بهداشت و درمان در نیوزلند

سیستم بهداشت و درمان در نیوزلند طی چند دهه گذشته تغییرات چشم گیری داشته است . به جای استفاده از یک سیستم کاملا عمومی مبتنی بر قانون تامین اجتماعی سال 1938 میلادی ، یک سیستم ترکیبی عمومی – خصوصی برای ارائه خدمات بهداشتی در کشور نیوزلند ارائه شده است . لذا کشور نیوزلند ، سیستم بهداشتی درمانی ممتازی دارد که از دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است . هر دو مراقبت های بهداشت عمومی و خصوصی در کشور نیوزلند عالی هستند . مراقبت های عمومی از طریق مالیات عمومی تامین می شود که بدین معنا که ساکنین ، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند اما بخش خصوصی گران تر است ولی درمان سریع تر صورت می گیرد . مراقبت های پزشکی اضطراری در نیوزلند توسط سه سازمان ارائه می شود که هر کدام از آنها توسط داوطلبان و کارکنان دائمی اداره می شوند . این مقاله در مورد بهداشت و درمان در نیوزلند می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت نیوزلند مقاله ” اقامت در نیوزلند ” را مطالعه بفرمایید .

بهداشت و درمان در نیوزلند  – بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند

سیستم مراقبت های بهداشت عمومی در نیوزلند به ساکنینی داده می شود که دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان و یا به شدت تحت حمایت یارانه ها و همچنین درمان اضطراری را دارند و به منظور دسترسی به خدمات بهداشت عمومی، مهاجران نیاز به اقامت در نیوزیلند دارد. از دیگر خدمات پزشکی رایگان می توان به آزمون های پزشکی استاندارد، ایمن سازی کودکان و داروهای تجویزی برای کودکان زیر 6 سال اشاره کرد . ویزیت یک پزشک عمومی (GP)، خرید داروهای تجویزی و خدمات آمبولانس، به صورت رایگان ارائه می شود .

برای دسترسی به خدمات بهداشتی در نیوزیلند، متقاضیان باید با یک پزشک در ارتباط باشند . هیچ محدودیتی برای ثبت پزشک متقاضی وجود ندارد . با این حال، بعضی از پزشکان ممکن است در زمینه های خاصی تخصص داشته باشند و ممکن است برای تازه وارد ها برای تحقیقات در مورد فعالیت های خود در منطقه برای پیدا کردن GP که به بهترین وجه به نیازهای فردی آنها مناسب است بهتر باشد. بزرگترین ضرر به مراقبت های بهداشتی دولتی، دوره های طولانی مدت برای موارد غیر اضطراری می باشد و با این حال، زمان انتظار بین بیمارستان ها متفاوت است، به همین دلیل کمک می کند تا گزینه های بهتری را پیدا کرد.

بهداشت و درمان در نیوزلند  – بهداشت و درمان خصوصی در نیوزلند

بیشتر نیوزلندی ها از مراقبت های بهداشتی خصوصی برای روش های غیر اضطراری استفاده می کنند .با این حال، آنها هنوز هم می توانند از خدمات بهداشتی عمومی رایگان استفاده کنند. طیف گسترده ای از کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی وجود دارد که خدمات بهداشتی مانند جراحی عمومی، مراقبت های جسمی و مراحل تخصصی، و همچنین آزمایشگاه های آزمایشی خصوصی و کلینیک های رادیولوژی ارائه می دهند.

بهداشت و درمان در نیوزلند

بهداشت و درمان در نیوزلند

بهداشت و درمان در نیوزلند  – بیمه درمانی در نیوزلند

در کشور نیوزلند هزینه های بیمه درمانی خصوصی نسبت به دیگر مقصد های مهاجرت بسیار گران نیست. بعضی از کارفرمایان پوشش پزشکی را ارائه می دهند و توصیه می شود که مهاجرین با شرکت خود بررسی کنند یا بیمه های پزشکی را به عنوان بخشی از قرارداد کاری خود مورد مذاکره قرار دهند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در نیوزلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نیوزلند توضیح دادیم .

بهداشت و درمان در نیوزلند داروخانه ها در نیوزلند

داروخانه ها در نیوزلند در مناطق شهری فراوان هستند و داروخانه های بزرگ و نیز خدمات مستقل و آنلاین شامل حق بیمه می باشند. اکثر داروهای غربی در نیوزیلند در دسترس هستند، اما داروخانه های 24 ساعته نادر هستند. کشور نیوزلند یک کشور جزیره ای کوچک است و مراقبت پیشرفته یا متخصص بهتر است در خارج از کشور انجام شود. ممکن است برای افرادی که دارای شرایط پزشکی هستند بهتر باشد قبل از ورود به کشور داروهای خود را تهیه کنند.

بهداشت و درمان در نیوزلند  – چند نکته مهم در مورد بهداشت و درمان در نیوزلند

تمام شهرهای اصلی و بزرگ کشور نیوزلند و اطراف مجهز به بیمارستان و مراکز درمانی می باشند . در هر شهر امکانات درمانی متنوعی وجود دارد که عبارتند از : کایروپرکتیک ، استئوپاتی ، طب سوزنی ، هامیوپاتی و روش های درمانی چینی .

  • در دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیز معمولا یک مرکز درمانی به همراه پزشک مخصوص دانشجویان وجود دارد.
  • در صورتی که فردی بخواهد از خدمات درمانی شهروندان نیوزلندی بهرمند شود باید حداقل 2 سال در نیوزلند بماند.
  • دانشجویان خارجی در صورتی که کمتر از 2 سال قرار است در نیوزلند بمانند باید هزینه های درمانی خود را پرداخت کنند .
  • تمام دانشجویان خارجی باید بیمه دانشجویی داشته باشند و هزینه بیمه باید قبل از ورود به نیوزلند پرداخت شود.

یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نیوزلند ” اطلاعات کسب کنید .

  • دانشجویان خارجی باید از مواردی  که بیمه دانشجویی پوشش نمی دهد اطلاع داشته باشند مانند حاملگی و هزینه های مربوط به آن.
  • در نیوزلند داروها تنها با نسخه دکتر و از داروخانه خریداری می شوند و فروش دارو به صورت آزاد وجود ندارد اما داروهای بیماری های معمول مانند سرماخوردگی و سردرد را می توان هم از داروخانه و هم از سوپرمارکت خریداری کرد.
  • در نیوزلند طرحی به نام ACC وجود دارد که یک نوع خدمات درمانی برای صدمات ناشی از تصادفات است که این طرح برای دانشجویان خارجی نیز اجرا می شود و بدین معنا که کاهش هزینه های پرداختی در این گونه موارد است.
  • طرح ACC مسئول پرداخت هزینه های تصادفات به / خارج از نیوزلند و همچنین جراحات ناشی از آسیب های شخصی نمی باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button