بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد بسیار ایده آل است. در صورتی که به طور کلی رشته کامپیوتر در سطح جهان متقاضیان زیادی دارد . کسانی که قصد مهاجرت کاری به سوئد را دارند و تصمیم دارند به عنوان مهندس کامپیوتر در این کشور اشتغال و اقامت داشته باشند، باید تمامی جوانب را بررسی کنید.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد و مهاجرت به سوئد با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

در مقاله ” لیست مشاغل موردنیاز سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط کار در سوئد و مشاغل موردنیاز در سوئد اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد

حقوق بازار کار رشته کامپیوتر در سوئد

انواع مشاغل در سوئد دارای درآمدهای مختلفی می باشد که مبلغ آنها به شهر مورد اقامت شخص خارجی، تجارب و سابقه کار و سمت شغلی او بستگی دارد.
بخش های خصوصی و دولتی کشور سوئد، هر کدام مبالغ مختلفی را به کارکنان خود پرداخت می کند که این گزینه نیز می تواند در تغییر میزان درآمد افراد تاثیرگذار باشد.
سازمان آمار کشور سوئد تحت عنوان (SCB) آمار و ارقام مختلفی را در این زمینه گزارش کرد. در صورتی که کارمندی در بخش خصوصی (private sector) کار کند ، هر ماه می تواند مبلغ 34.000 SEK (کرون سوئد) کسب کند که این مبلغ در بخش دولتی (Governmental sector) معادل 32.000 SEK می باشد.

متفاوت بودن حقوق و دستمزد در بخش های دولتی و خصوصی شامل متقاضیانی که با مهاجرت به سوئد به بازار کار رشته کامپیوتر در سوئد ورود پیدا کردند نیز خواهد شد.
درآمد کسی که به عنوان IT Manager (مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات) در سوئد کار می کند، معمولا به مبلغ 48.000 SEK به صورت ماهیانه خواهد بود. همچنین میزان حقوق بانوان نسبت به آقایان در سوئد بیشتر می باشد.
حقوق دریافتی مهندسان کامپیوتر در کشور سوئد رقمی بین 15.000 الی 45.000 SEK است. مهمترین عامل تاثیر گذار بر درآمد مهندسان کامپیوتر در سوئد نیز سابقه کاری آنها می باشد.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد – مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای کار سوئد

  ارائه قرارداد کاری با حقوق حداقل 13000 کرون ماهیانه جهت کار در سوئد

  • داشتن اجاره نامه منزل در کشور سوئد  
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه از متقاضی کار در کشور سوئد  
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات شخص متقاضی کار در سوئد  
  • ارائه مدارک هویتی شخص متقاضی دریافت ویزای کار سوئد  
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی فرد متقاضی کار در کشور سوئد  
  • تهیه و تکمیل فرم های مربوطه جهت کار در سوئد

 مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای کار سوئد
مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای کار سوئد

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد – روش ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد

جهت اشتغال به کار و ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سوئد تسلط کافی به زبان سوئدی لازم است . اما نمی توان هم به گذراندن دوره های آموزشی زبان سوئدی در کشور ایران پرداخت و همزمان با آن در کشور سوئد در جست و جوی کار باشید . روش مناسبی برای این امر وجود دارد و آن هم اخذ ویزای دانشجویی می باشد. یعنی شما ابتدا برای یادگیری زبان سوئدی در مراکز آموزشی سوئد، ویزای دانشجویی این کشور را اخذ می کنید.

بعد از این که وارد خاک سوئد شده باشید، می توانید به صورت همزمان در جستجوی کار باشید. سپس با یافتن شغل مورد علاقه خود، ویزای دانشجویی سوئد را به ویزای کاری سوئد تغییر دهید و در این کشور اقامت داشته باشید.
در صورتی که به عنوان یک مهندس کامپیوتر یا هر شغل دیگری، قصد اقامت و اشتغال در سوئد را دارید، باید مدارک شما توسط ارگان مربوطه در کشور سوئد تایید شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button