کشور آلمان ، صنعتی ترین کشور قاره اروپا می باشد که در قلب این قاره قرار دارد و شرایط تحصیل در آلمان می تواند بسیار عالی باشد به طوری که در سال های اخیر دانشجویان زیادی تحصیل در کشور آلمان را انتخاب کرده اند . از جمله دلایلی که متقاضیان تحصیل ، کشور آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور ، بازار کار مناسب آلمان پس از تحصیل ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و غیره را اشاره کرد . در صورت تمایل به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی باید مدرک 6.5 را ارائه داد ولی اگر قصد فرد قصد تحصیل در آلمان به زبان آلمانی را داشته باشد ، باید در یکی از دو آزمون TestDaf  یا DSH شرکت کند که به شرح زیر می باشد :

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

  • آزمون DSH : آزمون DSH از طرف مرکز زبان هر دانشگاه طراحی و در همان دانشگاه برگزار می شود و متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش شده اند می توانند در این آزمون شرکت کنند . این آزمون نسبت به آزمون TestDaf دارای بخش های کمتری می باشد ولی به نسبت سوالات طولانی ترین هستند. آزمون DSH همانند آزمون آیلتس از ۴ قسمت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن و درک مطلب تشکیل شده است و همچنین شرکت کنندگان باید به سوالاتی درباره موضوعات مربوط به دانشگاه های آلمان و متون تخصصی پاسخ دهند. به طور کلی شرکت در آزمون DSH همان دانشگاه ، شانس موفقیت فرد را افزایش خواهد داد زیرا نمونه سوالهای مشابه آزمون در طی دوره زبان تدریس می شود.
  • آزمون TestDaf : آزمون TestDaf به صورت سراسری 6 بار در سال و در بیش از ۹۰ کشور برگزار می شود و کشور ایران نیز جز این کشورها است . این آزمون نیز شامل ۴ بخش گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن و درک مطلب می باشد و نسبت به آزمون DSH که توسط هر دانشگاه برای دانشجویان خود برگزار می شود استاندارد سازی شده است. این آزمون شامل سوالات تستی بیشتر با مفاهیم عمومی تر و به تناسب زمان کمتر است .

نکته : برای مقایسه می توان آزمون DSH را با آیلتس آکادمیک و آزمون TestDaf را با آیلتس جنرال مقایسه کرد.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی – شرایط معافیت از شرکت در آزمون های DSH  و  TestDaf

اگر فرد برای تحصیل در آلمان به زبان آلمانی دارای مدرک دیپلم از مدارس آلمانی داخل یا خارج از آلمان باشد و یا از انستیتو گوته مدرک C2 و یا دیپلم زبان گرفته باشد می تواند آن را به عنوان مدرک جایگزین به جای شرکت در آزمونهای DSH  و TestDaf ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی | سطوح زبان آلمانی | مدت زمان آموزش در کلاس های زبان آلمانی
تحصیل در آلمان به زبان آلمانی | سطوح زبان آلمانی | مدت زمان آموزش در کلاس های زبان آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی – سطوح زبان آلمانی

سطوح زبان آلمانی عبارتند از : A1 , A2 ( A2.1 , A2.2 ) , B1 ( B1.1 , B1.2 ) , B2 , C1 , C2

کمترین سطحی که برای ورود به اکثر دانشگاه های آلمان نیاز است B1 می باشد و بسته به رشته ای که فرد انتخاب می کند و هدفی که از اقامت در آلمان دارد، زبان آلمانی را در تمامی موارد آموزش می بیند .

. از مزایای یادگرفتن زبان آلمانی در مدارس خصوصی می توان به متنوع بودن کلاس ها , انعطاف پذیری برنامه و برنامه تحصیلی یا حتی موقعیت قرار گیری کلاس ها اشاره کرد . از  طرفی دانشجویانی که خواهان تحصیل در کلاس های آموزش زبان آلمانی در دانشگاه هستند و تحصیل در آلمان به زبان آلمانی را تجربه کنند ، برنامه تحصیلی آنها ثابت است و دانشجو هیچ اختیاری در تعیین روز و ساعت برگزاری کلاس ندارد . کلاس های خصوصی فرد را تشویق به انجام فعالیت های دیگری نیز می کنند تا بدین طریق تجربه فرهنگی به دست آورد و زبان آلمانی را در محیط های متفاوت تجربه کند .اما لازم است بدانید که کلاس های خصوصی که در آلمان برگزار می شوند ارزان نیستند . بسته به سطحی که انتخاب می کنید , تعداد جلسات و غیره مبلغ متفاوت خواهد بود . اما سایر مراکز آموزش زبان آلمانی هیچ پولی از دانشجو دریافت نمی کنند . همچنان امروزه نیز کلاس های آموزش زبان به صورت آنلاین و رایگان برای دانشجویانی که مهارتی در زبان آلمانی ندارند ، برگزار می شود و معمولا در این مراکز نکات و دستورالعمل هایی به طور رایگان پیشنهاد می دهند که به افزایش یادگری فرد منجر می شود .

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی – هزینه شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی

اگر فرد بخواهد در مراکز آموزش زبان که در دانشگاه ها برگزار می شود شرکت کند ، معمولا پولی نمی پردازد ولی اگر بخواهد در کلاس های خصوصی شرکت کند باید مبلغ هفتگی بپردازد . عواملی مانند مسئول برگزاری کلاس ها ، رشته انتخابی و میزان مهارت، مقدار شهریه را مشخص می کنند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم .

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی – مدت زمان آموزش در کلاس های زبان آلمانی

معمولا مدت زمان آموزش در کلاس های زبان آلمانی بین 4 تا 8 هفته طول می کشد ولی این موضوع بستگی به برگزار کننده کلاس ها و سطح زبان آلمانی که می خواهد برای آن آماده شود دارد . اما حتما اگر اطلاعاتی در رابطه با زبان آلمانی داشته باشد ، می تواند قبل از برنامه ریزی معمول کلاس ها را به پایان برساند . یادگیری زبان آلمانی در طول مدت زمانی که فرد در آلمان می باشد ، فرصتی خوب برای تلفیق آموزش در هر زمان و مکان , پیدا کردن دوست های جدید و بسیاری از تجربه های غیر منتظره دیگر است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
ن. ا

سلام وقت بخیر. من برای تحصیل در آلمان در رشته پزشکی یا دندانپزشکی میخواستم اقدام کنم قبولی کنکور سراسری ایران در یکی از رشته های پیرا پزشکی و قبولی دانشگاه آزاد در رشته پزشکی رو دارم. معدلم هم در سیستم نمره دهی آلمان 1.2 هست. خواستم بپرسم راهی وجود داره تا بدون گذروندن کالج وارد دانشگاه شد؟ 

سارا جوادی

با سلام درصورتی که دوسال در دانشگاه سراسری ایران رشته پزشکی یا دندانپزشکی را گذرانده باشید و مدرک زبان تست داف داشته باشید در برخی دانشگاه ها امکان پذیرش مستقیم است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button