کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس مهاجرت می کنند . برای مهاجرت به قبرس روش های متفاوتی ازقبیل تحصیل ، ازدواج ، کار ، سرمایه گذاری و… وجود دارد. بسیاری از افراد برای تحصیل به کشور قبرس مهاجرت می کنند. کشور قبرس برای دانشجویان بین المللی خود بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه هایی را جهت کمک های مالی به دانشجویان ارائه می کند . در این مقاله به معرفی بورسیه تحصیلی در قبرس می پردازیم .

بورسیه تحصیلی در قبرس

در کشور قبرس تقریباً برای همه رشته ها به جز رشته های پزشکی در تمام مقاطع بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود . دانشجویان رشته های پزشکی در هر ترم حدود 10 هزار دلار بابت شهریه باید پرداخت نمایند .

دانشجویانی که در رشته داروسازی در کشور قبرس تحصیل می کنند اگر شرایط لازم برای دریافت بورسیه از جمله معدل بالا را داشته باشند می توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی در قبرس حداقل 50 درصد از شهریه خود را کاهش دهند .

بورسیه های تحصیلی در قبرس

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی قبرس

دانشجویانی که در پایان ترم اول تحصیلی خود قادر باشند حداقل 3 نمره از 4 نمره را دریافت نمایند و نظر استاد خود را جلب نمایند و به عنوان دستیار استاد معرفی شوند ماهیانه مبلغی حدود 450 لیر را به عنوان حقوق دریافت خواهند کرد . دانشجویانی که در مقطع دکتری به عنوان دستیار استاد انتخاب می شوند ماهیانه حدود 900 لیر به عنوان حقوق دریافت می کنند و از تحصیل رایگان در قبرس بهره مند خواهند شد . البته این درصورتی است که دانشجو به صورت تمام وقت فعالیت کند .

بورسیه تحصیل در قبرس به صورت 100% در هر ترم به 2 دانشجو تعلق می گیرد اما سایر دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی در قبرس به صورت 50% استفاده نمایند . درصورتی که دانشجویی بورسیه 50% را کسب کرده باشد و بتواند در ترم جاری نمره 8 را به دست بیاورد می توانید یک بورسیه 50% دیگر هم دریافت کند .. در این صورت تحصیل او به صورت رایگان امکاپذیر می شود .

مدارک موردنیاز بورسیه تحصیلی قبرس

مدارک مورد نیاز جهت دریافت بورسیه تحصیلی در قبرس به شرح زیر می باشند .

  • مدرک دیپلم ( برای داوطلبان مقطع لیسانس )
  • مدرک لیسانس ( برای داوطلبان مقطع فوق لیسانس )
  • ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست
  • دوقطعه عکس داوطلب
  • فتوکپی پاسپورت داوطلب
  • ترجمه تمام مدارک
  • مدرک زبان در صورت داشتن

دانشگاه های قبرس الزامی برای ارائه مدرک زبان برای پذیرش ندارند و خود دانشگاه ها کورس زبان برگذار میکنند.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در قبرس اقامت پس از تحصیل در قبرس

کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می با...

مهاجرت به قبرس مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل ق...

مزایای تحصیل در قبرس مزایای تحصیل در قبرس

کشور قبرس، یک کشور اروپایی در شرق دریای مدیترانه است و پایتخت آن شهر جزیره ای به نام نیکوزی...

نظرات کاربران
Call Now Button