کشور صربستان یکی از کشورهای جنوبی اروپا می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی،  کار و تحصیل برخوردار است. به دلیل سطح بالای آموزش عالی در صربستان بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل در این کشور را دارند. علاوه بر آموزش عالی در این کشور، شرایط رفاه برای زندگی و همچنین زیبایی های طبیعی و گردشگری که در صربستان وجود دارند، همه از دلایل محکمی می باشند که موجب می شود متقاضیان، این کشور را برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویی انتخاب می کنند. دانشگاه های صربستان در تمام اروپا از جایگاه خوبی برخوردار می باشند که هم بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خود در نظر می گیرند و هم خوابگاه های دانشجویی را با امکانات و کیفیت بسیار عالی به آنها ارائه می دهند. هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مراکز برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی صربستان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

بورسیه تحصیلی صربستان

بورسیه تحصیلی صربستان

بورسیه تحصیلی صربستان که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، نوعی کمک هزینه برای دانشجویان محسوب می شود .

در مقاله ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان اطلاعات کسب کنید .

با توجه به این که هزینه های تحصیلی در صربستان اندکی در مقایسه با سایر کشورهای مجاور بیشتر است بنابراین تحصیل در صربستان با شرایط خاص و محدودیت هایی رو به رو است و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید بتوانند از عهده مخارج دوران تحصیل خود برآیند .

تحصیل رایگان در صربستان یعنی یکی از موسسه هایی که در این کشور در زمینه آموزش عالی دانشگاهی فعالیت می کنند، بتوانند دانشجو را از لحاظ تأمین هزینه های زندگی در صربستان تحت پوشش خود قرار دهند. این موضوع همانند تحصیل در سایر دانشگاه ها در کشورهای دیگر به منزله دریافت بورسیه تحصیلی تلقی می شود.

تحصیل رایگان در صربستان – بورسیه تحصیلی صربستان

دولت صربستان بورس های تحصیلی زیادی به دانشجویان خارجی اعطاء می نماید که برای دوره های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری پیشنهاد می شود. همچنین، برنامه های مبادله ای زیادی نیز در آموزش عالی صربستان سازماندهی می شود. انواع بورس های تحصیلی صربستان برای دانشجویان خارجی به شرح زیر می باشد :

  • World in Serbia : دولت صربستان این بورسیه را برای دانشجویان خارجی در همه سطوح تحصیلاتی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و نیز دوره آمادگی زبان صربستانی پیشنهاد می کند.
  • Erasmus Mundus Programme : یک برنامه همکاری آکادمیکی و تحرک پذیری در بخش آموزش عالی است و ویژه رشته های تحصیلی مقطع فوق لیسانس و دکترا می باشد .
  • برنامه CEEPUS : برنامه مبادله دانشگاهی می باشد که در سال 1993 شروع شد که این برنامه مخصوص دانشجویان و اساتید اهل اروپای شرقی و مرکزی است .
  • Serbia for Serbs : این برنامه مخصوص مردم کشور صربستان می باشد که در منطقه بالکان غربی زندگی می کنند. دانشجویان کشورهای کرواسی، آلبانی، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، مجارستان، مونته نگرو و رومانی جز دانشجویان ذی صلاح برای درخواست این بورسیه می باشند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در صربستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در صربستان ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button