بهترین کشورها برای مهاجرت و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت یک تصمیم بزرگ برای هر فرد محسوب می شود، به همین منظور انتخاب درست یک کشور مناسب می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود، بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ چگونه می توان اقامت بهترین کشور دنیا را دریافت کرد؟ راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟
ارزان ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ بهترین کشوری که می توان درآمد بالایی در آن بدست آورد، کدام کشور است؟ انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت همواره ذهن متقاضیان مهاجرت را به خود مشغول کرده است. تصمیم گیری در رابطه با انتخاب کشور مورد نظر از اصلی ترین و مهم ترین مسئله در مهاجرت است.

بهترین کشور برای مهاجرت، کشوری است که با اهداف متقاضیان سازگار باشد. همچنین بهتر است شرایط کاری و درآمد مناسبی نیز داشته و از استاندارد های بالایی در زندگی برخوردار باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت را به شما عزیزان معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از کشورها برای شما ارائه دهیم.
امید است این مقاله روشنایی بخش مسیرتان باشد و شما را برای رسیدن مقصد و هدفتان یاری رساند. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است.
امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مهاجرت به کشور مورد نظرتان، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کلیک کنید.

بهترین کشورها برای مهاجرت
بهترین کشورها برای مهاجرت

شرایط عمومی بهترین کشورها برای مهاجرت

متقاضیان زیادی هر ساله قصد مهاجرت به کشورهای مختلف دارند و مطالعه و بررسی شرایط هر کشور بسیار حائز اهمیت است. متقاضیان معیار های متفاوتی در زندگی دارند، برخی به دنبال تحصیل و یافتن بهترین دانشگاه های یک کشور هستند و کیفیت آموزش برایشان بسیار اهمیت دارد، برخی به دنبال یافتن شغل و بررسی شرایط کار و بازار یک کشور هستند و برخی دیگر نیز به دنبال ایجاد شرکت تجاری خود هستند و قصد سرمایه گذاری در یک کشور جدید با شرایط مناسب را دارند.
متقاضیان مهاجرت باید تمام جوانب شرایط یک کشور را بررسی کرده تا بتوانند انتخاب خوبی، متناسب با شرایط خود داشته باشند. بررسی کیفیت زندگی مردم یک کشور از مهم ترین معیارهایی است که نشان می دهد سطح رفاه و استانداردهای آن کشور در چه وضعیتی قرار دارد.
مطالعه و بررسی پارامترهای اقتصادی نیز بسیار مهم است زیرا افرادی که قصد مهاجرت دارند پایه های اقتصادی یک کشور بسیار تعیین کننده در زمینه یافتن شغل و سرمایه گذاری هستند.

نرخ بیکاری، تورم، شاخص ریسک مصادره اموال، نظام مالیاتی، تولید ناخالص داخلی و شاخص کنترل فساد نظام قضایی یک کشور از مهمترین معیار های بررسی شرایط اقتصادی آن است. به طور طبیعی افرادی که به دنبال مهاجرت به کشوری دیگر را دارند، قصد اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور را نیز دارند.
به همین جهت برای مهاجران بسیار پر اهمیت است که کشور مورد نظر اقامت دائم به افراد را می دهد یا خیر؟ زیرا افراد برای مهاجرت متحمل هزینه های زیادی می شوند که اگر به هدف و مقصودشان نرسند، در این راه ضرر فراوان می کنند.
زبان و فرهنگ مهاجرپذیر مردم یک کشور نیز می تواند مسئله بسیار مهمی باشد زیرا نداشتن فرهنگ منعطف مردم یک کشور می تواند مهاجرت و شرایط پذیرفته شدن را برای فرد سخت کند. برخی از کشورها با تعصبی که در فرهنگ خود دارند مهاجران خارجی را به سختی در جامعه می پذیرند و از او استقبال می نمایند.

بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور آمریکا بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور آمریکا به دلیل وضعیت اقتصادی پیشرفته، قوی و توسعه یافته و سطح حقوق بالا، جزو بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت محسوب می شود و با زیرساخت‌ های پیشرفته‌ خود می ‌تواند استاندارد بالایی از زندگی را در اختیار مهاجران خود قرار دهد.
اگرچه در سال های اخیر به دلیل روابط سیاسی بین دو کشور آمریکا و ایران، مهاجرت به آمریکا با مشکلاتی روبرو شده است. اما با این حال، همچنان جزو محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت است.
وجود دانشگاه های معتبر و مراکز آموزشی عالی بسیاری در آمریکا با امکانات و سطح کیفی آموزشی و پژوهشی بالا در دنیا، باعث شده است متقاضیان مهاجرت به آمریکا برای تحصیل نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.
اما باید خاطر نشان کرد که هزینه های تحصیل در این کشور پهناور بسیار زیاد است. یکی از راه های اقامت در آمریکا از طریق تحصیل است و چنانچه افراد صلاحیت لازم برای دریافت پذیرش های تحصیلی را داشته باشند می توانند برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند.

کشور آمریکا یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیانی است که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند زیرا این کشور رویکردی مثبتی نسبت به جذب سرمایه های خارجی دارد. متقاضیان سرمایه گذاری در آمریکا با اخذ ویزای EB5‌ می توانند در نهایت به اقامت دائم یا گرین کارت آمریکا دست پیدا کنند.
در برنامه EB-5، یک سرمایه گذار خارجی باید حداقل سرمایه ای به میزان یک میلیون دلار برای مناطق شهری و برای مناطق روستایی و مناطقی که نرخ بیکاری بالا است 500،000 دلار، را در یک شرکت تجاری سرمایه گذاری کرده باشد.
مهاجرت از طریق کار در آمریکا نیز امکان پذیر است و بازار بزرگ و نیروی کار عظیمی دارد و با نرخ بیکاری 6.7% همچنان موقعیت مناسبی برای کار در این کشور به حساب می آید.

کشور آمریکا بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور کانادا بهترین کشورها برای مهاجرت

کانادا کشوری امن، مهاجرپذیر و اقتصادی قوی است که مساله نژاد پرستی در آن بسیار کمرنگ است. میزان جرم و جنایت در کشور کانادا بسیار پایین است و دارای مردمی با فرهنگ با رفتاری دوستانه است که از تمام مردم دنیا با هر نژادی استقبال می کند.
دانشگاه های کانادا از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است و به ‌دلیل داشتن سطح علمی و آموزشی بالا، سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی دانشجو از سراسر جهان است.
امکان دریافت اقامت پس از تحصیل و کار، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را به گزینه بسیار مناسبی برای متقاضیان تبدیل کرده است، چرا که می تواند آینده شغلی دانشجویان خود را نیز تامین کند. اقتصاد کانادا بسیار با ثبات و روبه رشد است و همین امر سبب شده است که از نظر مهاجرت از طریق کار نیز دارای جذابیت های فراوانی برای مهاجران داشته باشد.

سیستم مهاجرت کاری کانادا بر اساس امتیاز بندی است که مهارت های کاری مورد نیاز را با توجه به میزان امتیاز های فرد، دعوت به کار می کنند. این سیستم با نام اسکیل ورکر (skill worker) شناخته می شود.
مهاجرت از طریق کار در سال های اخیر روند سخت تری نسبت به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی داشته است و در حال حاضر از سیستم اکسپرس اینتری برای جذب نیروی کار ماهر استفاده می شود. دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا به روش های گوناگونی نیز امکان پذیر است که مورد استقبال مهاجران فراوانی قرار گرفته است.

کشور آلمان بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور آلمان از ثروتمندترین کشور های اروپایی است و با نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی یکی از قطب های برتر صادرات در دنیا به حساب می آید و صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
همچنین با توجه به این که آلمان، کشور قدرتمند صنعتی است، شرکت ها و کارخانه های بزرگی در این کشور استقرار دارند و همین موضوع سبب می شود فرصت های شغلی بسیاری در آن به وجود آید.
لازم به ذکر است که در سال های اخیر با رشد منفی جمعیت و بالا رفتن سن افراد جامعه، نیاز به افراد متخصص و با تجربه جوان در رشته های مختلف به شدت احساس می شود از این رو کشور آلمان نیروی کار ماهر جوان را برای کار جذب می کند و برنامه های خاصی را برای جذب نیرو تبیین کرده است.

یکی از این برنامه ها، ویزای 6 ماهه جستجوی کار در آلمان است، افرادی که بتوانند در این مدت موفق به عقد قرارداد کاری در این کشور شوند، می توانند با تمدید قراردادشان اقامت کشور آلمان را به دست بیاورند.
همچنین کشور آلمان از مزیت امنیت و ارتقا شغلی بهره می برد. کشور آلمان دارای نظام آموزشی رایگان با دانشگاه هایی با رتبه بندی جهانی است. رایگان بودن تحصیل در آلمان افراد بسیار زیادی را برای مهاجرت تحصیلی جذب خود نموده است.

کشور آلمان بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور استرالیا بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور استرالیا هر ساله مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد و همین امر سبب شده است که یکی از متنوع ترین فرهنگ های دنیا را داشته باشد. اقتصاد قوی این کشور یکی از دلایل مهمی است که مهاجرت به استرالیا را رواج می دهد زیرا اقتصاد استرالیا حتی در دوره رکود جهانی نیز آسیب چندانی ندید.
امید به زندگی در این کشور به دلیل نرخ بیکاری پایین و رفاه بالای مردم، بسیار بالا است و این عامل سبب شده است تا این کشور انتخاب مناسبی برای مهاجرت و اقامت دائم باشد. مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا روش های متنوع و گوناگونی دارد که با توجه به شرایط هر یک از متقاضیان می تواند متفاوت باشد.
یکی از راه های اقامت در استرالیا از طریق تحصیل است که به سبب مزایای بسیار آن از جمله برخورداری از وام ها و کمک هزینه های تحصیلی و تسهیلات دانشجویی متعدد، دانشجویان زیادی نیز به دنبال تحصیل در استرالیا هستند.

اخذ مجوز کار در استرالیا، در ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور دارد. متقاضیان بر اساس بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که امتیاز آنها به حد قابل قبول برسد، موفق به اخذ ویزای کاری استرالیا می شوند که منجر به اخذ اقامت کاری استرالیا می شود.
از همین رو ویزاهای کاری گوناگون و متنوعی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی، رشد و سوددهی بالا و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستند.
هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا عموما نسبت به روش های دیگر بالاتر است و مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مناسب افرادی است که استطاعت مالی خوبی داشته و یا سابقه کار پر بار و یا ایده های خلاقانه در زمینه های مختلف داشته باشند که بتوان از آن ها به عنوان طرح اولیه ی ایجاد استارتاپ ها استفاده کنند.

کشور اتریش بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید. شرایط زندگی از استاندارد بالایی برخوردار است و به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل رایگان در اتریش، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.
در حقیقت کشور آلمان شریک تجاری اتریش است که با تغییرات سریع اقتصادی در آلمان، کشور اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. برای مهاجرت به اتریش و زندگی و کار، داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی مورد نیاز است چرا که اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند.  
اتریش برای متقاضیان کار برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است و با ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه به افراد این امکان را می دهد تا در این کشور حضور داشته باشند و به جستجوی کار مورد نظرشان بپردازند.

به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور است. نیروهایی که دارای تخصص هستند بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که بتواند در سیستم امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز 70 شوند، ویزای 6 ماهه جست و جوی کار دریافت می کنند.
چنانچه متقاضی در کشور اتریش بتواند شغل متناسب با رشته خود پیدا کند اقامت اتریش برای او صادر می گردد. شرایط کار در اتریش برای مهاجرت متقاضیان بسیار مناسب است. همچنین در زمینه سرمایه گذاری در اتریش نیز، از معدود کشور هایی است که از طریق تمکن مالی به مهاجران اقامت دائم اعطا می کند.

کشور اتریش بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور انگلستان بهترین کشورها برای مهاجرت

در سال های اخیر کشور انگلیس، جایگاه اقتصادی خوبی را کسب کرده است و از نظر صنایع و تولیدات داخلی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است. این کشور ذخایر نفتی بسیار خوبی دارد که به سبب آن توانسته است رتبه بیست و یکمین کشور صادر کننده نفت در دنیا را کسب کند.
از این رو مشاغل متعددی در این زمینه برای افراد متقاضی فراهم است. کیفیت و سطح آموزشی بالا در دانشگاه های برتر در این کشور نیز افراد زیادی را جذب تحصیل در انگلستان و کار در انگلستان می کند. انگلستان یکی از مهم ترین کشورها در زمینه های اقتصاد، سیاست و همچنین در زمینه ی فناوری و خدمات پزشکی در دنیا محسوب می شود.
کشور انگلیس شرایط کاری مناسب با نرخ بیکاری پایین دارد و همین امر سبب شده است که افراد زیادی برای مهاجرت جذب این کشور شوند. بهترین سن برای دریافت ویزای کاری انگلستان بین 25 تا 40 سال است.

بر طبق آمار در سال اخیر نرخ بیکاری در کشور انگلستان 4 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در انگلستان می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور انگلستان دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.
شرایط کار در انگلستان وضعیت خوبی دارد و به طور مداوم در حال توسعه است که این امر برای افرادی که به دنبال جستجوی کار در این کشور هستند، امر بسیار امیدوار کننده ای است. متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان می توانند با حداقل مبلغی در حدود 200 هزار پوند و با داشتن طرح تجاری مبتکرانه اقدام به راه اندازی یک کسب و کار جدید در این کشور باشند.
کشور انگلستان دارای دانشگاه هایی با رتبه بندی جهانی است که هر ساله میزبان دانشجویان بسیاری است. اما نکته قابل توجه هزینه بالای تحصیل است که ممکن است شرایط آن برای هر کسی مناسب نباشد.

کشور سوئد بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور سوئد به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالایی که دارد مهاجران زیادی هر ساله قصد مهاجرت به سوئد را دارند. اما از طرف دیگر شرایط سرد آب و هوایی نیز در بعضی از نقاط این کشور به دلیل نزدیکی به قطب، شرایط خاصی را برای زندگی به وجود می آورد.
کشور سوئد از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی است و حضور شرکت ها و برند های مهم تجاری در این کشور سبب شده است که زمینه های کاری مناسب بسیاری ایجاد شود.
در حال حاضر کشور سوئد یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و در زمینه کاریابی می توان امیدوار بود اما مسئله مهمی که مهاجران با آن روبرو می شوند، تسلط به زبان سوئدی است، زیرا بیشتر مشاغلی که می توان یافت به این زبان هستند. اما در شرکت های بزرگ بین المللی نیز می توان به زبان انگلیسی استخدام شد که اکثرا در شهر استکهلم تجمع دارند.

کشور سوئد بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور دانمارک بهترین کشورها برای مهاجرت

شرایط مناسب و کیفیت زندگی، سطح رفاه اجتماعی و استاندارها در تمام سطوح زندگی و تحصیل در دانمارک بسیار بالا است، از همین رو مهاجران بسیاری تقاضای کار و زندگی در این کشور را دارند. دانمارک با جمعیتی در حدود 6 میلیون نفر، به عنوان شادترین مردم دنیا شناخته شده اند.
نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.
نرخ بیکاری در کشور دانمارک در حدود 3.7 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در دانمارک می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور دانمارک دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است. آمار نشان می دهد کشور دانمارک با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها نیز مواجه است. نرخ مالیات بر در آمد افراد در دانمارک 55.8 درصد تخمین زده شده است.

کشور دانمارک از نظر سیاسی و اقتصادی دارای ثبات است و همواره در حال رشد و توسعه می باشد. همچنین این کشور از نظر امنیت سرمایه و ریسک مصادره اموال، مکانی امن به شمار می آید از رو دانمارک، کشور مناسبی برای سرمایه گذاری نیز محسوب می شود و متقاضیان بسیاری را به همین منظور به خود جذب کرده است.

کشور هلند بهترین کشورها برای مهاجرت

هلند از نظر اقتصادی یکی از پیشرفته ترین و با ثبات ترین کشورها در میان کشورهای اروپایی است و مردم این کشور با وجود سطح بالای رفاه اجتماعی، کیفیت زندگی، ثبات اقتصادی، سیستم آموزشی قوی و وجود دانشگاه های معتبر، جزو خوشحال ترین مردم جهان به حساب می آیند.
در سال های اخیر کشور هلند به علت پیشرفت فوق العاده در زمینه های کشاورزی، تکنولوژی، پزشکی، دام پروری و غیره، شاهد رشد اقتصادی فوق العاده ای بوده است. میزان آلودگی در هلند به دلیل تمرکز این کشور بر روی انرژی های پاک و تجدید پذیر، به شدت رو به کاهش است که باعث شده است این کشور جزو سرسبزترین و پاک ترین کشورهای دنیا به حساب بیاید. به همین منظور در سال های اخیر نرخ تقاضا برای مهاجرت به این کشور افزایش یافته است.

طبق آمار نرخ بیکاری در هلند بسیار پایین است که در حدود 4% گزارش شده است و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بسیار مطلوب است. به همین جهت بازار کار هلند ظرفیت خوبی مخصوصا برای افرادی که دارای تجربه و مهارت کافی دارند، است. دانشگاه های بسیاری با رتبه بندی جهانی در کشور هلند، هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری است.
از ویژگی های مثبت آن می توان به این نکته اشاره کرد که رشته های بسیار زیادی به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبری در کشور هلند ارائه می شود.
دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود، با یک شرکت هلندی قرار داد بسته و اقدام به تغییر ویزای دانشجویی خود به ویزای کاری کند و پس از گذشت چند سال در صورت داشتن شرایط لازم، می تواند به اقامت دائم کشور هلند دست پیدا کند.

کشور هلند بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور نروژ بهترین کشورها برای مهاجرت

سیستم بانک داری بسیار مدرن سالم و پیشرفته، آب و هوا و طبیعت خاص و زیبا، سطح درآمد مناسب در کنار زندگی با استانداردهای بالا، نرخ بیکاری پایین، وجود دانشگاه های معتبر سبب شده است که سطح کیفیت زندگی در این کشور به مراتب بسیار بالاتر از دیگر کشور های اروپایی شود.
از این رو مهاجران زیادی را جذب خود می کند تا این کشور را برای زندگی و کار انتخاب کنند. با توجه به هیجانات دنیای اقتصاد که گریبان گیر تمام کشورها می شود این کشور نیز دچار واکنش های خفیف و ضعیفی می شود اما هیچ گاه دست از توسعه و رشد مداوم و موثر بر نمی دارد. به همین جهت همواره از اقتصادی با ثبات برخوردار است.
روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌ کند و به نسبت جمعیتی که دارد، جزو بزرگ ترین تولید کننده غیر خاورمیانه ‌ای نفت و گاز طبیعی جهان به حساب می آید.

امروزه این امر سبب شده است که کشور نروژ به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان محسوب ‌شود. کشور نروژ میزبان خوبی برای افراد ماهر و متخصص است و بستر مناسبی برای آنها فرآهم می آورد.
طبق آمار نرخ بیکاری در نروژ بسیار پایین است که در حدود 5% گزارش شده است و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بسیار مطلوب است. به همین جهت بازار کار نروژ ظرفیت خوبی مخصوصا برای افرادی که دارای تجربه و مهارت کافی دارند، است.
با توجه به شرایط اقتصادی توسعه یافته و نرخ پایین بیکاری، کار کردن در کشور نروژ مزایای بسیاری برای افراد متقاضی در این کشور فراهم کرده است. تحصیل در نروژ همانند آلمان رایگان است و با داشتن شرایط لازم، می توان از امکانات تحصیلی این کشور برخوردار شد.

کشور نروژ بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور فنلاند بهترین کشورها برای مهاجرت

فنلاند یکی از کشورهای مناسب برای زندگی و کار در جهان شناخته شده است. همچنین دولت فنلاند با ارائه فرصت های شغلی مختلف، موجب جذب متخصصان زیادی می شود.
فنلاندی ها با داشتن یک سیستم عالی تامین اجتماعی، از سطح بالایی در زندگی برخوردار هستند و کار در فنلاند دارای شرایط بسیار خوبی برای مهاجران نیز می باشد. این کشور در سال های اخیر به صورت پیوسته جزو خوشبخت ترین کشور های جهان شناخته شده است زیرا میان زندگی و کار در این کشور به شدت تعادل برقرار است.
مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل به منزله دریافت اقامت دائم این کشور نیست. اما می توان پس از پایان تحصیلات اجازه اقامت خود را تمدید کرده و به جستجوی کار پرداخت.
یکی از معمول ترین و پر کاربرد ترین روش های مهاجرت به فنلاند، تحصیل در فنلاند است که از نظام آموزشی فوق العاده پیشرفته ای برخوردار است. تحصیل در این کشور به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی قابل انجام است.

فنلاند یک محیط تجاری با ثبات و تداوم اقتصادی می باشد. عملکرد خوب فنلاند در رابطه با شفافیت دولت و نهادهای موثر دولتی، سیستم قضایی مستقل و احترام به قانون باعث شده است، که سرمایه گذاران خارجی به این کشور جذب شوند.
ریسک مصادره اموال در فنلاند بسیار پایین است و دارایی افراد در این کشور تهدید نمی شود. سرمایه گذاری در فنلاند در زمینه های فناوری پاک، اقتصاد زیستی، بهداشت و سلامت، مراکز داده و اطلاعات، گردشگری و دیجیتال رشد خوبی داشته است.
افرادی که به دنبال اقامت در فنلاند از طریق سرمایه گذاری و سپس اخذ تابعیت این کشور هستند، می توانند از روش های ثبت شرکت در فنلاند، کارآفرینی در فنلاند و راه اندازی استارت آپ اقدام کنند.

کشور فنلاند بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور اسپانیا بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور اسپانیا از نظر کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی و موقعیت های شغلی شرایط مطلوبی دارد. از نظر کیفیت زندگی در رتبه بندی جهانی در سطح بالایی قرار دارد و امنیت اجتماعی و رفاه زندگی در شرایط خوبی بوده و شهروندان از خدمات درمانی و امکانات پزشکی به صورت رایگان استفاده می کنند. جدا از این ها اسپانیا مقصدی عالی برای تحصیلات دانشگاهی محسوب می شود.
این کشور به سومین کشور محبوب دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. علاوه بر امکان تحصیل رایگان در اسپانیا در برخی رشته و دانشگاه ها، هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین بوده و شهریه سایر دانشگاه ها نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. اسپانیا یکی از پر بازدیدترین کشورهای اروپایی است و برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که به دنبال فرهنگ جدید و سبک زندگی جالب این کشور هستند، گزینه مناسبی است.

بسیاری از دانشگاه های اسپانیا به دانشجویان اسپانیایی و بین المللی بورسیه تحصیلی می دهند. برای تحصیل رایگان در اسپانیا استفاده از این بورسیه ها توصیه می شود. برای بهره مندی از بورسیه تحصیلی در اسپانیا باید از آخرین بروز رسانی ها و پیشنهادات دانشگاهی مطلع باشید.
به عنوان مثال دانشگاه والنسیا تنها در صورت درخواست دانشجو بورسیه تحصیلی و کمک مالی ارائه می دهد. این کمک های مالی بر اساس سطح علمی دانشجو و نیازهای مالی او تعیین می شود. فارغ التحصیلان پس از پایان تحصیلات خود در این کشور به مدت 1 سال فرصت دارند تا در جستجوی شغل مورد نظر خود باشند.
در صورتی که متقاضی بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و قرارداد کاری منعقد کند، ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و سپس می تواند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام نماید.

کشور اسپانیا بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور فرانسه بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور فرانسه با جمعیتی در حدود 67 میلیون نفر، بعد از کشور آلمان پرجمعیت ‌ترین کشور اروپا به حساب می آید. مردم آن دارای فرهنگ و تاریخ غنی هستند و زبان رسمی این کشور فرانسوی است و عموم مردم به زبان انگلیسی تسلط ندارند.
پس می توان گفت که یاد گرفتن زبان فرانسه از واجبات مهاجرت به فرانسه به حساب می آید. کشور فرانسه بسیار پیشرفته و توسعه یافته است که در زمینه های متنوعی از جمله علوم بنیادی، فناوری، هنر، اقتصاد، فرهنگ و سیاست پیشرفت چشمگیری داشته است. تحصیل در فرانسه از بهترین راه های مهاجرت به فرانسه است. تحصیل در کشور فرانسه در صورتی که به زبان فرانسه باشد به صورت رایگان است و شرایطی شبیه به بورسیه برای دانشجویان رقم می زند. این امکان بیشتر در دانشگاه های دولتی وجود دارد و هزینه های تحصیلی توسط دولت تامین می شود.

اما هزینه های جانبی تحصیل نیز ممکن است برای دانشجویان سنگین باشد از این رو کشور فرانسه بورسیه‌ های مختلفی دارد که برای دانشجویان ممتاز خود در نظر گرفته است. دانشجویان می‌ توانند برحسب شرایطی که دارند، برای این بورسیه ‌ها اقدام کنند.
به طور کلی بورسیه تحصیلی فرانسه دارای ظرفیت محدود است و متقاضیان دریافت آن باید رزومه خود را جهت بررسی به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. افراد متقاضی باید شرایط ویژه ای داشته باشند که می تواند شامل معدل بالای 18، نمره زبان در سطح c1 به بالا در زبان فرانسه و داشتن مقالات ISI می شود.
افراد واجد شرایط می توانند کمک هزینه های تحصیلی از دانشگاه های کشور فرانسه دریافت کنند. دانشجویانی که بتوانند پس از پایان تحصیلاتشان شغل مناسبی در حوزه تحصیلات خود بیابد و موفق به اخذ قرارداد طولانی مدت شوند، اجازه دارند تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. پس از گذشت 5 سال در صورت تمدید قرارداد، برای اقامت دائم فرانسه درخواست دهد.

کشور ایتالیا بهترین کشورها برای مهاجرت

رشد و پیشرفت صنایع این کشور، ایتالیا را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. کشور ایتالیا به دلیل جاذبه های گردشگری مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.
هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به شرایط خاص بورسیه های تحصیلی که کشور ایتالیا برای دانشجویان به خصوص دانشجویان خاورمیانه در نظر گرفته است، هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور افزوده می شود.
در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه های دولتی ایتالیا از رتبه بندی بالایی در جهان برخوردار هستند و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها الزامات و شرایط خاصی دارد. تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا به صورت کامل رایگان نیست و اغلب مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاهی تعیین می‌ کنند.‌

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی دولتی یا استانی ایتالیا ‌شوند، تحصیل رایگان در ایتالیا را خواهند داشت. به صورتی که نه تنها هزینه های تحصیل را تامین می کند، بلکه هزینه های دیگر زندگی را نیز پوشش می دهد که شامل هزینه های ماهیانه درمانی، مسکن و خورد و خوراک به میزان 700 یورو می شود.
از این جهت است که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تحصیل، کشور ایتالیا است. شرایط سنی برای دریافت بورسیه کشور ایتالیا برای مقطع کارشناسی حداکثر 28 سال، مقطع کارشناسی ارشد 30 سال و برای مقطع دکتری 40 سال سن است.
نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت فراوانی برای دانشجویان است، وضعیت باز پرداخت بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه ای است که به دانشجویان ارائه می شود.
باید خاطر نشان کرد که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود تعهدی در قبال ارائه خدمات دولت ایتالیا ندارد. تنها باید در پایان هر سال تحصیلی، در دانشگاه محل تحصیل، تعداد واحدهای مشخصی را با نمره قبولی بگذراند.

کشور ایتالیا بهترین کشورها برای مهاجرت

سخن پایانی

بهترین کشورها برای مهاجرت و شرایط کار و زندگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که متقاضیان زیادی هر ساله در صدد مهاجرت هستند، به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در بهترین کشورها را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هرگونه سوال در زمینه مهاجرت از طرق مختلف، می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت و شرایط زندگی، کار و درآمد و راه اندازی کسب و کار...

نظرات کاربران
پروین میکاییلی

وضعیت کار در ایتالیا بعد از تحصیل

آتیه آفرینان

با سلام. پاسخ به تمام سوالاتتون رو در مقاله مهاجرت اقامت کاری ایتالیا میتوانید بیابید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button