بهداشت و درمان در بلاروس

قانون اساسی بلاروس حق همه شهروندان را در مراقبت های بهداشتی در بلاروس، از جمله درمان رایگان در مراکز مراقبت های بهداشتی دولتی بلاروس را تضمین می کند. درمان پزشکی در مراکز یا بیمارستان های پزشکی در بلاروس به صورت رایگان و با حداقل استانداردهای اجتماعی مطابقت دارد. پس مهمترین بخش برای داشتن زندگی سالم در بلاروس نیازمند بهداشت و درمان در بلاروس در سطح خوب می باشد . در ادامه این مقاله به طور مفصل درباره بهداشت و درمان در بلاروس توضیح خواهیم داد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلاروس ” را مطالعه فرمایید .

صاحب اصلی و مدیر سیستم بهداشتی در بلاروس دولت است. نقش اصلی پزشکی دولتی در حفاظت از سلامت مردم توسط قانون حمایت می شود و سیستم خود را عمدتا شامل مراکز بهداشتی و بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و مدیریت توسط یک ساختار قدرت عمودی است. علاوه بر این، کلینیک های اداری (از وزارت دفاع، وزارت امور داخله، KGB و غیره) وجود دارد. بقیه از دوران شوروی، بلاروس سیستم خدمات بهداشتی ممتاز برای مقامات دولتی را حفظ کرده و حتی توسعه داده است. پس از رسیدن به یک رتبه خاص، آنها به کلینیک ویژه و بیمارستان وزارت امور خارجه در امور بلاروس دسترسی پیدا می کنند. شهروندان عادی می توانند در این کلینیک سطح VIP نیز درمان شوند اما با هزینه کامل.

یکی از روش های مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلاروس” اطلاعات کسب کنید .

درمان اولیه توسط تعداد زیادی از کلینیک های مراقبت روزانه (جدا از هم برای کودکان و بزرگسالان) در شهرها و «کلینیک های در چرخ (برای کودکان و بزرگسالان) در حومه شهرها و همچنین ادارات کمک های اولیه که تنها در سطح متوسط کارکنان پزشکی وجود دارد میسر است . درمان به شدت وابسته  با محل اقامت یا محل اقامت فرد است. بنابراین اگر شما در موگیلف ساکن هستید، تا زمانی که ثبت نام نکنید می توانید در مینسک به طور منظم درمان نکنید. کمک های اضطراری اولیه توسط خدمات پزشکی اورژانسی که شامل کارمندان و پزشکان میانه می شود، ارائه می شود.

در سیستم بهداشت و درمان در بلاروس  تعداد پزشکان به ازای هر 1000 نفربرابر 5 نفر است، اما کارشناسان WHO ناسازگاری قابل توجهی در توزیع منابع انسانی در خدمات بیمارستانی با کمبود قابل توجه در سیستم درمان اولیه دارند. این کسری به علت  ترک کشوراز سوی متخصصان به دلیل کمبود درآمد (حقوق در مراقبت های بهداشتی 30٪ کمتر از بخش تولید) است.

بهداشت و درمان در بلاروس

بهداشت و درمان در بلاروس

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت بلاروس مقاله ” اقامت در بلاروس” را مطالعه بفرمایید .

در حالی که کارشناسان WHO دستاوردهای سیستم مراقبت های بهداشتی بلاروس را در ارائه خدمات درمانی پزشکی به مردم به رسمیت می شناسند، درواقع به کاهش دسترسی در حومه می پردازند، در حالی که کمبود پرسنل پزشکی وجود دارد. کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان دستاورد دیگری است که توسط سازمان جهانی بهداشت دیده می شود، اگر چه اشاره شد که این نتایج ممکن است نه تنها از طریق تلاش های وزارت بهداشت، بلکه با افزایش سطح زندگی، به دست آید. سیستم بهداشت و درمان در بلاروس  در معرض اصلاحات اقتصادی بالقوه است که می تواند بر میزان بودجه، تخصیص دارایی و مدیریت تأثیر بگذارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button