تاریخچه کشور نروژ

کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را شامل می شود . در این کشور یکی از قدیمی ترین حکومت های پادشاهی اروپا وجود داشته و این پادشاهی در طول تاریخچه کشور نروژ و تاکنون به حیات خود ادامه داده است . اولین حکومت پادشاهی در طول تاریخ نروژ به ورود وایکینگ ها به این سرزمین و سال 1994 میلادی برمی گردد که در این دوره یک وایکینگ به نام اولاف تریکوانسون ضمن مسیحی شدن خود را پادشاه این کشور معرفی کرد .

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

طبق نظریات مورخان تاریخ کشور نروژ، ۱۸۰۰۰ سال قبل، این کشور پوشیده از یخ بود ولی آرام آرام از سردی هوا کاسته شده، یخ ‌ها ذوب شده و هوا گرمتر شد. در این شرایط اولین گروه های انسانی مهاجر ۱۱ هزار سال قبل در دوره نوسنگی از طرف آلمان روانه این منطقه شدند. سپس با گذر زمان و گرم شدن هوا، جنگل‌ ها رشد کردند و مردم با فراهم شدن شرایط مناسب به کشاورزی و دامداری مشغول شدند. سال ۷۹۳ میلادی ساکنان این سرزمین عبادتگاهی را در یکی از جزایر سواحل شمال انگلستان مورد حمله قرار دادند.

در این زمان مردم نواحی شمال اروپا برای اولین بار نقش مهمی در تاریخ اروپا از خود به جا گذاشتند. نروژی‌ ها نیز مانند سوئدی ‌ها و دانمارکی ‌ها از کشتی ‌های خوبی برخوردار بودند و با توجه به همین مزیت و امتیاز راه سفرهای دریایی طولانی را در پیش گرفتند. این مردم همان هایی می باشند که در تاریخ به وایکینگ ‌ها معروف هستند. فعالیت اصلی آنها فعالیت های بازرگانی و تجارت بود که البته در کنار آن غارت و چپاول اموال دیگران هم بخشی از برنامه هایشان بود، به جز این روحیه جنگجویی هم داشتند و با مردمان نقاط گوناگون می ‌جنگیدند و اگر می توانستند آنان را به عنوان برده اسیر می کردند.

وایکینگ ‌ها در ضمن آداب و رسوم و مراسم ویژه ای داشتند ولی بعدها خیلی از آنان سرزمین نروژ را ترک کرده و سایر نقاط را برای سکونت و زندگی انتخاب کردند.  همان طور که قبلا گفته شد کشور نروژ از قدیمی ‌ترین حکومت ‌های پادشاهی اروپا محسوب می شود که این سیستم حکومتی توسط یک وایکینگ در تاریخ نروژ ایجاد شد. در سال ۱۳۴۹ میلادی شیوع طاعون موجب شد تاریخ نروژ و شرایط اجتماعی نروژ وارد مرحله جدیدی شود. در این زمان طاعون زندگی مردم نروژ را به کلی تغییر داد و بیش از نیمی از جمعیت نروژ در اثر طاعون جان خود را از دست دادند.

شما می توانید برای مهاجرت به نروژ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نروژ ” را مطالعه فرمایید .

حالا این سرزمین طاعون زده با انحطاط اجتماعی و اقتصادی دست به گریبان شده و آنهایی که از بلای طاعون نیمه جانی به در برده بودند در فقر و تنگدستی زندگی می کردند و شرایط بسیار نامساعدی را تحمل می کردند. اتحادیه ای که در سال ۱۳۹۷ میلادی بین دو کشور نروژ و دانمارک شکل گرفت مدت 4 سال دوام یافت. در پایان جنگ ‌های ناپلئونی در سال ۱۸۱۴ میلادی تلاش کشور نروژ بر این بود تا یک بار دیگر خودمختار شود ولی این تلاش بی فایده بود و نروژ تحت حاکمیت و سلطه پادشاهان سوئدی قرار گرفت. ولی پادشاهی سوئد از این هم فراتر رفته و به نروژ پیشنهاد ادغام این کشور به خاک خود را داد که با واکنش و پایداری نروژی ها مواجه شد.

تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ

در این حال پادشاهی سوئد طی یک تهاجم نروژ را به اشغال خود درآورد با این حال به کشور نروژ اجازه داد که همچنان قانون اساسی خود را حفظ و اجرا کند. این کشور در جنگ جهانی اول اعلام بی‌ طرفی کرد ولی خسارت‌ های زیاد ناشی از جنگ به صنعت کشتیرانی نروژ باعث مشکلات زیادی برای این کشور شد. همچنین در جنگ دوم جهانی نیز نروژ همچنان بی‌ طرف بود ولی این بی طرفی در دو جنگ به معنای آن نبود که آتش دو جنگ جهانی دامن این سرزمین را نگیرد و با اینکه این بار هم نروژ اعلام بی طرفی کرده بود ولی این سرزمین در سال ۱۹۴۰ به اشغال نیروهای آلمانی درآمد.

طبیعی بود که دولت اشغالگر آلمان دولتی دست ‌نشانده و سرسپرده در نروژ ایجاد کند که رهبری این دولت سرسپرده با ویدکون کویسلینگ بود. در سال‌ هایی که کشور نروژ تحت اشغال آلمان بود آسیب های جبران ناپذیری به این کشور وارد شد. بخش های زیادی از نروژ در جنگ تخریب و ویرانی را تجربه کرده و بخش های مهمی مانند کارخانه‌ ها و ساختمان‌ ها و دیگر قسمت های شهر بمباران شده و به تلی از خاک تبدیل شد، اقتصاد متزلزل و اجناس نایاب شد و به طور کلی وضعیت جامعه نروژ بسیار دچار ناگواری شد و مردم در تاریخ کشور نروژ روزگار سختی را می گذراندند.

طبیعتا انتظار چندان غریبی نمی باشد که در چنین شرایطی شاه و رهبران سیاسی و دولتمردان مردم و کشور را به حال خود رها کرده و جان و مال و اهل خانه را برداشته و به شهر لندن پناه ببرند. ناوگان بزرگی از کشتی‌های تجاری قبل از جنگ در اختیار نروژ بود ولی در طی جنگ بیش از نیمی از این ناوگان و کشتی‌ها در اثر بمب یا اژدرهای دشمن نابود شدند. به جز آن بیش از ۴۰۰۰ ملوان نروژی نیز در این درگیری ها کشته شدند.

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

آنچه که در تاریخچه کشور نروژ درباره کشته های جنگ در این دوره ثبت شده جمعیتی بیش از ۱۰ هزار زن و مرد می باشد و در سال ۱۹۴۵ با تسلیم آلمان، نروژ جانی تازه یافت و به سرزمینی آزاد تبدیل شد که در این شرایط حدود ۵۰۰۰۰ تن نروژی در ردیف خائنین به کشور قرار گرفتند .از سال ۱۹۴۵ میلادی به بعد بازسازی کشور در راس برنامه های دولت قرار گرفت که در تاریخ نروژ این روزگار دورانی سخت و پرکار بود. سپس اقتصاد رونق یافت و تولید و صادرات بیشتر شد و اوضاع کشور بهبود یافت .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

تاریخچه کشور رومانی تاریخچه کشور رومانی

تاریخچه کشور رومانی کشور رومانی ، در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بخارست م...

نظرات کاربران
Call Now Button