بازار کار مهندسی برق در اسپانیا به دلیل حضور کارفرماهای بزرگی همانند MaxLinear. Inc.، Applus+، Guardian از بازارهای کاری پر رونق است . مهندسین الکترونیک می توانند در یکی از رشته مشاغل همانند مهندس سخت افزار ، مهندس توسعه نرم افزار ، مهندس تست مکانیکی ، مهندس کاربرد میدانی و … کار کنند . شرایط کار مهندسین الکترونیک در کشور اسپانیا مشابه شرایط کار مهندسین در اغلب نقاط اروپاست . کشور اسپانیا به دلیل توسعه زیرساخت های فیزیکی خود نیازمند مهندسین الکترونیک است و مهندسین الکترونیک خارجی می توانند با دریافت مجوز کار از طریق معادل سازی و تایید مدارک آکادمیک خود و دریافت ویزای کار کشور اسپانیا وارد بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا شوند.

اگر علاقمند به کار در اسپانیا هستید می توانید مقاله  بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا را که گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما آماده نموده است مطالعه فرمایید .

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

امکان کار در بازار کار مهندسی برق در کشور اسپانیا زیاد است و مهندس الکترونیک با تکیه بر تجربه و دانش خود وارد این راه می شود . شغل مهندسی الکترونیک در اسپانیا نیازمند واجد شرایط بودن فرد متقاضی است . شرایط بازار کار مهندسی برق در کشور اسپانیا بسیار مطلوب است و کارفرماهای بزرگ و معروفی متقاضی جذب این مهندسان هستند. کار به عنوان مهندس برق در کشور اسپانیا نیازمند مهارت بالا و سابقه کاری بالای فرد متقاضی است . بازار کار به دنبال مهندسانی است که قادر به شناخت و رفع نیازمندی های مشتریان است و به کار با انوع سیستم های الکترونیکی مسلط باشند و طراحی و نقشه خوانی انواع دستگاه های الکترونیکی یا محصولات برقی را انجام دهند .

اگر علاقمند به تحصیل در اسپانیا هستید می توانید مقاله تحصیل در اسپانیا راکه گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما آماده نموده است مطالعه فرمایید .

قانون کار در کشور اسپانیا در سال 2022

بر اساس بررسی های انجام شده متوسط زمان کار در اسپانیا به صورت تمام وقت ۴۰ ساعت است ، اما ساعت کاری در طول روز از ۹ صبح تا ۸ شب می باشد . بخش های تجارت، گردشگری ، مهندسی و ساخت و ساز در این کشور پایه حقوق بهتری نسبت به سایر مشاغل دارند . افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند، تنها می توانند در بخش گردشگری، بخش های تدریس زبان انگلیسی و برخی از بخش های دولتی کار کنند و سایر بخش ها نیازمند تسلط به زبان اسپانیایی است .

وضعیت کار مهندسین الکترونیک در اسپانیا

کاربرد وسایل برقی در دنیای توسعه یافته بسیار زیاد است . بنابراین عملکرد فعلی جامعه مدرن وابسته به وسایل الکترونیکی است و طراحی ، ساخت و نگهداری از این وسایل الکترونیکی از جمله وظایف مهندسین الکترونیک است . مهندس الکترونیک با جنبه های عملی مختلف سیستم های الکترونیک سروکار دارد. مهندس برق در کشور اسپانیا می توانند در بخش های مختلف دولتی و خصوصی شامل شرکت های ارتباطاتی ، شرکت های IT ، موسسه های مالی و اعتباری ، آزمایشگاه های تحقیقاتی و … شاغل شوند . اشتغال به کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا نیازمند ارائه مدرک لیسانس رشته الکترونیک و کسب مجوز کار است . دریافت مجوز کار در اسپانیا نیازمند گذراندن آزمون مهندسی در این کشور است. مهندسان خارجی نیز می توانند برای ورود به بازار کار اسپانیا از طریق وب سایت های کاریابی اقدام کنند و با ارائه پیشنهاد کاری ویزای کار اسپانیا را دریافت کنند .

درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

معمولا میانگین ماهانه درآمد مهندسین برق در کشور اسپانیا حدود 2,715€ (یورو) است و حداقل سطح درآمد آن ها حدود 1548€ (یورو) و حداکثر سطح درآمدی در حدود 3715€ (یورو) در ماه است .

عنوان شغلیمیانگین دستمزد ماهانه به یورو
مهندس الکترونیک3,253 EUR
مدیر مهندسی الکتریکی3,806 EUR
تکنسین مهندسی الکترومکانیک3,184 EUR
نصاب یا راه انداز تجهیزات الکترو مکانیکی2,754 EUR
مهندس انرژی2,434 EUR

درآمد مهندسین الکترونیک در اسپانیا وابسته به فاکتورهای مختلفی همانند سابقه کار و سطح تحصیلات فرد متقاضی است . شهرهای بارسلونا، بیلبائو و لاس پالماس با میانگین درآمد حدود 3229€، 2773€ و 2830€ در رتبه های اول تا سوم پر درآمدترین شهرها برای بازار کار مهندسی برق در کشور اسپانیا هستند .

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار کشور اسپانیا

کلیه مدارک ارائه شده باید در پوشه های جداگانه باشد و به صورت ترجمه شده به سفارت کشور اسپانیا ارائه گردد . شایان ذکر است که ارائه سوابق تحصیلی برای دریافت ویزای کار این کشور لازم نیست اما می تواند یک گزینه تاثیرگذار به همراه امتیاز بالا برای متقاضیان باشد. طی ۲ الی ۶ هفته زمان لازم است تا درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای کار اسپانیا در سفارت این کشور مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه را تعیین کنند .

  • آخرین حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به کار
  • گواهی گردش حساب و ریز عملیات حساب بانکی
  • ارائه بیمه پزشکی بین المللی با پوشش بالا
  • اصل و کپی مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اصل گذرنامه به همراه دو برگه کپی (شش ماه اعتبار)
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید

ویزای کار رشته مهندسی برق در کشور اسپانیا

بهترن روش مهاجرت به اسپانیا دریافت ویزای کار اسپانیاست چون دریافت ویزای سرمایه گذاری نیازمند گردش مالی بسیار بالاست و سایر ویزاها به صورت موقت ارائه می گردد . جهت دریافت ویزای کار کشور اسپانیا در مرحله اول لازم است فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت تهیه و تکمیل نمایید . کلیه رزومه شخصی و کاری همانند میزان تحصیلات و شغل مورد نظر و محل کار آینده باید در این درخواست قید گردد .

آتیه آفرینان ایرانیان مقاله ای را تحت عنوان مهاجرت به اسپانیا برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های مهاجرتی به این کشور تهیه نموده است که می توانید مطالعه کنید .

شرایط مهاجرت کاری مهندسین الکترونیک به اسپانیا

مهاجرت مهندسین الکترونیک به اسپانیا نیازمند دریافت ویزای کار اسپانیاست. کشور اسپانیا عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن است ، پس شرایط مهندسین برق برای اخذ کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) فراهم است. دارندگان مدرک دانشگاهی لیسانس و حداقل سابقه کار می توانند متقاضی اخذ بلوکارت اسپانیا شوتد. همچنین جهت اخذ این کارت نیازمند داشتن پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری با حداقل دستمزد 1.5 برابر میانگین درآمدی در اسپانیا خواهید بود . کارفرما در اسپانیا پیگیر اخذ بلوکارت فرد متقاضی کار در اسپانیا می شود . مدت اعتبار این کارت رابطه مستقیمی با طول قرارداد شما دارد اما حداکثر تا 4 سال است.

مدارک لازم برای اخذ بلوکارت اسپانیا به شرح زیر است :

  • قرارداد کاری
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
شرایط مهاجرت کاری مهندسین الکترونیک به اسپانیا
شرایط مهاجرت کاری مهندسین الکترونیک به اسپانیا

گروه اعزام نیروی کار به اسپانیا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در اسپانیا و اشتغال در کشور اسپانیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به اسپانیا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در اسپانیا و استخدام در رشته مهندسی برق در اسپانا ، همچنین نحوه یافتن کار در اسپانیا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز کشور اسپانیا می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button