کشور لهستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که مراکز علمی بسیار معتبری دارد و کیفیت آموزش و پژوهشی در این کشور بسیار بالا است و از آنجا که هزینه تحصیل در بسیاری از کشورها حتی از کشورهای مهم اروپا بالا است به دلیل ارزان بودن هزینه تحصیل دلیلی برای مهاجرت به لهستان شده است . با تحصیل در لهستان از طریق بورسیه تحصیلی لهستان می توان از تحصیل رایگان یا ارزان و همچنین کمک هزینه تحصیلی برخوردار شد . در بورسیه های تحصیلی مانند بورسیه تحصیلی دولتی لهستان نه تنها تحصیل به صورت رایگان می باشد بلکه به فرد کمک هزینه زندگی نیز پرداخت می شود . البته لازم است بدانید که فرد تا حدودی می تواند هزینه های زندگی خود را تامین کند . بورسیه تحصیلی کشور لهستان یکی از راه های تحصیل در لهستان می باشد که هم برای دانشجویان با تابعیت لهستانی و هم دانشجویان با تابعیت سایر کشورها داده می شود . دانشگاه های لهستان فقط بورسیه تحصیلی لهستان را به دانشجویان ارائه می دهند . برخی از بورسیه های تحصیلی لهستان هم وجود دارد که برای پژوهش های علمی در نظر گرفته شده است . البته اخذ بورسیه تحصیلی لهستان چندان هم راحت نیست زیرا سابقه تحصیلی و آموزشی فرد در دریافت بورسیه تاثیر دارد . لازم به ذکر است که بورسیه هایی که در دانشگاه های لهستان ارائه می شوند بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند .

برای اقامت و تابعیت در لهستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لهستان ” را مطالعه فرمایید.

بورسیه تحصیلی لهستان

بورسیه تحصیلی لهستان – نحوه اخذ بورسیه تحصیلی لهستان

فرد برای پذیرش در بورسیه تحصیلی لهستان نیازمند رزومه قوی هستند باید نمرات وی در دوران دانش آموزی یا دانشجویی بالاتر باشد و سابقه پژوهشی خوبی نیز داشته باشد ، سپس می تواند به وب سایت دانشگاه های لهستان رجوع کند و  از شرایط بورسیه آنها آگاه شود زیرا هر کدام از دانشگاه ها شرایط خاص خود دارند که با همدیگر متفاوت هستند . پس از این که مدارک را ارسال کند و توسط دانشگاه مورد بررسی شد نتیجه پذیرش بورسیه اعلام می شود و اگر فرد پذیرش شود سپس می تواند وقت سفارت لهستان تعیین کند و مدارک درخواستی خود را تحویل دهد و طبق راهنمایی های دانشگاه متبوع بقیه مراحل قابل انجام می باشد .

بورسیه تحصیلی لهستان – شرایط اخذ بورسیه تحصیلی لهستان

افرادی که از لحاظ مالی در شرایط خوبی نیستند معمولا نسبت به بقیه افراد در اولویت بورسیه تحصیلی کشور لهستان می باشند . یکی دیگر از شرایطی که تحصیل را توسط بورسیه در لهستان تسهیل می کند تحصیل همزمان در دو رشته می باشد و آشنایی به زبان انگلیسی نیز از شرایط پذیرش در بورسیه تحصیلی کشور لهستان می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به لهستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لهستان ” را مطالعه فرمایید.

به طور کلی بورسیه تحصیلی در لهستان رقابتی است و دانشجویانی که معدل آنها بالاتر بوده و نمرات زبان آنها در آزمون های معتبر بین المللی مانند آیلتس و تافل بالاتر باشد شانس بالاتری را در دریافت بورسیه ها خواهند داشت. همچنین شرکت در کنفرانس ها و سمینار های بین المللی و داشتن مقالات بین المللی به چاپ رسیده شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کشور لهستان را افزایش خواهد داد. همچنین یکی بودن رشته تحصیلی دانشجو با مقاطع قبلی تحصیلی شانس وی را در اخذ بورسیه تحصیلی افزایش می دهد.

بورسیه تحصیلی لهستانمزایا و معایب اخذ بورسیه تحصیلی لهستان

بورسیه تحصیلی کشور لهستان بیشتر از این که معایب داشته باشد دارای مزایا می باشد. اولا این که فرد می تواند در دانشگاه های معتبر یک دانشگاه اروپایی تحصیل کند و این امر موجب خواهد شد که فرد در آینده از لحاظ اشتغال شرایط خوبی را داشته باشد . دوم این که با بورسیه تحصیلی کشور لهستان فرد تحصیل ارزان و یا رایگان خواهد داشت و علاوه بر آن از کمک هزینه های تحصیلی و سایر مزایا نیز برخوردار خواهد شد . با تحصیل در کشور لهستان شرایط فرد برای اقامت در این کشور آسان تر خواهد شد ، شاید مشکل زبان و تفاوت فرهنگی از مهمترین معایب تحصیل در لهستان می باشد .

بورسیه تحصیلی لهستان – مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی لهستان

جهت دریافت بورسیه تحصیلی لهستان مدارکی لازم است که این مدارک با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. همچنین کشور مبدا و ملیت متقاضیان در این مورد بسیار موثر است و در ارائه مدارک می تواند تاثیرگذار باشد. لذا بهتر است تا مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی در لهستان را با توجه به دانشگاه انتخابی از سایت همان دانشگاه به دست آورد. اما به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی لهستان در کلیه دانشگاه ها به شرح زیر است :

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لهستان توضیح دادیم.

بورسیه تحصیلی لهستان

  • مدارک اثبات هویت فردی از قبیل پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه تحصیلی در لهستان به همراه امضای متقاضی
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در لهستان
  • مدارک سوابق تحصیلی قبلی دانشجو با معدل بالا
  • نمرات بالا در آزمون های استاندارد بین المللی نظیر GRE و SAT
  • انگیزه نامه به منظور توضیح علت انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید در صورت امکان
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت جسمی و روحی
  • نمرات بالا در آزمون های استاندارد بین المللی زبان نظیر آیلتس و تافل
  • شرکت در سمینار ها و کنفرانس های مرتبط بین المللی
  • داشتن مقالات ISI و مقالات بین المللی چاپ شده در مجلات و روزنامه های معتبر بین المللی
  • نمونه کار ها برای رشته های طراحی و هنر

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button