تحصیل در استونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واحد پول این کشور یورو است و هزینه های زندگی در این کشور زیبا، بسیار مقرون به‌ صرفه و حتی در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی پایین‌تر است.

هزینه های زندگی در این کشور بستگی به سبک زندگی دانشجویان متقاضی تحصیل در استونی دارد، دانشجویان متقاضی تحصیل در استونی هزینه هایی از جمله محل زندگی، پوشاک، خوراک، حمل و نقل و غیره را خواهند داشت. دقت بفرمایید که زندگی دانشجویی خوب در ماه حدود 350 تا 600 یورو خواهد بود که بیشترین مبالغ در ماه هزینه محل سکونت دانشجویان خواهد بود.

صفر تا صد تحصیل در استونی

شرایط تحصیل در استونی

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

از مزایای تحصیل در استونی می توان به کیفیت بالای تدریس، شرایط تحصیل رایگان در استونی در اغلب رشته ها و تحصیل در استونی به زبان انگلیسی اشاره کرد البته دانشگاه های استونی جزء برترین دانشگاه های اتحادیه اروپا می باشند. هزینه تحصیل بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می‌ باشد.

در سال دانشجویان متقاضی تحصیل در استونی 4500 تا 6000 یورو هزینه خواهند داشت که این مبلغ در سال اول بیشتر از سال های آتی خواهد بود. دانشجویان در طول تحصیل در اسلوانی دارای بیمه درمانی نیز می باشند که با این بیمه هزینه های درمانی و داروها و در صورت بستری شدن به صورت رایگان یا با تخفیفات زیاد انجام می گردد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در استونی

افرادی که قصد تحصیل در استونی را دارند می توانند از میان رشته های ارائه شده در دانشگاه های استونی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. کیفیت بالای تدریس، امکان تحصیل رایگان در بیشتر رشته ها، دانشگاه های برتر استونی و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی از جمله مزایای تحصیل در استونی می باشد.

متقاضیان تحصیل در استونی که دارای مدرک زبان آیلتس 5 یا 6 می باشند شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه های استونی را دارند . اغلب دانشگاه های این کشور قبل از پذیرش از طریق اسکایپ یک مصاحبه انجام می دهند و بدون مدرک زبان انگلیسی امکان تحصیل در استونی وجود ندارد.

تحصیل کارشناسی در استونی

تحصیل کارشناسی در استونی حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برای رشته های علوم مهندسی به صورت رایگان می باشد. در مقطع لیسانس در اغلب رشته ها به دانشجویان مبلغی حدود 350 یورو در ماه به عنوان کمک هزینه تحصیلی داده می شود ، این امر باعث می شود که از نگرانی افراد در مورد هزینه زندگی دانشجویی در استونی کم شود.

داشتن شرایط کلی برای تمامی دانشگاه های آموزش عالی استوین الزامی است و همچنین متقاضیان تحصیل در استونی در این مقطع  باید مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهند.
معمولا حداقل نمره مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استونی 5.5 در IELTS و 70 در (TOEFL (IBT است البته ممکن است برای هر دانشگاه کمی متفاوت باشد.
متقاضیانی که مایل به تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی هستند، باید تحصیلات متوسطه یا دبیرستان خود را به پایان برسانند یا مدرکی معادل به آن را دریافت نمایند و انتقال دانشجویان بر اساس توافق دو طرفه بین دانشگاه ها صورت می گیرد.

تحصیل کارشناسی در استونی

تحصیل کارشناسی ارشد در استونی

تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد ، فرصتی فوق العاده برای بهره گیری از زیرساخت های فناوری پیشرفته کشور و موقعیت آن به عنوان یکی از بهترین مکان های راه اندازی اروپا است. تحصیل کارشناسی ارشد در استونی 2 سال به طول می انجامد و برای اغلب رشته ها از جمله مهندسی، علوم انسانی، صنایع، کامپیوتر و… به صورت رایگان می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد :

  • مدرک تحصیلی کارشناسی
  • یک عکس اندازه گذرنامه
  • آیلتس، با حداقل 5.5 (هرچه بالاتر بهتر می باشد)
  • TOEFL، با حداقل 70 (هرچه بالاتر بهتر می باشد)
  • یک فرم درخواست کامل شده برای رشته ای که می خواهید مطالعه کنید.
  • یک کپی پاسپورت

تحصیل در مقطع دکترا در کشور استونی

تحصیل دکترا در استونی در دانشگاه های استونی 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی استونی استفاده کنند البته تحصیل در اغلب رشته ها به صورت رایگان می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های استونی به سه زبان انگلیسی، روسی و استونیایی می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی جهت تحصیل در استونی به شرح زیر می باشد :

  • مدرک تحصیلی فارغ التحصیلی از مقطع قبلی
  • مدرک زبان مورد نظر دانشگاه
  • مدرکی دال بر سابقه کار در زمینه تحصیلی مرتبط در صورت نیاز دانشگاه
  • سابقه علمی درخشان در صورت نیاز دانشگاه در رشته های خاص
  • تکمیل فرم های دانشگاهی
  • مدارک هویتی
تحصیل در مقطع دکترا در کشور استونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

دانشگاه های پزشکی در استونی از معتبرترین و پرطرفداترین دانشگاه های پزشکی در سطح جهان می باشد و دانشجویان می توانند در تمام کشورهای جهان با دارا بودن مدارک دانشگاه های استونی مشغول به کار شوند . هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی تقریبا 12000 یورو در سال می باشد .

تحصیل داروسازی در استونی

تمام متقاضیان بین المللی باید دارای دانش کافی از زبان رسمی این کشور جهت تحصیل داروسازی در استونی باشند . پذیرش براساس لیست رتبه بندی صورت می گیرد.
شهریه دانشگاه های استونی سالیانه 3000 یورو می باشد. متقاضیانی که خواهان تحصیل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در استونی به زبان رسمی کشور استونی می باشند، باید کاملا به زبان رسمی این کشور تسلز داشته باشند. البته ارائه مدرک جهت اثبات تسلط به زبان الزامی می باشد. مدرک زبان استونی باید در حد B2 باشد .

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استونی

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در استونی با ارائه مدرک زبان آیلتس 5 یا 6 می توانند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر استونی اقدام کنند . معمولا دانشگاه های معتبر استونی پیش از پذیرش دانشجو یک مصاحبه از طریق اسکایپ انجام می دهند. تحصیل در استونی بدون مدرک زبان انگلیسی انجام نمی شود خصوصا اگر قصد دریافت بورسیه داشته باشید.

دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی استونی باید در ابتدا و پیش از هر نوع اقدامی به سایت‌ های دانشگاه‌ های استونی مراجعه کنند و شرایط و قوانین موجود دانشگاه‌ها را مطالعه کرده و بعد از آن رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنید . سپس کلیه جزئیات آن را با دقت مطالعه کرده و هنگامی که تمام اطلاعات تکمیل شد جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود درخواست ارسال کنند .

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در استونی

  • Estonia Business School
  • Tartu University
  • International University Audentes
  • Tallinn Technical University
  • Tallinn University of Educational Sciences
  • Concordia International University Estonia
  • Estonian Academy of Arts
  • Estonian-American Business College
دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در استونی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی استونی

در کشور استونی چیزی به نام ویزای تحصیلی وجود ندارد . امکان و اجازه تحصیل در استونی کاملا متفاوت از کشورهای دیگر می باشد. کلیه شرایط برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غر اتحادیه اروپا متفاوت می باشد.
شهروندان کشورهای غیر اروپایی، باید بررسی گردند که آیا برای آنها نیاز به ویزا ورود به استونی وجود دارد، چرا که برخی از کشورهای غیر اروپایی نیز دارای توافق ورود بدون اخذ ویزا می باشند.

در صورت نیاز به اخذ ویزای استونی، دانشجو می تواند اقامت در استونی به صورت کوتاه مدت (نوع C – کمتر از 90 روز) یا ویزا بلند مدت (نوع D – 3 تا 12 ماه) را برای ورود به منطقه شنگن دریافت کند. در صورتی که مدت تحصیل در استونی بیشتر از 12 ماه باشد، مجوز اقامت موقت استونی برای ادامه تحصیل ضروری است. مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی استونی به شرح زیر می باشد :

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس 4*6
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی جهت تحصیل در استونی
  • ارائه گواهی بانکی تایید شده جهت اثبات پشتوانه مالی
  • گواهی اشتغال به کار

اقامت پس از تحصیل در استونی

تمام دانشجویان بین الملل در استونی برای ۶ ماه دیگر پس از فارغ التحصیلی خود به دنبال استخدام در استونی می باشند و برای اقامت موقت برای کار درخواست می دهند.
برای درخواست مجوز لازم است یک شغل مناسب پیدا کنند که تقاضای مجوز کار حدود یک ماه طول می کشد ،جهت کسب  اطلاعات اضافی در مورد مجوزهای کار که پس از فارغ التحصیلی به دست می آید میتوانند به اداره شهروندی و مهاجرت مراجعه نمایند.

مکان هایی که دانشجو میتواند پس از تحصیل در استونی برای فرصت شغلی جستجو کند:

  • دوستان، همکلاسی ها و دانش آموزان محلی
  • تماس مستقیم با شخصی از شرکت که در سایت آن شخص معرفی شده است
  • مراکز شغلی و مراکز اطلاع رسانی در دانشگاه ها
  • وب سایت ها مختلف

هزینه تحصیل در استونی

هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف بین 3000 تا 11500 یورو در سال است. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور استونی امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در استونی

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ انواع بورسیه تحصیلی استونی، تابعیت و اقامت تحصیل در استونی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه تحصیل در استونی می توانید با ما در ارتباط باشید.

مجموعه آتیه آفرینان در نهایت برای شما متقاضیان عزیز تحصیل در استونی آرزوی موفقیت دارد. لطفا سوالات خود را از طریق قسمت نظرات، مشاوره آنلاین و یا تماس با مشاوران مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان مطرح کنید تا اطلاعاتی کافی برای تحصیل در استونی را داشته باشید.

سوالات متداول

تحصیلات و زبان مردم استونی چیست؟

نزدیک به 100 درصد مردم این کشور با سواد هستند و حداقل به دو زبان خارجی تسلط دارند.

شرایط تحصیل در استونی چگونه است؟

تحصیل در دانشگاه های استونی برای اتباع خارجی با پرداخت شهریه و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه امکان پذیر می باشد.

هزینه تحصیل در استونی چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های استونی به طور میانگین 3000 تا 9000 یورو در سال بوده و سطح کیفی دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های غرب اروپا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در استونی بازار کار مهندسی برق در استونی

بازار کار مهندسی برق در استونی  جایگاه مهندس برق در کشور استونی از جمله افکار فارغ التحص...

بازار کار رشته زبان در کشور استونی بازار کار رشته زبان در کشور استونی

هر سال متقاضیان زیادی جهت مهاجرت کاری به کشور استونی اقدام می کنند .  برای کار در استونی ب...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استونی بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استونی

کشور استونی واقع در شمال اروپاست و از جمله کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است . استونی از غرب...

نظرات کاربران
نیکی رضاپور

سلام، میخواستم بدونم مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی استونی برای سال 2023 چه قدر هست.

آتیه آفرینان

با سلام. بین 7 تا 10 هزار یورو متغیر هست.

معینی

سلام. برای ویزا تحصیلی حتما اول باید مدرک زبان داشته باشیم؟ من تازه میخوام زبان شروع کنم و اینکه شرایط سنی و یا اینکه ۱۰سال از مدرک کارشناسی گذشته میتونیم برای ارشد اقدام کرد؟ اگه ی نفر یرای تحصیل اقدام کنه میتونه همزمان همسرش هم ویزا بدن؟ تخصیلی بریم میتونیم در زمان تحصیل کار هم پیدا کنیم

آتیه آفرینان

با سلام گپ تحصیلی شما زیاد هست اما لازمه رزومه تحصیلی و کاری بررسی شود اگر ریسک نداشته باشد، استارت پروسه زده شود در غیر این صورت بایستی برای کشور دیگر یا به روش کم ریسک تری اقدام کنید. شما همزمان با تحصیل می توانید مشغول به کار دانشجویی نیز شوید. جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

لطفی

سلام. برای ویزا تحصیلی حتما اول باید مدرک زبان داشته باشیم؟ و اینکه شرایط سنی و یا اینکه ۱۰سال از مدرک کارشناسی گذشته میتونیم برای ارشد اقدام کرد؟ اگه ی نفر یرای تحصیل اقدام کنه میتونه همزمان همسرش هم ویزا بدن؟

پارسا

درود من سال۱۰رشته ریاضی بامعدل بالا۱۹هستم برای ادامه تحصیل واتمام دوران دبیرستان می تونم اقدام کنم؟ممنون

آتیه آفرینان

با سلام اقدام برای هر دو مقطع دبیرستان و دانشگاه برایتان ممکن هست.

امین

با درود فراوان . امین از ساریم . چند پرسش دارم میخواستم بپرسم به رشته هایی غیرانگلیسی مثل زبان استونیایی بخوام ا در استونی تحصیل کنم و ارشد بگیرم اونجا کورس یا دوره داره که شرکت کنم و بعد درسم رو بخونم و این که هزینه تحصیل برای رشته های انسانی مثل جغرافیا و زبان شناسی چطوره و حق کار رو هم بگید . سپاسگزارم

آتیه آفرینان

سلام امکان تحصیل به هر دو زبان وجود دارد حتی دوره ی زبان ملی کشور را می توانید در استونی بگذرانید در رابطه با رشته بایستی استعلام گرفته شود ولی اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان استونی ارائه داده می شود.

مهتاب

سلام گپ تحصیلی در استونی چجوریه؟ من 21 سالمه فوق دیپلم گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی دارم و فروردین امسال مدرکم رو گرفتم میخواستم بدونم چون الان دارم روی زبانم کار میکنم آیا میتونم تا 2،3 سال آینده برای تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام با توجه به شرایطتان پیشنهاد می شود هرچه سریعتر اقدام کنید تا پروسه ی ویزا شما به مشکل نخورد .

ARMIN

انتظار استاد از یک دانشجوی دکتری در استوننی چیست؟ دقیقا باید چه کارهایی رو انجام بده؟ و بعد از فارغ التحصیلی با مدرک دکتری چه گزینه هایی برای کار وجود داره؟

آتیه آفرینان

برای پذیرش رزومه ی شما که شامل معدل ، مقاله و...می باشد تاثیرگذار است .

پرنیا جباری

با سلام بنده لیسانس رشته معماری دارم . میخواستم برای ادامه تحصیل به کشور استونی مهاجرت کنم . آیا برای تحصیل در رشته ارشد معماری باید آزمون ورودی شرکت کنیم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای ورود در آزمون بایستی شرکت کنید یا مصاحبه از طریق اسکایپ دارید برای مقطع ارشد.

پریچهر خسروی

سلام خسته نباشید من کارشناسی مترجمی دارم و مدرس زبان هستم.معدلم 18.38 هست اما مقاله ندارم متاهل هم هستم.ایا میتونم برای ارشد ادبیات انگلیسی و یا کلا زبان پذیرش بگیرم و اینکه ایا به همسرم ویزای همراه همزمان تعلق میگیره؟ ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام. بله می توانید اقدام کنید به همسر شما ویزا همراه به صورت همزمان داده می شود هم اجازه کار دارند.

امیر

درود، هزینه تحصیل در رشته های مهندسی و مقطع کارشناسی در استونی سالانه چقدر است؟

آتیه آفرینان

با سلام. هزینه تحصیل در دانشگاه های استونی به طور میانگین 2000 الی 5000 یورو در سال بوده برای برخی رشته ها هزینه کمتر می شود.

مینا

سلام من دانشجو کارشناسی عکاسی هستم و ۲۲ سالمه. کدوم کشور ها برای این رشته بورسیه دارن؟ ایا پیشنهاد میکنید که رزومه قوی جمع کنم و مهاجرت کاری داشته باشم؟ یا تغییر رشته بدم و صنایع دستی بخونم با توجه به اینکه هنر ایرانی توی اروپا مورد توجه هست از اون طریق اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام. با توجه به شرایط سنی شما به صورت تحصیلی اقدام کنید بهتر است. برای مقطع ارشد از لحاظ هزینه ها در اروپا کشورهای ایتالیا و آلمان گزینه خوبی هستند.

الهام

سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه دولتی با معدل ۱۵ هستم. آیلتس ۷ و یک مقاله‌ی خوب ISI دارم. سال ۲۰۱۸ ارشدم تموم شد و ۳۱ سال دارم. گروهی در دانشگاه تارتو در استونی هست که زمینه ی تحقیقاتی اش بسیار بسیار نزدیک به تز ارشد و علایق من هست. می‌خواستم ببینم چقدر شانس دریافت پذیرش از این دانشگاه به همراه بورسیه را دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام .سبت به شرایط مذکور امکان اقدام برای شما وجود دارد اما برای تحصیل به همراه بورسیه به علت رقابتی بودن ، ارائه نمرات بالای 16 ، رزومه تحقیقاتی قوی و نمره زبان بالا شانس موفقیت را برای شما بسیار بالاتر خواهد برد.

Saman

سلام خسته نباشیدآیا امکان گرفتن مستر مجدد در رشته ای تی یا کامپیوتر در استونی وجود دارد؟مدارک همه دانشگاه های ایران جهت تحصیل مورد قبول هستند؟

بی‌تا

سلام من کارشناسی رشته آی تی دانشگاه آزاد دارم امکان تغییر رشته به MBA برای کارشناسی ارشد در استونی وجود داره؟

سارا جوادی

با سلام بله امکان پذیر است. مدارک مورد تایید وزارت علوم ایران مورد تایید استونی نیز هست.

علیرضا

سلام وقت بخیرمن دارای کارشناسی ارشد مکانیک گرایش ساخت و تولید هستم با معدل 17 فارغ التحصیل شدم.ایلتس 6 دارم10 سال سابقه کار تو رشته مکانیک دارمبخاطر طرحهام کارگر نمونه استانی شدمقصد مهاجرت دارمتمکن مالی بجز مهاجرت سرمایه گذاری دارمپیشنهاد شما کدام کشور(ایتالیا یا استونی)؟تحصیلی و یا کاری؟

سارا جوادی

با سلام این دو کشور که فرمودید در صورتی که قرارداد کاری داشته باشید می توانید ویزای کار دریافت کنید.پیشنهاد ویزای جست و جوی کار المان و اتریش و تحصیل در ایتالیا را براتون داریم. استونی نیز گزینه خوبی برای تحصیل می باشد.

امین

سلام من دانشجوی سال آخر کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم (از دانشگاه سراسری) میخواستم ببینم اگه من بعد از اتمام تحصیلم واسه ارشد bioengineering دانشگاه تارتو اقدام کنم سانشم بیشتره واسه پدیرش یا واسه کارشناسی science and technology همين دانشگاه؟ (با توجه به اینکه هم معدلم خیلی بالا نیست و هم با این شرایط کشور تو دوران تحصیلیمون بدلیل کمبود امکانات چیزی بهمون یاد ندادن)بورسیه تحصیلی ام نمیخوام زبانمم خوبه میتونم تافل بالای 80 بگیرم

سارا جوادی

با سلام امکان دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی بالاتر است . اما شانس ویزای مقطع ارشد بیشتر است.

امیر

سلام من دانشجویه مهندسی پزشکی مقطع کارشناسی ام امکان این که برای ارشد ودکتری جذب دانشگاه استونی بورسیه رایگان شم چقدره ایلتس هم دارم

سارا جوادی

با سلام تحصیل به زبان انگلیسی رایگان نیست و بورسیه بسیار رقابتی است. آیلتس 6 بگیرید و برای ایتالیا اقدام نمایید. شانس دریافت بورسیه استانی نیز وجود دارد

وحید

سلاممن کارشناسی سخت افزار دارم ،مدرک سیسکو دارم و همچنین آیلتس 5.5 و 13 سال سابقه کار دارم میخوام ارشد بخونم امکانش هست؟

سارا جوادی

با سلام بله البته باید باید نمره زبان رو ارتقا دهید.

علی

سلام من تئاتر خوندم دانشگاه تهران و در سه جشنواره ی اروپایی کارم رو اجرا کردم و دو جایزه از جشنواره ی داخلی دارم امکانش هست که بتونم بورسیه شم برای استونی؟

سارا جوادی

با سلام پیشنهاد میکنم برای ایتالیا اقدام نمایید. شانس دریافت بورسیه نیز بسیار بالاتر است. استونی در هنر اصلا قوی نیست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button