کشور نروژ یک مقصد محبوب به دلیل آموزش و پرورش با کیفیت بالا برای دانشجویان بین المللی می باشد و مهاجرت تحصیلی به نروژ از روش های محبوب مهاجرت به این کشور است . به طور کلی در دانشگاه های دولتی نروژی و کالج های ایالتی شهریه تقریبا رایگان است زیرا دولت نروژ هزینه های تحصیل را به دانشگاه و کالج های دولتی می پردازد که البته این شرایط شامل موسسات و دانشگاه های خصوصی نمی شود .

آموزش عالی نروزی شامل 8 دانشگاه، 9 نهاد دانشگاهی و تخصصی ، 20 کالج ایالتی دو دانشکده ملی هنر و 16 کالج خصوصی است . در تمام کالج ها و دانشکده های نروژ کلیه مقاطع تحصیلی ارائه می شود . از آنجایی که هزینه زندگی در کشور نروژ کم نیست ، نقش بورسیه تحصیلی در نروژ برای دانشجویان بین المللی بیش از پیش پررنگ تر می شود . به همین دلیل تقاضا برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در نروژ بالا می باشد و حتی تا قبل از اتمام مهلت قانونی ، تقاضا به چند برابر ظرفیت خود می رسد . بورسیه تحصیلی نروژ در انواع مختلف با حمایت مالی دولت نروژ به دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه های نروژ ارائه می شود .

در صورتی که بورسیه های تحصیلی نروژ به دانشجویان تعلق بگیرد ، این بورسیه ها تمامی هزینه های زندگی دانشجویی آنان را اعم از خورد و خوراک ، هزینه مسکن ، حمل و نقل و هزینه های کتب و جزوات و سایر هزینه ها را پوشش می دهد .

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی نروژ

کمک هزینه تحصیلی نروژ توسط دولت این کشور با هدف گسترش بین المللی سازی و ارتقای روابط خارجی بین کشورهای مختلف صورت می گیرد. در بورسیه های مختلفی در نروژ به دانشجویان ارائه می شود ولی برخی از این بورسیه ها مخصوص دانشجویان برخی از کشورهای خاص مثل American-Scandinavian Foindation یا Fulbright Grants for US students and scholars  ویژه دانشجویان آمریکایی می باشد . همچنینNorwagian-Russian Scholarships  بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان روسی و نروژی است ولی برخی از بورسیه ها جنبه بین المللی دارد .

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی نروژ 

دولت کشور نروژ به دانشجویان بین المللی که به آنها بورسیه تحصیلی تعلق گرفته است همان مقدار کمک هزینه ای که به دانشجویان محلی خود پرد اخت می کند به دانشجویان بین المللی نیز پرداخت خواهد کرد. البته بورسیه های تحصیلی کشور نروژ بدین گونه است که 40 درصد از آن به عنوان کمک هزینه و 60 درصد باقی مانده نوعی وام محسوب می شود . به طوری که اگر دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود در کشور نروژ برای انجام کار بماند بایستی وام دریافتی را به دانشگاه برگرداند ولی در صورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به کشور مبدأ خود بازگردد نیازی به پرداخت وام نیست.

بورسیه تحصیلی نروژ
بورسیه تحصیلی نروژ

شما می توانید برای مهاجرت به نروژ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نروژ ” را مطالعه فرمایید .

مبلغ و هزینه بورسیه تحصیلی نروژ

مبلغ ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان متقاضی کشور نروژ بر اساس نوع دانشگاه متفاوت و متغیر است . برای آگاهی از مبالغ بورسیه ارائه شده در هر دانشگاهی و نوع مدرک ارائه شده در کشور به فرد متقاضی پیشنهاد می شود که تحقیقی به عمل آورد . برای بورسیه تحصیلی کشور نروژ مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی لازم است و در غیر این صورت متقاضی به مشکل بر خواهد خورد .

مدارک مورد نیاز جهت بورسیه تحصیلی نروژ

دانشجویان پس از اینکه دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی خود را در کشور نروژ انتخاب کردند بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند . افراد متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی نروژ بایستی دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 و یا مدرک تافل با نمره 100-90 را کسب کرده باشند. دانشگاه های نروژ یکبار در سال دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند که زمان پذیرش این دانشگاهها با یکدیگر متفاوت است. معمولا پذیرش در اکثر دانشگاهها در ماه های اکتبر و دسامبر انجام می شود و در صورتی که دانشجویان پذیرفته شوند آنها بایستی برای ترم پاییز ثبت نام کنند .

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی عبارتند از :

  • یک قطعه عکس از چهره زمان حال فرد
  • ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان
  • ارائه تمامی ریز نمرات سال های اخیر
  • ارائه مدرک زبان نروژی

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است :

  • یک قطعه عکس
  • ارائه مدرک زبان نروژی و انگلیسی
  • ارائه مدرک دیپلم و لیسانس
  • ارائه تمامی ریز نمرات لیسانس و دیپلم

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع دکترا به قرار زیر است :

  • ارائه مدرک دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس
  • ارائه تمامی ریز نمرات دیپلم و کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک زبان  انگلیسی
به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button