بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند در جایگاه اول استخدامی در هند واقع شده است ، به صورتی که بیشتر از 90% از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور هند جذب این بازار شده اند . میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در این بازار حدود 502,609 INR (روپیه) است . در صورتی که میانگین درآمد خالص ماهانه در کشور هند بعد از کسر مالیات حدود 31,155.62 INR (روپیه) است . آنچه که رنج درآمدها را در بازار کار کامپیوتر هند تعیین کرده ، سابقه کار متقاضیان است . مهندسان مجرب با سابقه طولانی دارای افزایش حقوق معادل 196% می باشند . مهندسی کامپیوتر در کشور هند از جمله مشاغل لازم در هند به شمار می رود . مهندسان کامپیوتر در کشور هند وظیفه طراحی و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری انواع سیستم های کامپیوتری را عهده دار هستند . این مهندسان در توسعه اقتصادی کشور هند نقش مهمی دارند . به همین دلیل مهندسان کامپیوتر تاثیر مهمی در اقتصاد هند می گذارند .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند – شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در هند

قانون کار کشور هند (مصوب 1948) شامل کلیه کارگران و کارمندان شاغل در این کشور است . 62% از کارکنان در هند از شرایط کاری خود رضایت دارند . معمولا ساعات کاری در هند از 10 صبح تا 6 عصر است . مطابق قانون مذکور، هفته کاری در کشور هند معمولا 48 ساعت (9 ساعت در روز) است . سن بازنشستگی در کشور هند 58 تا 65 سال می باشد . بیمه تامین اجتماعی ، شرایط ایمنی محیط کار ، پاداش و حقوق بازنشستگی و … همگی طبق قرارداد کاری میان کارفرما و کارگر است . همچنین بیشتر از 90% قراردادهای کار در هند به صورت دائمی عقد می گردد .

در کشور هند، شرایط کار مهندسان کامپیوتر به صورتی است که وضعیت استخدام مردان نسبت به زنان بیشتر می باشد . معمولا سهم مردان از اشتغال بازار کامپیوتر هند حدود 84% و سهم زنان حدود 15.9% است . مهندسان خارجی جهت کار در این کشور نیازمند دریافت ویزای کار هند هستند . دریافت این نوع ویزا نیز نیازمند داشتن پیشنهاد کاری خواهد بود .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند – وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند

بازار کامپیوتر در کشور هند با وجود فرصت های شغلی زیاد  و نیاز بازار به نیروهای متخصص و کار بلد رونق بسیار خوبی دارد . در کشور هند کشش این بازار به صورتی است که هم اکنون بیشتر از 90 درصد فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر و IT جذب بازار کار هند شده اند . یکی از شرایط لازم جهت کار مهندسی کامپیوتر در کشور هند و ورود به بازار کار این رشته داشتن مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر (علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعات، مهندسی برق) است . همچنین داشتن سابقه کار خوب، و داشتن تخصص نیز تاثیر بسزایی را در کسب بالاترین درآمدها خواهد داشت . برترین کارفرمایان کشور هند استخدام کننده مهندسان کامپیوتر در هند شامل شرکت های Tata, HCL, Accenture, Techmahindra Ltd ،Capgemini, Sisco Systems است . از بین این شرکت ها، شرکت Cisco Systems Inc بالاترین درآمدها را به کارکنان خود پرداخت می ند . میانگین پرداختی این شرکت در حدود 1,247,059 INR (روپیه) است که بالاترین سطح درآمدی در هند نیز به شمار می رود .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند – وظایف مهندسان کامپیوتر در کشور هند

مهندسان کامپیوتر معمولا به ابداع و توسعه روش هایی کمک کردند که عملکرد کل سازمان بهبود یابد . معمولا مهندسان کامپیوتر در کشور هند در رشته های مختلفی شامل مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، طراحی شبکه، برنامه نویسی، شبکه بندی و معماری شبکه، نصب و تعمیر انواع شبکه های اداری و خانگی و … مشغول به کار هستند . شرکت ها و موسسه های مختلفی در هند به دنبال جذب مهندسان کامپیوتر می باشند . زیرا در عصر ارتباطات ، این مهندسان کامپیوتر با طراحی و توسعه انواع سیستم ها و شبکه های کامپیوتری مختلف می توانند عملکرد خودکار شرکت ها و ادارت را ارتقاء دهند و تاثیر به خصوصی در بازدهی شرکت داشته باشند. بیشتر کارفرمایان کشور هند تمایل زیادی به جذب مهندسان مجرب در زمینه برنامه نویسی و رمزنگاری دارند. بیشتر مهندسان رشته کامپیوتر هند در طول ساعات کاری معمول هفته معمولا در ادارات یا شرکت ها یا محیط آزمایشگاه کامپیوتر کار می کنند .

در مقاله ” لیست مشاغل موردنیاز در هند ” به طور مفصل درباره شرایط کار در هند اطلاعات کسب کنید .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور هند – درآمد مهندسان کامپیوتر در هند

به طور متوسط ، درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور هند در حدود 502,609 INR (روپیه) است . نکته جالب توجه در این مورد آن است که حدود 10% از مهندسان درآمدی در حدود 251,000 INR (روپیه) دارند در صورتی که بیشتر از 90% مهندسان در هند میانگین درآمدی حدود 502,609 INR (روپیه) تا 1000000 INR (روپیه) کسب می کنند .

  • میانگین درآمدی مهندسان با 1 سال سابقه کار: 357000 INR
  • میانگین درآمدی مهندسان با 1 تا 4 سال سابقه کار: 484000 INR
  • میانگین درآمدی مهندسان با 5 تا 9 سال سابقه کار: 836000 INR
  • میانگین درآمدی مهندسان با سابقه بیش از 10 سال: 1000000 INR

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
AffiliateLabz

Great content! Super high-quality! Keep it up! :)

سارا جوادی

با سپاس از همراهی شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button