تحصیل داروسازی در نیوزلند (New Zealand)

تحصیل داروسازی در نیوزلند

رشته داروسازی حول محور مردم و پزشکی با تأکید خاصی بر تولید، عرضه، استفاده مناسب و عوارض دارو سیر می کند. اهمیت رشته داروسازی این است که بیمار از دریافت داروهای مناسب و مزایای استفاده از آنها اطمینان حاصل پیدا می کند. داروسازی، بخش اساسی از سیستم مراقبت بهداشتی را تشکیل می دهد. هر سال بیش از ۵۰ میلیون نسخه برای دارو در نیوزلند تجویز می شود. علاوه بر این بسیاری از داروها برای ناراحتی های مزمن کوچک نیز بدون نسخه پزشک به فروش می رسد. داروساز حرفه ای کسی است که همواره در حال رشد و توسعه بوده و از فرصت های شغلی عالی برخوردار است. این کار جالب و متنوع امکانی را برای پیوستن افراد به گروه مراقبت های بهداشتی برای حفظ سلامت کشور، فراهم می کند. دانشکده های داروسازی نیوزیلند به ارائه مدارک حرفه ای در طیف وسیعی از تخصص های داروسازی می پردازند.

برای ثبت نام و کار به عنوان یک داروساز در نیوزیلند، یک برنامه ی چهار ساله ی دانشگاهی که منجر به دریافت مدرک لیسانس در رشته ی داروسازی (BPharm) می شود باید گذرانده شود، پس از آن ۵۲ هفته کارآموزی که در موسسات دارویی مورد تایید، ارائه میشود و آماده ی پذیرش هستند، انجام می شود. مدرک BPharm دانشگاه اوتاگو، قدیمی ترین مدرک دانشگاهی داروسازی در نیوزیلند است، که فرصت هایی را برای یک داروساز در زمینه های مختلف حرفه ای فراهم می آورد. این یک برنامه ی دانشگاهی گسترده در علوم طبیعی، زیستی، اجتماعی و بهداشتی است. این برنامه نیاز به آموزش عملی در شرایط توصیف شده توسط شورای داروسازی دارد. کار عملی باید پس از این باشد که متقاضی چهارمین سال آزمون برای گواهی لیسانس داروسازی یا کارشناسی داروسازی را با تعهد گذرانده باشد.

تحصیل داروسازی در نیوزلندپذیرش جهت برنامه تحصیل داروسازی در نیوزیلند

همه ی متقاضیان تحصیل در نیوزلند در رشته داروسازی که به دنبال پذیرش برای سال دوم برنامه ی داروسازی هستند، باید الزامات علوم درس بهداشت سال اول در دانشگاه اوتاگو را تکمیل کنند (یا معادل آن برای دو سال تحصیلی دانشگاهی یا بیشترو پذیرش گروه کارشناسی ارشد را تکمیل کنند).

الف. پذیرش برای سال دوم کارشناسی برنامه ی داروسازی باید توسط کمیته ی پذیرش داروسازی تعیین شود.
ب. پذیرش دانشجویان داخلی برای سال دوم کارشناسی برنامه ی داروسازی محدود به تعداد مشخص در سال است
ج. برنامه های کاربردی برای پذیرش ممکن است تحت مقوله های زیر ایجاد شده باشند:

  • علوم بهداشت و درمان سال اول
  • دو یا چند سال تحصیل در دانشگاه

د. برای به دست آوردن پذیرش در گروه علوم بهداشت و درمان سال اول یک متقاضی باید:

  • در دوره ی علوم بهداشت سال اول در دانشگاه اوتاگو ثبت نام کند
  • تمام مقالات توصیف شده برای دانشگاه اوتاگو البته دوره ی علوم بهداشت، سال اول، به طور معمول با حداقل میانگین نمره ۶۵٪ را گذرانده باشد

ه. برای در نظر گرفته شدن پذیرش در دو سال یا بیشتر از گروه تحصیلی دانشگاه ، متقاضی الزامی ندارد که دوره را تمام کند، اما باید دو یا چند سال تحصیلی به صورت تمام وقت در دانشگاه در نیوزیلند را تکمیل کرده که شامل حداقل سه مقاله در 200 سطح، و تکمیل و یا تقاضای تکمیل معادل مقالات توصیف شده برای دوره ی علوم بهداشتی، سال اول، می باشد.

تحصیل داروسازی در نیوزلند

تحصیل داروسازی در نیوزلند

تحصیل داروسازی در نیوزلنددانشگاه های تحصیل داروسازی در نیوزلند

دو دانشگاه در نیوزیلند کارشناسی داروسازی را ارائه می دهند:

  • دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه اوکلند

تحصیل داروسازی در نیوزلند – پذیرش داروسازی در نیوزلند

ورود به BPharm و دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند محدود و رقابتی است. شما بر اساس شایستگی های علمی و ویژگی های شخصی که در طی مصاحبه (MMI) نشان داده اید، انتخاب می شوید. هر سال 100 مکان برای مصاحبه ارائه می شود.

 سال اول ورود: متقاضیان ممکن است از BHSc یا BSc در دانشگاه اوکلند درخواست دهند، پذیرش جایگزین نیز امکان پذیر است. توجه کنید معیار ورود ممکن است هر سال تغییر کند. ورودی مستقیم از دبیرستان وجود ندارد، متقاضیان واجد شرایط به مصاحبه کوتاه (MMI) دعوت خواهند شد. طرح های ورودی ویژه برای دانش آموزان داخلی نیز در دسترس است.

تحصیل داروسازی در نیوزلند – دوره های داروسازی در نیوزلند

دانش آموزان با انجام دوره های اصلی در علوم زیست شناسی، علوم پزشکی و سلامت جمعیت (۶۰ امتیاز)، به علاوه دوره های ثبت شده برای یکی دیگر از دوره های کارشناسی در دانشگاه (۴۵ امتیاز) و یک دوره (۱۵ امتیاز) از برنامه آموزش عمومی این مرحله را می گذرانند و به بخش دوم وارد می شوند،. سال دوم ورود به BPharm نیوزلند نیاز به سه دوره متمرکز بر علم و عمل دارویی (۱۲۰ امتیاز) دارد. همچنین یک الزام ارائه مدرک زبان انگلیسی وجود دارد که باید رعایت شود.

  • سال سوم دارای دو دوره اصلی در درمان دارویی برای بیماری های مختلف (120 امتیاز) است.
  • سال چهارم نیاز به تکمیل پایان نامه (30 امتیاز) و دو دوره اصلی (90 امتیاز) دارد.

تحصیل داروسازی در نیوزلند – آموزش داروسازی در نیوزلند

ثبت نام به عنوان یک داروساز بعد از به پایان رساندن موفقیت آمیز دوره اتفاق می افتد. MIT اولین مؤسسه ایی در نیوزلند است که مدرک داروسازی سطح 6 را ارائه می دهد. این صلاحیت شناخته شده بالقوه است که نقش تکنسین داروسازی را گسترش دهد تا بتواند در حوزه فعالیت خود کار کند. در این دوره شما مهارت های یک متخصص را می آموزید و یک پلت فرم جامع از دانش را توسعه می دهید، بنابراین می توانید با اعتماد به نفس به یک متخصص حاذق تبدیل شوید.

تحصیل داروسازی در نیوزلند – دانشگاه های داروسازی نیوزلند مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه اوتاگو نیوزلند اولین دانشگاه و اولین انتخاب بیش از ۲۰،۰۰۰ دانشجو است. در رتبه بندی جهانی QS سال 2019 در رتبه 176 قرار گرفت. این دانشگاه به عنوان یک مرکز آموزش و تحقیق در سطح جهانی، تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را در بیش از ۱۹۵ رشته ارائه میدهد. در رشته هایی نظیر کسب و کار، علوم پزشکی، داروسازی، علوم انسانی می توانید در این دانشگاه تحصیل کنید. این دانشگاه نخستین دانشکده پزشکی نیوزیلند در رشته های دندانپزشکی و داروسازی است.

دانشگاه اوکلند، که در سال ۱۸۸۳ تاسیس شده است، یکی از بالاترین دانشگاه های نیوزلند است. دانشجویان در مقطع کارشناسی در یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تحصیل میکنند. برنامه های دانشگاه اوکلند در سطح جهان شناخته شده است، در رتبه بندی جهانی QS سال 2019 در رتبه 81 قرار گرفت. فارغ التحصیلان دانشگاه اوکلند در زمینه کسب و کار، حقوق، پزشکی، داروسازی، سیاست، هنر، مهندسی و سایر حرفه ها در نیوزیلند و خارج از کشور، مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه در رتبه اول نیوزیلند قرار دارد.

تحصیل داروسازی در نیوزلند – هزینه ‌و شهریه رشته داروسازی در نیوزلند

شهریه دانشجو جهت تحصیل در نیوزلند:

  • سالیانه بین 30000 تا 45000 دلار نیوزلند

تحصیل داروسازی در نیوزلند – نقاط ضعف و قوت داروسازی در نیوزلند

صنعت داروسازی پویا است و فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصین داروسازی واجد شرایط وجود دارد. این برنامه عملی همه مهارت های لازم و دانش دارویی را برای شروع به شما آموزش می دهد. این کلاس شامل یادگیری عملی، همراه با محل کار گسترده در صنعت داروسازی است.

فواید تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزیلند:

این دانشگاه دارای سابقه بی نظیر در آموزش و کیفیت است به علاوه هفت جایزه آموزش عالی ملی در ۱۴ سال گذشته دریافت کرده است. دانشجویان کارشناسی ارشد جمعیت بیشتری را نسبت به کارکنان در مرکز تحقیقاتی مهم تشکیل می دهند.

Otago موسسه ای منحصر به فرد است و هم دانش آموزان و هم کارکنان را تشویق به مشارکت در داوطلب شدن می کند. ۹۱ درصد کارکنان این موسسه در خدمات اجتماعی مانند برنامه های رفاهی حیوانات و گروه های حمایت از حقوق بشر شرکت دارند. مرکز داوطلب دانشگاه برای دانشجویان بیش از ۱۶۰ سازمان مختلف کار می کند و حدود ۱۷۰۰ دستیار دانشجو دارد. Otago تنها دانشگاه نیوزیلند است که به برتری علمی و تجربه دانشجویی می پردازد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button