به یادگیری زبان دیگری به غیر از انگلیسی نیست یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اروپا می باشد.

تحصیل در کالج ها، دبیرستان ها و دانشگاه های انگلستان یکی از راه های اصلی، جهت اخذ اقامت در کشور انگلیس می باشد. انگلستان یکی از برترین کشورهای دنیا برای اخذ اقامت تحصیلی و تحصیلات از پایه تا تکمیلی است. تحصیل در انگلستان  رایگان نیست ولی با توجه به شرایط و امتیازات متقاضیان امکان اخذ بورس وجود دارد.
در خصوص مدرک زبان انگلیسی نیز با اینکه برخی دانشگاه های انگلستان نیاز به مدرک زبان برای ورود جهت تحصیل ندارند، ولی سفارت انگلستان برای متقاضیان خارجی داشتن مدرک زبان معتبر را جهت صدور ویزا الزامی می داند.

ورود به کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان بدون نیاز به گذراندن آزمون ورودی و کنکور می باشد و این خود مزیتی برای متقاضیان تحصیل در انگلستان می باشد. نظام آموزشی در انگلستان بر اساس سن متقاضی به چهار مرحله اصلی تقسیم می شود: آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش تکمیلی و آموزش عالی.

کودکان در انگلستان به صورت قانونی و اجباری آموزش ابتدایی و متوسطه را از سن حدودا 5 سالگی تا 16 سالگی طی می کنند. سیستم آموزشی در انگلستان به “پایه های اصلی” تقسیم می شود که عبارتند از: پایه اول- 5 تا 7 سال، پایه دوم – 7 تا 11 سال، پایه سوم – 11 تا 14 سال و پایه چهارم – 14 تا 16 سال.

شرایط تحصیل در مدارس انگلیس

پایه های اول و دوم در مدارس ابتدایی بوده و سپس دانش آموزان به مدارس متوسطه وارد می شوند تا پایه های سوم و چهارم را به پایان برسانند. پس از پایان دوره متوسطه، دانش آموزان ارزشیابی شده و گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه GCSE را دریافت می کنند و سپس می توانند برای تحصیلات تکمیلی به طور اختیاری تحصیلات خود را در دوره های آموزشی تکمیلی ادامه داده و برای اخذ گواهینامه هایی مانند سطح BTEC،GNVQ وA اقدام داشته باشند.

دانش آموزان پس از اتمام دوره GCSE وارد دوره A-Level می شوند که 2 سال پایانی دبیرستان در انگلستان است و پس از اتمام این دوره می توانند وارد دانشگاه های انگلستان شوند. دانش آموزان می توانند با گذراندن دوره یکساله Foundation برای اکثر رشته های دانشگاهی در انگلستان آمادگی لازم را جهت تحصیل کسب کنند.

این دوره کم هزینه بوده و کسب نمرات قبولی در پایان آن مورد نیاز می باشد. هزینه مدارس دولتی Grant Maintained Schools در انگلستان رایگان می باشد که توسط دولت پرداخت می شود ولی تنها دانش آموزان منطقه بریتانیا و منطقه اقتصاد اروپایی می توانند در این مدارس تحصیل داشته باشند.

مدارس شبانه روزی در انگلستان خصوصی هستند و هزینه های تحصیلی در این مدارس توسط والدین دانش آموزان پرداخت می شود. در مدارس خصوصی نیز هزینه هایی برای تحصیل و زندگی افراد و همچنین برنامه های متنوع تفریحی در نظر گرفته می شود.
دانش آموزان خارجی که وارد مدارس خصوصی می شوند در ترم اول برای تقویت زبان انگلیسی دوره های خاصی را در بخش ویژه زبان انگلیسی به نام EFL-English as a Foreign Language می گذرانند.

والدینی که می خواهند فرزندانشان در مدارس پیشرفته در انگلستان تحصیل داشته باشند، می توانند از طریق پذیرش ویزای مدارس شبانه روزی و ویزای قیم یا ویزای گاردین به همراه فرزندان خود به انگلستان مهاجرت داشته باشند و طبق قانون هر کدام از والدین که به این نوع ویزا به همراه فرزند خود مهاجرت می کند، نمی تواند اجازه کار داشته باشد تا هزینه های دیگر را از این طریق پوشش دهد.

شرایط تحصیل در مدارس انگلیس

در سیستم آموزش عالی، امکان تحصیل در رشته های گوناگون در بیش از 100 دانشگاه برتر در انگلستان وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان سالیانه 10000 تا 40000 پوند متغیر میباشد.

دوره کارشناسی در انگلیس

دوره کارشناسی در انگلیس معمولاً از 3 سال به صورت عادی و فشرده برگزار می شود تا در پایان دوره دانش آموزان مدرک لیسانس خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند داشتن مدرک آیلتس حداقل 5 یا 5/5 می باشد (که در این صورت فرد پیش نیاز دوره های زبان را باید بگذراند).

در صورتی که تمایل داشته باشد مستقیما وارد دوره اصلی شود آیلتس 6.5 آکادمیک نیاز است.دانشجوی دوره کارشناسی اجازه کار پاره وقت برای 10 ساعت در هفته را دارد. دانشجو در این مقطع نمی تواند خانواده خود را همراه خود داشته باشد و اخذ ویزای همراه برای این مقطع امکانپذیر نمی باشد.در صورتی که فرد ازدواج کرده باشد می تواند همسر خود را به عنوان همراه با خود ببرد.

افرادی که متقاضی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی هستند باید ابتدا بتوانند که دو دوره GCSE شرکت کنند و حداقل نمره C را از آن کسب کنند. برای ورود به این آزمون نیز همانند دیگری کشور های دنیا نیاز است که دانشجو حداقل مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی را داشته باشد و همچنین تمامی مدارک او نیز به صورت ترجمه شده باشد.

ریز نمرات تحصیلی دوره قبلی دانشجو یکی از مواردی است که اهمیت بسیاری به آن داده می شود به همین خاطر معمولا دانشگاه های انگلیس دانشجویانی را ثبت نام می کنند که دارای شرایط تحصیلی و ریزنمرات تحصیلی مناسبی باشند.
دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز دارند. تمامی متقاضیان تحصیل کارشناسی در انگلیس برای ورود مستقیم به دانشگاه باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته باشند.

دوره کارشناسی در انگلیس

دوره کارشناسی ارشد در انگلیس

دوره کارشناسی ارشد در انگلستان به صورت یک ساله می باشد و داشتن مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 مورد نیاز می باشد، متقاضیانی که موفق به اخذ این نمره در آیلتس نشده باشند، تنها با نمره 5.5 در آیلتس می توانند در دوره پیش کارشناسی ارشد یا Pre-Master شرکت داشته باشند. دانشگاه های برتر انگلستان بهترین مکان تحصیلی برای متقاضیان تحصیلات عالی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، و سالانه متقاضیانی بسیاری از سرتاسر جهان برای پذیرش از این دانشگاه ها اقدام می کنند.

برای تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی متقاضی مورد نیاز است و موفقیت آمیز بودن دوره های تحصیلی قبلی در نتیجه دادن پذیرش از طرف دانشگاه اهمیت بسیاری دارد. دانشجویان باید ریز نمرات از دیپلم تا کارشناسی را ارائه دهند.

مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلیس به شرح زیر است :

  • تحصیل در انگلستان زبان انگلیسی شما را قوی می کند که مهمترین زبان تجارت بین المللی است.
  • فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در انگلیس از مهارت و حرفه بالا برخوردار هستند
  • پایه قوی و مناسب توسط سازمانهای حرفه ای انگلیس
  • بهبود  شغلی خود و مشاغل مورد نیاز به مدرک کارشناسی ارشد در انگلیس
  • مدرک بین المللی انگلیس از بالاترین استاندارد تحصیلی برخوردار میباشد

برای ورود به این مقطع نیاز است که دانشجو مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشد و همچنین دارای ریزنمرات تحصیلی بسیار مناسبی باشد. مورد دیگری که در خصوص ادامه تحصیل در انگلستان و در مقطع کارشناسی ارشد مهم است داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره بالاست معمولا افرادی که مدرک زبان انگلیسی آن ها دارای نمره بالایی باشد شانس بیشتری در خصوص دریافت پذیرش دارند. تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان به این صورت است که دانشجویان باید علاوه بر قبولی در آزمون های دانشگاه پایان نامه را نیز ارائه کنند.

دوره دکتری در انگلیس

تحصیل در مقطع دکترا انگلیس به صورت دوره تحصیلی سه ساله می باشد. برای پذیرش مقطع دکترا، فارغ التحصیلان از سرتاسر دنیا نیازمند داشتن نمره زبان آیلتس ۷ می باشند. داشتن استاد راهنما و پروپوزال قوی مورد نیاز می باشد و در صورتیکه متقاضی این موارد را مشخص نکرده باشد، پس می تواند در ابتدا از دوره های پیش دکترا یا Pre-PhD استفاده نموده و پس از گذراندن این دوره شش ماهه وارد مقطع دکترا شود.

استفاده از بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا برای فارغ التحصیلان با توجه به شرایط و امتیازات ایشان، امکان پذیر می باشد. تحصیل PHD در انگلیس به علت توسعه مهارت های پژوهشی فرد را به عنوان یک محقق کارآمد در محیط کار مطرح می کند و دادن مقاله انگلیسی به دانشگاه توضیح می دهد که قصد انجام چه تحقیقی را دارید یعنی روی یک طرح یا تز کار می کنید. 
تحصیل در دوره دکتری در انگلیس بین 3 تا 6 سال است. هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع دکترا در حدود 10 تا 15 هزار پوند در سال است.

تحصیل پزشکی در انگلستان

کشور انگلستان با داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی و برگزاری آموزش های عملی و تجربی برای کلیه دانشجویان در برترین دانشگاه ها با کامل ترین امکانات، همواره یکی از گزینه های اصلی برای تحصیل متقاضیان علاقه مند به رشته های پزشکی از سرتاسر دنیا می باشد.

متقاضیان خارجی برای تحصیل پزشکی در انگلستان بایستی در نظر داشته باشند که سالانه تنها تعداد محدودی از متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان مورد پذیرش واقع می شوند. به همین علت انتقال دانشجویی که در حال تحصیل رشته پزشکی در کشور دیگری می باشد برای تحصیل پزشکی در انگلیس غیر ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در انگلستان مقاله “تحصیل داروسازی انگلستان” و “تحصیل دندانپزشکی در انگلستان” را مطالعه فرمایید.

متقاضیان قبل از تحصیل پزشکی در انگلستان بایستی حتما دوره های GCSE  یا Foundation course و یاA-Level course را در این کشور با موفقیت گذرانده باشد.
افرادی که قصد دارند تا در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و یا داروسازی در انگلستان به تحصیل بپردازند باید علاوه بر داشتن حداقل مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و همچنین مدرک زبان انگلیسی باید توانند از آزمون های UKCAT یا BMAT نیز نمرات قابل قبول را کسب کنند. دانشجویانی که قصد دارند تا از دوره و لول اول این رشته های تحصیلی شروع به تحصیل کنند باید 16 سال تمام و همچنین مدرک دوم دبیرستان را داشته باشند.

معمولا دانشجویانی که موفق به پذیرش از دانشگاه های انگلستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می شوند ابتدا باید در یک دوره دو ساله پیش پزشکی شرکت کنند تا تمامی دروس و پیش نیاز های مقاطع بالاتر را فرا بگیرند.

سپس پس از این دوره می توانند در دوره های تخصصی این رشته های تحصیلی شرکت کنند. به طور کلی تحصیل در این رشته های تحصیلی در حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد.

تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلیس

سیستم آموزشی انگلستان برای اتباع دیگر کشورها رایگان نبوده است . جهت تحصیل در انگلیس باید هزینه پرداخت نمایید در صورتی که افراد می توانند با یک سری روش ها تحصیل رایگان در انگلیس داشته باشند . مثلا با گرفتن بورسیه تحصیلی که در ادامه توضیح دادیم و یا حداقل کمک هزینه های تحصیل ، می توانید هزینه های تحصیل در انگلیس را کاهش دهید.
یکی از راه های تحصیل رایگان در انگلیس اخذ بورسیه تحصیلی در تمام رشته ها و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کمبریج ارائه می گردد و با داشتن شرایط تعریف شده سالیانه با دریافت 35000 پوند از شرایط تحصیل رایگان در انگلیس برخوردار می شوند..

همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره کردیم تحصیل رایگان در انگلیس امکان پذیر نیست و تمامی افرادی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند باید به دانشگاه و یا مدرسه مربوطه در انگلستان به صورت سالیانه شهریه پرداخت کنند.
ولی راه هایی وجود دارد که بتوان از آن طریق میزان هزینه تحصیل در انگلیس را کاهش داد یکی از آن راه ها از طریق کار دانشجویی است.

طبق قوانین کشور انگلیس تمامی دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه های انگلیس می پردازند حق کار قانونی به مدت 10 تا 30 ساعت در هفته را دارند. این مدت زمان می تواند بخش بزرگی از هزینه های زندگی دانشجو را پوشش دهد.

از شرایط تحصیل رایگان در انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط تحصیل رایگان در انگلیس

همچنین لازم است نمرۀ زبان آیلتسی که دانشگاه‌ های انگلستان برای ورود به دورۀ لیسانس می‌پذیرند حداقل 6 و برای فوق لیسانس 6.5 یا 7 و دکترا 7 و بالاتر است.

مدت تحصیل در انگلستان

دوره لیسانس در بیشتر کشورها 4 سال زمان می برد ، اما تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس تنها 3 سال زمان می برد و تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد، تنها 1 سال زمان می برد .

هزینه تحصیل در انگلیس

  • میانگین هزینه تحصیل در انگلیس

برای دانشجویان بین الملل هزینه های تحصیلی متفاوت است و از حدودا 10000 پوند یعنی 14130 دلار آمریکا شروع می شود و تا 38000 پوند یعنی 53700 دلار آمریکا یا بیشتر برای رشته های پزشکی افزایش می یابد.
در تمام مقاطع رشته های علوم انسانی و اجتماعی دارای کمترین هزینه می باشند اما برنامه های آزمایشگاهی و بالینی گران تر است. اگر شما این هزینه ها را با هزینه های متوسط زندگی حدودا 12200 پوند یعنی 16950 دلار آمریکا ترکیب کنید به این نتیجه می رسید که برای تحصیل در انگلستان به اندازه کافی سرمایه دارید.

  • هزینه تحصیل در انگلیس

میانگین هزینه تحصیل در انگلیس حداقل 22200 پوند یعنی 313800 دلار آمریکا در سال است در صورتی که تحصیل در لندن به میزان قابل توجهی گران تر خواهد بود.
برنامه تحصیلی در دانشگاه های انگلیس نسبت  به ایالات متحده کوتاه تر است. به طور متوسط 3 سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی، 1 سال هم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

هزینه تحصیل در انگلیس
  • شهریه مدارس انگلیس

مدارس انگلیس مانند دیگر مراکز علمی انگلیس خصوصی می باشد و دارای شهریه های نسبت بالایی می باشد که از لحاظ آموزشی جزو بهترین کالج های و دبیرستان ها می باشد. . همچنین بعضی از مدارس و کالج های انگلیس دولتی می باشد و حدود قیمت آنها بین 4000 تا 8000 پوند می رسد

  • هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس

برای هر ماه اقامت در انگلیس در خارج از لندن، باید مبلغ 1/015 پوند یعنی 1/435 دلار آمریکا در حساب بانکی خود داشته باشید که این مبلغ به 12/180 پوند یعنی 17/200 دلار آمریکا در سال می باشد.
جهت تحصیل در لندن باید مبلغ 1265 پوند یعنی 1800 دلار در ماه و 21500 دلار آمریکا در سال هزینه کنید. (این حداقل هزینه های زندگی دانشجویی است و این مبالغ می تواند به مراتب بیشتر شود)

بورسیه تحصیل در انگلیس

شهر کاردیف پایتخت ولز برای تحصیل در انگلیس برای دانش آموزان مقرون به صرفه می باشد. دولت انگلیس و دانشگاه های انگلیس برای افرادی که از لحاظ مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در انگلیس دچار مشکل هستند به آنها کمک میکند یعنی با دادن وام و کمک هزینه های تحصیل، که در ادامه تحصیل خود دچار مشکل نشوند.
میزان بورسیه تحصیل در انگلیس از 5740 پوند آغاز می شوند و در برخی از موارد به 7751 پوند نیز می رسد. دانشجویان می توانند این وام ها را بعد از تحصیل به دولت یا دانشگاه ها پس دهند و یا حتی مشغول به کار شوند که سابقه ی بیمه و کار برایشان لحاظ می شود.

بورسیه تحصیل در انگلیس

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیس باید مدارکی را از قبل آماده کنید هر چند این مدارک برای دانشگاه های بریتانیا براساس شرایط دپارتمان خود ثابت نمی باشد و دانشجویان باید بر طبق لیست دانشگاه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان را آماده کنند. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان به شرح زیر است:

  • پاسپورت و یک صفحه کاملا خالی در پاسپورت  برای ویزای تحصیلی انگلستان
  • مدارکی که نشان دهنده امکان تامین هزینه سفر و اقامت باشد همچون تمکن مالی انگلیس از بانک و یا ریز حساب برای 6 ماه گذشته
  • مدارکی که نشان دهنده بر محل اقامت در UK و بلیط هواپیما
  • اطلاعات شخصی یکی از اولیا اگر متقاضی زیر 18 سال باشند جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان
  • ترجمه مدارکی که به زبان انگلیسی می باشند جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

اقامت پس از تحصیل در انگلیس

برای دستیابی به اقامت انگلیس پس از به اتمام رسیدن تحصیل راه های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به دو عدد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. اولین روش از اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق کار در انگلیس است تمامی دانشجویانی که از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل می شوند این فرصت را دارند تا با به دست آوردن شغل ویزای تحصیلی انگلیس را به ویزای کار انگلیس تبدیل کنند و از این طریق اقامت 5 ساله انگلیس را کسب کنند.

راه دوم نیز برای افرادی است که دارای شرایط مالی مناسب هستند. این افراد می توانند با سرمایه گذاری کردن در انگلستان به اقامت این کشور دست پیدا کنند. سرمایه گذاری در انگلستان نیز می تواند در قالب ثبت شرکت و ایجاد شغل و یا خرید سهام دیگر شرکت ها انجام بپذیرد.

اقامت پس از تحصیل در انگلیس

مزایای تحصیل در انگلیس

از جمله مزایای تحصیل در انگلیس موارد زیر می باشند:

  1. امکان تحصیل در انگلیس بدون نیاز به یادگیری زبان دوم و یا سوم
  2. تحصیل در انگلیس در بهترین دانشگاه ها
  3. امکانات تحصیلی بسیار عالی
  4. امکان دریافت بورسیه تحصیلی انگلیس
  5. امکان دریافت وام دانشجویی انگلیس
  6. امکان کسب اقامت انگلیس از طریق تحصیل در انگلیس
  7. اجازه کار 10 تا 30 ساعت در هفته در کنار تحصیل
  8. زندگی در یک جامعه چند فرهنگی
  9. هزینه های تحصیلی بسیار مناسب تر از آمریکا

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در انگلستان یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است. هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان، تابعیت و اقامت تحصیلی در انگلستان را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی انگلستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (8 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در انگلیس بازار کار مهندسی برق در انگلیس

بازار کار مهندسی برق در انگلیس با درآمد حدود £20,000 تا 60,000£ (پوند) یکی از پردرآمدترین بازارها...

مهاجرت به انگلستان مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان و روش های مختلف اقامت در انگلستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. کش...

کار در انگلستان کار در انگلستان

کار در انگلستان به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم ...

نظرات کاربران
salmanizadeh

سلام من 17سالمه و امسال دانش اموز پایه دوازدهم رشته تجربی هستم و قراره کنکور بدهم. و رشته مورد علاقم پزشکی هست..برای مهاجرت تحصیلی انگلستان چه اقداماتی باید انجام دهم؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. اولا شرایط سنی خوبی دارید و حداقل باید آیلیس 6 داشته باشد. و انگلستان کشوری هست که نسبت به کشورهای دیگه هزینه تحصیل بالاتری دارد.

کیاشا

سلام وقت بخیر من سال دوازدهمی هستم و میخام کنکور بدم و رشته مورد نظرم هم ژنتیک و علوم سلولی مولکولی هستش برای مهاجرت تحصیلی انگلستان و قبولی این رشته در دانشگاه های اکسفورد یا کمبریج چه ازمون ها و چه معدل و شرایطی لازمه ؟!

آتیه آفرینان

با موسسه جهت بررسی شرایطتان تماس بگیرید. شماره تماس: 02172207

یاسر

سلام ' من ۲۶ سالمه و مدرک کارشناسی الکترونیک با معدل 15/70 دارم و معدل دیپلمم پایینه ' آیا میتونم برای مقطع ارشد در دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدم ؟ مدرک زبان ندارم ' و مبلغ سرمایم ۲۰۰ میلیونه و یک سند ملک پدری به ارزش ۲/۵ میلیارد هم دارم امیدی هست که بتونم درخواست بدم؟ اگه جواب بله هست اولین قدم چیه؟

آتیه آفرینان

با سلام شرایط سنی شما برای اخذ پذیرش و ویزا کاملا مناسب می باشد، اما هزینه های زندگی و تحصیل در انگلیس بسیار بالاست باتوجه به سرمایتون کشورهای دیگری چون: ایتالیا،آلمان و... گزینه ی مناسب تری هستند اگر هم کشور دیگری را مد نظر دارید با شماره 02172207 تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

آرش راد

سلام و وقت بخیرمن دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی هستم ۳۸ ساله دارم آیلتس رو میگیرم سابقه کار مرتبط با رشته ام دارم هفت سال با بیمه و خاطر نشان کنم بنده با ویزایی غیر تحصیلی در آستانه رفتن به انگلستان هستم وضعیت من رو چطور ارزیابی میفرمایید؟اگر بخوام دانشگاهی در انگلستان برم، تکلیف این دانشجو بودن من و دکتری نیمه تمام من در ایران چی میشه؟ممنون از شما

آتیه آفرینان

با سلام شرایط و اینکه با چه ویزایی دارید اقدام می کنید باید بررسی شود، اما اگر قصدتان انتقالی گرفتن باشد باید با دانشگاه مقصد مکاتبه انجام شود. جهت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

علی شوقی

باسلام. بنده ۳۸ ساله هستم. آیلتس ۶.۵ دارم. دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی. از طریقی بجز تحصیلی و بطور قانونی در پروسه گرفتن ویزای انگلستان هستم. وضعیت من برای پذیرش یکی از دانشگاههای لندن چطور هست؟ و این دوره دکتری که الان در میانه اش هستم رو چیکار کنم؟ ممنون از شما

آتیه آفرینان

با سلام پیشنهاد بنده پروسه های تحصیلی هست که طبق رزومه شما می توان تصمیم گرفت که بهتره برای چه مقطعی اقدام کنید، جهت دریافت مشاوره حتما با شماره 02172207 در تماس باشید.

نسترن

سلام وقتتون بخیر 33 ساله هستم سال 91 کارشناسی شیمی کاربردی فارغ التحصیل شدم سال 99 کارشناسی ارشد شیمی پلیمر فارغ التحصیل شدم سابقه ی کاری ندارم آیلتس 6/5 دارم آیا شرایطم برای انگلیس مناسب هست؟ ممنون از راهنماییتون

آتیه آفرینان

با سلام شرایط شما به صورت کلی بله کاملا مناسب می باشد، تحصیل در انگلیس هزینه داره اگر خواهان اخذ بورسیه در مقطع دکتری هستید لازم می باشد تعدادی مقاله ی آی اس آی نیز ارائه دهید. جهت بررسی رزومه و مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نفس

اها راستی یادم رفت برا پزشکی دانشگاه اکسفورد انگلستان بورسیه میخواستم

نفس

سلام یوالی داشتم از خدمتتون بنده 21سن دارم و امسال میخوام کنکور تجربی بدم ایا میتونم از طریق کنکور تجربی و کسب رتبه دو رقمی حداقل و مدرک تافل یا ایلتس و ترمیم معدل شرکت کردن و نمره دیپلمم رو تغییر دادن تو دانشگاه اکسفورد پذیرش شم ؟ درصد پذیرشم چقدرهو؟ و اینکه کدوم بهتره تافل یا ایلتس ؟ برای بورسیه تو این دانشگاه میخوام.از کی باید اقدام کنم؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام برای تحصیل در رشته ی پزشکی باید در آزمون های UKCAT یا BMAT شرکت کنید، رتبه ی کنکور شما در ایران ارتباطی به تحصیلتان در کشور انگلیس ندارد.

فیروزی

سلام اگر بخواهم انگلستان پذیرش بگیرم برا کارشناس باید معدل دیپلم چند باشه امکان پذیرش بیشتر و اینکه ایلتس 6 خوبه یا نه ؟

آتیه آفرینان

با سلام، بهتر هست معدلتان بالای 17باشد اما کاملا بستگی به رشته و دانشگاه دلخواهتان دارد.

Haji Abbas Gholi

درود و عرض احترام من ۳۵ ساله هستم، مدرک کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی با معدل ۱۸ از دانشگاه آزاد دارم، و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر ارشد دانشگاه تهران رشته بازاریابی جهانگردی هستم، دارم کلاس زبان می رم، زبان آلمانی هم در حد متوسط A2 بلدم، متاسفانه سابقه کاری با بیمه ندارم، یک پسر ۱۵ ساله هم دارم‌ که چون جدا شده ام با خودم هست ، در حدود ۵۰۰ میلیون هم سرمایه دارم، میخواستم از خدمتتون بپرسم اگر بتونم آیلتس بالای ۶،۵ بگیرم ، شانس اقدام برای ارشد دوباره از دانشگاههای انگلیس و دریافت فاند رو چقدر دارم، و آیا شانس اقامت در انگلیس برای خودم به همراه پسرم ، بعد از اتمام تحصیلم وجود داره؟

آتیه آفرینان

با سلام، با توجه به اطلاعاتی که فرمودید امکان تحصیل برای خودتان هم برای فرزندتان مهیاست، اما با توجه به پشتوانه مالی و خواسته ی شما انگلستان را خیلی مناسب برایتان نمی بینم. جهت بررسی بیشتر و رزرو وقت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

فاطمه قادری

سلام وقت بخیر ۲۱ سالمه مجرد و در حال حاضر دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم،و میتونم برای ایلتس اقدام کنم زبانم در حد خیلی خوبه،۵۰۰-۶۰۰ تومان میتونم هزینه برای مهاجرت بدم آیا امکان گرفتن ویزای تحصیلی را دارم؟و چه شرایطی شانس من رو بیشتر میکنه برای گرفتن ویزا و اگر امکانش هست هزینه حدودی‌ ویزای تحصیلی رو بهم بگید

آتیه آفرینان

با سلام، شرایطتان برای اخذ پذیرش مقطع ارشد مناسب می باشد، شهریه حدود10_20هزار پوند می باشد. جهت مشاوره و بررسی بیشتر رزومه ی تحصیلیتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نیما

سلام وقتتون بخیر بنده دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد معماری هستم با معدل ۱۶ میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در مقطع دکتری انگلستان اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، امکان اخذ پذیرش وجود دارد اما رزومه ی شما بایستی به صورت جزئی بررسی شود جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نسترن

با سلام برای تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام حداقل مدرک زبان آیلتس 6-6.5 نیاز می باشد اما امکان گذراندن کورس های زبان در انگلستان نیز وجود دارد.

بهروزی

سلام من دانشجوی سال سوم رشته مهندسی معماری هستم و میخوام برای تحصیل در انگلیس تو مقطع فوق لیسانس اقدام کنم، چه زمانی میتونم اقدام کنم؟ باید لیسانسمو بگیرم بعد؟ یا از الان میتونم؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما دوست عزیز، پروسه مهاجرت (پذیرش و ویزا) بسته به ددلاین دانشگاه متفاوت می باشدبنابراین بهتر هست حداقل از 3 ماه قبل اقدام کنید.

میلاد

با سلام برای تحصیل در انگلیس چه مدرک زبانی لازم است؟

آتیه آفرینان

سلام، بستگی به مقطع و دوره ی مدنظرتان دارد لطفا با شماره ی موسسه 02172207 جهت مشاوره و بررسی شرایطتان تماس بگیرید.

سامان

برای تحصیل در انگلیس نیاز به چه مدرک زبانی هست؟ اقامت انگلیس هم میشه گرفت؟

آتیه آفرینان

باسلام، پروسه ی اخذ اقامت انگلستان طولانی می باشد اگر هدفتان صرفا اخذ اقامت بوده کشورهای دیگری را در نظر بگیرید. مدرک زبان بستگی به مقطع و دوره ی مدنظرتان دارد اما بهتر هست در سطح آیلتس 6_ 6.5 باشید.

kar

سلام ایا دانشجویان میتونن در تعطیلات تابستان در انگلیس 40 ساعت در هفته کار کنند ؟

آتیه آفرینان

سلام ، بله .

مجید

سلام ببخشید ایا همراه کسی در انگلستان تحصیل می کند میتواند کار کند ؟

آتیه آفرینان

سلام بله اگر پیشنهاد کاری داشته باشد .

روژان

سلام ببخشيد با سرمايه ي ٤٠٠ ميليوني امكان مهاجرت به انگلستان از طريق تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد وجود دارد؟

آتیه آفرینان

شهریه ی سالیانه ی دانشگاه انگلیس 20 هزار پوند می باشد با توجه با سرمایه ی شما کشور انگلیسی زبان کانادا مناسب می باشد.

ناصر

سلام و وقت بخیر .من سوال پرسیدم که شما فرمودید انگلستان مهاجرپذیر نیست . بله درسته . و اقامت دایم هم باید 5 تا 6 سال کار کرد .و 2 تا 3 سال هم برای پاسپورت یعنی با 7 تا 8 سال کار میتوان به پاسپورت رسید . ولی من سوالم این نبود که انگلیس مهاجرپذیر هست یا خیر . سوال من اینه که اگر یک کارگر خارجی از خارج از انگلیس بخواد به انگلستان برای کار بیاد , باید ویزای Tier 2 را دریافت کنه . طبق قانون این کار باید 3 ماه در انگلستان و اگر فرد مناسبی پیدا نشد , 3 ماه در اتحادیه اروپا اگهی شود . مجموعا در این 6 ماه اگر کسی پیدا نشد میتواند کارگر خارجی استخدام شود . ( البته تحت شرایطی امکانش هست که این مدت اگهی کمتر شود اما باید اون کار خاص باشد ( مثلا یک رستوران ایرانی یک اشپز ایرانی بخواهد استخدام کند که البته باز هم باید کار اگهی شود ولی مدت ممکن است بسیار کمتر باشد ) . در کل ویزای کار انگلیس کار سختیه برای افراد خارج از اتحادیه اروپا و انگلستان . ولی حالا اگر کسی در انگلیس فارغ التحصیل شود , کارفرما برای استخدام او و اخذ ویزای Tier 2 باید این شغل را ایا بازم اگهی کند یا خیر نیازی به اگهی نیست ؟

آتیه آفرینان

سلام مجدد وقت بخیر اگر فرد فارغ التحصیل شده باشد از این کشور خیر نیازی به آگهی نیست می تواند مشغول به کار شود.

Milad

سلام امکان تحصیل همزمان دو رشته در دکتری در انگلستان وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام. مقطع دکترا امکان ادامه تحصیل در دو رشته متفاوت و در مقطع مشابه را ندارد.

طاها محمدی

سلام من 15 سال سن دارم و در دبیرستان ماندگار البرز تحصیل میکنم و به زبان انگلیسی هم مسلط هستم میخواستم بدونم که اگه من رتبه زیر 100 رو در کنکور بگیرم چقدر شانس دارم که در رشته روانشناسی بتونم در دانشگاهی مثل آکسفورد یا کمبریج پذیرفته بشمممنون میشم اگه راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، شما در حال حاضر برای مدارس کشور انگلیس می توانید اقدام کنید اما اگر برای دانشگاه مد نظرتون هست رتبه ی کنکور تاثیر زیادی ندارد معدل شما تاثیر گذار می باشد.

علی محمد

ببخشید هزینه تحصیلی در انگلستان را سالانه 32 هزار پوند برای رشته غیر پزشکی و هزینه زندگی در لندن برای 2 نفر را در لندن 17 هزار پوند در نظر بگیریم اوکی هست ؟ چون که برای همسر ما اجازه کار گرفتیم و چون تمام وقت کار میکنه و خود متقاضی هم 20 ساعت در هفته اجازه کار داره این مبالغ مشکلی نیست ایا این مقدار کفایت میکنه برای رشته های معماری . مهندسی و اقتصاد . فیزیک . زبان انگلیسی و ... و رشته غیر پزشکی ؟ ممنونم .

آتیه آفرینان

با سلام. بله حتی کمتر از این مقدار هم کافیه

ستایش

سلام من ۲۰ سالمه و معدل دوازدهمم ۱۳ و مسلط به انگلیسی و دارای مدرک آیلتس. سرمایه کلی هم ۱۰۰ میلیون ولی اگر مهاجرت کردم به کشور مورد نظر کار پاره وقت یا دانشجویی هم انجام میدم. میخوام رشته زبان انگلیسی بخونم در مقطع لیسانس. شرایط چجوریه و هزینه چقدر میشه؟ ممنون میشم پاسخم رو بدید

آتیه آفرینان

برای ورود به مقطع کارشناسی در انگلیس در رشته زبان باید دوره foundation را بگذرانید. هزینه تحصیل 10 الی 20 هزار پوند در سال است.

ناصر

سلام . ببخشید در صورتی که کسی در انگلیس تحصیل کرده باشه ، آیا درسته بعد وقتی بخواد وارد بازار کار بشه تنها شرط اینکه کار مرتبط با تحصیلاتش بوده باشه ؟ و کارفرما هم تنها باید لیمیت حقوقی را رعایت کنه که در انگلیس برای فارغ التحصيلان انگلیس 23 هزار پوند هست . و این درسته کسی که تحصیل کرده باشه نیازی نیست که کار اون فرد آگهی بشه و او در صورتی که اون دو شرطی که ذکر کردم رعایت بشه میتونه ویزای کار انگلیس را بگیره که ( Tier 2 ) هست و پس از 4 تا 5 سال اقامت دائم انگلستان میگیره. آیا این توضیحات من درسته ؟ اگر میشه در سریعترین زمان ممکن جواب بدید

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. اگر هدفتان اخذ اقامت دائم می باشد این کشور خیلی مناسب نمی باشد چون به سختی و خیلی دیر اقامت می دهد ولیکن شما غیر مرتبط با تحصیلاتتان هم می توانید مشغول به کار شوید. در کل انگلستان خیلی مهاجر پذیر نیست برای اقامت کشورهای مهاجر پذیری همانند: کانادا ،استرالیا، سوئد و… گزینه ی بهتری می باشد.

Mahdieh

سلام .شرط سنی برای ورود به دوره لیسانس در انگلستان را میفرمایید ؟فرد ۳۲ ساله با ایلتس ۷ میتواند در دوره لیسانس ثبت نام کند ؟

سارا جوادی

با سلام دانشگاه ها شرط سنی ندارند. این سفارت ها هستند که ممکن است این شک رو داشته باشند که تصمیم شما بر ادامه تحصیل نیست. با پرکردن این فاصله با ارائه سابقه کار میتوانید این گپ را پرکنید.

Kasra

 با سلام.. نابغه رو حقیقتش نمیدونم....تو انگلیس اینجوری که به ما هم سخت بورسیه دادن به من که حالا رزومه خوب بود 60 درصد تحصیل فاند دادن با اینکه در آمریکا ، استرالیا ، کانادا با رزومه من فول فاند میشد گرفت و منم اشتباه کردم نرفتم و با ویزای ازدواج رفتم...انگلیس تو مقطع دکترا فقط بورسیه میدن ولی چون دوست من به کانادا رفت و رزومه تاپی نداشت ولی راحت یک فاند گرفت تو ارشد ولی خب باید روی پروزه های تحقیقاتی کار کنه ( RA , TA منظورم هست ) (..معمولا  تو ارشد دکترا چون دوره ارشد کوتاه و دکترا در کانادا بورسیه های فروانی هست احتیاج به ساپورت از ایران نیست.....ببخشید اگر کسی در استرالیا و کانادا و امریکا در مقطع دکترا بورسیه ای که بگیره 40 تا 50 درصد هزینه های تحصیلش کاور بشه , میتونه در کانادا با 20 ساعت کار در هفته و کار تمام وقت در تعطیلات و در استرالیا و آمریکا 30 ساعت کار در هفته و کار تمام وقت در تعطیلات هزینه ها تامین کنه؟؟؟؟؟؟ تو انگلیس که همینطوره هرکسی یک مقداری بورسیه بگیره اینجا دیگه مشکلی نداره حالا اونجاها میخوام بدونم

سارا جوادی

با سلام در کانادا امکان پذیر است چون شهریه ها و هزینه زندگی از امریکا و استرالیا پایین تر است.

حسین

ببخشید دو تا سوال داشتم .....هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن ممکنه بیشتر از 19 هزار دلار  در سال بشه ( غیر از رشته پزشکی و مدیریتی )و کسی که مدرک دکترا خودشون از انگلیس بگیره چون فرمودید مدارک انگلیس کاملا معتبر هست میشه در دانشگاه های آمریکا مثل ماساچوست تدریس کرد؟

سارا جوادی

با سلام نوابغ در دانشگاه ماساچوست تدریس میکنند. اگر شما هم نابغه هستید بله شانس دارید. احتمالش پایین است.

احمد

ببخشید من میخوام برای اسکاتلند اقدام کنم مقطع دکترا رشته مهندسی انرژی ....من کلا 34 هزار پوند سرمایه دارم آیا کافیه و یک ملک به قیمت 300 میلیون تومان ...آیا میشه آپلای کرد برای اسکاتلند من 29 سالمه لیسانس فوق لیسانس با معدل های بالای 18 دارم از دانشگاه تهران و ایلتس 7.7.5 هم دارم و 2 تا işi هم دارم و 4 سال سابقه کاری مرتبط با رشتم ...میشه امیدوار شد با این رزومه بشه تحصیل کرد ؟

سارا جوادی

با سلام بله امیدوار باشید شانس بالایی دارید

KASRA

پس همین بین 15 تا 25 هزار پوند بگیرم کافیه؟من برای دکترا استرالیا اقدام میخواستم بکنم کلا منتفی شد الان برای ویزای ازدواج انگلیس گرفتم و در انگلیس هستم و الان 2 ماهه و کارم پیدا کردم در امد سالی 45 هزار پوند......میخوام تحصیل شروع کنممن از دانشگاه پرسیدم گرانترین رشته ها کدام هست...گفتن برای غیر پزشکی MBA  سالی 29 هزار پوند و پزشکی هم در سراسر انگلیس از 25 هزار پوند تا 35 هزار پوند فقط دو تا دانشگاه هستن که هزینه شون سالی 40 هزار پوند و یکی هم 50 هزار پوند هست و گرنه قیمت ها همینه هزینه تحصیل من هم سالی 22 هزار پوند که با بورسیه  15 هزار پوند که بسیار خوبهالبته بگم من کارم الان پاره وقتیه الان بعضی موااقع تمام وقت هم هستم فقط میخوام بدونم مدرکی که من از  انگلیس میگیرم چقدر اعتبار داره ؟

سارا جوادی

با سلام براتون آرزوی موفقیت داریم. مدارک دانشگاه های انگلستان کاملا مورد تاییدند.

Kasra

برای رشته های غیر پزشکی و مدیریتی ......مثلا مهندسی برق امکان داره هزینه دانشگاه ( کاری به اینکه چند تا دانشگاه دارن یا ندارن ندارم ) امکانش هست به بیش از 30 هزار پوند برسه هزینه تحصیلش ؟

سارا جوادی

با سلام خیر احتمالش بسیار کمه

KASRA

پس ببخشید این درسته در انگلستان هزینه ها از 12 هزار پوند تا 25 هزار پوند برای بعضی رشته ها هست و رشته های پزشکی  تا 30 هزار پوند هم در سال ممکنه هزینه داشته باشه؟ایا احتمالش هست بیشتر بشه

سارا جوادی

با سلام برخی دانشگاه ها به 50 هزار پوند هم در رشته های پزشکی می رسد.

KASRA

پس ببخشید این درسته در انگلستان هزینه ها از 12 هزار پوند تا 25 هزار پوند برای بعضی رشته ها هست و رشته های پزشکی تا 330 هزار پوند هم در سال ممکنه هزینه داشته باشه؟ایا احتمالش هست بیشتر بشه

سارا جوادی

با سلام برخی دانشگاه ها به ۵۰ هزار پوند هم در رشته های پزشکی می رسد.

Ayaz

با عرض سلام و خسته نباشید.ببخشید من یه سوال داشتم من ۱۹ سالمه و دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم مدرک ایلتس۸ هم دارم ایا میتونم برای کشور انگلستان جهت ادامه تحصیل اپلای کنم و تو یک دانشگاه عالی مثل اکسفورد رشته پزشکی رو ادامه بدم ؟؟؟

سارا جوادی

با سلام درصورت قبولی در آزمون ورودی این داتشگاه، بله شانس دارید.

KASRA

نوشتید سالی هزینه های تحصیل 8 هزار تا 12 هزار پوند ؟جایی ننوشتید 17 تا 19 هزار پوند

سارا جوادی

با سلام به دانشگاه و شهر بستگی دارد . البته نرخ 8 هزار پوند برای انگلستان بسیار پایین است.

KASRA

ببخشید من برای تحصیل در انگلیس سالی 23 هزار پوند را در نظر گرفتم برا مقطع دکتری؟ایا کافیه؟

سارا جوادی

با سلام بدون بورسیه و فقط هزینه دانشگاه تقریبا درست است.

KASRA

ببخشید هزینه ها در انگلیس خارج از لندن برای رشته های مهندسی حدودا سالی 30 هزار دلار به بالا خواهد بود؟

سارا جوادی

با سلام هزینه ها در خارج از لندن ارزانتر است. بله اگه در دانشگاهی با شهریه حدود 17 الی 19 هزار پوند بتوان پذیرش گرفت رقم 30 هزار تایی که فرمودید صحیح است.

KASRA

ببخشید اشتباه گفتم نوشتید هزینه زندگی در شهز غیر لندن سالی 12100 پوند میشه و هزینه تحصیل هم سالی 8 تا 12 هزار پوند در سال = در کمترین حالت سالی=20100 پوند و بیشترین حالت ( البته بسته به نوع دانشگاه و نوع زندگی هم داره )= 32000 هزار پوند میشه ( در مقطع دکتری )درست این اطلاعات؟ و با این تفاسیر میشه گفت:چون حق کار دانشجویی هم دارم نوشتید در ساعتی 12 تا 17 پوند که به طور میانگین میشه سالی= از 18 هزار پوند تا 24 هزار پوند که بخش زیادی از هزینه های اون فرد و در بعضی موارد میشه تمام هزینه های ان فرد تامین بشه.ولی خب سفارت به هزینه های پاره وقت اکتفا نمیکنه و من باید ثابت کنم که هزینه لازم را برای تحصیل دارمامکان داره یک سند خونه به قیمت 1 میلیارد تومن را به سفارت داد؟من هزینه های تحصیل و زندگی + بلیط رفت و برگشت به انگلیس دارم.ایا احتیاج به فروش هست؟خیلی ممنون

سارا جوادی

با سلام بله توضحات شما درست است. سفارت از شما تمکن مالی می خواد . اگر سند ملکی و هزینه تحصیل و زندگی یک سال را دارید میتوانید اقدام کنید.

KASRA

ببخشید اشتباه گفتم نوشتید هزینه زندگی در شهز غیر لندن سالی 12100 پوند میشه و هزینه تحصیل هم سالی 8 تا 12 هزار پوند در سال = در کمترین حالت سالی=20100 پوند و بیشترین حالت ( البته بسته به نوع دانشگاه و نوع زندگی هم داره )= 32000 هزار پوند میشه ( در مقطع دکتری )درست این اطلاعات؟ و با این تفاسیر میشه گفت:چون حق کار دانشجویی هم دارم نوشتید در ساعتی 12 تا 17 پوند که به طور میانگین میشه سالی= از 18 هزار پوند تا 24 هزار پوند که بخش زیادی از هزینه های اون فرد و در بعضی موارد میشه تمام هزینه های ان فرد تامین بشه.ولی خب سفارت به هزینه های پاره وقت اکتفا نمیکنه و من باید ثابت کنم که هزینه لازم را برای تحصیل دارنامکان داره یک سند خونه به قیمت 1 میلیارد تومن را به سفارت داد؟من هزینه های تحصیل و زندگی + بلیط رفت و برگشت به انگلیس دارم.ایا احتیاج به فروش هست؟خیلی ممنون

سارا جوادی

با سلام بله توضحات شما درست است. سفارت از شما تمکن مالی می خواد . اگر سند ملکی و هزینه تحصیل و زندگی یک سال را دارید میتوانید اقدام کنید.

کاوه

ببخشید هزینه ها در انگلیس در مقطع دکترا حدودا 30 هزار پوند؟امکان دریافت  بورسیه هست یا حدقال تخفیف شهریه در صورتی که رزوکه خوبی داشته باشیم؟

سارا جوادی

با سلام بله درست است. میتوان برای بورسیه هم اقدام کرد اما در انگلستان بسیار رقابتی است

KASRA

ببخشید هزینه ها در انگلیس در مقطع دکترا حدودا 30 هزار پوند؟امکان دریافت  بورسیه هست یا حدقال تخفیف شهریه در صورتی که رزوکه خوبی داشته باشیم؟

سارا جوادی

با سلام بله درست است. میتوان برای بورسیه هم اقدام کرد اما در انگلستان بسیار رقابتی است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button