بهداشت و درمان در هند

کشور هند ، کشوری در جنوب آسیا می باشد که پایتخت آن دهلی نو است . این کشور از شمال باختری با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال و تبت و  از شمال خاوری با برمه و بنگلادش همسایه می باشد و همچنین از باختر با دریای غرب ، از خاور با خلیج بنگال و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد . هر چند کشور هند در دو دهه گذشته در زمینه فناوری و اقتصادی رشد چشم گیری در بین کشورهای پیشرفته داشته اما در زمینه های استانداردهای پزشکی و بهداشتی توفیق چندانی نداشت و متاسفانه میزان دسترسی مردم این کشور به ویژه در روستاها به نیازهای اولیه نظیر آب سالم و بهداشتی و دسترسی به خدمات بهداشتی ، پزشکی و بهداشت عمومی بسیار پایین است . این مقاله در مورد بهداشت و درمان در هند می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند ” بیاندازید.

قانون اساسی هند با توجه به بهبود سلامت عمومی به عنوان وظیفه اصلی دولت می باشد اما در عمل، بخش بهداشت و درمان خصوصی مسئول اکثر بهداشت و درمان در هند است و بسیاری از هزینه های بهداشت و درمان توسط بیماران و خانواده های آنها پرداخت می شود، نه از طریق بیمه . سیاست های بهداشتی دولت تا کنون تا حد زیادی به گسترش بخش خصوصی در ارتباط با برنامه های بهداشت عمومی تشویق شده و به خوبی طراحی شده اما محدود است .

مراقبت های بهداشت عمومی برای کسانی که زیر خط فقر هستند آزاد است و بخش بهداشت عمومی شامل 18 درصد کل مراقبت های سرپایی و 44 درصد کل مراقبت های سرپایی می باشد و افرادی با درآمد بالا از مراقبتهای بهداشت عمومی کمتر از افرادی هستند که سطح زندگی پایین تری دارند ، استفاده می کنند و علاوه بر این، زنان و افراد مسن بیشتر از خدمات عمومی استفاده می کنند. سیستم مراقبت های بهداشت عمومی در ابتدا به منظور ارائه وسیله ای برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی صرف نظر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی بود. این حال، وابستگی به بخش های مراقبت های بهداشتی عمومی و خصوصی به طور قابل توجهی بین دولت ها متفاوت است.

بهداشت و درمان در هند

بهداشت و درمان در هند

دلایل متعددی برای استفاده از خدمات خصوصی وجود دارد. دلیل اصلی در سطح  پایین مراقبت در بخش عمومی است و بیش از 57 درصد از خانوارها  مراقبت های بهداشتی خصوصی را ترجیح می دهند. اکثر مراقبت های بهداشتی عمومی به مناطق روستایی اختصاص می یابد. در نتیجه، اکثر سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی که به مناطق روستایی و دورافتاده غذا می برند، به کارآموزان بی تجربه و غیرمنتظره ای که به عنوان بخشی از نیازهای برنامه درسی خود به مدت زمان در کلینیک های مراقبت های بهداشت عمومی شرکت می کنند، متکی هستند.  .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت  مقاله ” اقامت در هند ” را مطالعه بفرمایید .

عوامل مختلف مربوط به مراقبت های بهداشتی عمومی بین دولت و سیستم های حکومتی ملی  تقسیم می شوند، دولت به طور گسترده به مسائل مربوط به مراقبت های بهداشتی مانند رفاه عمومی و پیشگیری از بیماری های عمده  می پردازند ، در حالی که سیستم های حکومتی جنبه هایی مانند محل بیمارستان ها، بهداشت عمومی، ارتقاء و بهداشت، که براساس جوامع متفاوت هست ، را مورد حمایت قرار می دهند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند توضیح دادیم .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button