تحصیل داروسازی در اسپانیا (Spain)

کشور اسپانیا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است اما تحصیل در دانشگاه های اسپانیا و رشته های مختلف در این کشور با هزینه پایین امکان پذیر است و در مقابل این هزینه پایین مدارک اعطا شده از سوی دانشگاه ها مورد تأیید اکثر کشورها است. در این مقاله قصد داریم درباره تحصیل داروسازی در اسپانیا توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل و تحصیل گروه پزشکی اسپانیا مقاله “تحصیل در اسپانیا” و “تحصیل گروه پزشکی اسپانیا” را مطالعه فرمایید.

تحصیل داروسازی در اسپانیا شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

شخص می بایست مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته تجربی و ریاضی را ارائه دهد. برای تحصیل در رشته پزشکی و رشته های مرتبط به آن مثل داروسازی در دانشگاه های اسپانیا می بایست یکسال را در کالج گذرانده و پس از آن با امتحان ورودی وارد دانشگاه شوند و در این رشته تحصیل کنند. در این دوره کالج یکساله متقاضیان می توانند دوره زبان اسپانیایی بگذرانند. پس از گذراندن این دوره فرد می بایست در یک آزمون شرکت کند و در صورت قبولی در این آزمون می توانند وارد دانشگاه و تحصیل در رشته داروسازی شوند.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل رایگان در اسپانیا است. برای اطلاعات بیشتر مقاله “تحصیل رایگان در اسپانیا” را مطالعه فرمایید.

تحصیل داروسازی در اسپانیا – هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان داروسازی

تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا نسبت به کشورهای دیگر اروپایی از شرایط نسبتا مناسبی برخوردار است و فرد می تواند با هزینه مناسبی دررشته داروسازی در اسپانیا تحصیل کند . آن هم در دانشگاه هایی که از مدرک معتبری در دنیا برخوردار است. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا مبلغی بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو در سال برای دانشگاه های خصوصی است اما هزینه زندگی در کشور اسپانیا برای دانشجویان نسبت به کشورهای دیگر عضو شنگن هزینه پایینی به نظر می رسد.  بطور کلی هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بین 600 تا ۷۰۰ یورو در ماه است. از آنجا که دانشجویان داروسازی در اسپانیا همانند دیگر دانشجویان در این کشور می توانند ۲۰ ساعت در هفته را به کار دانشجویی بپردازند که با این وجود بخشی از هزینه های زندگی را در این کشور پوشش خواهد داد.

اگر در دانشگاه های دولتی کشور اسپانیا مشغول به تحصیل شوید می توانید با هزینه های بسیار کمتری در این کشور دوره تحصیلی خود را به اتمام برسانید.هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های دولتی اسپانیا سالانه در حدود 2000 تا 4000 یورو است.اما در نظر داشته باشی که این دوره به زبان اسپانیایی برگزار می شود و  متقاضیان پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی می توانند وارد دانشگاه های دولتی اسپانیا در رشته داروسازی شوند.

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا – مدارک مورد نیاز پذیرش

مدارک مورد نیاز  برای پذیرش در دانشگاه های اسپانیا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی کمی با هم متفاوت است اما بطور کلی مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته داروسازی به شرح زیر است:

  • ترجمه رسمی مدارک تمام مقاطع شامل ریز نمرات و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و… به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • رزومه تحصیلی و کاری فرد متقاضی تحصیل و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • انگیزه نامه برای تحصیل در داروسازی اسپانیا

 

تحصیل داروسازی در اسپانیا – اقامت دائم کشور اسپانیا

طبق قانون مهاجرت کشور اسپانیا ویزای تحصیلی و اقامت موقت در کشور اسپانیا می تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا برای دانشجویان داروسازی این کشور شود. دانشجویان داروسازی کشور اسپانیا پس از فارغ التحصیلی در صورتی که بتواند در کار تمام وقتی مشغول شود با پرداخت مالیات پس از حدود ۵ سال می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. از سوی دیگر دانشجویان رشته داروسازی در اسپانیا همانند رشته های دیگر در صورت ازدواج با یکی از تبعه های کشور اسپانیا می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.از سوی دیگر دانشجویان داروسازی و رشته های دیگر در اسپانیا با ثبت شرکت و خرید ملک می توانند اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button