تحصیل داروسازی در اوکراین

کشور اوکراین در اروپای شرقی واقع شده است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به یک کشور مستقل تبدیل شده است.زبان رسمی کشور اوکراین، اوکراینی است.زبان روسی و انگلیسی میان مردم اوکراین رواج دارد.اوکراین دارای آب و هوای گوناگون است.شمال این کشور دارای آب وهوای سرد و جنوب این کشور دارای معتدل است.پایتخت کشور اوکراین شهر کیف، چند ماه در سال به طور کامل یخبندان می باشد.از نظر فرهنگی و سطح زندگی جز کشورهای پیشرفته اروپایی محسوب می شود.از نظر اقتصادی پس از فروپاشی شوروی دچار مشکلات اساسی شد ولی از قرن بیستم اقتصاد اوکراین پیشرفت های چشم گیری داشته و از لحاظ علمی و آموزشی مهمترین پایگاه تولید علم در کشورهای اروپایی می باشد که بیش از 10 دانشگاه تک رقمی در سطح بین المللی دارد.کشور اوکراین امن ترین کشور در اروپای شرقی است به همین علت سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند. تحصیل داروسازی در اوکراین به همراه سایر رشته های علوم پزشکی طرفداران زیادی دارد.از جمله اینکه تحصیل داروسازی در اوکراین ، دانشجویانی از ایران و سایر کشورها را خود جذب کرده است.

تحصیل داروسازی در اوکراین شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین

شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین به شرح زیر است :

حداقل مدرک برای تحصیل در رشته داروسازی در اوکراین دیپلم متوسطه (همه رشته ها ) و معدل بالای 15نیاز می باشد. حداقل سن متقاضی در رشته داروسازی 18 سال و حداکثر سن بین30تا32 است. مدت تحصیل در رشته داروسازی  در اوکراین 5 سال می باشد برای تحصیل در رشته داروسازی نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و درصورت نداشتن مدرک زبان می تواند دوره های کالج زبان انگلیسی بگذراند. دانشگاه های پزشکی اوکراین آزمون ورودی ندارند و متقاضی رشته داروسازی ابتدا باید دوره های پری‌ مدیکال را بگذراند و پس از کسب موفقیت در آزمون پایان دوره، وارد تحصیل در رشته داروسازی اوکراین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اوکراین شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اوکراین” بیاندازید.

تحصیل داروسازی در اوکراین – مزایای تحصیل داروسازی در اوکراین

مزایای تحصیل داروسازی در اوکراین شامل موارد زیر است :

  1. متقاضی رشته داروسازی در اوکراین می تواند به زبان انگلیسی و روسی تحصیل کند.
  2. دانشگاه های اوکراین در سطح بین المللی شناخته شده است و مدرک داروسازی از دانشگاه های اوکراین مورد تایید 26 کشور اروپایی است، بسیاری از دانشگاه پزشکی اوکراین مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشد
  3. متقاضی در رشته داروسازی در اوکراین می توانند دوره‌های کالج زبان انگلیسی خود را در هر شهر و دانشگاهی با هزینه کمتری بگذراند و پس از پایان دوره کالج زبان وارد دانشگاه دلخواه شود.
  4. ارایه آموزش های مدرن با هزینه های بسیار پایین نسبت به کشورهای اروپایی
  5. ارایه بیمه درمانی به دانشجو داروسازی در حین تحصیل وجود دارد
  6. دانشجویان خارجی در رشته داروسازی در اوکراین حین تحصیل 20 ساعت اجازه کار درهفته دارند .و در تعطیلات تابستانی می توانند به صورت تمام وقت کار کنند و پس از اتمام تحصیلات دانشجو داروسازی اجازه کار در اوکراین و اروپا دارند .
  7. ارائه مدرک دکترای حرفه ای پس از پایان تحصیل در رشته داروسازی در اوکراین وجود دارد. زیرا در بعضی از کشورهای  اروپایی پس از پایان تحصیل در رشته های دندانپزشکی و داروسازی مدرک لیسانس ارائه می دهند.
  8. امکان انتقال دانشجو خارجی  از اوکراین بهترین  دانشگاه های پزشکی ایران  و کشورهای معتبر در سطح بین المللی ( آمریکا ،کانادا  و اروپا ) امکان پذیر است.
  9. دانشجوی داروسازی در اوکراین می توانند پس از 5 سال اقامت کشور اوکراین را اخذ نمایند.

تحصیل داروسازی در اوکراین – هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین

هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین به زبان انگلیسی 4500 دلار در سال است  و  اگر متقاضی  بخواهد به زبان روسی یا اوکراینی تحصیل کند سالیانه 3500 تا 3800دلار می باشد  هزینه زندگی در اوکراین ، شامل خوراک و پوشاک و حمل نقل، ماهانه حدودا  400 تا500 دلار است  در صورتی که دانشجوی داروسازی در خوابگاه اسکان کند تقریبا 100تا 160 دلار درماه خواهد بود.

تحصیل داروسازی در اوکراین – دانشگاه های رشته داروسازی در اوکراین

دانشگاه های رشته داروسازی در اوکراین به شرح زیر است :

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین: در سال 1805این دانشگاه تاسیس گردید. این دانشگاه علوم پزشکی، قدیمی ترین و پیشرفته ترین دانشگاه در اروپای شرقی است. این دانشگاه دارای چندین جایزه نوبل می باشد. دانشگاه خارکف اوکراین دارای رتبه 2 در سطح جهانی است. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه، تحصیل داروسازی در اوکراین و این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

دانشگاه بوگامولتس : این دانشگاه دارای رتبه اول در بین دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین می باشد که در سال 1961تاسیس  گردید. تعداد دانشجوی شاغل به تحصیل از سراسر دنیا، حدودا 1300 دانشجوی بین المللی  در رشته های پزشکی می باشد.

دانشگاه دانتسک: در سال 1930 تاسیس گردید. از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه ها در اوکراین و اروپا می باشد. این دانشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. که پس از استقلال کشور اوکراین در سال 1992 دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی  در دانشگاه دانتسک تحصیل کنند.

دانشگاه ایوانوفرانکولووف اوکراین : در سال 1661تاسیس گردید. از قدیمی ترین دانشگاه در کشور اوکراین می باشد و این دانشگاه  دارای رتبه 600 جهانی است.

دانشگاه کریمه اوکراین : در سال 1931 تاسیس گردیده و در شهر کریمه می باشد و جزو دانشگاه های برجسته پزشکی کشور اوکراین می باشد. دانشگاه کریمه مرکز پژوهشی  و تحقیقی  این شهر می باشد. و بیش از 5000 دانشجو دارد.

از اهداف تحصیل داروسازی در اوکراین مواردی نظیر: شرکت در دوره های تحصیلی بسیار عالی؛ حمایت وزارت امور خارجه در اوکراین پس از مراجعه به مرکز بین المللی و آموزش اوکراین و همچنین وزارت آموزش و علوم اوکراین را در بر خواهد گرفت.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اوکراین مقاله ” اقامت در اوکراین” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل داروسازی در اوکراین

تحصیل داروسازی در اوکراین

تحصیل داروسازی در اوکراین – شرایط پذیرش داروسازی اوکراین

شرایط پذیرش داروسازی اوکراین به شرح زیر است :

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اوکراین ؛ کارشناسی ارشد داروسازی انتظار می رود که افراد مهارت های بسیاری در مراکز سلامت و درمان نیز بدست آورند. شهروندان خارجی در صورتی پذیرفته می شوند که مدرک دوران متوسطه را در اختیار داشته باشند.

پذیرش برای شرکت در برنامه های تحصیل داروسازی در اوکراین ؛ داروسازی بالینی؛ فناوری بالینی و داروسازی؛ برنامه های مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در کشور روسیه و یا اوکراین و به زبان روسی و اوکراینی امکان پذیر می باشد. علاوه بر این امکان شرکت در گرایش های زیست شناسی (تدریس به زبان انگلیسی و روسی)؛ شیمی و انگلیسی (به زبان انگلیسی) که نتیجه آن در مصاحبه مشخص می شود نیز برای افراد وجود دارد.پذیرش برای برنامه های آموزشی با شرکت در آزمایشگاه ها میسر می شود که شناخت فناوری های پزشکی و درمان از طریق شرکت در مصاحبه زبان روسی و یا (اوکراینی)؛ زیست شناسی (تدریس روسی و یا اوکرانی و زبان انگلیسی و زیست شناسی (تدریس به زبان انگلیسی) را در پی دارد.علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ برای تحصیل در مقطع کارشناسی افراد قادر به تحصیل در گرایش هایی نظیر: تجارت اقتصادی؛ اقتصاد و دانش های مرتبط با آن؛ رفتار علمی و اجتماعی و غیره نیز می باشند. برای تحصیل در تمامی گرایش ها افراد بایستی مدرک دوره متوسطه را در اختیار داشته باشند. برای پذیرش افراد بایستی در مصاحبه زبان روسی (اوکراینی) و ریاضیات نیز شرکت داشته باشند.

برای تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی فناوری زیستی؛ فناوری زیست شناسی و زیست مهندسی؛ شیمی افراد خارجی بایستی دوره متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و محدودیت های موجود را مد نظر داشته باشند. برای تحصیل در گرایش های ذکر شده افراد بایستی در مصاحبه زبان روسی (اوکراینی) و زیست شناسی نیز شرکت داشته باشند.شهروندان خارجی که قصد دریافت مدرک تحصیلی در این کشور را دارند و آنانی که قصد ورود به دوره های تحصیل داروسازی در اوکراین را دارند بایستی در مصاحبه زبان روسی و یا اوکراینی و هم چنین شیمی نیز شرکت داشته باشند.

شهروندان خارجی که دوره متوسطه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و قصد تحصیل در گرایش داروسازی در اوکراین را دارند ( افرادی که صلاحیت های کافی را بدست آورده اند؛ مدرک کارشناسی و یا تخصص را در اختیار دارند) قادر به کار کردن در داروخانه؛ کلینیک های بالینی؛ مراکز مرتبط با لوازم آرایشی نیز می باشند علاوه بر این افراد بایستی در مصاحبه داروهای شیمیایی و داروشناسی شرکت نمایند. مشاوره و راهنمایی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی را پیرامون اعزام دانشجو و تحصیل در اوکراین از دست ندهید.

شهروندان خارجی که مدرک زیست شناسی, داروسازی و پزشکی را دریافت کرده اند قادر به کار کردن در آزمایشگاه های شناخته شده؛ کسب تخصص در بخش فناوری و بخش های درمانی می باشند علاوه بر این اشخاص بایستی در مصاحبه زیست شیمیایی و میکروبیولوژی نیز شرکت داشته باشند.شهروندان خارجی که مدرک دوره متوسطه در هر گرایشی را دریافت کرده اند قادر به تحصیل در گرایش مدیریت؛ مدیریت اجرایی و یا به طور کلی دیگر زیرشاخه های مدیریتی در این کشور می باشند. برنامه های آموزشی بایستی دارای کیفیت بالایی باشد؛ از استاندارد و اعتبار خاصی برخوردار باشد. بیاد داشته باشید که افراد بایستی در مصاحبه ای که مرتبط با تخصصشان می باشد شرکت نمایند.

تحصیل داروسازی در اوکراین

تحصیل داروسازی در اوکراین

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اوکراین” را مطالعه فرمایید .

فرایند آموزش شهروندان خارجی بر اساس برنامه های آموزشی از پیش برنامه ریزی شده و برنامه های توسعه یافته می باشد. برنامه های دیگر در دانشکده داروسازی و بر اساس توافق و قراردادهای صورت گرفته نیز امکان پذیر می باشد.تمامی شهروندان خارجی بایستی نسبت به ارسال تمامی مدارک مورد نیاز و برای اخذ اقامت در اوکراین نیز مبادرت ورزند. افرادی که قصد آمدن به کشور اوکراین و تحصیل در این کشور را دارند بایستی تمامی مدارک را به وزارت امور داخلی و دپارتمان اصلی اوکراین نیز ارائه دهند. موسسه آموزش عالی و وزارت آموزش و علوم در این کشور بایستی به تایید تمامی موارد بپردازد.برای اخذ ویزا و شهروندی افراد بایستی 15 روز قبل از تاریخ انقضای ویزا نیز درخواست دهند. (مدت زمان اعتبار معادل با 45 روز می باشد).دانشگاه ملی پزشکی خارکف از جمله دانشگاه های پزشکی اوکراین می باشد، البته فعلاً دانشگاه کارازین مورد تایید ومورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است.

تحصیل داروسازی در اوکراین – تخصص های داروسازی اوکراین

تخصص های داروسازی اوکراین به شرح ذیل می باشد :

  • داروسازی در اوکراین
  • سازمان فناوری و تجارت دارویی در اوکراین
  • داروسازی و شیمی در اوکراین

آموزش و تحصیلات عالیه در مدت سه سال بطور تمام وقت و 4 سال بطور پاره وقت انجام می شود. بعد از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات عالیه، شخص متقاضی با دفاع از پایان نامه خود که در زمینه داروسازی است، دفاع کند.ژورنال های داروسازی کلینیکی، اخبار داروسازی (شیمی آلی و دارویی) در دانشگاه ملی داروسازی منتشر می شوند. این نشریات در سطح کشور اوکراین از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button