شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان، مهاجرت به اروپا را انتخاب می کنند و با تحصیل در کشورهای این قاره سبز آینده خود را تضمین می کنند؟ اگر می خواهید در کنار تحصیل، تجربه یک زندگی لوکس و رویایی را نیز داشته باشید، اروپا بهترین مکان برای شماست.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، به شما همه چیز را درباره تحصیل در اروپا می گوییم تا بتوانید از همین حالا برای آینده خود و یا فرزندانتان سرمایه گذاری کنید و هچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه ما و پرونده های موفق در زمینه های مختلف مهاجرتی، پیج اینستاگرام آتیه آفرینان را دنبال کنید.

شرایط تحصیل در اروپا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چرا تحصیل در اروپا را انتخاب کنیم؟

شاید به عنوان یک مهاجر، با خود فکر کنید که چرا باید در اروپا تحصیل کنید و مزایای تحصیل در اروپا چیست؟ در این قسمت به بررسی این امتیازات می پردازیم.

  • شانس اخذ اقامت و شهروندی اروپا و اخذ ویزای شینگن
  • تحصیل در سیستم آموزش اروپایی، دارای کلاس جهانی است
  • گستردگی و تنوع بسیاری در ارائه رشته های تحصیلی وجود دارد
  • کسب تجارب بین المللی با حضور در کشورهای اروپایی به قصد تحصیل
  • تجربه زندگی در قاره سبز یا همان قاره اروپا از دیگر قاره های جهان همچون آسیا، آفریقا و آمریکا
  • جلب توجه کارفرمایان و کسب فرصت های شغلی و تحقیقاتی عالی در اروپا
  • داشتن انتخاب های بسیار برای مکان تحصیل در بین 50 کشور اروپایی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در میان سایر دانشجوها و ملیت های سراسر جهان
  • دانشگاه های مجهز و پیشرفته برای مقاطع دکترا، کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه های تحصیلی عالی برای مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اروپا

برای تحصیل در اروپا مانند سایر روش های مهاجرت به خارج از کشور، باید مدارک و اسنادی را ارائه بدهید. در زیر ما لیستی از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اروپا را شرح داده ایم:

  • تکمیل فرم درخواست تحصیل، برای کشور اروپایی مورد نظر
  • پاسپورت معتبر دارای حداقل 3 ماه اعتبار
  • ارائه سوابق و مدارک تحصیلی
  • دو قطعه عکس جدید، گرفته شده در 3 ماه اخیر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول
  • پرداخت هزینه های بیمه دانشجویی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از کالج یا دانشگاه مورد نظر
  • اثبات تمکن مالی برای تامین مخارج تحصیلی و زندگی
  • ارائه بورسیه تحصیلی از کالج یا دانشگاه، در صورت وجود

هزینه تحصیل در اروپا چقدر است؟

یکی از مهمترین مسائل در امر مهاجرت تحصیلی به اروپا، هزینه مورد نیاز است. هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی با توجه به مقصد انتخابی شما، نوع دانشگاه یا کالج، امکانات و تجهیزات، برخورداری از بورسیه یا شرایط خاص و هزینه های زندگی متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای بررسی شهریه دانشگاه ها یا کالج های اروپایی، باید به وبسایت خود دانشگاه یا کالج مراجعه کنید. همچنین باید هزینه اقامت خودتان را با توجه به سبک زندگی که در آن کشور دارید، مورد ارزیابی قرار دهید.

خوب است بدانید که گاهی با دریافت بورسیه تحصیلی، شرایط فول فاند تحصیلی یا دانستن زبان محلی در برخی کشورها، نیازی به پرداخت هزینه تحصیل نمی باشد و یا باید مبالغ بسیار ناچیزی را تقبل کنید. اگر می خواهید بیشتر در این باره بدانید، توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می کنیم.

هزینه تحصیل در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا

بله تعجب نکنید. امکان تحصیل رایگان در اروپا وجود دارد. البته شرایط خاصی دارد. مثلا اگر شما با تلاش و پشتکار زبان محلی کشور مورد نظر را یاد بگیرید، می توانید به تحصیل رایگان یا ارزان قیمت در اروپا دست پیدا کنید. برخی از کشورهای با امکان تحصیل رایگان را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

تحصیل در آلمان

در کشور آلمان، برنامه هایی برای آموزش انگلیسی وجود دارد. اما شما با یادگیری زبان آلمانی، می توانید در مقطع کارشناسی از امکان تحصیل رایگان در آلمان یا کم هزینه بهره مند شوید.

تحصیل در لهستان

دانش آموزان و دانشجویان در کشور لهستان، با یادگیری زبان محلی این کشور، می توانند در امتحانات ورودی شرکت کنند. در صورتی که بتوانید به زبان محلی مسلط شوید، تحصیل رایگان و یا کم هزینه در انتظارتان است و اگر قادر به یادگیری زبان این کشور نباشید، تحصیل در لهستان شهریه ای حدود  2000-3000 یورو در سال را برای شما در بر خواهد داشت.

تحصیل در جمهوری چک

کشور دیگری که در آن با زبان محلی می توانید به شکل رایگان تحصیل کنید، جمهوری چک می باشد. هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپای غربی است و شما تنها به پرداخت تقریباً  5،400-9،000 دلار در سال نیاز خواهید داشت.

وبینار تحصیل رایگان در اروپا

برای اطلاع از جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در اروپا، فیلم رایگان وبینار تحصیل رایگان در اروپا را همین حالا ببینید.

ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

مسلما اینکه بدانید کدام کشورها برای تحصیل ارزان قیمت هستند، بسیار حائز اهمیت است. ما به شما می گوییم که ارزان ترین کشور برای تحصیل در اروپا، نروژ است. چرا که دارای دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان سراسر جهان از داخل و خارج از اتحادیه اروپا می باشد. فهرستی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل را تهیه کرده ایم.

  • نروژ
  • آلمان
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • اتریش
  • لهستان
  • مجارستان
  • چک

اخذ بورسیه تحصیلی اروپا

مطمئنا هدف بسیاری از دانشجویان، تحصیل به کمک بورسیه تحصیلی یا شرایط کم هزینه است. اگر قصد تحصیل در اروپا را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا داشته باشید، ممکن است بتوانید موفق به اخذ بورس تحصیلی شوید.

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل کدام هستند؟

خوب است که دانشجویان قبل از اقدام به مهاجرت همه جوانب و شرایط ورود به دانشگاه های بین المللی را مورد بررسی قرار دهند تا تجربه لذت بخشی را از تحصیل در اروپا کسب کنند. اگر شما جزو این دانشجویان هستید، باید بدانید که اغلب کشورهای اروپایی این امکان را در اختیار فارغ التحصیلان می گذارند تا به جستجوی کار و استخدام در همان کشور بپردازند. این بدان معنیست که اگر شما ویزای تحصیلی دریافت کنید، می توانید شانس اخذ ویزای کار و در نهایت اخذ اقامت دائم اروپا را نیز داشته باشید.

طول دوره‌ی تحصیل در کشورهای اروپایی برای مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال بوده و برای مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال است. شما با توجه به این بازه زمانی می توانید به دنبال راهی برای اقامت و شهروندی خود نیز باشید. در اینجا 10 کشور برتر برای تحصیل در اروپا که بهترین دانشگاه ها را دارند نام برده ایم.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا

تحصیل در انگلیس

کشور انگلیس یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی است. کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور و حوزه اروپا را دارند، معمولا تحصیل در انگلستان را انتخاب می کنند. چرا که این کشور، میزبان بهترین دانشگاه ها در سطح محلی و جهانی است. برخی از بهترین دانشگاه های آن عبارتند از کالج کینگ، LSE، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج.

تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه نیز یکی از سردمداران در زمینه تحصیل است. دلایل تحصیل در فرانسه از سوی دانشجویان این است که سیستم آموزشی پیشرفته و فوق العاده ای دارد. دانشگاه سوربن یکی از معروف ترین دانشگاه های فرانسه است که هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری از اقصی نقاط جهان است.

تحصیل در آلمان

کشور آلمان میزبان بهترین دانشگاه های اروپا است. سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در آلمان اقدام میکنند و مهاجرت به آلمان برای مهاجران بسیار راحت تر از سایر کشورهای اروپایی است. چرا که مهاجر پذیر بوده و استقبال خوبی از مهاجران به عمل می آرود.

تحصیل در هلند

کشور هلند در سال های اخیر، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از دانشجویان بین المللی، تحصیل در هلند را انتخاب می کنند زیرا به راحتی و بدون دانش زبان هلندی، تنها با تسلط به زبان انگلیسی می توانید در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید و از کیفیت بالای تحصیلی بهره ببرید.

تحصیل در یونان

کشور یونان گزینه دیگریست که می توانید برای تحصیل در اروپا انتخاب کنید. اگر اهل اتحادیه اروپا باشید، نیازی به ویزا برای تحصیل در یونان ندارید. از طرفی نیاز به پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی نیز نخواهید داشت یا باید مبلغ بسیار کمی را بپردازید.

تحصیل در لهستان

کشور لهستان ششمین کشور مورد علاقه برای تحصیل شناخته شده است. هزینه های تحصیل در لهستان (دانشگاه های دولتی) به طور کلی در لهستان پایین است. همچنین هزینه زندگی در این کشور نیز، پایین تر از میانگین هزینه در ​​اتحادیه اروپا است.

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا نیز دارای دانشگاه های بسیار خوبی در سطح جهان است که غنی از تاریخ و فرهنگ می باشند. شما می توانید دانشگاه های ایتالیا را به عنوان خانه بعدی خود در نظر بگیرید. هزینه های تحصیل در ایتالیا توسط قانون این کشور مشخص می شود و در واقع به حقوق سالانه شخص متقاضی تحصیل بستگی دارد. دانشگاه بولونیا که قدیمی ترین دانشگاه اروپا محسوب می شود، در کشور ایتالیا قرار دارد.

تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا نیز که در همسایگی پرتغال و فرانسه می باشد، یکی از کشورهایی پرطرفدار از دید دانشجویان خارجی است. تحصیل در اسپانیا محیط بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی دارد.

تحصیل در رومانی

کشور رومانی به عنوان یک گوهر پنهان در اروپای شرقی است که شرایط مناسبی برای تحصیل ایجاد کرده است. هزینه زندگی در رومانی کم است و به همین خاطر بسیاری از مهاجران تصمیم به تحصیل در رومانی می گیرند.

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با داشتن بیش از 20 هزار پرونده مهاجرتی موفق، به عنوان اولین موسسه مهاجرتی در ایران شناخته شده که کلیه خدمات مهاجرتی را به بهترین شکل برای متقاضیان ارائه می کند. در زمینه تحصیل در اروپا نیز می توانید مشاوره رایگان کارشناسان این موسسه را در بالاترین سطح دریافت کنید.

سوالات متدوال

آیا امکان تحصیل رایگان در اروپا وجود دارد؟

بله، امکان تحصیل رایگان در اروپا وجود دارد. امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی یا استانی در کشورهایی مثل ایتالیا فراهم است و البته شرایط خاصی هم دارد. مثلا اگر شما با تلاش و پشتکار زبان محلی کشور مورد نظر را یاد بگیرید، می توانید به تحصیل رایگان یا ارزان قیمت در اروپا دست پیدا کنید.

طول دوره تحصیل در کشورهای اروپایی چقدر هست؟

طول دوره‌ی تحصیل در کشورهای اروپایی برای مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال بوده و برای مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال است.

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا کدامند؟

کشورهایی شامل: ایتالیا، اتریش، لهستان، مجارستان، چک، بلاروس، از جمله ارزان ترین کشورها برای تحصیل هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در قبرس تحصیل دندان پزشکی در قبرس

رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردار...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

آزمون UCAT چیست؟ آزمون UCAT چیست؟

آزمون UCAT و شرایط شرکت در آزمون در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل د...

نظرات کاربران
Call Now Button