برای مهاجرت به ایتالیا روش های مختلفی وجود دارد که در مقالات قبل درباره هر کدام از روش های اقامت در ایتالیا توضیح داده ایم. همانطور که می دانید برای مهاجرت به هر کشوری باید اطلاعات کافی درباره بهداشت و درمان کشور مقصد داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره بهداشت و درمان در ایتالیا توضیح دهیم.

برای اقامت و تابعیت در ایتالیا روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایتالیا  ” را مطالعه فرمایید.

بهداشت و درمان در ایتالیا
بهداشت و درمان در ایتالیا

شرایط بهداشت و درمان در ایتالیا

سیستم بهداشت در کشور ایتالیا همگانی می باشد. بودجه سیستم بهداشت در کشور ایتالیا از محل مالیات ‌ها تامین می‌شود. مدل اصلی سیستم بهداشت در کشور ایتالیا NHS انگلیس می باشد.
در کشور ایتالیا حکومت مرکزی بسته‌های خدمات حداقلی برای سیستم بهداشت را تعیین می کند. این بسته های حداقلی در کشور ایتالیا شامل تعدادی از دارو های تجویز شده، خدمات درمانی و بیمارستانی می باشد.
البته در کشور ایتالیا فرمانداری های هر کدام از مناطق در این کشور (مناطق بیست گانه) وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و سازماندهی بهداشت در منطقه را دارند.

در کشور ایتالیا، فرمانداری هر منطقه برای مدیریت بر بهداشت دارای استقلال می باشند. همچنین فرمانداری ها این امکان را دارند که بخشی از مسئولیت ها در این زمینه را به عهده مراجع درمانی محلی بگذارند.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

بیشتر پزشک های عمومی در کشور ایتالیا به ‌صورت فردی در حال فعالیت هستند. اما حکومت مرکزی و فرمانداری ‌های مناطق بیست گانه در کشور ایتالیا، فعالیت‌های گروهی و جمعی را تشویق می کنند. حقوق  پزشک های عمومی در کشور ایتالیا طبق هزینه خدمات پرداخت خواهد شد.
اما گاهی حقوق پزشکان عمومی با توجه به به کیفیت کار آن ها پرداخت می شود. تنظیم حقوق پزشکان در کشور ایتالیا  تحت قراردادهای ملی و توافق‌ نامه‌های منطقه‌ای انجام می شود.

همچنین در کشور ایتالیا، معمولا متخصص های سیار با توجه به خدماتی که ارائه می دهند حقوق دریافت می کنند. اما پزشک ها و کارمندان بیمارستانی به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند.
لازم به ذکر است که در مناطق شمالی ایتالیا بیمارستان ها مجهز تر می باشند. در مناطق جنوبی کشور ایتالیا بیمارستان ها هم امکانات کمتری دارند هم تخت های کمتری دارند.

بهداشت و درمان در ایتالیا
بهداشت و درمان در ایتالیا

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button