کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی و یکی از سه کشور دارای سواحل در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است . رشد علمی چشمگیر در زمینه علوم پزشکی ، مهندسی ، علوم تکنولوژی و … در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه دلیل استقبال مهاجرین فرانسه است . این کشور با جمعیت حدود 67 میلیون و 200 هزار نفر نفوذ سیاسی و اقتصادی بالایی در قاره اروپا دارد . کشور فرانسه مهم ترین عضو اتحادیه اروپا به شمار رفته و واحد پولی این کشور یورو است که البته از سرانه درآمد بیشتر از 40000€ (یورو) در سال برای شهروندان برخوردار می شوند .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه – شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

میانگین نرخ بیکاری در فرانسه در شاخص OECD که ارزیابی عملکرد بازار کار جهت رتبه بندی استراتژیک کسب و کارهای جدید را انجام داده با روند نزولی کسب شده است . نرخ بیکاری در کشور فرانسه در آوریل 2015 بیشتر از 9٪ گزارش شد اما در سال 2018 نرخ بیکاری در فرانسه کمتر از 5٪ گزارش شده است . بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار بسیار پر رونق است و یافتن کار جهت تحصیل کرده های این رشته سخت نخواهد بود . بحث امنیت شغلی نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد و امروزه بازار کار کشور فرانسه در رشته کامپیوتر رقابتی شده است . هر چه میزان مهارت و تحصیلات دانشجویان متقاضی کار و کارمندان در فرانسه افزایش یابد امنیت شغلی  سطح بهتری خواهد داشت .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه – دریافت ویزای کار رشته کامپیوتر در فرانسه

مجوز لازم برای کار شهروندان خارجی در کشور فرانسه همان ویزای کاری فرانسه است . در مدل اول ویزای کاری فرانسه لازم است فرد متقاضی یک دعوتنامه معتبر کاری از یک کمپانی یا موسسه و یا شرکت و از هر فرد حقوقی در فرانسه داشته باشد . تا با ارائه آن به سفارت بتواند ویزای کاری این کشور رااخذ نماید . همچنین می توان برای دریافت ویزای کاری فرانسه ، کار مورد نظر کارفرما ابتدا باید در کشور فرانسه سه ماه اگهی گردد و بعد از آن سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی گردد و در صورتی که شخصی این کار را دریافت نکرد فرد متقاضی میتواند در کشور فرانسه استخدام گردد .

ویزای کار کشور فرانسه به علاقه مندان کار در این کشور ارائه نمی شود زیرا فرانسه احتیاجی به نیروی کار خارجی ندارد . متقاضیانی که با ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه شوند جواز کار قانونی در این نوع ویزا برای آن ها پیش بینی شده و می توانند به شکل پاره وقت در موسسه های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند ؛ جهت اخذ ویزای کار در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه لازم است در این کشور تحصیل کنید تا بتوانید ویزای کار فرانسه را اخذ نمایید . شهروندان اروپایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازمند اخذ ویزا جهت کار فرانسه نخواهند بود . یکی دیگر از روش های کار در کشور فرانسه ثبت شرکت در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه است که جهت فرد سرمایه گذار و خانواده او ویزای اقامت موقت و در ادامه اقامت دائم این کشور صادر می شود . اخذ ویزای کاری فرانسه برای تحصیل و یا ثبت شرکت در این کشور یک فرآیند دشوار است .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه – مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری کشور فرانسه

  • ارائه فتوکپی از ویزای شنگن قبلی (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک پروازهای رزرو شده از قبل
  • ارائه نامه برگشت پیش پرداخت شده به همراه آدرس متقاضی جهت عودت پاسپورت
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزای کار فرانسه (EUR 99 یورو)
  • تهیه و تکمیل فرم درخواست ویزای کار کشور فرانسه
  • ارائه یک قطعه عکس شناسائی از شخص متقاضی کار در فرانسه
  • تهیه و تکمیل فرم اداره مهاجرت فرانسه (OFII)
  • ارائه فتوکپی قرارداد کاری امضاء شده (تایید شده و ممهور توسط اداره محلی وزارت کار فرانسه DIRECCTE)
  • ارائه فتوکپی صفحه شناسائی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه بعد از تاریخ برگشت

در مقاله ” نحوه یافتن کار در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط کاریابی در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه – درآمد بازار کار رشته کامپیوتر در کشور فرانسه

درآمد مهندسین کامپیوتر در فرانسه حداقل 40163€ (یورو) در سال برآورد شده است ؛ اما در آخرین آمار حداکثر درآمد 53700€ (یورو) نیز جهت مهندسین ارشد با تجربه و دارای تحصیلات عالی گزارش شد . فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر که در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند بر اساس آمار سالانه 44500€ (یورو) برآورد شده اما جهت مهندسان ارشد تا 51100€ (یورو) در سال خواهد بود . جهت مهندسان کامپیوتر که در حوزه طراحی وب و طراحی نرم افزار کار می کنند نیز میانگین درآمد 30310€ (یورو) الی 35500€ (یورو) در سال برآورد شده است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
Call Now Button