بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان به دلیل کمبود نیرو در این بخش همواره مورد توجه متقاضیان خارجی واقع شده است. معمولا دانشجویان خارجی برای تحصیل کامپیوتر کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنند، چون این کشور یک بازار کار عالی در رشته کامپیوتر برای متخصصان نرم افزار و سخت افزار دارد.
متخصصان رشته کامپیوتر در کشور آلمان می توانند با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری خود بلوکارت آلمان و اقامت دائمی این کشور را دریافت می کنند.
درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور آلمان به عوامل و فاکتورهای مختلفی همانند سابقه کاری و میزان مهارت و تحصیلات بستگی دارد. رشته کامپیوتر در آلمان جزء مشاغل مورد نیاز آلمان است و شانس متقاضیان کامپیوتر برای دریافت ویزای کار آلمان از این طریق بالاست.

پاسخ تمامی سوالات در این مطلب که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده، ارائه گردیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان و مهاجرت به آلمان می توانید با کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

رشته کامپیوتر در آلمان جزء مشاغل مورد نیاز آلمان است و شانس متقاضیان کامپیوتر برای دریافت ویزای کار در آلمان بالاست. کشور آلمان برای کار مهندسان کامپیوتر بسیار مناسب است و شرکت های آلمانی معمولا بر توسعه و تحقیق فناوری های نوین سرمایه گذاری کرده و کشور آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد بزرگ جهان است.

کشور آلمان همچنین استارت آپ و شرکت های فناوری چند ملیتی بزرگی دارد شرکت های تابع را در کل اروپا و جهان سازماندهی کردند. بانک Deutsche Bank است با اینکه یک شرکت مالی است، اما از بزرگترین کارفرماهای مهندسان کامپیوتر، توسعه گرها و متخصصان IT است.
از جمله سایر شرکت های بزرگ آلمانی که در حال جذب متخصصان IT می باشند می توان به اسکای تک و زیمنس یا حتی تولید کننده های خودرو همانند BMW یا Daimler را نام برد. میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور آلمان حدود 53713 دلار است.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

تکنولوژی در کشور آلمان در حال پیشرفت است  و مهندسان کامپیوتر شاهد افزایش منافع و امتیازات خود در اقتصاد آلمان هستند. معمولا در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمبود متخصصان IT دیده می شود و به همین دلیل درآمد این متخصصان دائما در حال افزایش می باشد و مهندسان نرم افزار و سخت افزار در آلمان درآمد خوبی دارند.

لازم به ذکر است مهندسان IT پس از مهندسان شیمی و داروسازی در رتبه دوم بالاترین درآمد مشاغل آلمان در سال 2019 قرار گرفتند. میانگین حقوق مهندس کامپیوتر در کشور آلمان حدود 54000€ تا 75200€ (یورو) در سال است که بستگی به سابقه کاری (سطح مبتدی، متوسط و یا ارشد) و یا مهارت های مختلف مهندس کامپیوتر (Front End, Full-Stack, Java, C++, C#, .NET, Java Script, PHP, Python) و میزان تحصیلات او (لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا) دارد.

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان | کار در آلمان | ویزای کار آلمان | شرایط اخذ بلوکارت آلمان برای مهندسان کامپیوتر

شرایط اخذ بلوکارت آلمان برای مهندسان کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر جزء مشاغل مورد نیاز آلمان است و دولت آلمان برای این متخصصان تسهیلات و امکانات مهاجرتی خاصی در نظر گرفته است .
یکی از این تسهیلات مهاجرتی آلمان برای مهندسان کامپیوتر و متخصصان فناوری اطلاعات (IT)، درخواست ویزای کار کشور آلمان در قالب بلوکارت یا کارت آبی می باشد که یکی از سریعترین روش های مهاجرتی برای مهندسان کامپیوتر جهت دریافت اقامت اروپایی و زندگی و کار در آلمان است .

از جمله شرایط درخواست بلوکارت آلمان برای مهندسان کامپیوتر، می توان ارائه حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس ، داشتن قرارداد کار شامل پیشنهاد استخدام با حداقل درآمد سالانه حدود €53,600  (یورو) و مدرک زبان آلمانی در سطح B1 را نام برد.
متخصصان کامپیوتری که دارای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی هستند و میانگین درآمد حداقل 3/2 سطح متوسط درآمدی مشاغل ملی آلمان را دارند ، می توانند برای بلوکارت آلمان درخواست دهند. مدت اعتبار این کارت وابسته به مدت زمان قرارداد کاری طرفین است و معمولا تا حداکثر 4 سال معتبر است .

در مقاله ” لیست مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط کار در آلمان اطلاعات کسب کنید .

جهت انجام مراحل اخذ اقامت کشور آلمان باید پس از ارائه نامه رسمی بانک و همچنین موجودی حساب , متقاضی جهت گرفتن وقت سفارت برای خود و خانواده و ارائه مدارک مورد نظر جهت گرفتن ویزای نوع D اقدام مینماید.اقامت از طریق ازدواج نوع دیگری از شرایط مهاجرت به آلمان میباشد.چنانچه شما با فردی که اقامت آلمان را دارد ازدواج نمایید ، به شما هم اقامت آلمان داده میشود و چنانچه ۵ سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعیت آلمان داده میشود . توجه نماید اقامت در آلمان از نوع ازدواج هیچ ربطی به جنسیت ندارد و از مزایای این نوع اقامت میتوان به این نکته اشاره کرد که شما اجازه کارتمام وقت خواهید داشت و تمام قوانینی که شامل افرادی که تابعیت حوزه شینگن را دارند برای شما نیز صادق است . نکته مهم این است که برای ازدواج با فردی که تابعیت آلمان رادارد باید شما هم حتما درخواست تابعیت بدهید البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعیت داده نخواهد شد ولی برای ازدواج حتما باید درخواست تابعیت داد .

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان – مدارک لازم برای درخواست بلو کارت کشور آلمان

  • ارائه تاییدیه پیشنهاد کاری به سفارت آلمان
  • بیمه سلامت بین المللی
  • گواهی سلامت روحی و جسمانی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • تاییدیه ارزیابی بازار کار
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تحصیلی معتبر

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان – روش های کاریابی در کشور آلمان

راه های یافتن کار در آلمان به شرح زیر می باشد :

  • مراجعه به وب سایت های کار یابی کشور آلمان
  • مراجعه به موسسات کاریابی کشور آلمان
  • مطالعه روزنامه های منتشر شده در کشور آلمان

وظایف مهندس کامپیوتر در آلمان

  • بهبود امنیت و عملکرد شبکه با ارزیابی، توصیه و اجرا اقدامات لازم
  • دستیابی به اطلاعات و ارزیابی آن ها در زمینه هایی مثل چارچوب های برنامه، هزینه های لازم عملکرد و حفظ ایمنی
  • برنامه ریزی، دستیابی و نصب کلیه خدمات و تجهیزات ارتباط صوتی و پشتیبانی از آن ها
  • انتخاب تجهیزات از جمله نصب، پیکربندی و آزمایش آن ها
  • نظارت بر عملکرد سیستم
  • مشاوره با مشتری ها در رابطه با طراحی و نگهداری سیستم های نرم افزاری
  • پشتیبانی از شبکه
  • فرد با نظارت بر ترافیک و عملکرد شبکه عملیات کارآمد، موثر و ایمن را تضمین می کند.
وظایف مهندس کامپیوتر در آلمان

گروه اعزام نیروی کار به آلمان آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در آلمان و اشتغال در کشور آلمان یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به آلمان دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در آلمان و استخدام در رشته کامپیوتر در آلمان، همچنین نحوه یافتن کار در آلمان را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در آلمان می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
مهرداد

سلام و عرض ادب بنده 35 سالمه و متاهل هستم، لیسانس نرم افزار دارم و حدود 11 سال هست که در یک اداره دولتی مشغول به کار هستم، برنامه نویسی #C در حد متوسط و SQL (پایگاه داده) به صورت حرفه ای بلدم، بغیر از این ها در چند زمینه دیگر هم تسلط متوسط دارم که مهمترینش را عرض کردم. در چندتا پروژه برنامه نویسی به صورت تیمی مشارکت کردم قبلا. تا حدودی به زبان انگلیسی (در حد محاوره و اینکه بتونم گلیمه خودم رو از آب بیرون بکشم) تسلط دارم ولی هیچ آشنایی ای به زبان آلمانی ندارم. بنظرتون با این شرایط میتونم از آلمان یا کشورهای دیگه پیشنهاد کاری داشته باشم؟

آتیه آفرینان

سلام رزومه کاری و تحصیلی شما به نظر مناسب می باشد اما اگر هدفتان حتما آلمان بوده بایستی دانش زبان آلمانی در سطح متوسط را داشته باشید بدون آشنایی با زبان آلمانی کار کردن در این کشورمقدور نمی باشد . برای مشاوره و دریافت از گزینه های متناسب با شرایطتان با شماره ی 02172207تماس داشته باشید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button