کشور لهستان از هر لحاظ برای ادامه تحصیل، مناسب و ایده آل می باشد زیرا عواملی مانند هزینه های مقرون به صرفه و پایین جهت تحصیل و زندگی، بالا بودن سطح علمی دانشگاه و معتبر بودن دانشگاه های این کشور، اعطای مدارک بین المللی و غیره از جمله عواملی هستند که افراد را به سمت خود جذب می کنند.
طبق شرایطی که دولت لهستان برای تحصیل داروسازی در لهستان برای دانشجویان اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان ایجاد کرده است، امروزه مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی خارجی از سراسر دنیا قرار گرفته است.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، طریقه اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی لهستان و مهاجرت به لهستان در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. در صورت هرگونه سوال در مورد تحصیل در لهستان با موسسه آتیه آفرینان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط تحصیل داروسازی در لهستان

دانشجویانی که متقاضی تحصیل داروسازی در لهستان در دانشگاه انگلیسی زبان هستند باید یک سال دوره مقدماتی زبان انگلیسی را قبل از ورود به دانشگاه و شروع ترم تحصیلی بگذرانند، البته لازم به ذکر است که افرادی که به هنگام اخذ پذیرش نمره زبان انگلیسی سطح بالایی را ارائه کرده باشند دیگر نیازی به گذراندن دوره یک ساله آموزش زبان انگلیسی (که پیش نیازیست برای شروع ترم تحصیلی) ندارد.

دانشجویان بعد از گذراندن دوره های زبان، موظف هستند که دوره پریمدیکال (دوره قبل از ورود به دوره تحصیل داروسازی در لهستان می باشد) را نیز بگذرانند و با قبولی در آزمون این دوره که شامل 100 سوال از دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک می باش، دانشجویان می توانند وارد دانشگاه های مرتبط با تحصیل داروسازی در لهستان شوند دروس داروسازی شامل دروس پیش حرفه ای، حرفه ای و تخصصی می باشد.

مشاوره و تماس
021-72207

هزینه تحصیل داروسازی در لهستان

هزینه تحصیل داروسازی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به مراتب پایین تر می باشد اگرچه شهریه سایر رشته های پزشکی هر ساله تغییر می یابد ولی شهریه رشته داروسازی دارای مبلغ تقریبا ثابتی است . تحصیل در دانشگاه های دولتی لهستان به صورت رایگان و تمام وقت به زبان لهستانی انجام می شود. برخی از هزینه های تحصیل داروسازی در لهستان برای تحصیل به زبان انگلیسی به شرح زیر می باشد:

  • شهریه دوره های کارشناسی تخصصی داروسازی: تقریبی 7000 تا 10000 یورو در سال
  • شهریه دوره های دکترا و تخصص داروسازی: تقریبی 10000 تا 13000 یورو در سال
  • شهریه دوره های زبان: تقریبی 2000 تا 4000 یورو در سال

پادکست راهنمای تحصیل داروسازی در لهستان

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در لهستان

متقاضیانی که در راستای تحصیل داروسازی در لهستان اقدام می کنند بایستی جهت پذیرش این رشته تحصیلی در دانشگاه انتخابی خود مدارک زیر را ارائه کنند:

  • ارائه پاسپورت یا شناسنامه متقاضی تحصیل داروسازی در لهستان
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره حداقل 5/5 جهت تحصیل داروسازی در لهستان
  • ارائه رزومه (CV) جهت تحصیل داروسازی در لهستان
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیل داروسازی در لهستان
  • ارائه تعداد 8 قطعه عکس 4*3 جهت تحصیل داروسازی در لهستان
  • فیش پرداختی هزینه های مربوط به پذیرش تحصیل داروسازی در لهستان
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت نوع B و C
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی که از سوی وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه مورد تایید واقع شده است.

زبان تحصیل داروسازی در لهستان

زبان تحصیل داروسازی در لهستان، لهستانی و این دانشگاه ها به صورت رایگان بر گزار می شوند اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های خصوصی لهستان نیز به چشم می خورد.
پس دانشجویان بین المللی خارجی اگر قصد دارند تحصیل داروسازی در کشور لهستان را به صورت رایگان تجربه کنند باید از دانشگاه هایی که زبان تحصیل آن ها لهستانی می باشد، اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی کنند.

برخی از دانشگاه های لهستان برای بهبود دانش زبان دانشجویان بین المللی، دوره هایی از زبان انگلیسی را ارائه می دهند و البته دانشجویان بین المللی برای پذیرش داروسازی و سایر رشته های علوم پزشکی برخی از دانشگاه های لهستان، باید نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های مورد نظر خود را کسب کنند.

لازم به ذکر است که این آزمون های ورودی که برای اخذ پذیرش داروسازی در لهستان و یا تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های لهستان هستند، در ابتدای ماه مارس و ماه ژوئن برگزار می شوند.
آزمون ورودی علاوه بر کشور لهستان، در کشورهایی همچون کانادا، آلمان، مالزی، سوئد و آمریکا نیز برگزار می شود.
البته برای دانشجویان بین المللی خارجی، اجازه کار در حین تحصیل داروسازی در لهستان نیز وجود دارد.

دوره های مربوط به تحصیل داروسازی در لهستان

در 2 سال اخیر، دوره های تخصصی داروسازی بیمارستان و زیبایی شناسی، داروسازی بالینی و مراقبت دارویی، داروسازی صنعتی و بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی و سم شناسی، محیط زیست و داروسازی تحلیلی و تجربی (مجموعا 400 ساعت) برگزار شده است. برنامه تحصیلی جهت تحصیل داروسازی در لهستان به صورت زیر می باشد که برای دانشجویان ارائه می شود :

4  ترمدروس پیش حرفه ای
5  ترمدروس درسی حرفه ای
1  ترمتهیه پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع انتخابی
6  ماهدوره کارآموزی (جمعا 500 ساعت آموزش)

اسامی دانشگاه های داروسازی لهستان

اسامی دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در لهستان شامل دانشگاه های به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه ورشو لهستان (Medical University of Warsaw)
  • دانشگاه لودز لهستان (Medical university of Lodz)
  • دانشگاه تکنولوژی گدانسک لهستان (Medical University of Gdansk)
  • Poznan University of Medical Science

کار حین تحصیل در کشور لهستان

متقاضیان تحصیل داروسازی در لهستان می توانند هم زمان با تحصیل، طبق زمان مشخص (10 ساعت در هفته در مقاطع کارشناسی، 20 ساعت در هفته برای مقاطع کارشناسی ارشد و 30 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع دکتری) و با دریافت حقوق، در بازار کار لهستان به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

البته این موضوع در ترم دو تحصیل داروسازی در کشور لهستان برای دانشجویان، صدق می کند و در ترم یک تحصیل داروسازی در لهستان، دانشجویان بین المللی خارجی موظفند که در هنگام اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در کشور لهستان ، گواهی دال بر تاییدیه تمکن مالی دانشجویان بین المللی خارجی به دانشگاه مورد نظر در لهستان را ارائه دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
Call Now Button