بازار کار رشته کامپیوتر در کشور یونان شرایط و قوانین خاصی دارد و وابسته به تخصص کاری افراد متقاضیان ویزای کار است. مهندسان کامپیوتر در کشور یونان می توانند با ارائه مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر در این کشور جویای کار شوند. افراد متقاضی خارجی نیز باید جهت این کار در کنار داشتن مدرک لیسانس معتبر، پیشنهاد کاری مناسبی نیز داشته باشند تا بتوانند با دریافت ویزای کاری کشور یونان به این کشور اروپایی مهاجرت نمایند.

اما با وجود فرصت های اشتغال مناسب در کشور یونان ، دو عامل میانگین درآمدی و شرایط کاری سخت گیرانه موجب نارضایتی مهندسان کامپیوتر است. شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در کشور یونان به دلیل وجود شرکت های بزرگ کارفرما و همچنین استاندارد زندگی خوب وضعیت مساعدی دارد. همچنین کار در کشور یونان و درآمد زایی در یونان بیشتر ارتباط مستقیمی با تخصص و سابقه کاری متقاضی دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار یونان

  • ارائه عکس رنگی ۶ در۴ با بکگراند سفید از شخص متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی کار در کشور یونان
  • داشتن بیمه نامه سلامت فرد متقاضی کار در یونان
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی کار در کشور یونان با حداقل شش ماه اعتبار
  • ارائه تفاهم نامه همراه با اساسنامه توسط فرد متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی کار در یونان
  • همراه داشتن تائیدیه از کارفرمای یونانی توسط فرد متقاضی کار در یونان
  • داشتن دعوتنامه رسمی از شرکت رسمی یونانی برای افراد متقاضی کار در کشور یونان
  • ارائه قرارداد استخدام فرد متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه عدم سوء پیشینه فرد متقاضی با تائید وزارت امور خارجه توسط فرد متقاضی دریافت ویزای کار کشور یونان
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی کار در یونان با تائید وزارت بهداشت و درمان
  • تهیه و تکمیل فرم استخدام فرد متقاضی کار در یونان با تائید شرکت یا کارفرمای یونانی
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی اقامت در یونان

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان توضیح دادیم.

شرایط ورود به بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور یونان

تمامی شهروندان غیر اروپایی پیش از شروع فعالیت کاری خود در کشور یونان باید ویزای کار و اقامت یونان را درخواست کنند و این دو ویزا در یونان در قالب یک نوع ویزا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
لازم است مهندسان کامپیوتر در جریان باشند که ویزاهای کار کشور یونان خاص کارفرما، خاص شغل و خاص مکان است و معمولا هم طی 1 سال اعتبار دارند. در نتیجه مهندسان خارجی ابتداء باید برای ورود به یونان، درخواست ویزا کنند و همچنین پس از ورود به کشور یونان جهت درخواست ویزای کار و اقامت یونان اقدام کنند.

وضعیت بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

طبق قوانین کار کشور یونان ، مدت هفته کاری معمولی در کشور یونان معمولا 8 ساعت در روز و 5 روز کاری در هفته است. ساعت شروع کار در کشور یونان معمولا حدود 8 تا 9 صبح متغیر است. یونانی ها معروفند که وقت زیادی روی کار طی می کنند. بر اساس آمار Eurostat (اداره آمار اروپا) میانگین کار یونانی ها در حدود 42 ساعت در هفته می باشد در صورتی که میانگین اروپایی در حدود 40.3 ساعت در هفته است. بر اساس قوانین کار کشور یونان، مهندسان کامپیوتر در کشور یونان نیز مشمول شرایط کاری مذکور هستند.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” است.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور یونان
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور یونان

درآمد مهندس کامپیوتر در یونان

بر اساس آمارهای کسب شده ، میانگین درآمد مشاغل ملی کشور یونان در سال 2019، حدود €2,844 (یورو) برآورد شد در صورتی که مهندسان کامپیوتر در کشور یونان درآمدی در حدود €2,754 (یورو) در ماه اخذ می کردند.
اگر ما این درآمد را با درآمد مهندسان کامپیوتر در سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم متوجه دستمزد پایین مهندسان کامپیوتر در کشور یونان می شویم. میانگین درآمد سالانه مهندسان کامپیوتر در کشور ایتالیا حدود €29,439 (یورو) و در ترکیه حدود €18,237 (یورو) است.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در یونان

رشته مهندسی کامپیوتر در ارتباط با نمایش و سازماندهی اطلاعات و همچنین مطالعه الگوریتم های پردازش اطلاعات بر یک کامپیوتر می باشد. از جمله جنبه های اصلی که مهندسی کامپیوتر بر روی آن تمرکز دارد، طراحی و رمزگشایی می باشد.
مهندسی کامپیوتر شامل طیف وسیعی از گرایشات شامل مهندسی نرم افزار و طراحی، نظریه هوش مصنوعی، زبان های برنامه نویسی،  سیستم های اطلاعات و تکنولوژی اطلاعات است.

رشته مهندسی کامپیوتر در برنامه آموزشی بیشتر دانشگاه های یونانی قرار گرفته و دانشجویان می توانند این برنامه آموزشی را به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. زمان لازم جهت تحصیل رشته کامپیوتر در یونان و در مقطع لیسانس 4 سال است و هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر حدود €1,500 (یورو) است. بر اساس رنکینگ جهانی QS در سال 2019، دانشگاه های زیر بهترین دانشگاه های یونان جهت تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در یونان است:

  • دانشگاه فنی ملی آتن (رتبه در رنکینگ دانشگاه های جهان QS= 454)
  • دانشگاه ارسطوی تسلونیکی (رتبه در رنکینگ دانشگاه های جهان QS= 561)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به یونان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به یونان ” بیاندازید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button