بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت و شرایط زندگی، کار و درآمد و راه اندازی کسب و کار جدید در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت یک تصمیم بزرگ برای هر فرد محسوب می شود، به همین منظور انتخاب درست یک کشور مناسب، می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور از طریق ثبت شرکت را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود، بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت کدام است؟ بهترین کشوری که می توان درآمد بالایی در آن بدست آورد، کدام کشور است؟ نرخ مالیات کشورهای مختلف برای شرکت ها به چه میزان است؟
چه عواملی در روند ثبت شرکت تاثیرگذار هستند؟ انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت همواره ذهن متقاضیان مهاجرت را به خود مشغول کرده است. تصمیم گیری در رابطه با انتخاب کشور مورد نظر از اصلی ترین و مهم ترین مسئله در مهاجرت ثبت شرکت به شمار می رود.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت، کشوری است که با اهداف متقاضیان سازگار باشد. همچنین بهتر است شرایط کاری و درآمد مناسبی نیز داشته و از استانداردهای بالایی در زندگی برخوردار باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت را به شما عزیزان معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از کشورها برای شما ارائه دهیم. امید است این مقاله روشنایی بخش مسیرتان باشد و شما را برای رسیدن مقصد و هدفتان یاری رساند.
این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است. امیدواریم مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مهاجرت از طریق ثبت شرکت به کشور مورد نظرتان، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کلیک کنید.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت
بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

شرایط عمومی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

هر ساله متقاضیان زیادی قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت به کشورهای مختلف دارند و مطالعه و بررسی شرایط هر کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.
متقاضیان سرمایه گذاری نیز معیار های متفاوتی در زندگی و کار دارند، برخی به دنبال کار آفرینی و محقق کردن ایده های خلاقانه خود در کشوری دیگر هستند و برخی دیگر نیز به دنبال ایجاد شرکت تجاری خود هستند و قصد سرمایه گذاری در یک کشور جدید با شرایط مناسب را دارند که هر کدام می تواند معیارهای متفاوتی همچون پرداخت مالیات، استخدام کارمندان و غیره را داشته باشد.
متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت باید تمام جوانب شرایط یک کشور را بررسی کرده تا بتوانند انتخاب خوب و متناسب با شرایط خود را بدست بیاورند. بررسی کیفیت زندگی مردم یک کشور از مهم ترین معیار هایی است که نشان می دهد سطح رفاه و استاندارد های آن کشور در چه وضعیتی قرار دارد.

مطالعه و بررسی پارامتر های اقتصادی نیز بسیار مهم است زیرا افرادی که قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت را دارند، پایه های اقتصادی یک کشور بسیار تعیین کننده در زمینه سرمایه گذاری هستند.
نرخ بیکاری، تورم، شاخص ریسک مصادره اموال، نظام مالیاتی، تولید ناخالص داخلی و شاخص کنترل فساد نظام قضایی یک کشور از مهمترین معیار های بررسی شرایط اقتصادی آن کشور به حساب می آیند.
به طور طبیعی افرادی که به دنبال مهاجرت سرمایه گذاری به کشوری دیگر هستند، قصد اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور را نیز در سر می پرورانند. به همین منظور برای مهاجران بسیار پر اهمیت است که کشور موردنظر از طریق ثبت شرکت، اقامت دائم به افراد را می دهد یا خیر؟
زیرا افراد برای مهاجرت بخصوص در ثبت شرکت متحمل هزینه های زیادی می شوند که اگر به هدف و مقصودشان نرسند، در این راه ضرر فراوان می کنند. زبان و فرهنگ مهاجرپذیر مردم یک کشور نیز می تواند مسئله بسیار مهمی باشد زیرا نداشتن فرهنگ انعطاف پذیر مردم یک کشور، می تواند مهاجرت و شرایط پذیرفته شدن را برای هر فرد سخت تر نماید.

شرایط عمومی بهترین کشورها برای ثبت شرکت
شرایط عمومی بهترین کشورها برای ثبت شرکت

کشور عمان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

کشور عمان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت است. به طور کلی کشور عمان عضو اتحادیه عرب و کشوری پادشاهی که در حاشیه ی خلیج فارس واقع شده است و با کشور های امارات، عربستان و یمن همسایه است و با ایران نیز مرز آبی دارد. به دلیل منابع فراوان نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، کشور عمان مانند سایر کشورهای این منطقه، منبع اصلی درآمدش از فروش نفت و گاز است و اقتصاد آن نیز در همین زمینه رونق بسیار دارد.
از آنجایی که کشور عمان در نزدیکی ایران قرار دارد و ارزش ریال عمان، بسیار بالا است، لذا ایرانیان بسیاری در تلاش هستند که بتوانند در این کشور درآمد داشته باشند. اقتصاد و بازارهای کاری کشور عمان دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.
سرمایه گذاری در کشور عمان به طرق متفاوت امکان پذیر است و ثبت شرکت در این کشور مزایای بسیاری همچون موقعیت جغرافیایی، ارزش بالای پول، نرخ مالیات و… دارد که مهاجران بسیاری را به این سمت سوق می دهد.

متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار جدید، نیازمند یک طرح تجاری و یا بیزینس پلن جدید هستند و باید به گونه ای طراحی شده باشد که برای اقتصاد کشور عمان سودآور و مفید به نظر برسد.
اگرچه وزارت صنعت و بازرگانی کشور عمان، به دقت بیزنس پلن متقاضی را بررسی می کند و در صورتی که برای کشور عمان سودآوری داشته باشد، مورد تایید این کشور قرار می گیرد و متقاضی می تواند برای ادامه فرآیند ثبت شرکت آماده شود.
برای ثبت شرکت متقاضیان ابتدا باید نوع شرکت مورد نظر را انتخاب نمایند تا بر اساس نیازمندی های هر یک اقدام به ثبت شرکت کنند. ثبت شرکت در عمان انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

شرکت مسئولیت محدود:

ثبت این شرکت نیاز به سرمایه اولیه در حدود 150000 ریال عمان دارد که معادل 390 هزار دلار می باشد. شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل دارای 2 سهامدار باشد که ویژگی مخصوص به خود را دارد زیرا یکی از آنها باید از شهروندان کشور عمان باشد که بیش از 30 درصد از سهام کل شرکت به نام باشد. سرمایه گذاران خارجی عموما از این نوع شرکت بیشتر استقبال می نمایند.

شرکت سهامی عام:

در این شرکت نیز سرمایه اولیه در حدود 150000 ریال عمان مورد نیاز است که در اختیار سهام داران شرکت به عنوان سهم قرار می گیرد. به طوری که می توان در بورس نیز خرید و فروش انجام بدهند.
همچنین داشتن مجوز و تائیدیه از وزارت تجارت و صنعت عمان از الزامات ثبت شرکت سهامی عام است. در صورت صدور پروانه از این مقامات این شرکت می تواند فعالیت خود را آغاز نماید.

شرکت سهامی خاص:

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل 50،000 ریال عمان، معادل 130،000 دلار، مورد نیاز است. در این شرکت به سه نفر سهامدار نیاز می باشد و یک نفر از آنها حتما باید از شهروندان عمانی باشند به طوری که بیش از 30 درصد از سهام کل شرکت را در اختیار داشته باشد.

شرکت مشارکت محدود:

ثبت این شرکت حداقل به 2 شریک نیاز دارد که یک نفر عضو عمومی شرکت و دیگری عضو محدود را دارا می باشد. عضو عمومی شرکت باید یکی از شهروندان عمان باشد که مسئولیت های متعددی همچون تعهدات شرکت و بدهی ها را متحمل می شود.
عضو و یا شرکایی که مسئولیت محدود دارند، به نسبت سهام خود در شرکت، در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئولیت خواهند داشت.

آژانس بازرگانی:

برای ثبت این نوع شرکت به حداقل 1 نفر از شهروندان عمانی به عنوان اعضا نیاز است که بالای 51 درصد سهام داشته باشد. آژانس تجاری یا بازرگانی برای تبلیغ یا توزیع محصولات یا خدمات یک نهاد خارجی در عمان فعالیت می کند. وظیفه اصلی آن نیز صادرات کالا و خدمات توسط یک تاجر عمده خارجی به کشور عمان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کلیک کنید.

کشور عمان - بهترین کشورها برای ثبت شرکت
کشور عمان – بهترین کشورها برای ثبت شرکت

دفتر شعبه:

همانطور که از عنوانش مشخص است، دفتر شعبه تنها به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور عمان است. در این دفتر به یک شهروند محلی عمان نیاز است که مجوز های لازم را از وزارت بازرگانی و صنعت کشور عمان داشته باشد تا اجازه ثبت دفتر شعبه اعطا شود.

دفتر نمایندگی:

برای ثبت این نوع دفتر به 1 نفر شهروند ساکن عمان نیاز است که به عنوان اعضا معرفی شود و باید مجوز لازم از ارگان های مخصوص را کسب نماید. این دفتر اجازه فعالیت های بازرگانی و تجاری ندارد و صرفا برای تحقیقات و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است سرمایه گذارانی که به قصد اخذ اقامت و تابعیت کشور عمان، اقدام به ثبت شرکت می نمایند، باید به این نکته توجه داشته باشند که سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان منجر به اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود.
زیرا به طور کلی کشور عمان نسبت به اخذ تابعیت به افراد خارجی بسیار سخت گیرانه عمل می نماید و تا زمانی اقامت افراد را تمدید می نمایند که شرکت به ثبت رسیده پابرجا باشد و برای کشور عمان سود دهی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کلیک کنید.

کشور لهستان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

کشور لهستان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت است، از دلایل عمده مهاجرت به لهستان می توان به شهرهای پر جنب و جوش، اقتصادی رو به رشد و فرصت های شغلی و تجاری متنوع اشاره کرد. بزرگ ترین جزء اقتصاد این کشور بخش خدمات و پس از آن صنعت و کشاورزی است. به‌ طور کلی بخش نسبتا زیادی از بازار اقتصادی خدماتی کشور را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده است.
هزینه های پایین زندگی و امکانات بالا در لهستان از نکات دیگری است که افراد زیادی را برای مهاجرت به لهستان وسوسه می کند. با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری لهستان می باشند.
محدودیت سنی در زمینه سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد و امکان رفت و آمد و زندگی در کشورهای عضو اتحادیه ی شینگن امکان پذیر است. سود بالای ناشی از سرمایه گذاری در لهستان در حدود 3 برابر دیگر کشورهای اروپایی، بیشتر است.

زیرا فرد سرمایه گذار معاف از مالیات خواهد شد. مزایای بسیاری از این دست، مهاجرت به لهستان را برای سرمایه گذاران خارجی، وسوسه انگیز می نماید. از دیگر راه های سرمایه گذاری در لهستان، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور لهستان منجر به اخذ اقامت و تابعیت لهستان شود.
متقاضیان برای ثبت شرکت در لهستان حداقل مبلغی در حدود 50 هزار یورو سرمایه اولیه نیاز دارند. متقاضیان با ثبت شرکت باید یک کسب و کار مفید راه بیاندازند که برای کشور لهستان سود آوری داشته باشد.
پس از انجام پروسه ثبت شرکت، فعالیت مستمر و پرداخت مالیات به دولت لهستان طی سال هایی که شرکت در این کشور دایر است، شخص می تواند برای خود و خانواده اش درخواست اقامت نماید. در ابتدا به مدت 1 سال اقامت موقت و بعد از 4 سال فعالیت و پرداخت مالیات، اقامت دائم به فرد سرمایه گذار اعطا می شود.

کشور لهستان - بهترین کشورها برای ثبت شرکت
کشور لهستان – بهترین کشورها برای ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت در کشور لهستان

به طور کلی قدم اول برای ثبت شرکت تهیه اساسنامه شرکت مورد نظر است که اطلاعاتی همچون نام شرکت، اهداف شرکت و خلاصه کار، میزان سرمایه و ارزش سهام، اسامی سهام داران، هیئت مدیره و غیره را شامل می شود.
همچنین باید ثابت شود که منافع کشور لهستان چطور تامین می شود. ثبت شرکت در لهستان انواع مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع روش های ثبت شرکت در لهستان
انواع روش های ثبت شرکت در لهستان

شرکت با مسئولیت محدود:

ثبت این شرکت نیاز به سرمایه اولیه در حدود 5000 زلوتی  دارد که معادل 1126 یورو است و این مبلغ برای ثبت شرکت بسیار مقرون به صرفه است. از این جهت مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی بسیاری قرار گرفته است.
شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل 2 سهامدار و یک مدیر را معرفی کند. در این نوع شرکت سهامداران به اندازه سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند باید مسئول تعهدات شرکت باشند.

شرکت سهامی:

در این شرکت نیز سرمایه اولیه در حدود 100000 زلوتی لهستان مورد نیاز می باشد که این سرمایه می تواند در اختیار سهام داران قرار گیرد و در بورس و اوراق بهادار به خرید و فروش برسد.
سهامداران همچنین به اندازه سهم خود تعهد و مسئولیت دارند و ملزم به پرداخت مالیات و مالیات برارزش افزوده هستند. همچنین داشتن مجوز و تائیدیه از وزارت تجارت و دادگستری لهستان از الزامات ثبت شرکت سهامی عام است.

انواع ثبت شرکت در لهستان
انواع ثبت شرکت در لهستان

شرکت مشارکتی:

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت مشارکتی در لهستان تعیین نشده است و افراد سرمایه گذار با توجه به طرح توجیهی خود میزان سرمایه اولیه را تامین می کند. تمام سرمایه شرکت چه منقول و چه غیر منقول بین شرکا تقسیم می شود.
افرادی که در این نوع شرکت مشارکت دارند، ملزم به پرداخت مالیات نخواهند بود و مالیات از درآمد شرکت توسط همه شرکا پرداخت می شود. فردی که بخواهد مشارکتی را به این شکل رقم بزند تنها کافی است که شراکت نامه خود را در دادگاه ملی لهستان به ثبت برساند. در شرکت های مشارکتی، حضور حداقل 2 نفر به عنوان سهامدار شرکت الزامی است.

دفتر شعبه یا نمایندگی

همانطور که از عنوانش مشخص است، دفتر شعبه تنها به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور لهستان است و تمام مسولیت های این شرکت بر عهده شرکت اصلی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

کشور مجارستان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در قاره اروپا ، کشور مجارستان است. زیرا علاوه بر موقیعت جغرافیایی و هم مرزی با کشور اتریش، از اقتصادی قوی و در حال توسعه ای برخوردار است که مهاجران را به خود جلب می نماید و بستری فراهم می کند تا متقاضیان جهت ورود به بازارهای جهانی و مدرن دسترسی خوبی داشته باشند.
برخلاف سایر کشورهای اروپایی، نرخ مالیات در کشور مجارستان پایین است و تنها 9 درصد بر درآمد شرکت ها مالیات محاسبه می شود. یکی از نقاط قوت ثبت و راه اندازی یک شرکت در مجارستان، سریع بودن زمان آن است به طوری که فقط چند روز زمان می برد. همچنین سرمایه گذاری در مجارستان نیاز به سرمایه اولیه بسیار بالایی مانند برخی از کشورها ندارد. از مسائل مهمی که برای ثبت شرکت باید به صورت دقیق به آن پرداخت، تنظیم اساسنامه شرکت است.

اولین اقدام برای ثبت شرکت در مجارستان داشتن یک بیزنس پلن یا یک طرح تجاری است که باید ثابت کند این طرح برای کشور مجارستان سوددهی اقتصادی داشته باشد و می تواند برای شهروندان این کشور شغل ایجاد نماید.
همچنین باید مطابق با قوانین کشور مجارستان باشد. در صورت تایید طرح تجاری توسط دولت مجارستان، متقاضی سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت می تواند اقدام به اخذ ویزا و اقامت مجارستان نماید.
ثبت شرکت در مجارستان می تواند پس از گذشت 5 سال در صورت پا برجا بودن شرکت، سوددهی و پرداخت مالیات به دولت مجارستان، منجر به اخذ اقامت دائم برای فرد سرمایه گذار و خانواده او شود.
لازم به ذکر است افتتاح حساب بانکی و تعریف یک سیستم حسابداری، از اهمیت زیادی در کشور مقصد برخوردار است زیرا از ابتدای اقدام به ثبت شرکت، انتقال وجه سرمایه گذاری، نیاز به یک حساب بانکی معتبر به نام شخص سرمایه گذاری دارد و داشتن یک سیستم حسابداری منضبط می تواند مراحل و روند آن را تسهیل بخشد.

کشور مجارستان - بهترین کشورها برای مهاجرت ثبت شرکت
کشور مجارستان – بهترین کشورها برای مهاجرت ثبت شرکت

در کشور مجارستان به روش های متعددی می توان اقدام به ثبت شرکت کرد که در زیر به آنها اشاره شده است:

مشارکت عمومی نامحدود:

در این نوع مشارکت، حداقل به 2 نفر عضو نیاز است و حداقل سرمایه اولیه برای آن تعیین نشده است اما شرکا نسبت به هزینه های لازم برای ثبت شرکت می توانند سرمایه متناسب با فعالیت شرکت را به آن منتقل نمایند.
اما لازم به ذکر است هزینه های اداری ثبت نام نیز 50.000 HUF (فورینت مجارستان) است. همچنین شرکا در این نوع شرکت نیازی نیست شخصاً در فعالیت های تجاری مشارکت داشته باشند.

مشارکت با مسئولیت محدود:

ثبت این شرکت حداقل به 2 شریک نیاز دارد که یک نفر عضو عمومی شرکت و دیگری عضو محدود را دارا می باشد. عضو و یا شرکایی که مسئولیت محدود دارند، به نسبت سهام خود در شرکت، در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئولیت خواهند داشت.

شرکت سهامی

در این شرکت نیز سرمایه اولیه در حدود 5000000 HUF فورینت مجارستان مورد نیاز می باشد که این سرمایه می تواند در اختیار سهام داران قرار گیرد و در بورس و اوراق بهادار به خرید و فروش برسد. ثبت این شرکت حداقل به 3 عضو ، یک حسابدار و مدیر نیاز دارد. سهامداران همچنین به اندازه سهم خود تعهد و مسئولیت دارند و ملزم به پرداخت مالیات و مالیات برارزش افزوده هستند. همچنین داشتن مجوز و تائیدیه از دادگستری ملی مجارستان از الزامات ثبت شرکت سهامی عام و شروع به کار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تمکن مالی کلیک کنید.

کشور اسلواكى – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

در گذشته کشور اسلواکی از نظر اقتصادی به کشور آلمان وابستگی زیادی داشته و از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نبوده است. اما اسلواکی، از زمانی که وارد حوزه یورو شد، به شدت پیشرفت کرد و تحولات اقتصادی عمیقی را تجربه در سال های اخیر تجربه کرده که بسیار موفق نیز بوده است.
در حال حاضر کشور اسلواکی دارای یکی از بهترین بازارهای در نو ظهور در اروپا شناخته می شود و در عین حال، عضو بسیاری از سازمان های بین المللی نیز می باشد و یکی از بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت است.
هزینه های زندگی و به ویژه ثبت شرکت، به نسبت دیگر کشور های اروپایی، بسیار پایین تر است. از این رو متقاضیان بسیاری از طریق سرمایه گذاری تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند. همچنین دولت اسلواکی میزبان و حامی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است و انگیزه های مالی متفاوتی مانند اعتبارات و کمک های مالی به سرمایه گذارن در نظر می گیرد که از محرک های اصلی جذب سرمایه خارجی نیز به شمار می رود.

کشور اسلواكى - بهترین کشورها برای ثبت شرکت
کشور اسلواكى – بهترین کشورها برای ثبت شرکت

 نرخ پایین مالیات (21 درصد بر درآمد شرکت) در اسلواکی از دیگر دلایلی است که باعث جذب سرمایه گذاران می شود. در کشور اسلواکی متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با ثبت شرکت به اقامت اسلواکی دست پیدا کنند.
در این صورت شخص پس از گذشت 5 سال زندگی در اسلواکی و مدارکی دال بر اینکه کسب و کار دارای سود و بازدهی بوده است و همچنین با داشتن شرایط لازم  دیگر می توانند درخواست اقامت دائم نمایند.
متقاضیان برای ثبت شرکت در اسلواکی به حداقل سرمایه ای در حدود 5 تا 8 هزار یورو نیاز دارند و با توجه به نوع فعالیت خود، شرکتی بر مبنای آن در اسلواکی تاسیس کنند.
زیرا ثبت شرکت در اسلواکی انواع مختلفی با ساختار حقوقی متفاوتی دارند و متقاضی بنا به نوع تجارت خود باید شرکت مورد نظرش را در اسلواکی انتخاب کند. در زیر به شرح مختصری از انواع شرکت در اسلواکی اشاره شده است:

شرکت با مسئولیت محدود

یکی از شایع ترین انواع ثبت شرکت در اسلواکی، شرکت با مسئولیت محدود است که در این نوع شرکت به سرمایه اولیه در حدود 5 هزار یورو نیاز است. ارائه بیزنس پلن قوی در روند تایید توسط ارگان های دولتی و دریافت مجوز بسیار اهمیت دارد.
به حداقل 2 نفر سهام دار نیاز دارد تا برای ثبت اقدام نمایند. سهام داران در شرکت می توانند افزایش داشته باشند. همچنین سهام داران، رئیس اجرایی و هیات نظارت را تعیین می نمایند.

ثبت شرکت سهامی خاص

در این نوع شرکت به حداقل میزان سرمایه اولیه در حدود 25 هزار یورو نیاز است و باید حداقل 3 عضو داشته باشد. همچنین باید هیئات نظارت و هیئات مدیران نیز اعلام شوند. سهام به صورت آزادانه قابلیت نقل و انتقال را دارد.

ثبت شرکت سهامی عام

تفاوت اصلی شرکت های سهامی خاص و عام در تعداد سهام است، بدین صورت که حداکثر تعداد سهام در شرکت سهامی خاص 50 سهم است اما در شرکت سهامی عام می تواند بیش از 50 سهم هم باشد. همه سهامداران در مقابل بدهی های شرکت به نسبت دارایی های شخصی خود مسئولیت دارند.

انواع ثبت شرکت در اسلواکی
انواع ثبت شرکت در اسلواکی

ثبت شعبه یک شرکت خارجی

ثبت شعبه یک شرکت خارجی تنها به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور اسلواکی است و تمام مسولیت های این شرکت بر عهده شرکت اصلی خواهد بود. روند ثبت شعبه بسیار کوتاه است اما زمان و پروسه دریافت ویزا ممکن است بین 1 تا 2 سال طول بکشد.

کشور آلمان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

کشور آلمان از ثروتمند ترین کشور های اروپایی شناخته شده است و با نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی یکی از قطب های برتر صادرات در دنیا به حساب می آید و صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده.
نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است و شانس دریافت مجوز برای ثبت شرکت را نیز برای افراد بالا می برد.
نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر نزول چشمگیری داشته است و از 6 درصد به 4.5 درصد در سال 2021 کاهش پیدا کرده است که شرایط و بستر مناسب اقتصادی در کشور آلمان را نشان می دهد. راه اندازی یک کسب و کار جدید و ثبت یک شرکت دارای مراحل مختلفی است که عموما باید در اتاق بازرگانی کشور آلمان و ارائه شود.

در ابتدا متقاضیان باید اقدام به ارائه طرح تجاری و تنظیم اساس نامه شرکت نمایند. برای اینکه طرح تجاری آنها مورد تایید دولت و ارگان های مرتبط آلمان قرار گیرد، باید کاملا جدید باشد و منافع کشور آلمان نیز در نظر گرفته شود.
اتاق بازرگانی آلمان در صورتی که ببیند بیزنس پلن برای کشورش سودآوری دارد و می تواند برای شهروندان آلمانی ایجاد شغل نماید به راحتی طرح تجاری سرمایه گذار را تایید کرده و ویزای سرمایه گذاری آلمان برای او صادر می شود. بعد از تصویب و صدور جواز کسب و کار، متقاضی می تواند فعالیت های صنفی و یا تجاری خود را آغاز کند.
متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، بعد از 5 سال زندگی و پرداخت مالیات در صورتی که شرکت همچنان پابرجا باشد و سوددهی لازم را داشته باشد، می توانند اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نمایند. ثبت شرکت در آلمان انواع مختلفی دارد و هر کدام شرایط خاصی مربوط به خود را دارند که به اختصار در زیر به آنها اشاره شده است:

کشور آلمان - بهترین کشورها برای ثبت شرکت
کشور آلمان – بهترین کشورها برای ثبت شرکت

شرکت با مسئولیت محدود

برای راه اندازی شرکت در آلمان به حداقل سرمایه اولیه 25 هزار یورو نیاز است. در این روش به یک یا چند سرمایه گذار نیاز است. سرمایه ای که در این شرکت وجود دارد غیر قابل انتقال به افراد و غیر قابل فروش در بازار سهام می باشد. و مسئولیت ها همه بر عهده مدیر شرکت است که توسط سهامداران عمومی انتخاب می شود.

شرکت سهامی

برای ثبت این نوع شرکت به حداقل سرمایه ای در حدود 50 هزار یورو و یا بیش تر نیاز است. برای ثبت به 3 نفر عضو نیاز است. همچنین باید یک مدیر و یک حسابدار را نیز در ابتدا معرفی کنند.

مشارکت با مسئولیت محدود

برای ثبت چنین شرکتی، حداقل به 2 شریک نیاز است که یک نفر عضو عمومی شرکت و دیگری عضو محدود را دارا می باشد. عضو عمومی شرکت مسئولیت های متعددی همچون تعهدات شرکت و بدهی ها را متحمل می شود.
عضو و یا شرکایی که مسئولیت محدود دارند، به نسبت سهام خود در شرکت، در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئولیت خواهند داشت. در این نوع شرکت سرمایه اولیه ای تعیین نشده است.

افتتاح شعبه

همانطور که از عنوانش مشخص است، دفتر شعبه تنها به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور آلمان افتتاح می شود. در این نوع شرکت تمام فعالیت های مربوط به دارایی ها و بدهی های متعلق به شعبه، بر عهده شرکت و کمپانی اصلی در کشور مبدا هستند.

کشور اتريش – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

کشور اتریش یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت است، از آنجایی که کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید، شرایط زندگی نیز از استاندارد های بالایی برخوردار می باشد و به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل رایگان، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.
در حقیقت کشور آلمان شریک تجاری اتریش است که با تغییرات سریع اقتصادی در آلمان، کشور اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. برای مهاجرت به اتریش و زندگی و کار، داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی موردنیاز است چرا که اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند.
نرخ بیکاری در کشور اتریش زیر 7 درصد بوده است که نشان می دهد اقتصاد و بازارهای کاری کشور اتریش دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است. در عین حال کشور اتریش عضو چندین سازمان بین المللی از جمله بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که نشان می دهد استانداردهای بین المللی کار و سرمایه در بالاترین کیفیت ممکن قرار دارند.

کشور اتريش - بهترین کشورها برای ثبت شرکت
کشور اتريش – بهترین کشورها برای ثبت شرکت

همچنین فناوری اطلاعات در کنار تجارت و بانکداری سهم بسزایی در سرمایه گذاری نوین دارد. سرمایه گذاریانی که قصد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که نمی توانند به واسطه ثبت شرکت اقامت اتریش را اخذ نمایند، اما تحت شرایط خاصی با ثبت شرکت و استخدام در شرکت ها می توانند اقامت اتریش را اخذ کنند.
در واقع این نوع اقامت را می توان اقامت کاری دانست که فرآیند و شرایط مخصوص به خود را می طلبد. در عین حال با ثبت شرکت در اتریش یک تجارت با امنیت بالا را تجربه نمود و همچنین درآمد بالایی را نیز کسب کرد. سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت انواع مختلفی دارد که در زیر به اختصار به آنها پرداخته شده است:

ثبت شرکت در اتریش با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اتریش به 2 شکل خصوصی و دولتی ممکن است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود خصوصی که به عنوان یک شرکت بین المللی شناخته می شود، باید حداقل یک سهامدار داشته باشد. سهام این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار در اتریش قابل خرید و فروش نمی باشد. حداقل سرمایه اولیه ای که در این نوع شرکت مورد نیاز است در حدود 35،000 یورو است.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود دولتی نیز حداقل به یک سهامدار نیاز دارد اما سرمایه اولیه حداقل 70،000 یورو نیاز است و سهام این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار قابل خرید و فروش می باشد.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را در بین سرمایه گذاران خارجی دارد. اگرچه روش های دیگری نیز مشابه کشورهای دیگر دارد که پیش تر به آنها اشاره شد.

سخن پایانی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت و شرایط کار و زندگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که متقاضیان زیادی هر ساله در صدد مهاجرت از طریق ثبت شرکت هستند، به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت به بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در بهترین کشورها از طریق سرمایه گذاری  را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت، می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول بهترین کشورها برای ثبت شرکت

✳️ بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت چیست؟

مجارستان، لهستان، عمان، اتریش، آلمان، اسلواکی

✳️ انواع ثبت شرکت در آلمان کدامند؟

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی، مشارکت با محدودیت محدود، افتتاح شعبه

✳️ ثبت شرکت از نوع دفتر نمایندگی چه شرایطی دارد؟

برای ثبت این نوع دفتر به 1 نفر شهروند ساکن عمان نیاز است که به عنوان اعضا معرفی شود و باید مجوز لازم از ارگان های مخصوص را کسب نماید. این دفتر اجازه فعالیت های بازرگانی و تجاری ندارد و صرفا برای تحقیقات و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

✳️ برای مهاجرت و زندگی در کشور اتریش چه زبانی موردنیاز هست؟

برای مهاجرت به اتریش و زندگی و کار، داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی موردنیاز است چرا که اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می ...

نظرات کاربران
Call Now Button