بهداشت و درمان در اوکراین و شرایط مراقبت های بهداشتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوید. شرایط بهداشت و درمان در اوکراین چگونه است؟
آیا امکان استفاده از خدمات درمانی به صورت رایگان در اوکراین وجود دارد؟ وضعیت درمانگاه ها و بیمارستان ها در این کشور چگونه است؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما کاربردی باشد.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با وضعیت بهداشت و درمان در اوکراین نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره پاسپورت کشور اوکراین کلیک کنید.

بهداشت و درمان در اوکراین
بهداشت و درمان در اوکراین

بهداشت و درمان در اوکراین و شرایط عمومی آن

کیفیت بهداشت و درمان در اوکراین بسیار مورد بحث است. زیرا این کشور همچنان در جنگ با روسیه به سر می برد. شهروندان مجبور هستند، برای استفاده از خدمات هزینه های هنگفتی را از جیب خود پرداخت کنند.
طبق قوانین اوکراین خدمات درمانی و بهداشتی در این کشور رایگان است. با این حال شهروندان هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی با چنین چیزی روبرو نمی شوند.

نظرسنجی های اخیر در این کشور نشان می دهد، تنها 10% بیماران قادر به پرداخت هزینه های درمان خود هستند. بسیاری از مردم در سراسر اوکراین به دلیل نداشتن بودجه مناسب از رفتن به بیمارستان اجتناب می کنند.

شرایط بهداشت و درمان اوکراین

وزارت بداشت اوکراین مسئول سلامت ملی و نظارت بر سیستم مراقبت‌ های بهداشتی است. این کشور از نظر مدیریتی به 27 منطقه تقسیم می شود. هر کدام از مناطق دارای مدیریت بهداشتی خاص خود است.
این مناطق باید از دستورالعمل های مدیریتی مقامات ملی تبعیت کرده و پاسخگو باشند. قانون اساس اوکراین تضمین می کند، که درمان پزشکی رایگان برای همه شهروندان و مقیمان ثبت شده در اوکراین در دسترس است. البته بودجه عمومی برای مراقبت های بهداشتی محدود است و خدمات رایگان قوانین خاص را پوشش می دهد.

بیشتر مراکز درمانی تحت مالکیت دولتی بوده و در سطح منطقه ای یا محلی اداره می شود. تامین مالی بخش مراقبت های بهداشتی نسبت به رویکرد مالیاتی در دوره شوروی تغییری نکرده است.

شرایط بهداشت و درمان اوکراین
شرایط بهداشت و درمان اوکراین

شرایط بیمارستان ها و کلینیک های اوکراین

در اوکراین زیرساخت های بهداشتی به این صورت است، که بالا بردن ظرفیت بیمارستان ها و مراقبت های تخصصی نسبت به ارتقا سلامت عمومی و درمان های پیشگیرانه اولویت دارد.
مراقبت های اولیه از طریق شبکه ای از بیمارستان های کوچک و کلینیک ها ارائه می شود. در هر یک از کلینیک های بهداشتی یک پزشک مراقبت های اولیه حضور دارد.

سطح دوم شامل بیمارستان های شهری و مرکزی یا منطقه ای هستند. در اوکراین بیماران می توانند مستقیما به پزشک متخصص مراجعه کنند و حتما نیاز به معاینه توسط پزشک مراقبت های بهداشتی نیست.
شهرهای بزرگ تر در اوکراین دارای بیمارستان های دولتی تخصصی هستند. اغلب پذیرش افراد با بیماری های واگیردار یا خانم ها برای زایمان در این بیمارستان ها انجام می شود.

دسته سوم از مراقبت ها مربوط به بیمارستان های استانی، مراکز بالینی تخصصی و تشخیصی و موسسات تحقیقاتی ملی است. مراکز درمانی دولتی در مناطق روستایی از تجهیزات قدیمی استفاده می کنند. اما کلینیک های خصوصی در شهرهای بزرگ خدمات تشخیصی و با کیفیت را ارائه می دهند.

خدمات درمانی خصوصی در اوکراین – بهداشت و درمان در اوکراین

اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید، توصیه می شود قبل از ورود به این کشور بیمه درمانی تهیه کنید. مراکز درمانی دولتی اوکراین معمولا برای مشکلات معمولی کافی هستند. اما استانداردهای مراقبت های پزشکی در اوکراین با اروپای غربی و آمریکای شمالی قابل مقایسه نیست.

در بیشتر بیمارستان های دولتی تجهیزات پزشکی محدود است. اما در کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی این مشکلات وجود ندارد. تنها هزینه خدمات بالاتر می رود.

خدمات درمانی خصوصی در اوکراین
خدمات درمانی خصوصی در اوکراین

استفاده از بیمه درمانی در اوکراین

در صورت برنامه ریزی برای سفر یا مهاجرت به اوکراین برای دریافت بیمه نیز اقدام کنید. در اوکراین طیف گسترده ای از برنامه های مراقبت بهداشتی و بیمه نامه های مسافرتی وجود دارد.
برخی از بیمه ها دارای مزایای زیادی هستند و احتمالا خدمات دندان پزشکی، زایمان طبیعی و سزارین و مشاوره های تخصصی را پوشش می دهند. در زمان تهیه بیمه باید با شرکت بیمه مورد نظر مشاوره داشته و از خدمات بیمه به طور کامل مطلع شوید.

مشکلات سیستم بهداشت و درمان در اوکراین

متاسفانه در اوکراین هیچ سیستم بهداشت جهانی وجود ندارد. پس از رسیدن به استقلال در سال 1991 اوکراین نتوانست سیستم مراقبت های بهداشتی را به درستی اجرا کند. در این سیستم دسترسی شهروندان به درمان رایگان تضمین نمی شود.

پزشکان متخصص به نسبت کشور های غرب اروپا و آمریکاحقوق کمتری دریافت می کنند. متوسط حقوق یک پزشک در اوکراین 538 تا 700 دلار است. در حالی که متوسط حقوق ماهانه در این کشور تقریبا 300 دلار می باشد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان این کشور، پس از دریافت مدرک در خارج از کشور به دنبال کار می گردند.
دولت برای ارتقا سیستم بهداشت و درمان اوکراین فعالیت و اقدام زیادی انجام نداده است به همین دلیل بسیاری از شهروندان به رشد این سیستم امید زیادی ندارند. متاسفانه پزشکان از مبالغ غیر رسمی برای بالا بردن درآمد خود استفاده می کنند.

مشکلات سیستم بهداشت و درمان در اوکراین
مشکلات سیستم بهداشت و درمان در اوکراین

سیستم بهداشت و درمان در اوکراین و دسترسی به داروهای ضروری

با توجه به آمار سازمان جهانی بهداشت بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و بیماری های مزمن ریه باعث بیش از 90% مرگ و میرها در اوکراین می شوند. با بهبود شیوه زندگی و توجه به سیستم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی می توان این آمار را بسیار پایین آورد.

ابتدایی ترین سطح مراقبت های بهداشتی، دسترسی به داروهای ضروری است. بسیاری از بیماران روزانه به این داروها نیاز دارند. پیش از سال 2017 وضعیت دسترسی به داروها و خدمات مربوط به سلامت بسیار نامناسب بود. در این شرایط کمتر از 25 در صد مردم در زمان بیماری با پزشک خود تماس می گرفتند. اما پس از اصلاحات بهداشتی در سال 2017 مراقبت های اولیه در شرایط بهتری قرار گرفته است.
دولت اوکراین برنامه ای را برای دسترسی مردم به داروها با قیمت پایین در نظر گرفته است. در این برنامه سازمان ها و شرکت های زیر همکاری دارند.

  • خدمات بهداشت ملی اوکراین (NHSU)
  • سازمان علوم مدیریت سلامت (MSH)
  • شبکه ای بیش از 8000 داروخانه عمومی و خصوصی در اوکراین
  • بیش از 50 شرکت تولید کننده دارو
  • آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)

لیست ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان در اوکراین

اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید، بهتر است، پس از اقامت در این کشور آدرس یا تلفن برخی بیمارستان ها یا درمانگاه های نزدیک به خود را داشته باشید. در جدول زیر تعدادی از مراکز درمانی در شهر کیف را عنوان کرده ایم. در این مراکز کارکنانی به زبان انگلیسی حضور دارند.

نام مرکز درمانیآدرسکارکنان انگلیسی زبانتخصص اصلی مرکزعمومی / خصوصی
آکسیمدخیابان تومانیانا 3تعدادی از کارکنان انگلیسی زبان هستند.خصوصی
مرکز پزشکی آمریکاخیابان بردیچیوسکا 1تمامی کارکنان انگلیسی زبان هستند.عمومی – سلامت ناحیه تناسلیخصوصی
آوانتوتعدادی از کارکنان انگلیسی زبان هستند.مراقبت از دندانخصوصی
درمانگاه دندان پزشکی و زیبایی دندانخیابان پاتورژینسکو 14تعدادی از کارکنان انگلیسی زبان هستند.مراقبت از دندانخصوصی
EUROLAB / EUROCLINICخیابان سولومنسکایا 11تعدادی از کارکنان انگلیسی زبان هستند.داروهای عمومیخصوصی
نووی زیرخیابان هلیبوچیتسکا 17تعدادی از کارکنان انگلیسی زبان هستند.چشم پزشکی، امکانات تشخیصیخصوصی

سخن پایانی بهداشت و درمان در اوکراین

بهبهداشت و درمان در اوکراین شرایطی متوسطی دارد. در این کشور بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان نیست. اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید، حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید. در صورت نیاز به استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور باید بتوانید هزینه درمان خود و خانواده را تامین کنید.
در اوکراین پزشکان زیادی برای درمان مبالغ غیر رسمی دریافت می کنند. هزینه بیمارستان و داروها نیز در بیشتر مواقع بر عهده بیمار است. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد وضعیت بهداشت و درمان اوکراین در اختیارتان قرار دادیم.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد بهداشت و درمان در اوکراین نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول بهداشت و درمان در اوکراین

✳️ شرکت ها و سازمان های دارویی در اوکراین کدامند؟

  • خدمات بهداشت ملی اوکراین (NHSU)
  • سازمان علوم مدیریت سلامت (MSH)
  • شبکه ای بیش از 8000 داروخانه عمومی و خصوصی در اوکراین
  • بیش از 50 شرکت تولید کننده دارو
  • آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)
  • 5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

    بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

    بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

    بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

    بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

    بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

    نظرات کاربران
    Call Now Button