بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت یک تصمیم بزرگ برای هر فرد محسوب می شود، به همین منظور انتخاب درست یک کشور مناسب می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق کار، کشوری است که با اهداف متقاضیان سازگار باشد. همچنین بهتر است شرایط کاری و درآمد مناسبی نیز داشته و از استاندارد های بالایی در زندگی برخوردار باشد.
در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق کار را به شما عزیزان معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از کشورها برای شما ارائه دهیم. امید است این مقاله روشنایی بخش مسیرتان باشد و شما را برای رسیدن مقصد و هدفتان یاری رساند. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

شرایط عمومی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

متقاضیان زیادی هر ساله قصد مهاجرت کاری به کشورهای مختلف دارند و مطالعه و بررسی شرایط هر کشور بسیار حائز اهمیت است. متقاضیان کاری نیز معیار های متفاوتی در زندگی و کار دارند، برخی به دنبال استخدام در یک شرکت بزرگ، در کشور مورد نظرشان هستند و کیفیت و سطح شرکت برایشان بسیار اهمیت دارد، برخی به دنبال یافتن شغلی ساده و بررسی شرایط کار و بازار یک کشور هستند و برخی دیگر نیز به دنبال ایجاد شرکت تجاری خود هستند و قصد سرمایه گذاری در یک کشور جدید با شرایط مناسب را دارند.

متقاضیان مهاجرت کاری باید تمام جوانب شرایط یک کشور را بررسی کرده تا بتوانند انتخاب خوبی، متناسب با شرایط خود داشته باشند. بررسی کیفیت زندگی مردم یک کشور از مهم ترین معیار هایی است که نشان می دهد سطح رفاه و استانداردهای آن کشور در چه وضعیتی قرار دارد.
مطالعه و بررسی پارامتر های اقتصادی نیز بسیار مهم است زیرا افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند، پایه های اقتصادی یک کشور بسیار تعیین کننده در زمینه یافتن شغل و عقد قرارداد هستند.

کشور کانادا – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کانادا کشوری امن، مهاجرپذیر و اقتصادی قوی است که مساله نژاد پرستی در آن بسیار کمرنگ است. میزان جرم و جنایت در کشور کانادا بسیار پایین است و دارای مردمی با فرهنگ با رفتاری دوستانه است که از تمام مردم دنیا با هر نژادی استقبال می کند.

اقتصاد کانادا بسیار با ثبات و روبه رشد است و همین امر سبب شده است که از نظر مهاجرت به کانادا از طریق کار نیز دارای جذابیت های فراوانی برای مهاجران داشته باشد.
کشور کانادا برای افراد ماهر و متخصص روشی به نام اسکیل ورکر (skill worker) تبیین نموده است. سیستم مهاجرت کاری کانادا بر اساس امتیاز بندی است که مهارت های کاری مورد نیاز را با توجه به میزان امتیاز های فرد، دعوت به کار می کنند.
چنانچه افراد بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند، کشور کانادا اقامت دائم را برای آنها صادر می کند. مهاجرت از طریق کار در سال های اخیر روند سخت تری نسبت به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی داشته است و در حال حاضر از سیستم اکسپرس اینتری برای جذب نیروی کار ماهر استفاده می شود. دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا به روش های گوناگونی نیز امکان پذیر است که مورد استقبال مهاجران فراوانی قرار گرفته است.

کشور کانادا - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در بازار کار کانادا

نرخ مالیات در واقع درصدی است که بر درآمد شخصی و همین طور درآمد شرکت اعمال می شود. در سال های اخیر نرخ مالیات بر درآمد شخصی به 33 درصد رسیده است. از دیگر شاخص های تاثیرگذار در اقتصاد و بازار کار در هر کشوری نرخ تورم آن کشور است.

این نرخ بیانگر ارزش پول در این کشور در سال های اخیر می باشد و همچنین توان مالی افراد با هزینه های معیشتی در یک جامعه را در این کشور نشان می دهد.
نوسان یا ثبات قیمت خدمات و کالاها از دیگر مواردی است که بر روی نرخ تورم تاثیر مستقیم می گذارد. در طول 10 سال اخیر نرخ تورم در کانادا به کمتر از 2 درصد رسیده است که نشان از تدبیر دولت در این زمینه است.

مهمترین نشانه سلامت اقتصادی یک کشور تولید ناخالص داخلی آن است. به معنای بهای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در داخل کشور در یک زمان مشخص است.  
این نرخ پیشرفت و رشد اقتصادی کانادا را نشان می دهد، با توجه به آن و تحلیل کاهش و افزایش این نرخ می توان برای سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه ممکن اقدام کرد. نرخ رشد اقتصادی کانادا با توجه به آمار در حدود 1.76 درصد است.
نرخ تولید ناخالص داخلی کانادا در چند سال اخیر افزایش داشته و سیر صعودی را در پیش گرفته است و به رقمی در حدود 582.49 رسیده است.

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در بازار کار کانادا

سیستم امتیاز بندی در اسکیل ورکر کانادا

 در این روش رشته تحصیلی فرد باید در لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا باشد و از 100 امتیاز، حداقل بتوانند 67 امتیاز را کسب نمایند. امتیازات بر اساس سن فرد متقاضی، تحصیلات، سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی وی و مهارت زبان تعیین می شود.
در مهارت زبان، فرد باید حداقل نمره آیلتس جنرال CLB7 کسب کند و در تمام مهارت ها نمره کمتر از 6 نداشته باشد. دریافت امتیاز از طرق دیگری نیز قابل ارتقا است و متقاضی در صورتی که پیشنهاد شغلی از کانادا را داشته باشد می تواند امتیاز بیشتری کسب کند.
اگر فردی در کشور کانادا نیز تحصیل کرده باشد، امتیاز این بخش را نیز دریافت می کند. چنانچه فرد متقاضی متاهل باشد، سطح تحصیلات و زبان همسر او نیز می تواند امتیاز فرد را بالاتر ببرد. افرادی که بتوانند حداقل 67 امتیاز را کسب نمایند به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

مرحله دوم 1200 امتیاز دارد و خود به دو بخش با سقف 600 امتیاز تقسیم می شود. معیارهای دریافت امتیاز در این بخش نیز به سن متقاضی، تحصیلات، سابقه کاری مرتبط با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، مدرک مهارت زبان شخص و همسر او، داشتن خویشاوند نزدیک در کانادا و پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای در کانادایی، بستگی دارد.
فردی که بتواند امتیاز لازم درهر بخش را کسب کند می تواند وارد pool شود. در این مرحله اگر فردی توسط دولت و کارفرمای کانادایی انتخاب شود، یک دعوتنامه برای او ارسال می شود که در این صورت فرد باید مدارکی که توسط آنها امتیاز دریافت کرده بود را به دولت ارائه دهد.
اگر مدارک وی مورد تایید دولت کانادا قرار گرفت، برای تکمیل پرونده نیاز به مدارک دیگری نظیر گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک پزشکی است تا ارسال شود. در صورتی که تمام مدارک مورد تایید قرار گرفت، دولت کانادا برای فرد متقاضی ویزا صادر می کند.

کشور آلمان – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور آلمان از ثروتمندترین کشور های اروپایی است و با نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی یکی از قطب های برتر صادرات در دنیا به حساب می آید و صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
همچنین با توجه به این که آلمان، کشور قدرتمند صنعتی است، شرکت ها و کارخانه های بزرگی در این کشور استقرار دارند و همین موضوع سبب می شود فرصت های شغلی بسیاری در آن به وجود آید.
بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور آلمان بسیار اساسی و مهم است. نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است و شانس پیدا کردن و دریافت مجوز کار را برای افراد بالا می برد.
نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر نزول چشمگیری داشته است و از 6 درصد به 4.5 درصد در سال 2021 کاهش پیدا کرده است. این نرخ نشان می دهد که وضعیت پیدا کردن کار در آلمان شرایط مطلوبی دارد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر با رشد منفی جمعیت و بالا رفتن سن افراد جامعه، نیاز به افراد متخصص و با تجربه جوان در رشته های مختلف به شدت احساس می شود از این رو کشور آلمان نیروی کار ماهر جوان را برای کار جذب می کند و برنامه های خاصی را برای جذب نیرو تبیین کرده است.
یکی از این برنامه ها، ویزای 6 ماهه جستجوی کار در آلمان است، افرادی که بتوانند در این مدت موفق به عقد قرارداد کاری در این کشور شوند، می توانند با تمدید قراردادشان اقامت کشور آلمان را بدست بیاورند.

کشور آلمان - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری


همچنین کشور آلمان از مزیت امنیت و ارتقا شغلی بهره می برد. کشور آلمان برای افراد ماهر و متخصص روش های متعددی را برای جذب نیروی کار تبیین کرده است. از جمله راه های اخذ ویزای کار در آلمان به شرح زیر است:

ویزای جستجوی کار یا ویزای job seeker:

آلمان از آن دسته از کشورهایی است که به متقاضیان بالای 18 سال، ویزایی برای حضور در این کشور می دهد تا بتوانند به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. این ویزا به مدت 6 ماه برای فرد متقاضی صادر می شود.
متقاضی در این روش باید شرایطی داشته باشد که مورد تایید کشور آلمان باشد. از جمله شرایط سنی است که متقاضی بهتر است زیر 40 سال باشد و حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشد.

همچنین بهتر است حداقل 5 سال سابقه کار در رشته خود داشته باشد. اگر فرد بتواند در این مدت شغلی متناسب با رشته تحصیلی و تخصصی خود پیدا کند و موفق به عقد قرارداد کاری 1 ساله شود، دولت آلمان ابتدا برای وی مجوز اقامت کاری 1 ساله صادر می کند و در صورت تمدید قرارداد، مجوز و ویزای کار افراد نیز تمدید می شود.

ویزا با دارا بودن پیشنهاد کاری یا job offer :

در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمان الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی آلمان و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.

در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور آلمان کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند و برای شغل مورد نظر درخواست بدهند تا پس از پذیرش کارفرما، برای مصاحبه آماده شوند.

ویزا با دارا بودن پیشنهاد کاری یا job offer

دریافت کارت آبی یا blue card:

یکی از بهترین انواع اقامت کاری آلمان دریافت کارت آبی است. افرادی که درآمد سالانه آنها بالای 45 هزار یورو در سال باشد می توانند به آن دست پیدا کنند. در این روش برای اخذ مجوز باید قرارداد کاری ارائه شود. حداکثر زمان اعتبار بلوکارت 4 سال است.
متقاضیان می توانند با تمدید قرارداد کاری خود به مدت 5 سال برای اقامت دائم درخواست دهند اگرچه نیازمند داشتن حداقل مدرک B1 زبان آلمانی نیز است.

متقاضیانی که علاقه مند به کار در آلمان و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن درست عمل کنند. داشتن اطلاعات کافی از مشاغل مورد نیاز در آلمان می تواند کمک بزرگی در این زمینه داشته باشد.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری آلمان هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید.

کشور استرالیا – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور استرالیا هر ساله مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد و همین امر سبب شده است که یکی از متنوع ترین فرهنگ های دنیا را داشته باشد. اقتصاد قوی این کشور یکی از دلایل مهمی است که مهاجرت به استرالیا را رواج می دهد زیرا اقتصاد استرالیا حتی در دوره رکود جهانی نیز آسیب چندانی ندید.
امید به زندگی در این کشور به دلیل نرخ بیکاری پایین و رفاه بالای مردم، بسیار بالا است و این عامل سبب شده است تا این کشور انتخاب مناسبی برای مهاجرت کاری و اقامت دائم باشد. مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا روش های متنوع و گوناگونی دارد که با توجه به شرایط هر یک از متقاضیان می تواند متفاوت باشد. یکی از راه های اقامت در استرالیا از طریق کار است که به سبب مزایای بسیار، متقاضیان زیادی نیز به دنبال شغل در استرالیا هستند.

اخذ مجوز کار در استرالیا، در ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور دارد. متقاضیان بر اساس بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که امتیاز آنها به حد قابل قبول برسد، موفق به اخذ ویزای کاری استرالیا می شوند که منجر به اخذ اقامت کاری استرالیا می شود.
از همین رو ویزاهای کاری گوناگون و متنوعی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که در برخی از آنها سیستم گزینشی و امتیازبندی اجرا می شود. در این سیستم شرایطی مثل سن شخص متقاضی، مدرک دانشگاهی، سابقه کار و تسلط بر زبان اهمیت دارد.
متقاضیان ویزای کار در استرالیا و افرادی که متخصص و ماهر در رشته خاصی هستند، حداقل به 65 امتیاز نیاز دارند که با استفاده از ویزاهای نیروی کار ماهر که توسط ایالت و یا دولت معرفی می شوند از طرف کارفرما دعوت به کار در استرالیا شوند.
به همین منظور هر ساله دولت استرالیا با معرفی لیست مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند و بر اساس امتیاز بندی مهاجر می پذیرند.

کشور استرالیا - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور اتریش – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید. شرایط زندگی از استاندارد بالایی برخوردار است و به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل رایگان، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.
در حقیقت کشور آلمان شریک تجاری اتریش است که با تغییرات سریع اقتصادی در آلمان، کشور اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است.
برای مهاجرت به اتریش و زندگی و کار، داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی موردنیاز است چرا که اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند.
نرخ بیکاری در کشور اتریش زیر 7 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در اتریش می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور اتریش دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.

به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور است. نیروهایی که دارای تخصص هستند بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که بتواند شرایط کار در اتریش برای مهاجرت متقاضیان بسیار مناسب است.
کشور اتریش برای افراد ماهر و متخصص روش های متعددی را برای جذب نیروی کار تبیین کرده است. از جمله راه های اخذ ویزای کار اتریش به شرح زیر است:

ویزای جستجوی کار یا ویزای job seeker:

اتریش از آن دسته از کشورهایی است که به متقاضیان بالای 18 سال، ویزایی برای حضور در این کشور می دهد تا بتوانند به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. این ویزا به مدت 6 ماه برای فرد متقاضی صادر می شود. متقاضی در این روش باید شرایطی داشته باشد که مورد تایید کشور اتریش باشد.

به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور است. نیروهایی که دارای تخصص هستند بر اساس بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که بتواند در سیستم امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز 70 شوند، ویزای 6 ماهه جست و جوی کار دریافت می کنند. چنانچه متقاضی در کشور اتریش بتواند شغل متناسب با رشته خود پیدا کند اقامت اتریش برای او صادر می گردد.

ویزا با دارا بودن پیشنهاد کاری یا job offer :

در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اتریش الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی اتریش و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند. در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود.
در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور اتریش کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند و برای شغل مورد نظر درخواست بدهند تا پس از پذیرش کارفرما، برای مصاحبه آماده شوند.

کشور اتریش - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور سوئد – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور سوئد به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالایی که دارد مهاجران زیادی هر ساله قصد مهاجرت به سوئد را دارند. اما از طرف دیگر شرایط سرد آب و هوایی نیز در بعضی از نقاط این کشور به دلیل نزدیکی به قطب، شرایط خاصی را برای زندگی به وجود می آورد.
کشور سوئد از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی است و حضور شرکت ها و برند های مهم تجاری در این کشور سبب شده است که زمینه های کاری مناسب بسیاری ایجاد شود.
در حال حاضر کشور سوئد یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و در زمینه کاریابی می توان امیدوار بود اما مسئله مهمی که مهاجران با آن روبرو می شوند، تسلط به زبان سوئدی است، زیرا بیشتر مشاغلی که می توان یافت به این زبان هستند. اما در شرکت های بزرگ بین المللی نیز می توان به زبان انگلیسی استخدام شد که اکثرا در شهر استکهلم تجمع دارند.

جهت اخذ ویزای کاری سوئد نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای سوئدی است. داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هر چه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی سوئدی اطمینان حاصل کند. در صورت عدم نیروی ماهر سوئدی، کارفرما می تواند پیشنهاد کاری را به فرد ایرانی بدهد.

به طور کلی متوسط حقوق در کشور سوئد بالا است زیرا هزینه های زندگی و میزان مالیات بر درآمد نیز در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی پیشرفته نسبتا بالاست.
درآمد و میزان حقوق هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که سطح درآمد را می تواند بسیار بالا ببرد. تجربه کاری، میزان سطح تحصیلات و یا عامل ملیت و جنسیت می تواند تاثیر زیادی بر روی درآمد داشته باشند.
متوسط درآمد در کشور سوئد، در حدود SEK47485 (کرون سوئد) است. به طور معمول 30 درصد از درآمد صرف اجاره مسکن می شود.

کشور دانمارک – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

شرایط مناسب و کیفیت زندگی، سطح رفاه اجتماعی و استاندارها در تمام سطوح زندگی و تحصیلی در کشور دانمارک بسیار بالا است، از همین رو مهاجران بسیاری تقاضای کار و زندگی در این کشور را دارند.
دانمارک با جمعیتی در حدود 6 میلیون نفر، به عنوان شادترین مردم دنیا شناخته شده اند. نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هر چه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری در کشور دانمارک در حدود 3.7 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در دانمارک می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور دانمارک دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است. آمار نشان می دهد کشور دانمارک با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها نیز مواجه است.

کشور دانمارک - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

نرخ مالیات بر در آمد افراد در دانمارک 55.8 درصد تخمین زده شده است. کشور دانمارک از نظر سیاسی و اقتصادی دارای ثبات است و همواره در حال رشد و توسعه می باشد.
همچنین این کشور از نظر امنیت سرمایه و ریسک مصادره اموال، مکانی امن به شمار می آید از رو دانمارک، کشور مناسبی برای افرادی است که می خواهند آینده شغلی خود را در این کشور بسازند که متقاضیان بسیاری را به همین منظور به خود جذب کرده است.
متقاضیانی که قصد مهاجرت به دانمارک از طریق اخذ ویزای کاری دانمارک را دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای دانمارکی یا شرکت تجاری دارند. دانمارک ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

به نیروی کار نیاز دارد، به همین جهت داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هرچه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی به مدت 3 ماه از نیروی کار داخلی دانمارکی و حتی اتحادیه اروپا، اطمینان حاصل کند. در صورت عدم وجود نیروی ماهر دانمارکی، کارفرما می تواند پیشنهاد کاری را به فرد خارجی بدهد.

کشور عمان – بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور عمان عضو اتحادیه عرب و کشوری پادشاهی که در حاشیه ی خلیج فارس واقع شده است و با کشور های امارات، عربستان و یمن همسایه است و با ایران نیز مرز آبی دارد.
زبان رسمی کشور عمان عربی و اغلب مردم در این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. به دلیل منابع فراوان نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، کشور عمان مانند سایر کشورهای این منطقه، منبع اصلی درآمدش از فروش نفت و گاز است و اقتصاد آن نیز در همین زمینه رونق بسیار دارد. کشور عمان در سال های اخیر سیاست هایی جدیدی مبنی بر جذب نیروی کار ماهر اندیشیده است.
از آنجایی که کشور عمان در نزدیکی ایران قرار دارد و ارزش ریال عمان بسیار بالا است، لذا ایرانیان بسیاری در تلاش هستند که بتوانند ویزای کار در عمان را بدست بیاورند.
نرخ بیکاری در کشور عمان در سال های اخیر سیر نزولی داشته و این رقم به زیر 4 درصد رسیده است که نشان می دهد فرصت های شغلی بسیاری در عمان به عنوان یک شخص خارجی می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور عمان دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.
نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید. آمار نشان می دهد کشور عمان با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها نیز مواجه است.

افرادی که قصد مهاجرت به عمان از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای عمانی یا شرکت تجاری دارند. عمان ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد.
کارفرمایان برای اینکه بتوانند دعوتنامه ای برای متقاضی صادر کنند، باید مجوز کار افراد را از اداره کار و پلیس کشور عمان دریافت کنند. متقاضیان بعد از دریافت دعوتنامه می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.
داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هرچه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
قوانین استخدام در عمان با سختی و محدودیت های زیادی روبرو است. کشور عمان به افرادی مجوز کار اعطا می کند که سنشان بین 21 سال و حداکثر 60 باشد. از شرایط ضروری و مهم دیگری که فرد متقاضی باید داشته باشد تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

کشور عمان - بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

سخن پایانی

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و شرایط کار و زندگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که متقاضیان زیادی هر ساله در صدد مهاجرت از طریق کار هستند، به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط مهاجرت کاری به بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در بهترین کشورها از طریق کار را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت از طریق کار، می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت و شرایط زندگی، کار و درآمد و راه اندازی کسب و کار...

نظرات کاربران
Call Now Button