همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع و کامل را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد

اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد، یکی از راه های کسب تابعیت این کشور می باشد. اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد، نیز به عنوان یکی از راه های کسب شهروندی اکراین، می تواند مد نظر علاقه مندان به اخذ تابعیت این کشور باشد. اخذ تابعیت در اکراین بر اساس تولد، به موجب سیستم خون می باشد.

تابعیت اکراین، تحت حاکمیت قانون شهروندی اکراین و قانون اساسی این کشور است. نظام اصلی تابعیت این کشور، بر اساس سیستم خون است. یعنی شخصی که به هنگام تولد دارای والدین اکراینی باشد، تبعه اکراین محسوب می شود.

بر اساس ماده ۶ قانون تابعیت اکراین، تحت عنوان اسباب اخذ تابعیت اکراین، یکی از راه های اخذ تابعیت کشور اکراین، تولد می باشد. به موجب ماده ۷ همین قانون، شرح روش تولد برای گرفت تابعیت را بیان می کند:

هرفردی که والدین آن یا یکی از پدر یا مادر او، در زمان تولد شخص، شهروند اکراین باشد، تبعه اکراین محسوب می شود.

شخص متولد شده در خاک اکراین، با پدر و مادر بدون تابعیت که در کشور اکراین اقامت قانونی داشته باشند، تبعه اکراین محسوب می شود.

فرد متولد شده در خارج از خاک کشور اکراین، از افراد بدون تابعیت و مقیم دائم و قانونی اکراین در صورتیکه آن شخص، تابعیت کشور خارج را از طریق تولد کسب نکند، تبعه اکراین می باشد.

شخص متولد شده در خاک کشور اکراین، از والدین خارجی و مقیم دائمی و قانونی کشور اکراین، در صورتیکه شخص تابعیت هر یک از پدر و مادرش را در هنگام تولد کسب نکند، تبعه اکراین خواهد بود.

فرد متولد شده در خاک کشور اکراین، از پدر و مادری که هر کدام از آنها دارای وضعیت پناهندگی ( asylum یا refugee، پناهنده در سفارت یا پناهنده در خاک ) در اکراین باشند؛ در صورتیکه آن اشخاص تابعیت هر کدام از والدینش را کسب نکند یا تابعیت پدر یا مادری که در اکراین دارای وضعیت پناهندگی هستند را کسب کند، شهروند اکراین محسوب می­شود.

شخصی متولد شده در خاک کشور اوکراین، از والدینی که یکی از آنها تبعه کشور خارجی و دیگری شخص بدون تابعیت و مقیم دائمی و قانونی اکراین باشد؛ در صورتیکه شخص، تابعیت خارجی پدر یا مادرش را به هنگام تولد کسب نکند، شهروند اکراین محسوب می شود.

نوزاد تازه متولد شده در خاک کشور اوکراین، بدون پدر و مادر شناخته شده ( در خصوص بچه سر راهی )، شهروند اوکراین محسوب می شود.

شخصی که حق اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد را دارد، از تاریخ تولد، شهروند اوکراین محسوب می شود.

اخذ تابعیت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

به موجب ماده ۱۱ قانون تابعیت اوکراین؛ تحت عنوان، افرادی که از طریق فرزند خواندگی، شهروندی کشور اوکراین را کسب می کنند:

کودکی که شخص خارجی یا بدون تابعیت است و توسط یک شهروند اکراینی یا یک زوج ازدواج کرده، به فرزندخواندگی پذیرفته شود که یکی از آنها شهروند اوکراین است و دیگری شخص بدون تابعیت است، از تاریخ تصویب قانونی سند فرزندخواندگی؛ صرف نظر از اینکه شخص صغیر، مقیم دائمی اوکراین یا کشور خارج باشد؛ تبعه اوکراین محسوب می شود.

صغیری که بدون تابعیت یا خارجی است و توسط یک زوج ازدواج کرده به فرزندخواندگی گرفته شود که یکی از زوجین، تبعه اوکراین و دیگری خارجی باشد، از تاریخ تصویب قانونی سند فرزندخواندگی؛ صرف نظر از اینکه شخص صغیر، مقیم دائمی اکراین یا کشور خارج باشد؛ تبعه اوکراین محسوب می شود.

اخذ تابعیت اوکراین از طریق فرزند خواندگی
اخذ تابعیت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

اخذ تابعیت اوکراین از طریق قیومیت

بر اساس ماده ۱۲ قانون تابعیت اوکراین؛ تحت عنوان، کودکانی که از طریق قیومیت، شهروندی اوکراین را به دست می آورند:

طفلی که خارجی یا بدون تابعیت است و توسط اتباع اوکراینی یا اشخاصی که یکی از آنها تبعه اوکراین و دیگری، شخص بدون تابعیت باشد، به قیمومت گرفته شود، از تاریخ سند قیمومت، شهروند اوکراین محسوب میشود.

طفلی که به عنوان شخص بدون تابعیت یا خارجی در اکراین مقیم است و توسط اشخاصی که یکی از آنها تبعه اوکراین و دیگری شخص خارجی است، از تاریخ سند قیمومت که مقرر می شود؛ طفل تابعیت قیم خارجی خود را کسب نکرده است، شهروند اوکراین محسوب می شود.

کودکی که شخص خارجی یا بدون تابعیت است و در یک موسسه در اکراین قرار دارد و آن موسسه به عنوان قیم طفل رفتار می کند یا در صورتیکه طفل در یتیم خانه قرار دارد و حداقل یکی از والدینش که او را پرورش داده، تبعه اوکراین باشند، به محض اینکه در موسسه قرار گرفت، شهروند اوکراین محسوب می شود؛ به شرط اینکه پدرو مادر کودک مرده باشند یا به دلیل اینکه پدر و مادر صغیر، مفقود شده باشند یا مرده اعلام شده باشند یا به طور قانونی ناتوان اعلام شده باشند؛ حق قانونی آنها نسبت به صغیر خاتمه یافته باشد.

تابعیت مضاعف در کشور اوکراین

قانون اوکراین در حال حاضر تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد. با این حال اتباع اوکرایینی وجود دارند که دو تابعیت دارند. قانون اوکراین مقرر میکند ( پس از کسب تابعیت اوکراین ) تبعه جدید اوکراینی، باید ظرف دو سال تابعیت غبر اوکراینی خود را منحل کنند. در داخل مرزهای کشور اوکراین، اتباع اوکراینی که دارای تابعیت های دیگری نیز هستند، منحصراً تبعه کشور اوکراین شناخته می شوند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور اوکراین مقاله “آشنایی با کشور اکراین” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور اکراین و روش های اخذ اقامت در اوکراین از طریق تولد فرزند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت در اوکراین از طریق تولد فرزند می توانید با کارشناسان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
payam

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز چه جوری میتونیم کمکتون کنیم؟

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button