تاریخچه کشور آمریکا

کشور آمریکا در نیمکره غربی زمین و در شمال قاره آمریکا واقع شده است که از 48 ایالت همجوار و دو ایالت جدا از دیگران (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قاره آمریکا و مجمع الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده است .همچنین در دو منطقه حوزه دریای کارائیب و نیز بخش هایی از اقیانوس آرام ، جزایر کوچک و پراکنده ای وجود دارد که قلمرو آمریکا محسوب می شوند ولی به گونه ای مانند خودگردان اداره می شوند . بیش از ده هزار سال می باشد که انسان در قاره آمریکا زندگی می کند که این قاره توسط کریستف کلمب در سال 1492 کشف شد اما وی در ابتدا به اشتباه فکر کرد که آنجا هندوستان است ولی مدت ها بعد آمریگو وسپوچی اعلام کرد که این قاره جدیدی می باشد . اما تاریخچه کشور آمریکا به عنوان یک کشور مستقل به سال 1783 میلادی بر می گردد که در آن آمریکا بر طبق معاهده پاریس به رسمیت شناخته شد . قبل از اعلام استقلال آمریکا در سال 1776 ، کشور آمریکا مجموعه ای از مستعمرات اروپایی بود به عنوان مثال اسپانیایی ها در منطقه فلوریدای امروزی ساکن شدند ، بریتانیایی ها شهر جمیز تاون در ویرجینیای امروزی را آباد کردند ، هلندی ها نیو آمستردام را که اکنون نیویورک خوانده می شوند ، بنا کردند و فرانسوی ها نیز در ایالت جنوبی لوئیزیانا و اطراف رودخانه می سی سی پی ساکن شدند . به تدریج بخش های زیادی از مستعمرات سیزده گانه با درگیری و شورش علیه حکومت بریتانیا مواجه شد . به همین ترتیب جنگ های انقلاب آمریکا از ماه آوریل سال1775 در پی امضا قرارداد صلح با بریتانیا پایان یافت . استقلال 13 مستعمره آمریکای شمالی با صدور اعلامیه استقلال آمریکا در تاریخ 4 ژوئیه سال 1776 محقق شد . در حالی این 13 مستعمره اعلام استقلال کردند که هیچ یک هنوز دارای ویژگی های حقوقی یک دولت یا ایالت نبودند . با رفع مسائل حقوقی در سال 1777  ، ایالات متحده آمریکا از 13 ایالت بنیان شد .

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور آمریکا با شروع قرن جدید و انتقال پایتخت از فیلادلفیا به واشینگتن، دی. سی و خرید لوئیزیانا در سال ۱۸۰۳ وسعت آمریکا شروع به گسترش بسیاری کرد و بریتانیا که موقعیت خود را در خطر می‌ دید در سال ۱۸۱۲ بار دیگر به آمریکا قشون کشی کرده و پایتخت جدید آمریکا را به آتش کشانید، اما موفق به استقرار در منطقه نشد .

تاریخچه کشور آمریکا

تاریخچه کشور آمریکا

دو واقعه بزرگ و پرتنش دیگر در تاریخ کشور آمریکا در قرن نوزدهم یکی جنگ داخلی آمریکا و دیگری ترور آبراهام لینکلن در دهه شصت و پس از اعلامیه آزادی بردگان با استفاده از متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا توسط وی بود. جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۱  با ۶۰۰٬۰۰۰ تلفات و ۵۰۰٬۰۰۰ نفر زخمی، خونین‌ترین جنگ در تاریخ این کشور بوده ‌است که علت این جنگ به عدول ایالت‌ های جنوبی مشهور به ایالات مؤتلفه آمریکا از حاکمیت مرکزی فدرال آمریکا باز می‌ گردد که خواهان اختیارات مستقل (از جمله ادامه و گسترش اقتصاد برده داری) در اداره ممالک خود بودند. این جنگ در سال ۱۸۶۵ با پیروزی شمالی‌ ها به فرماندهی یولیسیز سایمن گرانت بر رابرت ای لی، تمام شد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در آمریکا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه نمایید

کشور آمریکا در سالیان بعد از جنگ داخلی خود را مشغول به کشورگشایی (همانند خرید آلاسکا از روسیه) و توسعه صنعت و اقتصاد در سطح جهانی کرد. جنگ جهانی اول که هیچ صدمه‌ای به آمریکا وارد نشد باعث رشد و ترقی هر چه سریعتر کشور گشت تا اینکه حادثه سقوط بازار آزاد آمریکا در ۱۹۲۹ آغازگر یک دوره رکود اقتصادی چند ساله محسوب می‌ شود  که در آن نزدیک به یک چهارم جمعیت آمریکا شغل‌های خود را از دست دادند .

در تاریخچه کشور آمریکا با پیروزی و غلبه متفقین در جنگ جهانی دوم و شکست نهایی آلمان نازی در این جنگ و تخریب شدید زیرساخت‌ های اقتصادی و صنعتی اروپا، آمریکا که بار دیگر کم‌ ترین خسارات را متحمل شده بود، به‌عنوان قدرت بزرگ جهانی پدیدار شد. حذف شدن اتحاد جماهیر شوروی از صحنه رقابت با آمریکا در میادینی چون جنگ سرد، جنگ ویتنام، و جنگ کره، عملاً آمریکا را رفته رفته در موقعیت منحصر به ‌فردی در جهان قرار داد.

برای اقامت و تابعیت در آمریکا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

کشور  ایالات متحده آمریکا در دوره تاریخی ۱۸۶۵ – ۱۸۷۷ و بعد از جنگ داخلی آمریکا که جنوب بار دیگر به لحاظ سیاسی و اقتصادی بازسازی شد و به ایالات متحده آمریکا برگشت و در این دوره، جمهوری‌ خواهان افراطی خواهان اضمحلال کامل ایالت ‌های شورشی بودند اما اندرو جانسون ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با این تندروی ‌ها مخالفت کرد و به تدریج زمینه بازگشت ایالات‌ های تجزیه ‌طلب را فراهم کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button