بهداشت و درمان در هلند

یکی از بهترین نکات در خصوص زندگی در هلند ، استاندارد بسیار خوب مراقبت های بهداشتی آن است که به عنوان بهترین کشور در اروپا رده بندی شده است . این کشور در سال 2012 میلادی در صدر فهرست 34 کشور شاخص سلامت اروپا (استاندارد صنعت خدمات درمانی مدرن) که 11.9 درصد از تولید ناخالصی داخلی را صرف بهداشت و سلامت می کند و در رده بندی ایالات متحده ، مقام دوم را به خود اختصاص داد . در کشور هلند تقریبا تمام پزشکان به زبان انگلیسی صحبت می کنند که باعث می شود بهداشت و درمان در هلند بسیار قابل دسترس باشد . لذا به دلیل خصوصیت های منحصر به فرد کشور هلند در زمینه بهداشت و درمان ، این مقاله را به بهداشت و درمان در هلند اختصاص داده ایم .

بهداشت و درمان در هلند خدمات درمانی در هلند

لازم به ذکر است که بیمه بهداشت و درمان در هلند الزامی می باشد و خدمات درمانی در هلند به دو صورت قانونی تحت پوشش بیمه است :

  • بیمه Zorgverzekeringswet (Zvw) : این نوع بیمه اغلب “بیمه عمومی” نامیده می شود و مراقبت های پزشکی رایج را پوشش می دهد.
  • بیمه Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) : این نوع بیمه پرستاری و مراقبت های بلند مدت را پوشش می دهد .

در مقاله ” اقامت در هلند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت هلند اطلاعات کسب کنید .

همان طور که ساکنان کشور هلند به صورت خودکار توسط دولت برای AWBZ بیمه می شوند، به جز افراد زیر ۱۸ که به صورت خودکار زیر پوشش بیمه پدر و مادر خود  هستند، هر فرد می بایست بیمه خدمات بهداشتی عمومی (basisverzekering) خود را داشته باشد. اگر فردی بیمه نداشته باشد، خطر جریمه در انتظار وی خواهد بود . شرکت های بیمه می بایست برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال خدمات همگانی را بدون توجه به سن و یا وضعیت سلامت فرد ارائه دهند ، رد تقاضانامه یا تحمیل شرایط ویژه در هر صورتی غیر قانونی می باشد .  دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز مانند هر فرد دیگری نیازمند بیمه هستند. گاهی اوقات کالج ها و دانشگاه های هلند با یکی از شرکت های بیمه سلامت قرارداد دارند به طوری که دانشجویان و کارکنان می توانند با تخفیف از حق بیمه استفاده کنند.

خدمات بیمه عمومی در کشور هلند تمام هزینه های رایج ترین مراقبت های پزشکی را پوشش می دهد و از جمله مواردی که بیمه بهداشت و درمان در کشور هلند با توجه به بیمه درمانی فرد تحت پوشش قرار می گیرد عبارتند از :

  • مشاوره های عمومی
  • خدمات بهداشت روانی خاص
  • درمان و مراقبت توسط متخصصان بیمارستان
  • مراقبت توسط درمانگران خاص، مانند گفتار درمان گرها
  • دارو
  • متخصصین تغذیه و بهداشت زنان و مادران

با توجه به وجود قانون پرداخت هزینه درمانی تا سقف ۳۸۵ یورو ممکن است فرد ناچار شود بعضی هزینه ها  را خود بپردازد .

برای درمان های دندانپزشکی گسترده، فیزیوتراپی و یا هر چیزی که از نظر دولت، به مسئولیت خود فرد است و این پوشش های اضافی می باشد که شرکت ها را به رقابت کشانده است .گستره ای از خدمات مفید برای بهداشت زنان و مادران آینده وجود دارد . به هنگام استفاده از هر یک از خدمات بهداشتی، فرد نیازمند ارائه ID و کارت بیمه سلامت می باشد و بسته به اینکه شرکت بیمه دارای قراردادی با ارائه دهنده خاصی است، می تواند هزینه ها را پرداخت کرده، صورت حساب را به شرکت بیمه خود داده و هزینه را دریافت کند .

بهداشت و درمان در هلند

بهداشت و درمان در هلند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هلند ” بیاندازید.

بهداشت و درمان در هلند کارت بیمه درمانی اروپا

کشور هلند بخشی از طرح مراقبت های بهداشتی اتحادیه اروپا (و سوئیس) است. شرکت بیمه به فرد متقاضی کارت بیمه خدمات درمانی اروپا می دهد (EHIC) بدین معنا که اگر جای دیگری از اتحادیه اروپا نیازمند درمان پزشکی باشد، لازم نیست که هزینه ای پرداخت کند و  شرکت بیمه هزینه را پرداخت خواهد کرد. به هنگام سفر به اتحادیه اروپا یا سوئیس باید کارت بیمه درمانی را به همراه داشت .

بهداشت و درمان در هلند مراجعه به دکتر در کشور هلند

پزشکان عمومی (GPS) مسئول جمع آوری تمام سوابق پزشکی فرد هستند، به طوری که در هنگام بروز مشکلی در سلامت فرد آنها اولین افراد برای تماس هستند (مگر در موارد اضطراری). آنها می توانند مسائل بهداشتی معمول مانند معاینات استاندارد متخصص بیماریهای زنان و کودکان را انجام دهند، و فرد را برای سایر خدمات، از جمله بیمارستان ها، متخصصان، مامایی و فیزیوتراپی ارجاع دهند. ابتدا، می بایست با پزشک عمومی، ترجیحا در نزدیکی محل زندگی خود ثبت نام کرد و خود فرد موظف است یک پزشک عمومی نزدیک به منزل پیدا کند . که تقریبا همه آنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ممکن است یک پزشک به دلیل پر بودن ظرفیت بیمار ، ثبت نام نکند و پزشکان دیگری را معرفی کند. پیش از ثبت نام می تواند، به منظور بررسی شایستگی دکتر نسبت به نیازها ، قرار ملاقاتی با او داشت .

بهداشت و درمان در هلند بیمارستان های کشور هلند

بیمارستان های بسیار خوبی با معیارهای عالی مراقبت در سراسر کشور هلند وجود دارد و هر بیمارستان برای ارائه انواع تخصص ها که امروزه تخصصی تر هم می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.  جای تعجب نیست آنهایی که وابسته به دانشگاه ها بوده و تحقیقات پزشکی انجام می دهند و از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و درمانی برخوردارند می توانند تخصصی ترین مراقبت ها را ارائه دهند . بیمارستان های آموزشی، پزشکان و پرستاران تحت تعلیم، برخی از درمان های تخصصی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که بیمارستان های عمومی به بیماری های معمول تر رسیدگی می کنند.

بهداشت و درمان در هلند – داروخانه های کشور هلند

داروخانه های کشور هلند ،داروهای بدون نسخه، داروهای مخدر با نسخه و بدون نسخه ، ویتامین ها ، وسایل بچه ، لوازم آرایشی بهداشتی ، محصولات و تجهیزات پزشکی برای استفاده در منزل و ملزومات نوزاد را به فروش می رسانند و همچنین می تواند در مورد داروها و بیماری های جزئی راهنمایی هایی ارائه شود . همیشه apotheek هایی در نزدیکی محل  واقع شده اند که ۲۴ ساعت شبانه روز به ارائه خدمات می پردازند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در هلند ” را مطالعه فرمایید .

برای موارد اورژانسی پزشکی و یا کمک های اولیه می توان به بخش hulp spoedeisende یا eerste hulp BIJ ongelukken  EHBO  بیمارستان محل خود مراجعه کنید اگر فردی فکر می کند که زندگی شخصی در معرض خطر است برای کمک فوری پزشکی باید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرد. لازم به ذکر است که اپراتورها به زبان هلندی جواب گو خواهند بود، اما به چند زبان، از جمله زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.آنچه اتفاق افتاده را باید برای اپراتور شرح داد و او تماس فرد به سرویس مورد نظر وصل می کند: آمبولانس، آتش نشانی و پلیس همه با یک شماره در دسترس خواهند بود. تلفن را نباید قطع نکرد ! تماس با شماره ۱۱۲ به صورت رایگان می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button