کشور روسیه یکی از قدرتمندترین کشورها با دانشگاه هایی با سطوح بالا در حد استاندارهای با مدرک مورد قبول در سراسر دنیا است که فرصت طلایی در اختیار متقاضیان قرار می دهد و خوشبختانه برای مدت محدودی فارغ از شرایط سخت و کنکور و مدرک زبان و معدل بالا و شهریه های بالا اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به سه زبان دلخواه انگلیسی، فرانسه و روسی در بهترین دانشگاه های خود کرده و این دانشگاه ها مورد تأیید وزارت علوم ایران است ولی رشته های گروه پزشکی ارائه شده به زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند. دانشکده داروسازی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است. این دانشکده دانشجویان را به صورت حرفه ای با درک کامل داروها و بیماری ها آشنا می کند. برنامه درسی باعث افزایش تعامل بین داروسازان و متخصصین بهداشتی می شود.

تحصیل داروسازی در این دانشگاه ۵ سال زمان می برد که به شما مدرک استاد یاری داروسازی با درجه D می دهند. فارغ التحصیلان داروسازی در سراسر جهان مایل به ایجاد حرفه خود به عنوان یک داروساز، داروسازی صنعتی یا تکنسین داروخانه هستند. اگر رویای شما مطالعه داروسازی باشد، با نگاهی به برخی از محبوب ترین مکان های مطالعه برای تبدیل شدن به یک متخصص بهداشت و درمان شروع کنید. در برنامه داروسازی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه داروها بر بدن انسان تأثیر می گذارند و چگونه انواع مختلف داروها توسعه می یابد. برنامه های لیسانس داروسازی بر خواص شیمیایی، دارویی و فیزیکی داروها و کاربرد آن در عمل تمرکز می کنند. این برنامه ها اغلب شامل مطالعات بالینی و فرصت های کارآموزی نیز می شوند.

همانطور که مستحضر هستید از ایده آل ترین و بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشتۀ پزشکی ، تحصیل پزشکی در انگلستان و تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل پزشکی در امریکا و تحصیل پزشکی در کانادا و تحصیل پزشکی در استرالیا و تحصیل پزشکی در هند میباشند، ولی عملآ با وجود محدودیت ها و شرایط سخت از قبیل دانستن زبان آن کشور و شرط سنی و گذراندن آزمون ورودی  و هزینه های بسیار بالای آن در سال، برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در این کشورها را دارند کار را خیلی سخت و درصد خیلی کمی از نخبگان میتوانند در آن موفق گردند و حتی تحصیل رشته پزشکی در ایران هم بدون داشتن این شرایط ممکن نیست.

تحصیل داروسازی در روسیه
تحصیل داروسازی در روسیه

در مقایسه با تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان و تحصیل رشته پزشکی در امریکا ، برای تحصیل در انگلستان باید قبل از وارد شدن به رشته پزشکی باید هزینه زیادی را برای گذراندن دوره های مقدماتی کالج  قبل از پزشکی صرف کنید، و همینطور باید مدرک زبان آیلتس را هم ارائه نمایید و آزمون ورودی رشته پزشکی را هم با موفقیت بگذرانید و در آخر هم هزینه های زندگی برای مدت یکسال و تمام شهریه دانشگاه را هم در حساب خود بمدت چند ماه جهت اخذ روادید انگلستان داشته باشید که مبلغ قابل توجهی است. در صورتیکه در روسیه بدون مدرک زبان و هزینه های گزاف، پذیرش شما را در رشته های پزشکی در بهترین دانشگاه های روسیه اخذ می شود.

تحصیل داروسازی در روسیهمزایای تحصیل در روسیه

مزایای تحصیل در روسیه عبارتند از:

  • هزینه های بسیار پایین تحصیل در روسیه
  • امکان استفاده از امکانات فوق العاده خوابگاهی نیمه رایگان
  • سریع بودن فرآیند اخذ پذیرش و ویزا
  • نداشتن نیاز به مدرک زبان
  • تحصیل به زبان انگلیسی (اکثرا مورد تایید وزارت بهداشت نیست)
  • دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم ایران
  • مدارک مورد قبول در سراسر دنیا
  • نداشتن نیاز به حساب بانکی قابل توجه برای صدور روادید
  • نداشتن شرط سنی

شرایط و هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل در روسیه در دوره داروسازی در هر ترم تدریس می شود، هرکدام از دانشجویان در آزمون ها و یا با ارائه پروژه ها فارغ التحصیل می شوند. مطالعات شامل سخنرانی (30 درصد برنامه درسی) سمینارها و جلسات عملی است که اصلی ترین روش آموزش هستند و 70 درصد کل برنامه درسی را تشکیل می دهند. هر درس شامل سخنرانی ها، سمینارها، کار آزمایشگاهی، کار گروهی کوچک، فعالیت های مبتنی بر تمرین و تکالیف است.

تحصیل داروسازی در روسیهآموزش داروسازی در روسیه

با استفاده از مدل سیستم های بدن به عنوان یک زمینه  مجتمع برای تدریس، برنامه درسی طراحی شده تا موانع بین رشته ها را از بین برده ودانش آموزان به طور موثر تر و بهتر درس را یاد بگیرند. تدریس به صورت کامل برای دانش آموزان در زمینه علم پایه و کاربردی و تمرین حرفه ای در زمینه مراقبت از بیمار صورت می گیرد .

تحصیل داروسازی در روسیههزینه تحصیل در روسیه

هزینه دقیق بسته به دانشگاه و کالجی که می گذرانید دارد. علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان آینده نگر باید هزینه زندگی در روسیه را نیز مورد توجه قرار دهند. اجاره خانه بر اساس مکانی که در ان واقع شده کاملا متفات است برخی از دانشگاه ها، خوابگاه دارند که معمولا هزینه آن ها کمتر از هزینه اجاره خانه در مرکز شهر است. وعده غذایی ارزان به طور متوسط ​​حدود 130-330 دلار به صورت ماهیانه است .

هزینه تحصیل در روسیه
هزینه تحصیل در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیهدوره های داروسازی در روسیه

یک دوره در داروسازی می تواند به شما در مسیر حرفه ای در صنعت دارو کمک کند. دوره های داروسازی در مورد نحوه استفاده دارو و اثرات داروها و نقش داروها در مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کند. دوره های داروسازی شما را برای کار در تنظیمات داروئی مختلف مانند داروخانه های شهری، روستایی، اجتماعی و بیمارستان آماده می کند. داروسازی علوم بهداشتی را با علوم شیمیایی پیوند می دهد و در زمینه استفاده و توسعه داروها، به صورت حرفه ای فعالیت دارد. فارغ التحصیلان دوره های داروسازی درمان های جدیدی را تجویز می کنند و در مورد انواع گزینه های پزشکی توصیه می کنند.

برنامه های کارشناسی ارشد داروسازی بر اساس پایه علمی دانش آموزان برای ارائه دانش جامع و متخصص در مورد فعالیت داروخانه ها می باشد. با این تحصیلات مهارت های شما توسعه یافته و استفاده از دارو، بررسی دارو، ارتباطات و مشاوره را توسعه خواهید داد. فارغ التحصیلان داروسازی به دنبال موقعیت در تحقیق، توسعه و تولید در این صنعت هستند. دکتری داروسازی،دانش دقیق در رشته هایی را که برای موفقیت به عنوان یک دانشمند داروسازی در دانشگاه و صنعت مهم است، ارائه می دهد. شما می توانید از میان تخصص هایی مانند داروسازی، فارماکولوژی، داروسازی بالینی یا کشف دارو انتخاب کنید.

تحصیل داروسازی در روسیهکار داروسازی در روسیه

داروسازان می توانند در طیف گسترده ای از محیط های پزشکی مانند بیمارستان ها، شرکت های داروسازی، داروخانه ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی پزشکی و امکانات درمانی بلند مدت کار کنند. دانشگاه ها، مدارس داروئی و کالج های پزشکی در سراسر جهان انواع مختلفی از زیر شاخه های داروسازی را ارائه می دهند. در سطح مقطع کارشناسی، دانش آموزان می توانند در یک لیسانس داروسازی (BPharm) یا لیسانس علوم در علوم داروسازی (BSPS) ثبت نام کنند، در حالی که تحصیلات تکمیلی به عنوان مدرک داروسازی (MPharm) ارائه می شود.

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

بازار دارویی روسیه به دلایل مختلف بسیار جذاب است. در سال 2016، هزینه سرانه داروها 115 دلار برای هر فرد بود که هزینه 16 کشور را از 32 کشور اروپای شرقی تشکیل می داد. از نظر فروش، روسیه در سال 2016 16.5 میلیارد دلار دارو را فروخت، که برابر با 1.3٪ تولید ناخالص داخلی و 19.9٪ هزینه های بهداشتی در سال 2016 بود. بازار دارویی روسیه را می توان به وسیله داروهای تجویزی و داروهای کشور (OTC) تقسیم بندی کرد. روسیه در فروش داروهای تجویزی از لحاظ تاریخی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه های واجد شرایط تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در روسیه بر اساس آخرین لیست منتشر شده از طرف وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران (لیست 2020-2021):

Lomonosow Moscow State University

Novosibirsk State University

Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University

A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry فقط دندانپزشکی

Sechenov First Moscow State Medical University فقط داروسازي

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button